Gå til innhold

Hvordan har folk råd til så dyre biler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leaser en BMW SUV til 3000,- i måneden, innskudd 50.000,- Har tidligere hatt gamle biler med dyre reparasjoner og trøbbel. Synes det er en god trygghet med sikker, ny bil. Alt av servicer er inkludert i prisen, samt garanti. Når perioden er over kan jeg bare levere den uten å bekymre meg for salg. Verdt hver krone! Og da prioriterer jeg slik at jeg kan ha den bilen.

Anonymkode: c3f9e...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, -jk- skrev:

Det er ikke mye pleie som trengs. Teslaene skal ikke understellsbehandles ihvertfall, alt man ser under der er alu-plata under batteriet ;) Om man fyller på med tectyl så ryker garantien. 

Karosseriet helfolierte vi, siden kona ville ha en spesiell farge. Folien beskytter lakken under så den er som ny når vi tar av folien etter typisk 5-8 år. Kun vask behøves der imellom. Helfoliering er genialt, utrolig bra utvalg på farger samtidig som originallakken beskyttes svært godt. 

så dårlig lakkvalitet som det er på tesla 3 så er alt vedlikehold omtrent meningsløst:

https://insideevs.com/news/373339/new-evidence-tesla-model-3-rust/

https://www.tv2.no/a/10765814/

til og med setene ruster:

https://insideevs.com/news/403366/tesla-model-3-rusty-seats-apparently-normal/

så folkens husk å sjekke tesla for rust før dere kjøper disse på bruktmarkedet!

 

Anonymkode: 99010...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leaser en BMW SUV til 3000,- i måneden, innskudd 50.000,- Har tidligere hatt gamle biler med dyre reparasjoner og trøbbel. Synes det er en god trygghet med sikker, ny bil. Alt av servicer er inkludert i prisen, samt garanti. Når perioden er over kan jeg bare levere den uten å bekymre meg for salg. Verdt hver krone! Og da prioriterer jeg slik at jeg kan ha den bilen.

Anonymkode: c3f9e...6b2

Hvor lang er leasingperioden og får du innskuddet tilbake, som et depositum? I så fall er 36000 kr/år ikke rent så ille.

Anonymkode: 304ba...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leaser en BMW SUV til 3000,- i måneden, innskudd 50.000,- Har tidligere hatt gamle biler med dyre reparasjoner og trøbbel. Synes det er en god trygghet med sikker, ny bil. Alt av servicer er inkludert i prisen, samt garanti. Når perioden er over kan jeg bare levere den uten å bekymre meg for salg. Verdt hver krone! Og da prioriterer jeg slik at jeg kan ha den bilen.

Anonymkode: c3f9e...6b2

som sagt,når du leaser så skal et nytt mellomledd tjene penger på deg. Dette er ingen quick fix økonomisk, men en totaltsett, dyrere bilhold. Husk også mulig sjokkregning på slutten:

https://www.dinside.no/motor/dette-er-den-ukjente-leasingfella-a-se-opp-for/67035810

Anonymkode: 99010...4c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang er leasingperioden og får du innskuddet tilbake, som et depositum? I så fall er 36000 kr/år ikke rent så ille.

Anonymkode: 304ba...b05

Innskudd er innskudd, dette er ikke et depositum. Normal leasingperiode er 3 år. Regnestykket blir da 3000kr*36mnd= 108000, pluss innskuddet på 50000=158000 på tre år/ 4338kr pr måned for å få lov å låne en bil. All «unormal» slitasje får man trekk for, og leasingselskaper er meeeget nøye her. Kjørt 10km over avtalt kjørelengde = ekstraregning... 

For et par år siden var det en artikkel i en avis ang leasingavtale i Narvik kommune (mener jeg at det var), der de i snitt fikk en ekstraregning på 26000 pr bil når leasingavtalen var over.

