Gå til innhold

En ny hverdag🤰🏼


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

Pillowtalk skrev (På 8.1.2021 den 15.26):

34+4 og jeg kan kalles høygravid😁 Nå er det 40 dager igjen til termin💕

Det er egentlig ikke så mye nytt som har skjedd med meg den siste uken. Begynner å savne mine vanlige klær (spesielt buksene). Har ikke kjøpt så mye gravdklær, så blir ganske lei av å bytte på de samme to-tre antrekkene bare😅  

Håper jeg får samme opplevelse av søvn og uthvilthet etter fødsel, @bondekone🤞🏼😊 Husker nesten ikke hva god søvn er lenger🙈

Så stas å endelig være høygravid! Lykke til med innspurten 😊 

Har du alt klart til baby kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35+3 🤗

Ny uke og det fortjener en liten oppdatering i dagboken. Etter jeg fikk behandling for en liten UVI har antall dobesøk minket betraktelig, thank God🙌🏼 Nå er det gjerne tre turer på natten, i stedet for nesten 20😳

Har begynt å få litt vonde hofter når jeg sover så mye på siden. Hva kan det være? Meg og 90-åringene har mye til felles om dagen😂

 

Gåsemor skrev (På 10.1.2021 den 22.20):

Så stas å endelig være høygravid! Lykke til med innspurten 😊 

Har du alt klart til baby kommer? 

Takk💕 De største tingene er på plass, men småting som kremer, bleier og klær for tiden fremover har vi ikke handlet enda😅

Kjøpt: vogn, bedside crib, stellebord, bleiebøtte, klær for de to første ukene ca, dyne/sengetøy, vognpose, bilstol og bilpose. Vi har også hentet slike babypakker med litt diverse😅 Jeg har handlet amme bh’er, ammeinnlegg i ull og et par ammevennlige overdeler😊

Lurer på å kjøpe babynest, ammepute, brystpumpe, baby call og tripp-trapp stol med nyfødtsete. Vet ikke hvor tidlig man trenger dette? Synes folk skriver så mye forskjellig i slike baby-utstyrslister🤪

Tips tas i mot🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende 🙏 ift utstyr: baby all hadde jeg kjøpt med en gang. Jeg trodde selv ikke jeg kom til å få bruk for den på lenge, men han her sov ute i vogn fra første uke, så da var det greit å ha! Ammepute er greit de første ukene når amming er litt tustelig og man sitter mye å ammer. Nå gjør sofaputer samme nytte😊

Brystpumpe har jeg selv kun en av typen naturebond, altså som kun gå på vakum. Veldig greit å feste på motsatt bryst under amming for å fange opp overskudd. Har ikke hatt noe behov for noe mer avansert, og tenker at blir det et behov er det stort sett greit tilgjengelig å få tak i.

Babynest er brukt relativt lite, han har helst ville sovet på fanget eller i vogn, men er jo veldig greit om de f. Eks sover på sofaen med dere. Vi har i vuggen, så han ligger i den når han sover der, men han skal være enormt trøtt om han vil ligge der, og da tror jeg ikke det er nestet som gjør det store. 

Tripp trapp stolen har vi enda ikke brukt (men har derimot brukt vippestol en del), men den står der til den dagen han vil sitte i den. Tenker du ikke må stresse med den, men greit å ha til senere👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

37+0 🍉

I følge Gravid+ er nå babyen på størrelse med en vannmelon. Tenk det?! Og dersom jeg skulle føde, telles det ikke som prematur fødsel lenger. Hun er virkelig snart klar❤️

Formen min er generelt grei, men den svinger litt. Søvn blir det dessverre lite av, men nå som jeg ikke skal jobbe mer er det ikke verdens undergang🙃 

Har fått sykemelding de siste dagene før permisjon, for nå syns jeg dette nye mutantviruset er ganske skremmende! Jeg bor i en utsatt kommune, og er ganske redd for å bli syk så nære fødsel🦠😳 Håper verden kan bli et bedre sted snart!! 

