Snurrepurre Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #381 Del Skrevet 10. februar 2021 Amatariel skrev (3 timer siden): Jeg syns dette høres ut som en bra plan! Èn gang for mange år siden hadde jeg behov for å satt i gang syklus og fikk primolut, og det fungerte etter skoleboken. Letrozol går jeg jo også på nå, og den er bare gull verdt. Har bare fått tidligere og tidligere EL og er nå i en helt normal syklus. Deilig! Ønsker deg all hell og lykke og håper det fungerer som gull hos deg også 🤞 Så bra! Jeg håper virkelig det hjelper. Om gynekologen har rett med tanke på EL så skal denne syklusen være på ca 50 dager, og det er jo ganske i overkant etter min mening 😂 Har du fått noen bivirkninger på dem? Er så redd for å bli et hormontroll. 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. februar 2021 #382 Del Skrevet 10. februar 2021 Snurrepurre skrev (46 minutter siden): Har du fått noen bivirkninger på dem? Er så redd for å bli et hormontroll. 😆 Jeg kjenner ingenting... absolutt ingenting verken fysisk eller hormonelt. Men sistnevnte er det kanskje mannen som bør svare på Jeg får jo PMS før mensen, og spesielt når jeg skjønner at det ikke har klaffet. Men tror ikke jeg kan skylde det på letrozolen gitt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #383 Del Skrevet 10. februar 2021 Amatariel skrev (13 minutter siden): Jeg kjenner ingenting... absolutt ingenting verken fysisk eller hormonelt. Men sistnevnte er det kanskje mannen som bør svare på Jeg får jo PMS før mensen, og spesielt når jeg skjønner at det ikke har klaffet. Men tror ikke jeg kan skylde det på letrozolen gitt... Det er godt å høre, ho dama på apoteket drev og maste om masse humørsvingninger.. så ble litt stressa 😂 jeg pleier å være ganske avbalansert, men husker med skrekk og gru tilbake på hormonell tenåringstid 😆. Men da er jeg forberedt på at det kan gå ganske knirkefritt. åssen gjør dere det med sex? Jeg skal inn på syklusdag 10-12 for å se på antall modne egg, men han har ikke sagt noe om vi skal «kjøre på» eller ikke ha sex inntil vi vet hvor mange egg som er modne. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. februar 2021 #384 Del Skrevet 10. februar 2021 Snurrepurre skrev (14 minutter siden): åssen gjør dere det med sex? Jeg skal inn på syklusdag 10-12 for å se på antall modne egg, men han har ikke sagt noe om vi skal «kjøre på» eller ikke ha sex inntil vi vet hvor mange egg som er modne. 😅 Vi prøver å ha sex annenhver dag, og når EL nærmer seg så litt ekstra. Du kan se i charten min her når vi har sex 😅 Det er de kryssene som er under syklusdagene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 10. februar 2021 #385 Del Skrevet 10. februar 2021 22 minutter siden, Snurrepurre said: Det er godt å høre, ho dama på apoteket drev og maste om masse humørsvingninger.. så ble litt stressa 😂 jeg pleier å være ganske avbalansert, men husker med skrekk og gru tilbake på hormonell tenåringstid 😆. Men da er jeg forberedt på at det kan gå ganske knirkefritt. åssen gjør dere det med sex? Jeg skal inn på syklusdag 10-12 for å se på antall modne egg, men han har ikke sagt noe om vi skal «kjøre på» eller ikke ha sex inntil vi vet hvor mange egg som er modne. 😅 Vi inseminerer kvar dag rett før EL, under El og etterpå. Sikkert litt vel heftig. Burde væra nok med kvar andre dag ved vanlig sex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #386 Del Skrevet 10. februar 2021 Amatariel skrev (12 minutter siden): Vi prøver å ha sex annenhver dag, og når EL nærmer seg så litt ekstra. Du kan se i charten min her når vi har sex 😅 Det er de kryssene som er under syklusdagene. mammahjarte skrev (5 minutter siden): Vi inseminerer kvar dag rett før EL, under El og etterpå. Sikkert litt vel heftig. Burde væra nok med kvar andre dag ved vanlig sex Okei! Så ingen restriksjoner der med andre ord 😄 Vet noe av dere hva er