Anonymkode: d91e6...f93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innskudd er innskudd, dette er ikke et depositum. Normal leasingperiode er 3 år. Regnestykket blir da 3000kr*36mnd= 108000, pluss innskuddet på 50000=158000 på tre år/ 4338kr pr måned for å få lov å låne en bil. All «unormal» slitasje får man trekk for, og leasingselskaper er meeeget nøye her. Kjørt 10km over avtalt kjørelengde = ekstraregning... 

For et par år siden var det en artikkel i en avis ang leasingavtale i Narvik kommune (mener jeg at det var), der de i snitt fikk en ekstraregning på 26000 pr bil når leasingavtalen var over.

Anonymkode: d91e6...f93

Seriøst, 160000kr for å låne en bil i tre år, pluss usikkerhetsmoment? Haha, fy flate! Sjekker kostnadsarket for mine biler nå...160000kr kommer vi til etter 5-6 år med kjøp, bruk og alle kostnader inklusive. Da riktignok ikke med ny bil, men...den er altså vår.

Anonymkode: 304ba...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.5.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Folk som leier bolig mens de har bilen i høy prisklasse er vel verstingene her!

Anonymkode: 99010...4c8

Verstingene..? Hva mener du her egentlig? 😅

Anonymkode: 4274e...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2020 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Er det ikke vanlig å være gjeldsfri når man er blitt 50? Vi er i starten av 30 årene og er gjeldsfri innen to år. 

Anonymkode: f0bbf...6ca

Jeg var ikke ferdig med utdannelsen en gang da jeg var 30. Så nei, spesielt vanlig tror jeg ikke det er å være gjeldfri når man er et par og 30. 

Anonymkode: bbbf8...f12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt, bare å tjene nok penger det.

Bruker 5 % av samlet inntekt på bil, drivstoff og andre bilrelaterte utgifter. Har lite lån ellers, så da går pengene til dyr bil og ferier. 

Hilsen par i 20-30 årene med bil til 1,2 mill 😁

Anonymkode: 2dd5f...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt, bare å tjene nok penger det.

Bruker 5 % av samlet inntekt på bil, drivstoff og andre bilrelaterte utgifter. Har lite lån ellers, så da går pengene til dyr bil og ferier. 

Hilsen par i 20-30 årene med bil til 1,2 mill 😁

Anonymkode: 2dd5f...73b

Regner med bilen er utbetalt? Å ta lån til dyre biler er jo bare tull. Vi har to biler til samme prisklasse , men de er betalt ut. Hadde vi måtte ta lån , så hadde vi kjøpt billigere biler :) 

Anonymkode: f0bbf...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, 160000kr for å låne en bil i tre år, pluss usikkerhetsmoment? Haha, fy flate! Sjekker kostnadsarket for mine biler nå...160000kr kommer vi til etter 5-6 år med kjøp, bruk og alle kostnader inklusive. Da riktignok ikke med ny bil, men...den er altså vår.

Anonymkode: 304ba...b05

Litt avhengig av bil så er leasingkostnader gjerne mellom 3000 og 8000 kr mnd pluss innskuddet. De fleste kontraktene er og slik at man må betale servicer og evt slitedeler selv, og ved innlevering så blir bilen grundig gjennomgått. Har du hoppet over en dwrbi e? Di må dekke både kostnaden med denne, pluss erstatning pga verditapet i verste fall.  Har du feks dekk som er mer slitte enn det som står i kontrakten så må du kjøpe et nytt sett, og da nytter det ikke med Nankang eller Kuhmo dekk. Det skal være samme som bilen ble levert med, og det er gjerne Nokian, Continental eller Michelin. Alle bulker, skraper og sår i lakken må utbedres, på leietakers regning. Flekker i setet? Du risikerer å måtte dekke bytte av sete. Kjørt for langt? Normalt måan dekke mellom 2 og 3 kroner pr kilometer som er overkjørt. 
med mindre man har en god kontrakt så risikerer man fort å få en heftig tillegsregning. «Rekorden» der jeg jobber var en som hadde slurvet på det meste, og fikk faktura på litt over 100 000.

