Gå til innhold

En ny hverdag🤰🏼


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

Helne90 skrev (På 24.10.2022 den 14.21):

Så koselig!! Har du kjent lillegutt fra utsiden enda?

Ja, det har vi gjort et par/tre uker allerede🥰 Helt magisk! Jeg kjente det utenfor ganske tidlig sist svangerskap også. Hva med deg? Morkakens plassering har vel litt å si kanskje…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pillowtalk skrev (18 timer siden):

Ja, det har vi gjort et par/tre uker allerede🥰 Helt magisk! Jeg kjente det utenfor ganske tidlig sist svangerskap også. Hva med deg? Morkakens plassering har vel litt å si kanskje…

Såå gøy!
Ja har kjent han utenfra i en ukes tid nå, veldig stas 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

23+5 

Baby beveger seg en god del i magen nå, og jeg kan til tider kjenne masse liv💙 Tenk at det er et lite menneske inni magen min! Nå er han over 23 uker, og de vil forsøke å redde ham dersom noe skulle skje - fantastisk å vite!

Formen er ganske lik, god allmenntilstand og vondt bekken hvis jeg går mer enn høyst nødvendig. Ryggen er øm, men stabil! Jeg sover godt, når veslejenta tillater det😁 

Er veldig lettrørt dette svangerskapet også. 

Magen har begynt å poppe litt, spesielt på ettermiddagen. Føler meg ikke noe tung i kroppen enda, heldigvis.

Endret av Pillowtalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

26+6

Snart ny uke😊 Tiden går både fort og sakte på samme tid! Jeg tror jeg har hatt et bedre 2. trimester denne gangen, siden jeg slet såpass mye med søvn og rygg sist. Jeg sliter med rygg denne gangen også (+bekken), men sover ganske greit. Eller så er jeg kanskje mer vant til mange oppvåkninger nå som småbarnsmor og ser ikke på det som like ille? 

For noen dager siden følte jeg plutselig på en ekstrem utmattethet mens jeg var på jobb. Kvalmen kom krypene… og jeg tenkte at NÅ får jeg omgangssyken🤢 Men den brøt aldri ut. Allmenntilstanden har vært dårlig noen dager nå, og jeg skjønner ikke helt hva som skjer med meg? Håper dette snart går over🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

28+0 og offisielt i 3. trimester😀🙌🏼

🤰🏼Kropp: Vektoppgang er 10+kg fra startvekt. Magen har poppet, og føler den er «normalt» stor. Huden har nå begynt å bli tørr, spesielt på armer og skuldre. Magehud har begynt å klø litt, og jeg både smører og masserer med olje. Vurderer å massere perineum med olje også, siden jeg har arrvev der siden sist fødsel🤔. Åreknutene i underlivet er tilbake for fullt, og det er MANGE🫣. Underlivet er generelt hovent, men jeg kjenner bare nedpress når jeg må tisse. 

🫠Humør: Svært svingende. Jeg jobber med mennesker, og føler det går greit på jobb. Men hjemme merker nok mannen at det skal lite til før jeg bli sur/oppgitt. Tårene sitter også lett, spesielt når jeg blir rørt🥲 Har lurt på om jeg har hatt en svak svangerskapsdepresjon denne gangen, siden jeg generelt føler meg litt nedfor… 

💭Tanker: Jeg både gruer og gleder meg til fødsel. Kan liksom ikke tro den blir like ille som sist🙈 Så da må den vel bli bedre? Tiden etter fødsel er jeg også veldig spent på: får jeg til amming denne gangen? Får jeg og baby hvilt nok når det er en 2-åring i huset? Pappa skal være bortreist på jobb i ukedager i ca 6 mnd, hvordan skal det gå? Vil kroppen bli i god stand igjen - siden jeg slet med ryggen i etterkant sist gang..? Kolikk? 

💸Innkjøp: Vi har ikke kjøpt noe enda. Men vi har seng, vogn, bilstol, bilpose, babynest og litt arvetøy fra sist barn - så vi har vel det meste til oppstart? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Uke 33+0

Fortsatt veldig gravid, og nå begynner jeg å kjenne meg klar til å møte lille babis😍 Bortsett fra en skikkelig lang forkjølelse, som enda sitter hardt i, er gravidformen ellers helt grei! Hoste = tisser på meg. Er det vanlig?😨Jeg prøver å huske tilbake til sist svangerskap, og minns at jeg sov dårligere og hadde mer vond strekk i skinnet på magen enn denne gangen. Tenk at svangerskap nr 2 skulle gå såpass fint? Nå har jeg jo 7 uker igjen, så det er fortsatt mye som kan skje..! 😁

Han i magen er forresten MYE roligere enn førstemann. Hun sparket og vridde seg mye, mens han er så rolig at jeg til tider lurer på om alt står bra til. Var en tur innom fødeavdelingen i slutten av desember for å sjekke for lite liv. Alt sto heldigvis bare bra til🥰

Jeg gleder meg veldig til å treffe og bli kjent med det lille nurket, selvom det til tider kan bli overskygget av litt mange småbekymringer som: Klarer jeg å være en god mor til to på en gang? Hvordan vil ammingen gå? Vil fødsel bli bedre enn sist? Vil kroppen få noen komplikasjoner etter graviditeten/fødselen? Når kommer energien min tilbake? Er han frisk? Kollik? Vil jeg føde før/på/etter termin?

