Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟

addict

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Fallabella skrev:

Laster drar vi på oss uten at vi merker det selv. Vi aner at noe er galt fordi ting er litt vondt og trist, men vi er ofte ubevisst når det pågår. Så kommer den dagen det gjør «vondt nok, vi har fått nok å begynner å våkne. Da starter den store jobben med å lage endringer som gjør oss godt. Det er en jobb som varer resten av livet.

Slik ser jeg det 😊😊 Egne refleksjoner er gull verdt! Dine er veldig fine 🌸🌸

Veldig klokt sagt..! 🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas
2 hours ago, addict said:

Hvilken bok refererer du til? 😄

Så fint å høre at det jeg har klart å komme fram til faktisk har en viss rot i virkeligheten 😄 Dessverre så opplever jeg at de aller fleste som vil ned i vekt (også meg selv i fortid) ikke egentlig ønsker å gjøre jobben, de vil bare ha resultatet. De surrer seg bare inn i unskyldninger for hvorfor det ikke gikk som planlagt akkurat den dagen, og plutselig så er hver dag slik. Jeg kjenner meg igjen. Problemet for min egen del var at motivasjonen kun var kortsiktig og resultatsstyrt. Jeg trengte jo ikke å endre noe i meg selv, jeg trengte bare å følge en diett.

Nå høres det ut som at jeg har funnet den eneste vegen til rom og er perfekt, men det er ikke saken. Senest i går så spiste jeg 2 porsjoner bare fordi jeg hadde lyst og ikke fordi jeg egentlig var sulten. Jeg tok meg selv i det, så neste gang så kanskje jeg stopper når jeg burde. Det er en lang læringsprosess, men det betyr ikke at jeg har feilet 😊

I dag hadde vi hamburgere til middag og jeg var veldig nære å forsyne meg med burger nr 2 fordi det var så godt! Så tenkte jeg på innlegget ditt før i dag og greide å la være. 😁🤭 Perfekt blir man aldri, det trenger man heldigvis ikke være. 

Boka heter The diet trap solution - train your brain to lose weight. Et av de viktigste budskapene der, synes jeg, er å faktisk være snill med seg selv og skryte av seg selv for alle gode valg man tar, og ikke la de dårlige valgene påvirke resten av dagen eller uka eller livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Albbas skrev:

I dag hadde vi hamburgere til middag og jeg var veldig nære å forsyne meg med burger nr 2 fordi det var så godt! Så tenkte jeg på innlegget ditt før i dag og greide å la være. 😁🤭 Perfekt blir man aldri, det trenger man heldigvis ikke være. 

Boka heter The diet trap solution - train your brain to lose weight. Et av de viktigste budskapene der, synes jeg, er å faktisk være snill med seg selv og skryte av seg selv for alle gode valg man tar, og ikke la de dårlige valgene påvirke resten av dagen eller uka eller livet. 

Så gøy å høre at du tenkte på meg ☀️ Fikk sykt lyst på burger nå 😂

Skal sjekke ut boka ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 7.42, addict skrev:

Ååå så gøy! Gratulerer med innvilget operasjon ❤️ Tar du offentlig eller privat? Hvor skal du operere? 

Ja jeg fikk beskjed om å gå ned 2-3 kilo til operasjonen. Har gått ned litt over 4 siden da, men jeg går alltid opp et par kilo når jeg stabiliserer meg etter diett. Det er nok neppe flesk som legger seg på bare 1 uke, for jeg fråtser jo ikke i snop og frityrfett, men jeg spiser nok litt mer salt, mer fett og mere karbo enn på diett. Så da er det ikke så rart. Er akkurat der kirurgen ba meg om å være nå ihvertfall, så det får bare være 😊

Og enig med deg, dette er en ny start!

Følger deg gjerne på vegen, så har du ikke egen dagbok så oppdater meg gjerne her inne hvis du vil! 😍

Kjenner jeg er litt ny her. Ikke så god på siteringer og slikt. 🤣 Men ja skal ta offentlig. Men de ringte meg forrige uke og flytta opr til slutten av oktober, istedet for slutten av juli. var ikke mulig i sommeravviklingen mente operasjonskordinatoren. Kjipt når kirurgen sa det men men.. Igrunnen helt Ok nå som jeg har fått noen dager på å omstille meg. Ble litt deppa da hun ringte helt ærlig. Rart med innstillingen. Men 4 mnd går kjapt så det går fint :) Fordelen er jo at jeg nå kan gå ned enda mer og bli enda mer fornøyd med resultatet. Idag ligger vekta på 81 kg. Ønsker å ned til 69 kg :) Det er min idealvekt. Men det kommer til å bli hardt på så kort tid! 😅 Kirurgen ønsket jeg skulle ligge på Max 78 kg så tenker alt under det blir bra. :) 

Hvordan er formen din nå? 🙂 Er det lettere å mobilisere seg eller er ting fortsatt vondt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Smørblomst87 skrev:

Kjenner jeg er litt ny her. Ikke så god på siteringer og slikt. 🤣 Men ja skal ta offentlig. Men de ringte meg forrige uke og flytta opr til slutten av oktober, istedet for slutten av juli. var ikke mulig i sommeravviklingen mente operasjonskordinatoren. Kjipt når kirurgen sa det men men.. Igrunnen helt Ok nå som jeg har fått noen dager på å omstille meg. Ble litt deppa da hun ringte helt ærlig. Rart med innstillingen. Men 4 mnd går kjapt så det går fint :) Fordelen er jo at jeg nå kan gå ned enda mer og bli enda mer fornøyd med resultatet. Idag ligger vekta på 81 kg. Ønsker å ned til 69 kg :) Det er min idealvekt. Men det kommer til å bli hardt på så kort tid! 😅 Kirurgen ønsket jeg skulle ligge på Max 78 kg så tenker alt under det blir bra. :) 

Hvordan er formen din nå? 🙂 Er det lettere å mobilisere seg eller er ting fortsatt vondt? 