Anonymkode: d91e6...f93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt avhengig av bil så er leasingkostnader gjerne mellom 3000 og 8000 kr mnd pluss innskuddet. De fleste kontraktene er og slik at man må betale servicer og evt slitedeler selv, og ved innlevering så blir bilen grundig gjennomgått. Har du hoppet over en dwrbi e? Di må dekke både kostnaden med denne, pluss erstatning pga verditapet i verste fall.  Har du feks dekk som er mer slitte enn det som står i kontrakten så må du kjøpe et nytt sett, og da nytter det ikke med Nankang eller Kuhmo dekk. Det skal være samme som bilen ble levert med, og det er gjerne Nokian, Continental eller Michelin. Alle bulker, skraper og sår i lakken må utbedres, på leietakers regning. Flekker i setet? Du risikerer å måtte dekke bytte av sete. Kjørt for langt? Normalt måan dekke mellom 2 og 3 kroner pr kilometer som er overkjørt. 
med mindre man har en god kontrakt så risikerer man fort å få en heftig tillegsregning. «Rekorden» der jeg jobber var en som hadde slurvet på det meste, og fikk faktura på litt over 100 000.

Anonymkode: d91e6...f93

Skikkelig skrekkhistorie! Jeg har jo fått med meg at leasing er en av de verste måtene å svi av penger på, men dette her var likevel overraskende lesing.

Anonymkode: 304ba...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

så dårlig lakkvalitet som det er på tesla 3 så er alt vedlikehold omtrent meningsløst:

https://insideevs.com/news/373339/new-evidence-tesla-model-3-rust/

https://www.tv2.no/a/10765814/

til og med setene ruster:

https://insideevs.com/news/403366/tesla-model-3-rusty-seats-apparently-normal/

så folkens husk å sjekke tesla for rust før dere kjøper disse på bruktmarkedet!

 

Anonymkode: 99010...4c8

Tesla er et betaprodukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

så dårlig lakkvalitet som det er på tesla 3 så er alt vedlikehold omtrent meningsløst:

https://insideevs.com/news/373339/new-evidence-tesla-model-3-rust/

https://www.tv2.no/a/10765814/

til og med setene ruster:

https://insideevs.com/news/403366/tesla-model-3-rusty-seats-apparently-normal/

så folkens husk å sjekke tesla for rust før dere kjøper disse på bruktmarkedet!

 

Anonymkode: 99010...4c8

Teslaer, som blir markedsført som en bil i premiumsegmentet har lakktykkelse på mellom 70 og 106my, og stedvis manglende topplakk. Såkalt vanlige biler har normalt mellom 120-150my, og «ekte premiummerker» har gjerne oppimot 200my. Når tesla i tillegg har problemer med grunningen, og tynn lakk kombinert med saltbruk vinterstid så vil det ruste, og det mye.....

Anonymkode: d91e6...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min bil i gave av pappa. 

Anonymkode: e51db...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk min bil i gave av pappa. 

Anonymkode: e51db...95d

Herlig. Fikk du din lada i denne fargen eller enn annen?

image.png.7bde2e6653e1115716f823f996a1349a.png

Anonymkode: 99010...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heller eie en gammel lade enn å kaste bort 8000,- pr mnd

Her er også Lada:

 

image.png.55eb0c5c4c223a85db909c269572e64a.png

Anonymkode: c2658...a22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller eie en gammel lade enn å kaste bort 8000,- pr mnd

Her er også Lada:

 

image.png.55eb0c5c4c223a85db909c269572e64a.png

Anonymkode: c2658...a22

helt klart økonomisk smart, men helst en ekte lade, ikke en fantasimodell konsept:

image.png.ae69a11f46b7c05a2ed179815f6a40a5.png

Anonymkode: 99010...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Er 400 000 -  500 000 for en bil dyrt? Får en helt ok bil for den prisen der. Vi lever i 2021 nå.

Endret av FunnyBoy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...