grunnen til at han skal kikke på dag 10-12? Er det bare for å se om det har effekt? Er dere også inne til ultralyd midtveis hver mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. februar 2021 #387 Del Skrevet 10. februar 2021 Snurrepurre skrev (21 minutter siden): Vet noe av dere hva er grunnen til at han skal kikke på dag 10-12? Er det bare for å se om det har effekt? Er dere også inne til ultralyd midtveis hver mnd? Jeg får ikke ovitrelle i alle fall uten en UL i forkant. For å se om letrozol har gitt effekt. Og gjennomsnittlig EL skjer rundt CD14, så er ganske vanlig å ville ha oss inn til undersøkelse et par dager i forrige uke. Jeg var forrige mandag, på CD12, og det var helt perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 10. februar 2021 #388 Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) Snurrepurre skrev (34 minutter siden): Okei! Så ingen restriksjoner der med andre ord 😄 Vet noe av dere hva er grunnen til at han skal kikke på dag 10-12? Er det bare for å se om det har effekt? Er dere også inne til ultralyd midtveis hver mnd? Hovedgrunnen til ultralyd ved letrozol er for å se hvor mange egg som modnes før brukte de en medisin som heter femar, da var det ofte flere egg som modnes. Letrozol er å foretrekke fordi det sjeldnere gir flere follikler modne samtidig. Dette er fordi flerlingsvangerskap er regnet som risikosvangerskap og dermed ikke ønsket 😏 Edit; jeg snakket med legen på sykehuset etter MAen om dette. Fordi han mente det var uforsvarlig at jeg skulle ta letrozol uten ultralyd. St Olavs derimot anser det som trygt siden jeg har tatt det X antall sykluser uten at det utvikles flere follikler. Endret 10. februar 2021 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #389 Del Skrevet 10. februar 2021 Neutral90 skrev (20 minutter siden): Hovedgrunnen til ultralyd ved letrozol er for å se hvor mange egg som modnes før brukte de en medisin som heter femar, da var det ofte flere egg som modnes. Letrozol er å foretrekke fordi det sjeldnere gir flere follikler modne samtidig. Dette er fordi flerlingsvangerskap er regnet som risikosvangerskap og dermed ikke ønsket 😏 Edit; jeg snakket med legen på sykehuset etter MAen om dette. Fordi han mente det var uforsvarlig at jeg skulle ta letrozol uten ultralyd. St Olavs derimot anser det som trygt siden jeg har tatt det X antall sykluser uten at det utvikles flere follikler. Aaah. Men det er det jeg ikke får helt til å gå opp, for om vi har sex på cd 11 og jeg skal inn på cd 12, så er det jo litt seint å si at det er for mange folliker? 😬 🙈 men det er kanskje lite sannsynlig at det er mer enn 2, og at det da ikke gjør så mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 10. februar 2021 #390 Del Skrevet 10. februar 2021 Snurrepurre skrev (7 minutter siden): Aaah. Men det er det jeg ikke får helt til å gå opp, for om vi har sex på cd 11 og jeg skal inn på cd 12, så er det jo litt seint å si at det er for mange folliker? 😬 🙈 men det er kanskje lite sannsynlig at det er mer enn 2, og at det da ikke gjør så mye? Riktig 😄 samtidig må du være visst antall dager for å se hvilken follikel som er ledende. Kan ikke sjekke cd 3 liksom. Som oftest har jeg vært inne på cd 10 eller 11, og da har det fortsatt vært noen dager til El slik at man evnt kan gå beskjed om å slutte å humpe for å redusere muligheten 🌱😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #391 Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) Amatariel skrev (55 minutter siden): Jeg får ikke ovitrelle i alle fall uten en UL i forkant. For å se om letrozol har gitt effekt. Og gjennomsnittlig EL skjer rundt CD14, så er ganske vanlig å ville ha oss inn til undersøkelse et par dager i forrige uke. Jeg var forrige mandag, på CD12, og det var helt perfekt. Den ser jeg, det er jo fint å vite om syklusen er der den skal være før en inntar medisiner. ❤️ Jeg tror