Jeg har ikke fått noen modningstegn, andre enn kynnere mens jeg hviler. Det pleide jeg kun å få ved anstrengelse tidligere. Mitt største ønske er at hun kommer litt før tiden, fordi jeg er sååå utålmodig nå🙈 Underlivet begynner også å bære preg av nedpress fortiden🥴 Og når jeg googler ting jeg merker er nytt/annerledes der nede, så virker det som at det er få som opplever det jeg opplever... æsj as!

Den siste tiden skal brukes til nesting😍 I dag har jeg ryddet i masse klær og sengetøy. Nå er det lite som gjenstår av innkjøp😊 Takk for tips @bondekone😀 Baby call er nå på plass🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (På 25.1.2021 den 19.42):

37+0 🍉

I følge Gravid+ er nå babyen på størrelse med en vannmelon. Tenk det?! Og dersom jeg skulle føde, telles det ikke som prematur fødsel lenger. Hun er virkelig snart klar❤️

Formen min er generelt grei, men den svinger litt. Søvn blir det dessverre lite av, men nå som jeg ikke skal jobbe mer er det ikke verdens undergang🙃 

Har fått sykemelding de siste dagene før permisjon, for nå syns jeg dette nye mutantviruset er ganske skremmende! Jeg bor i en utsatt kommune, og er ganske redd for å bli syk så nære fødsel🦠😳 Håper verden kan bli et bedre sted snart!! 

Jeg har ikke fått noen modningstegn, andre enn kynnere mens jeg hviler. Det pleide jeg kun å få ved anstrengelse tidligere. Mitt største ønske er at hun kommer litt før tiden, fordi jeg er sååå utålmodig nå🙈 Underlivet begynner også å bære preg av nedpress fortiden🥴 Og når jeg googler ting jeg merker er nytt/annerledes der nede, så virker det som at det er få som opplever det jeg opplever... æsj as!

Den siste tiden skal brukes til nesting😍 I dag har jeg ryddet i masse klær og sengetøy. Nå er det lite som gjenstår av innkjøp😊 Takk for tips @bondekone😀 Baby call er nå på plass🙌🏼

@bondekone / @Pillowtalk

Hvilken babycall har dere gått for? Noen tips? 

Endret av Gåsemor
Sitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gåsemor Jeg fikk to av en venninne, begge Phillips Avent (en med og en uten kamera)😊 De fungerer fint når vi tester dem i alle fall. Alltid kjekt når man kan arve litt🙌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 38+0 🦶🏽
Og ordet karatekid har fått en ny betydning😬

Enda en uke har gått, og mammapermen nytes. Det er godt å vite at man kan sove ut på dagtid, dersom nattesøvnen er dårlig. Det er godt å vite at man ikke har dårlig tid, eller noe forventningspress. Hver morgen nytes i ro og mak, før dusj og yoga❤️ Jeg elsker å dusje. Det hjelper på alle kroppslige plager i graviditeten syns jeg!

Mutantviruset har satt en stopper for sosialisering og shopping (på kjøpesenter) for min del. Det er litt trist.. kan ikke den j@^!a coronaen forsvinne snart? Nå var det til og med en venninne som sa «vi hadde egentlig planlagt babyshower for deg, men den ble avlyst»😫 Veldig forståelig, men kjipt...

Kroppen er og forblir i tilstanden «overvektig 80-åring». Jeg takler ikke å gå lenger enn turer på 20 minutter (bekkenet vil bare ikke), og beina føles ut som tømmerstokker😅 Heldigvis har søvnen blitt litt bedre den siste tiden, minus i natt - da fikk karatekid en ny betydning. Lurte nesten på om SÅ mye bevegelse i SÅ lang tid var helsemessig trygt for lille baby🤪 Vondt var det også..!

17 dager igjen til termin! Du må gjerne komme tidligere også, lille venn❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 39+2 🔶 8 dager til termin!

