Gå til innhold

Hvordan har folk råd til så dyre biler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 6/1/2020 at 10:05 AM, Morten1 said:

Folk har ett behov for å vise seg frem, signerer derfor billån  og leasing avtaler for å fremstå som vellykket. Det ironisker er om de leier en bolig eller eier en rønne, men bil til ca 1mill det skal de ha.

Man trenger ikke en gigantisk bolig eller stor bolig for å leve bra heller.

Jeg er nesten aldri hjemme, så for meg er en god bil viktigere for meg. Jeg bor alene og er nesten aldri hjemme.

Så derfor, så velger mange å kjøpe en bil fordi de bruker den mere en å bo hjemme.

Anonymkode: e8786...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen synes det er artig med fin bil. Alle ønsker seg ikke enebolig. Synes det er helt greit at folk bruker pengene sine på det de vil 😊

Anonymkode: 60794...2bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2020 den 8.45):

Hvordan har folk i sene 20-årene og tidlig 30-årene råd til så dyre biler? Jeg kjenner et par og ser flere som kjører biler som koster mellom 400 000 og 500 000. Er det vanlig å bruke nesten alle sparepengene sine på bil eller tar folk opp billån for å kunne kjøre rundt i audi, bmw, mercedes og liknende? Skulle jeg hatt råd til noe sånt måtte jeg spart alt jeg kunne i 7-8 år.

Anonymkode: 4ee76...e62

1. Bil til 4-500.000 er ikke dyrt. Det er en vanlig familiebil i 2021. Dersom du har to stykker som tjener over 500.000, og man bare trenger en bil, så går dette helt fint.

2. Elbiler har lave driftsutgifter og lavt verditap

3. Lån - ingen kjøper bilen kontant lenger. Rentene er så lave at det ikke lønner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...