bare jeg ikke helt ser logikken i at jeg skal inn, annet enn å få bekreftet el. Som jo i seg selv er fint altså 😅 For om det er modnet flere enn 1-2 egg, og vi allerede har vært sammen - så er det jo i grunn for seint å avverge en ev. befruktning 🤷🏼♀️. Men jeg takker alltid ja til ekstra oppfølging altså 😂. edit: fikk forklart av neutral90 her 😄 Endret 10. februar 2021 av Snurrepurre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #392 Del Skrevet 10. februar 2021 Neutral90 skrev (6 minutter siden): Riktig 😄 samtidig må du være visst antall dager for å se hvilken follikel som er ledende. Kan ikke sjekke cd 3 liksom. Som oftest har jeg vært inne på cd 10 eller 11, og da har det fortsatt vært noen dager til El slik at man evnt kan gå beskjed om å slutte å humpe for å redusere muligheten 🌱😏 Skjønner ☺️ Da er tanken egentlig å avvente til ul før man har seg, sånn egentlig? Men vi kommer nok bare til å kjøre på kjenner jeg meg selv rett 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #393 Del Skrevet 13. februar 2021 CD 1 i dag kom mensen - helt av seg selv 😄 tenker å ringe gyn på mandag bare for å forsikre om at jeg ikke trenger teste etter hcg. (Har blendahvite g.tester). Veldig spent på første syklus med letrozol! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. februar 2021 #394 Del Skrevet 13. februar 2021 Ja det blir bra med en frisk ny start for deg nå kjempespennende med letrozol-start! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 15. februar 2021 Forfatter #395 Del Skrevet 15. februar 2021 CD 3 Måtte visst ta blodprøve uansett, men har heldigvis sykehus like ved, så får svar samme dag. Må da bare vente til gynekologen får svar, og ringer meg opp i kveld😅 mye styr for å få avkrefta det det jeg så gjerne vil ha bekrefta 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 15. februar 2021 Forfatter #396 Del Skrevet 15. februar 2021 Ingen telefon i kveld - så mulig letrozol utgår denne syklusen? Blir så irritert på at jeg ikke bare kan få grønt lys..! Har jo mensen 😂 🙋🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 15. februar 2021 #397 Del Skrevet 15. februar 2021 Snurrepurre skrev (Akkurat nå): Ingen telefon i kveld - så mulig letrozol utgår denne syklusen? Blir så irritert på at jeg ikke bare kan få grønt lys..! Har jo mensen 😂 🙋🏼♀️ Du kan godt begynne på letrozol senere, men da blir eggløsning tilsvarende senere også meeeeen, siden du har hatt lange sykluser så vil det jo likevel (forhåpentligvis) bety betraktelig reduksjon i sykluslengde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 15. februar 2021 Forfatter #398 Del Skrevet 15. februar 2021 Neutral90 skrev (Akkurat nå): Du kan godt begynne på letrozol senere, men da blir eggløsning tilsvarende senere også meeeeen, siden du har hatt lange sykluser så vil det jo likevel (forhåpentligvis) bety betraktelig reduksjon i sykluslengde Åå! Håpet er ikke ute altså? 🤞🏻 Håper jeg får begynne på de i morgen tidlig da 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 15. februar 2021 #399 Del Skrevet 15. februar 2021 Snurrepurre skrev (Akkurat nå): Åå! Håpet er ikke ute altså? 🤞🏻 Håper jeg får begynne på de i morgen tidlig da 🥰 Nei, jeg hadde likens problem før jul. St Olavs hadde lovet meg resept, så ble det helg og den kom ikke. Da var jeg plutselig cd 4/5 når resept kom, men det var ingen problem sa de 😍 tvi tvi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 15. februar 2021 Forfatter #400 Del Skrevet 15. februar 2021 Neutral90 skrev (Akkurat nå): Nei, jeg hadde likens problem før jul. St Olavs hadde lovet meg resept, så ble det helg og den kom ikke. Da var jeg plutselig cd 4/5 når resept kom, men det var ingen problem sa de 😍 tvi tvi! Åh! Så bra 🙌🏻 Nei, ingenting ville tydeligvis gå etter planen her 🙄 😅 takk! Føles bedre å gjøre noe aktivt iallfall 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå