Gå til innhold

Snurrepurres forsøk på andremann 👨‍👩‍👧‍👧


Snurrepurre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, Amatariel skrev:

Krysser fingrene for at du får en svak strek i dagene fremover! 

Takk! Tok en nå, og den er det dessverre ingen strek på 😟 

2402CD16-6497-4691-82AA-3E2227181189.thumb.jpeg.3718b05b2c1aa2a18050e79b163b50df.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blødning i dag 🤓 men da får iallfall kroppen resatt seg skikkelig før det forhåpentligvis sitter neste PP! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 11 tok en EL strips i går som var nesten positiv, så tenkte å måle med digital de neste dagene. Testet med digital i dag, og den ble positiv med fast smily. 🤷🏼‍♀️ Veldig tidlig EL isåfall. Men har fått litt ømme bryster, så tror ikke det er heeelt usannsynlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo så bra med tidlig EL! Jeg er bare to dager bak deg, men tør ikke håpe på så tidlig EL gitt. Nå må du bare kose deg i dagene fremover 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (12 minutter siden):

Ooo så bra med tidlig EL! Jeg er bare to dager bak deg, men tør ikke håpe på så tidlig EL gitt. Nå må du bare kose deg i dagene fremover 😄

Så spennende! Nei, jeg pleier jo heller å ha lange enn korte sykluser.. så det var litt underlig 🤷🏼‍♀️ Samtidig sa gyn sist jeg var ser at siden jeg var i andre halvdel av min fertile alder (noe så deprimerende 😆), så blir visst syklusene ofte kortere. Var ikke uvanlig at han anbefale damer i «min alder» (29, ja) å begynne prøvingen mot siste halvdel av mensen. 🙈 det er defintivt ikke et ekstra pirrende element i denne heimen 😂 men hva gjør man vel ikke for gullspira   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Neutral90 skrev (På 15.12.2020 den 20.40):

Hei Snurrepurre, hvordan går det? :)

Hei! Det går bra ❤️ har hatt en liten pause fra alt de siste ukene.. men nå er jeg i gang igjen og jakter EL 😎 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 9

Etter verdens lengste syklus sist (45 dager), så fikk jeg omsider mensen på nyttårsaften! Føler kroppen er litt i «gjenge» igjen etter forrige SA. Nå håper jeg håper jeg bare syklusen er noenlunde stabil (28/29dager) og at jeg får en ordentlig EL. Har iallfall fylt opp med en haug av strips til LH og HCG, så nå skal det testes 😂

Har hatt en berg og dalbane av følelser den siste tiden. Har en svigerinne som er gravid og som vet at vi sliter og har mistet 4 ganger siste året, men som ikke ser seg for når hun trår 😅. Hun spør meg om å låne gravidtøy, babyting (fordi de ikke har tatt vare på deres fra første barn) og egentlig det meste vi har spart på.

Det er rart, for hadde omstendighetene vært annerledes så hadde jeg sikkert kastet det etter henne 😂 men nå kjenner jeg at jeg ikke vil hente ned og åpne alle babyboksene med klær/ting. Orker ikke forholde meg til det. Orker iallfall ikke se andre i mitt gravidtøy akkurat nå. 😅 Jeg vet jeg er urimelig og teit, men det får så være 🙈

Ellers så prøver jeg å spise litt sunnere, ettersom det er januar og greier.. iallfall for noen timer av gangen 😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det klaffer snart for dere🤞🏻 

huff, ikke noe hyggelig at folk spør om å låne sånne ting når de vet at dere strever litt med å få til en selv🙄 så skjønner deg så godt jeg! Har det likt selv med min svigerinne. Spurte om å få låne babyutstyr, og de vet at vi hadde begynt prøvingen men som endte med en kreftbehandling nå istede for barneønske nr to som vi var godt igang med, så ble mildt sagt noe annet😞 kjenner jeg kvier meg for å gå i boden å begynne å finne frem esker med babyleker osv i😞 men så hyggelig som jeg vil være så svarer jeg «selvfølgelig» når hun spør om å få låne ting😬 er ikke bare at det er vondt å finne frem, men har vasket alt og lagt så fint på plass i esken når vi pakket der bort for at det  skulle være fint å finne frem når vi skulle ha baby nr 2. pluss at ting blitt mer slitt og skittent, og pluuuuss at det er ikke sikkert man får alt tilbake heller 🙄 så jeg føler litt på den at jeg er veldig negativ generelt til å låne bort babyting, vi kjøpte nesten alt nytt så da får andre kjøpe selv og tenker jeg da😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med en ny frisk syklus for deg :heiajente: Krysser fingrene for at du får en fantastisk start på 2021. Jeg tror jeg ville følt det akkurat det samme som deg når det gjelder din svigerinne og det å låne ut ting. Rart hun ikke skjønner at det er sårt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

CD 25


Tusen takk! 

nei, det er vanskelig når det er sånn. Men jeg gleder meg stort til et nytt tantebarn! Har tilogmed lagt frem en haug med ullklær som egentlig var til mitt eget knøtt som jeg mistet. Men det passer godt til en liten februarskatt. 💜 Blir fint å se en liten en i de klæra i grunn 🥰 så har jeg en unnskyldning til å kjøpe inn nytt når det er min tur 😁😂 