Dagene snegler seg avgårde nå... hver dag håper jeg riene skal starte😂 Gruer meg litt til det vonde, men belønningen er så etterlengtet at jeg får tårer i øynene bare jeg tenker på å møte henne🥺💖

Formen er veldig svingende, og det er litt frustrerende🤪 Sofaen, sjokolade og tv’en føles ut som vennegjengen min om dagen.. Vi henger i alle fall mye sammen! Lurer på hvor fort man får energi og mister tyngdefølelse etter fødsel?

Tipper jeg rekker å oppdatere om graviditeten her minst én gang til. Har ingen modningstegn enda😝

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (9 timer siden):

Uke 39+2 🔶 8 dager til termin!

Dagene snegler seg avgårde nå... hver dag håper jeg riene skal starte😂 Gruer meg litt til det vonde, men belønningen er så etterlengtet at jeg får tårer i øynene bare jeg tenker på å møte henne🥺💖

Formen er veldig svingende, og det er litt frustrerende🤪 Sofaen, sjokolade og tv’en føles ut som vennegjengen min om dagen.. Vi henger i alle fall mye sammen! Lurer på hvor fort man får energi og mister tyngdefølelse etter fødsel?

Tipper jeg rekker å oppdatere om graviditeten her minst én gang til. Har ingen modningstegn enda😝

 

Lykke til 😊♥️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med fødsel. Husk å ta vare på barselskroppen når du har født. Mange glemmer litt seg selv oppi alt dette med fødsel, men vær beredt på at det kan være mange ting ved barselskroppen som ingen har fortalt deg. Problemer med å gå på do (dusj og tilgang til grønnsåpe bad), sterke blødninger osv, så kjøp inn ting du trenger også. Jeg fikk sjokk da jeg fikk min første, at kroppen min var så endret og trengte pleie den også. Med nr to var jeg bedre forberedt. Hadde kjøpt inn det jeg trengte (og jeg trengte ikke alt heller, da fødsel to gikk bedre enn nr 1). Barselskvinnen blir ofte glemt nå til dags, om man ikke er heldig å møte en god jordmor. 

 

Hvile for deg selv, en do med tilgang til dusj når du har vært på do, store bind, vær beredt på at amming er smertefullt i starten (ammehjelpen på nett er nyttig), apoteket har heldigvis noen remedier der. Mest av alt er det viktig å legge lista lavt de første ukene når kroppen din restitueres. 

 

Masse lykke til med fødsel! Det er godt å bli mor, men også litt tilvenning ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 40+0 🧡 3 dager til termin!

Våknet på morgenen av noe jeg tenkte var en kynner, men når jeg kom til meg selv skjønte jeg at dette lignet mer på en mild rie enn en kynner. Jeg ble liggende å vente på om det skjedde noe mer. Og ca hvert 10 minutt kom en ny en! Jeg ble så glad/entusiastisk og tenkte at: Nå starter det!!🙌🏼 I dag skal jeg få møte henne. Jeg gikk i dusjen og vasket håret (da det kunne bli en stund til neste gang jeg orket det), og spiste fiberrik mat til frokost💪🏼 Disse riene fortsatte å komme med ganske jevne mellomrom, men de ble ikke vondere. Jeg sendte melding til samboer som var på jobb om at han burde ha telefonen i nærheten i dag..😊

Etter nesten to timer begynte riene å bli litt mer uregelmessige, og noen av riene kjentes ut som vanlige kynnere, mens andre fortsatt var ganske vonde. Og slik er det enda - 7,5t etter det startet😩 Tipper det bare er modningsrier og kynnere... Håper ikke dette holder på i dagsavis, som jeg nå har lest meg opp på Internett at det kan gjøre😬 

Håper det skjer noe mer spennende i løpet av ettermiddagen/kvelden🤞🏼😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

For rett over tre uker siden ble jeg mamma til en skjønn liten jente 💞 
Både fødselen og tiden etter har vært tung, og jeg har ikke hatt sjans til å skrive dagbok eller bedrive annet syssel. Hun er verdt hvert eneste minutt av tiden min, selvom det har krevd blod, svette og en hel del tårer. Dette er min fødselshistorie:

Det var en mandag morgen (tre dager før termin), klokken 07.30 det startet:
Jeg kjente stramming i magen, en slags mensmurring som kom snikende og ble vondere, før den slapp (som en bølge). Disse kom med ca ti minutters mellomrom. Jeg tenkte at «I dag skjer det!», og gikk for å dusje. Jeg barberte leggene og vasket håret - humøret var på topp. Snart skulle jeg få møte den lille i magen!! 
Jeg fikk besøk av min mor, og hun ble like engasjert som meg. Disse modningsriene, som jeg senere skjønte at det var, kom stort sett med ti minutters mellomrom, men noen ganger kunne det gå lengre også. På kvelden ble de derimot veldig mye vondere, og det gikk maks ti minutter mellom hver. Jeg var sikker på at dette måtte være ekte rier - for gud det var veldig vondt. For hver rie som kom måtte jeg puste meg igjennom, og det var ikke snakk om å få sove. Jeg fikk samboer (lege) til å sjekke åpning; kun 1 cm. Hele natten kom riene, og jeg måtte hoppe ut av senga og sitte på huk for å «overleve» dem. Jeg prøvde å sitte litt i dusjen også, men de var like vonde der. Jeg ringte føden midt på natten, og fikk beskjed om at det måtte være 4 minutter mellom hver rie i en hel time før jeg fikk komme inn... Riene kom med 3 - 10 minutters mellomrom hele natten. På morgenen var jeg helt utslitt. Samboer sjekket åpning på nytt; 2 cm. Jeg kunne ikke tro at så lite hadde skjedd. 

Tirsdag (to dager før termin):
Riene fortsatte å være uregelmessige, men det var aldri lengre enn 10 minutter mellom hver. Jeg tok gravidevitaminene mine på morgenen, men disse kom i retur. Æsj, den fæle fiskesmaken fra fiskeoljekapslene...! Jeg var kvalm, og klarte ikke spise noe. Jeg ringte føden igjen, og de sa at jeg kunne komme inn på en sjekk, men at jeg måtte belage meg på å bli sendt hjem igjen. 

Da jeg ikke lenger visste om jeg holdt ut mer, ringte jeg taxi (samboer var reist på jobb på sykehuset der jeg skulle føde). I mellom riene bar jeg fødebagen til døren og hoppet i taxien når den kom. Burde man si i fra at man er fødende kvinne? Jeg sa ingenting og håpet at ikke riene ville avsløre meg. Turen gikk overraskende bra, og jeg klarte å komme meg helt opp på føden uten hjelp. Klokken var nå rundt 12 på dagen. Riene hadde liksom roet seg litt.. Dette gjorde meg bekymret, siden jeg allerede sto i fare for å bli sendt hjem igjen.

På føden fikk jeg fødestue med en gang, og fikk utstyr koplet til magen. Der fikk vi se at jeg hadde så god reiseaktivitet (tre rier i løpet av ti min) at det tilsa at jeg var på god vei. Da jeg ble undersøkt var jeg 3-4 cm, og da jordmor presset litt, gikk vannet. Fy fader, så mye vann! Dette fikk meg til å tro at åpningen ville skje raskere fremover nå.. men den gang ei. Dessverre var det bek (babybæsj) i vannet, og baby måtte få sånn elektrode på hodet. Etter to timer i badekar, var åpningen kun 4 cm. Jeg fikk nå lystgass og satt på yogaball, og samboeren min kom. Etter en time eller to(?) ba jeg om epidural (den var ikke vond). Problemet var bare at den fungerte kun optimalt på en side! Jeg måtte ligge på siden, og få mange ekstra doser for at den skulle fungere på begge sidene. All epiduralen gjorde at jeg fikk skikkelig skjelvinger, så i stedet for vonde rier, lå jeg og skalv noe helt sykt. Dette pågikk til jeg var 10 cm. Mat klarte jeg ikke å få ned...

Onsdag (en dag før termin), klokken 02.00:
Nå som jeg var 10 cm ville jordmor ha meg i ulike stillinger for å få baby lenger ned i bekkenet. Jeg fikk mindre epidural, for at riene skulle hjelpe mer til (?). Etter et par timer, og mye vond jobbing, måtte jeg få riestimulerende drypp for at riene skulle komme hyppigere. Dette syntes jeg var helt forferdelig, da jeg allerede syns riene var hyppige og altfor vonde. Jeg kastet på dette tidspunktet opp all væske jeg hadde presset i meg. Jeg hadde også feber, og måtte få flere runder med Paracet for å dempe denne. Væske ble også gitt intravenøst, da jeg ikke klarte å holde noe drikke nede. Etter nok en time, var hodet fortsatt ikke kommet langt nok ned. Hun sa at jeg snart måtte begynne å presse for å hjelpe til... Jeg hadde så vondt av riene at jeg ba på mine knær om mer epidural. Den ene siden var sååå vond, og kreftene jeg brukte på å takle smertene var oppbrukt for lengst. Jeg hadde enda ikke spist siden mandag, og det føltes ut som jeg skulle besvime any time. Jeg fikk epidural. Masse. Så var det tid for pressing. Dette var ikke noe, i forhold til alt annet. Problemet var bare at pressingen ikke førte noen steder. Ikke kjente jeg noen pressrier heller - jeg kjente såvidt riene mine i det hele tatt. 

Etter en time med pressing fyltes rommet opp av leger og diverse helsepersonell. Den ene legen sa til meg: Nå skal vi prøve sugekopp, dersom ikke hun er ute på 10 minutter blir det hastekeisersnitt. «Ikke faen om jeg skal ha keisersnitt etter all denne jobbingen» tenkte jeg. På fire press, med sugekopp kom hun ut! Det var en syk følelse da jeg kjente henne komme ut av meg. Hun ble lagt rett opp på brystet, og var helt nydelig! Og helt annerledes enn hva jeg hadde sett for meg. Klokken var nå 06 onsdag morgen. Jeg hadde vært på føden i lange 18 timer.

Plutselig klippet en av helsepersonellet navlestrengen til jenta mi og tok henne fra meg. WHAT?! De sugde fostervann ut av munn og hun fikk oksygen. Ingen fortalte meg noe, men jeg så de jobbet med henne på bordet et par meter unna meg. 
Samtidig sto fire personer og stirrer på underlivet mitt med frykt. Hva hadde skjedd? De fortalte at jeg blødde mye, og måtte sys med en gang. Jeg hadde revnet en del. Og mens jeg sys, ble min nydelige datter tatt med på nyfødt intensiv sammen med samboeren min. Etter en times tid fikk jeg vite at hun hadde det bra. For en fæl time :(

Da jeg var ferdig sydd, hadde fått presset i meg en skive med salami, drukket litt vann og gått på toalettet ble jeg trillet i rullestol til nyfødt intensiv. Der fikk jeg endelig holde datteren min! Samboeren min og jeg gråt av glede. Jenta vår var frisk, og vi fikk nå flytte til barselavdelingen. Dit fikk selvfølgelig ikke samboer være med grunnet korona (kun besøke mellom 16-19). Jeg var så utslitt, og skulle nå ta vare på datteren min «alene». Heldigvis fikk jeg enerom!

Brystet ville hun dessverre ikke ta en eneste gang i løpet av de tre dagene på barselavdelingen. Utallige jordmødre var innom, og dro i puppene mine og prøvde å legge til en hylende baby som mistet taket hver eneste gang. Dette var utrolig frustrerende for meg. Dag 1 måtte jeg håndmelke, og de to neste dagene pumpet jeg - hver tredje time. Deretter måtte jeg koppmate med brystmelk og deretter morsmelkerstatning. Dette tok sykt lang tid, og jeg fikk nesten ikke sove i mellom øktene. 