Ja, jeg liker planlegging og forutsigbarhet… og er det noe som er lite forutsigbart så er det en baby!🙈 Med første hadde jeg ALL tid i verden til å ta meg av henne, og derfor var jeg liksom ikke så bekymret. Nå er tiden mye mer knapp og energien mye lavere. I tillegg er far mye mer borte nå enn sist, så jeg må klare det meste selv😬 

Er fortsatt evig takknemlig hver dag for å få lov til å bære fram barn 2. Det er ingen selvfølge, spesielt for meg med endometriose og fertilitetsproblemer.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Uke 35+0 og høygravid 🙌🏼

Nedtellingen har startet, og nå er det 37 dager igjen termin! Det er spennende, men også ganske skummet mtp fødsel, smerter og ammestart🙈 Men GUD så godt det skal bli å få en lettere og mer funksjonell kropp, samt immunforsvar igjen snart! Egentlig så er baby veldig snill, og rolig i magen, og jeg har få vondter så lenge jeg ikke går så mye - så jeg bør egentlig ikke klage. Jeg får prøve å nyte den siste tiden mest mulig, siden dette mest trolig blir siste graviditet for min del.

I fritiden fremover tenker jeg å neste litt. Få ting er ordnet, men har det meste vi trenger på lager i boden. Så nå skal det få komme frem og finne sin plass i huset💕 Også bør sykehusbagen pakkes snart også! Det hadde jo vært en hyggelig overraskelse hvis han valgte å komme litt før termindato så jeg slapp å bli utålmodig😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Uke 38+4, og 12 dager igjen til termin🤰🏼

Jeg er SÅ utålmodig, og håper han skal komme hver natt🤭 For det er på kvelden jeg kjenner mest kynnere. Heldigvis sover jeg ganske godt, og våkner stort sett bare når jeg skal snu meg fra side til side. Det er jo litt av en jobb i seg selv🤪 Skal bli godt å få tilbake magemuskler og bli kvitt noen kilo snart!

Jeg er utrolig spent på fødsel nå. Vil den bli lik den første, eller vil den bli bedre (tør ikke tenke at det kan bli verre). Jeg håper på en rask fødsel, uten dype rifter denne gangen😬

Det føles nesten uvirkelig at vi snart skal få møte han, og at vi skal bli en familie på 4. Selv om graviditeten har vart lenge nå, så har jeg ikke gått å «savnet» en baby slik som jeg gjorde før første kom. Nå syns jeg det virker mye mer skummelt, siden jeg vil ha mindre tid til mini og jeg vet hvor vanskelig amming kan være. Håper så inderlig at ammingen fungerer denne gangen🙏🏼 Vonde bryster er en smerte jeg ikke unner noen - for den er fæl!

Og for å spinne videre på de negative tankene, så tror jeg at jeg vil gå over tiden denne gangen. Har fått det for meg de siste dagene🙈 Håper jeg tar feil😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 39+0

…og forkjølelse nummer 6 har ankommet😩 Forkjølelse i seg selv er vanligvis ikke noen krise, men den siste førte med seg bronkitt, bihulebetennelse (nummer 2) og bristet ribbein som varte i 6 uker. Nå har jeg vært frisk i TO uker, også kommer det en ny runde?! 💥😵💫🔫

Ikke at jeg er dramatisk eller noe…🙈🤭 

Bekkenet har bestemt seg for at jeg må holde meg helt i ro fram til fødsel, så jeg har gått i gang med håndarbeid for å få tiden til å gå😊 Gleder meg VELDIG til å møte lillegutt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Tessiekd skrev (5 timer siden):

Hvordan går det? 🤰🏼👶🏻

Veldig bra! Lillebror ankom verden 2. mars💙 Fødsel gikk veldig mye bedre enn sist, og jeg har fått til amming (ikke helt uproblematisk, men det går)😃🙌🏼 Han er dog en del mer urolig enn storesøster, spesielt på kveld/natt. Håper ikke det er kolikk-tendenser vi ser😬 Jeg har hørt at det ofte kommer mellom 2-4 ukers alder… heh🫠

Hvordan er ståa hos deg?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...