I dag er jeg litt lei, skjønner egentlig ikke hvorfor syklusen enda er på tur. EL burde vært for lenge siden, men det ser dårlig ut på disse testene 🥺. Lurer på om jeg skal ta kontakt med gynekologen i morgen og høre om jeg kan få noe for å sette i gang el ved neste syklus ettersom det ikke ser ut til å ordne seg selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja, jeg vet hvordan det er. Er ikke mange måneder siden mine eggløsninger kom nærmere CD30. Man blir sprøøø av å vente. Letrozol har virkelig vært gull her for tidligere EL. Så skader jo ikke å spørre om det, tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 28 

Jeg har fått surret meg til å bestille time hos gynekologen nå, så da ble det time 9 februar. 👏🏻 Etter mye om og men.
 

Damen i resepsjonen var superskeptisk til at jeg skulle ha time, og mente jeg måtte ha ny henvisning.🤨  Prøvde å unngå å bli sur, men kjente på irritasjonen når jeg måtte forklare henne at jeg har vært gjennom 4. SA på ett år, og at siste SA er grunnen til er 3 måneders opphold hos gyn, da jeg har ventet på en ev. ny graviditet, men at syklusen ikke ser ut til å komme i gang igjen. Samt. At dette er i samråd med gynekologen 😑. Hun måtte da «snakke med gynekologen» og ringte meg opp mange timer senere for å si at jeg selvfølgelig kunne få en time. Men hun måtte bare sjekke, nemlig. 😂 makan. 
De har sikkert tatt inn folk uten aktiv henvisning og fått påpakk for det.. men altså 😂 godt jeg ikke er forferdelig sår på det, for det er ikke for alle å brette ut om sånt til en tilfeldig resepsjonist 🤓
 

ellers så har metforminen helt ute av det blå blitt superhard for magen 🙈 er glad jeg er på hjemmekontor! For å si det sånn 😂

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er ikke bare bare å si alt som har skjedd til noen over tlf når man kanskje skulle tro at det kunne unngås...😅🤔 Jeg kjenner tårene presse på bare jeg prater på det som har skjedd tidligere, så kan bare se for meg hvordan du følte det også! Hadde kjent litt på irritasjon da jeg og altså 🙊

Men, så godt at du nå har fått time slik at du forhåpentligvis kan få hjelp mot en ny syklus ❤️ Jeg heier spent med! 

Klem til deg! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å gud, jeg blir så provosert når folk skal markere seg på den måten 🙄 godt du fikk time! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja. Det verste er at de i resepsjonen har tilgang til (iallfall deler av - om ikke hele) journalen, så det burde egentlig ikke være noe problem å se at jeg er i «aktiv behandling» 🙈. Får iallfall jobba med en selv i en sånn prosess 😂 klarte utrolig nok å være supergrei pasient som «skjønner» alt 😆 selvom det sikkert kom røyk ut av ørene samtidig 💁🏼‍♀️ 
 

Er veldig spent på videre prosess iallfall! Så vidt jeg har skjønt så begynner man på eggløsningsstimulerende 1. mensdag? Forventer å være ferdig med mens innen 9 februar, så mulig jeg ikke får begynt før i mars? 🤔

Endret av Snurrepurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (19 minutter siden):

Uff ja. Det verste er at de i resepsjonen har tilgang til (iallfall deler av - om ikke hele) journalen, så det burde egentlig ikke være noe problem å se at jeg er i «aktiv behandling» 🙈. Får iallfall jobba med en selv i en sånn prosess 😂 klarte utrolig nok å være supergrei pasient som «skjønner» alt 😆 selvom det sikkert kom røyk ut av ørene samtidig 💁🏼‍♀️ 
 

Er veldig spent på videre prosess iallfall! Så vidt jeg har skjønt så begynner man på eggløsningsstimulerende 1. mensdag? Forventer å være ferdig med mens innen 9 februar, så mulig jeg ikke får begynt før i mars? 🤔

Det kommer veldig mye an på. Standard er vel syklusdag 2 eller 3. Her en gang i høst fikk jeg ikke mulighet til å begynne før cd 5 tror jeg det var, det var da ingen problem å starte da, eneste var at eggløsning ville være påfølgende antall dager senere enn oppstart. Var det logisk? De sier ikke å begynne før cd 2 eller 3 fordi du skal være sikker på at det er ekte mensen og du ikke er gravid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (Akkurat nå):

Det kommer veldig mye an på. Standard er vel syklusdag 2 eller 3. Her en gang i høst fikk jeg ikke mulighet til å begynne før cd 5 tror jeg det var, det var da ingen problem å starte da, eneste var at eggløsning ville være påfølgende antall dager senere enn oppstart. Var det logisk? De sier ikke å begynne før cd 2 eller 3 fordi du skal være sikker på at det er ekte mensen og du ikke er gravid :)

Skjønner! Åh, da er det jo håp for neste syklus 😁🥰  takk for oppklaring 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...