Heldigvis var baby den snilleste og søteste jeg noen gang har møtt utenom ammeproblemene. Jeg kunne sitte å se på henne i timesvis. 

Da vi kom hjem fortsatte problemene med amming, selvom hun tok brystet noen få ganger, og etter hvert klarte jeg å fullamme med brystskjold, endte dette opp med så såre brystknopper og en brystbetennelse at jeg måtte gå tilbake til pumping hver tredje time. Da brystet ble noe bedre, nektet hun å ta brystet - og spiste kun litt med skjold. Dette var veldig fortvilende... 

Hun er heldigvis fortsatt den snilleste og vakreste jeg vet om. Jeg har fortsatt et minihåp om å få til amming med eller uten skjold, men innser vel snart at det ikke går. Hver gang jeg tenker på dette, eller hun gråter ved brystet mitt og nekter å ta det, blir jeg emosjonell. Drømmen var å amme, det er jo både praktisk og koselig. Jeg har nok melk, og det hadde vært så fint å kunne gitt henne denne uten å pumpe hele tiden. I tillegg holder jeg mest sannsynlig mensen unna ved å amme (praktisk for en med endometriose som meg selv), samt det hjelper på å bli kvitt babyvekten. Jeg er ikke redd for å gi morsmelkerstatning, jeg er bare trist for at jeg mest sannsynlig ikke får ammet. 

Utover ammingen elsker jeg å være mor. Digger det. Gleder meg over alle de fine stundene, all kosen og det å vite at jeg har skapt noe så perfekt. Tenk at et lite embryo på frys i Porsgrunn kunne bli til dette! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Graviditet #2

Etter mens kom tilbake ca 5-6 mnd etter jeg fødte sist, begynte vi å "prøve" forsiktig. Vi regnet egentlig med at det ikke kom til å gå på egenhand denne gangen heller, så vi gjorde det mest for å kunne søke IVF når vi ønsket det en tid senere.

Da jenta vår var 1 år (feb 2022) hadde vi første runde med IVF. Den ble avbrutt siden jeg kun fikk ut ett egg som ikke lot seg befrukte. Neste runde ble i mai/juni 2022 og da fikk jeg ut to egg, der begge ble befruktet og jeg fikk satt inn et to-dagers egg som nå er et lite foster i magen:nordvesta:Det andre embryoet ble fryst ned. Det er godt å vite at vi har noe på frys.

I dag er jeg 6+5 uker på vei. Symptomer:

🔸Svak kvalme, kom for ca en uke siden

 🔸 Energiløs, kom for ca en uke siden

 🔸 Lett hodepine/bommulshode

 🔸 Syns det er litt vanskelig å sovne 

 🔸 Tisser mer enn normalt

 🔸 Ryggsmerter (men har slitt med dette helt siden forrige svangerskap, så ikke sikkert det er et symptom)

Jeg kjenner allerede litt på at jeg ikke føler meg som en veldig god mor, nå som allmenntilstanden min har blitt svekket allerede. Jeg gruer meg litt til ukene jeg har i vente... Spesielt når mannen er bortreist og jeg er hjemme alene med jenta vår. Håper jeg slipper litt billigere unna denne gangen (selvom jeg ikke har helt trua😬). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (På 17.7.2022 den 19.21):

Graviditet #2

Etter mens kom tilbake ca 5-6 mnd etter jeg fødte sist, begynte vi å "prøve" forsiktig. Vi regnet egentlig med at det ikke kom til å gå på egenhand denne gangen heller, så vi gjorde det mest for å kunne søke IVF når vi ønsket det en tid senere.

Da jenta vår var 1 år (feb 2022) hadde vi første runde med IVF. Den ble avbrutt siden jeg kun fikk ut ett egg som ikke lot seg befrukte. Neste runde ble i mai/juni 2022 og da fikk jeg ut to egg, der begge ble befruktet og jeg fikk satt inn et to-dagers egg som nå er et lite foster i magen:nordvesta:Det andre embryoet ble fryst ned. Det er godt å vite at vi har noe på frys.

I dag er jeg 6+5 uker på vei. Symptomer:

🔸Svak kvalme, kom for ca en uke siden

 🔸 Energiløs, kom for ca en uke siden

 🔸 Lett hodepine/bommulshode

 🔸 Syns det er litt vanskelig å sovne 

 🔸 Tisser mer enn normalt

 🔸 Ryggsmerter (men har slitt med dette helt siden forrige svangerskap, så ikke sikkert det er et symptom)

Jeg kjenner allerede litt på at jeg ikke føler meg som en veldig god mor, nå som allmenntilstanden min har blitt svekket allerede. Jeg gruer meg litt til ukene jeg har i vente... Spesielt når mannen er bortreist og jeg er hjemme alene med jenta vår. Håper jeg slipper litt billigere unna denne gangen (selvom jeg ikke har helt trua😬). 

Gratulerer så mye 💜

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7+3

Skulle så gjerne vært på tidlig UL i går (samme dag som sist svangerskap) for å se at alt var som det skulle, men pga sommerferie hos gyn må jeg vente til august. Jeg ble litt bekymret i går siden jeg syns symptomene endret seg så mye. På morgenen følte jeg meg ikke gravid heller. Formen er fortsatt svingende gjennom dagen der jeg føler meg dårlig, spesielt ved all form for fysisk anstrengelse (les: f.eks. gå fra A til B i huset🤪) til god form der jeg føler meg ganske bra. Heldigvis har jeg ferie nå, men kjenner jeg gruer meg litt til å gå tilbake i jobb i august🙈 håper formen er bedre da🤞🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0

De siste dagene har jeg vært dårlig hele dagen lang😵 Jeg er helt utslitt og kvalm, og det eneste som frister er å ligge i senga… Dagene går virkelig sakte når man er såpass dårlig. Heldigvis har jeg ferie et par uker til. Gruer meg veldig til jobbstart i uke 10 hvis formen er lik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

9+3

Nå er snart sommerferien min over, og snart skal jeg tilbake på jobb. Jeg er veldig usikker på om jeg skal si noe til lederen min, eller ikke. Formen er veldig svingende, uten å bli helt sengeliggende eller helt bra. Jeg tror søvn er nøkkelen til å ha det godt, og den styres dessverre mye av min 1,5 år gamle datter😅 

8+6 var vi på TUL grunnet IVF, og fikk se det lille underet😍 Alt så bra ut, og embryoet vinket til og med til oss😄

Jeg gleder meg veldig til å komme over i 2. trimester og kjenne at formen bedres betraktelig!! Jeg vil ikke være mammaen som ligger henslengt på sofaen og sengen flere ganger i løpet av dagen, og ikke har energi til meningsfull lek med dattera mi😔 For å ikke snakke om kjærlighetslivet…🙈

God helg - hvis noen er innom💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (1 time siden):

9+3

Nå er snart sommerferien min over, og snart skal jeg tilbake på jobb. Jeg er veldig usikker på om jeg skal si noe til lederen min, eller ikke. Formen er veldig svingende, uten å bli helt sengeliggende eller helt bra. Jeg tror søvn er nøkkelen til å ha det godt, og den styres dessverre mye av min 1,5 år gamle datter😅 

8+6 var vi på TUL grunnet IVF, og fikk se det lille underet😍 Alt så bra ut, og embryoet vinket til og med til oss😄

Jeg gleder meg veldig til å komme over i 2. trimester og kjenne at formen bedres betraktelig!! Jeg vil ikke være mammaen som ligger henslengt på sofaen og sengen flere ganger i løpet av dagen, og ikke har energi til meningsfull lek med dattera mi😔 For å ikke snakke om kjærlighetslivet…🙈

God helg - hvis noen er innom💛

God helg til deg ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...