Ååh det må være en utrolig vanskelig beskjed å få! ☹️ Hadde nok gått litt i kjelleren, så skjønner det er kjipt. Men som du sier, dess lavere fettprosent dess bedre blir resultatet. Og jeg har absolutt tro på at du kan klare å gå ned mye innen da 😍

Formen er veldig fin, men hodet har det nok litt bedre enn kroppen. Tar ikke smertestillende lengre og kroppen er nok i en ny fase av helingen, for hvis jeg strekker på ryggen ved en feil så kjennes det nesten ut som at sårskorpa revner på innsiden av kroppen. Brenner noe sykt. Men helt ærlig, det er fettsuginga som gjør vondt. Snittet har jeg ikke merket noe til så og si. Er øm på ryggen og går krokbøyd, det er alt. Smertene er under all forventning!

I dag tenkte jeg egentlig at jeg skulle være med på butikken en tur, men må ta meg litt sammen for å ikke være for aktiv for tidlig. Kan nesten ikke strekke ryggen i feil retning på noen måte i dag før det kjennes ut som noe revner inni der, men er jeg i ro så kjenner jeg det nesten ikke 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, addict skrev:

Ååh det må være en utrolig vanskelig beskjed å få! ☹️ Hadde nok gått litt i kjelleren, så skjønner det er kjipt. Men som du sier, dess lavere fettprosent dess bedre blir resultatet. Og jeg har absolutt tro på at du kan klare å gå ned mye innen da 😍

Formen er veldig fin, men hodet har det nok litt bedre enn kroppen. Tar ikke smertestillende lengre og kroppen er nok i en ny fase av helingen, for hvis jeg strekker på ryggen ved en feil så kjennes det nesten ut som at sårskorpa revner på innsiden av kroppen. Brenner noe sykt. Men helt ærlig, det er fettsuginga som gjør vondt. Snittet har jeg ikke merket noe til så og si. Er øm på ryggen og går krokbøyd, det er alt. Smertene er under all forventning!

I dag tenkte jeg egentlig at jeg skulle være med på butikken en tur, men må ta meg litt sammen for å ikke være for aktiv for tidlig. Kan nesten ikke strekke ryggen i feil retning på noen måte i dag før det kjennes ut som noe revner inni der, men er jeg i ro så kjenner jeg det nesten ikke 😊

Tusen takk, skal prøve. Som kirurgen sa: Er det en gang i livet du bør trene styrke og gå ned i vekt på er det NÅ. Resultatet blir mye finere jo mindre fettprosent ja, så skal gi på 💪🏻 

Kjipt at det er så ubehagelig å mobilisere seg, men kroppen sier vel ifra, og du virker flink til å lytte til den. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Smørblomst87 skrev:

Tusen takk, skal prøve. Som kirurgen sa: Er det en gang i livet du bør trene styrke og gå ned i vekt på er det NÅ. Resultatet blir mye finere jo mindre fettprosent ja, så skal gi på 💪🏻 

Kjipt at det er så ubehagelig å mobilisere seg, men kroppen sier vel ifra, og du virker flink til å lytte til den. 🙂

Enig med kirurgen 😍 Det var en stort motivasjon å nærme seg operasjon, men det var også veldig psykisk tøft. Håper du får de resultatene du ønsker deg ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20200701_210947.thumb.jpg.1528c7ba11a756258ffffc4035b2b00d.jpg

I dag har jeg vært skikkelig dårlig i formen og sliten. Det har kjentes ut som at ryggen har revnet under huden ved enkelte bevegelser, jeg regner med det har med groprosessen å gjøre. Har dusjet og det føltes som en treningsøkt. SLITEN. Begynner ellers å bli ganske mobil.

Det er 1 uke siden operasjonen i dag og tiden har bare fløyet. Som om det var i går. 

Var en tur inne på treningsrommet i dag for å hente noe og så meg selv i speilet. Jeg ser jo slank ut 🤯 Det er jo helt surrealistisk 😍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, blir utrolig fint!

Jeg har hatt kirurgi i mage-området selv (ikke kosmetisk), og jeg ser du er hoven. Det tok vel 2-3 uker før jeg følte meg "normal", og du har hatt en større operasjon enn hva jeg hadde der. Jeg har definitivt også vært på stadiet hvor det føles ut som at en dusj er en treningsøkt :ler:  Og det er det faktisk for kroppen din akkurat nå, så mye energi den bruker på å fikse seg selv!

Husk å lytte til kroppen nå, er du sliten skal du ikke presse deg, da sørger du bare for at det tar lengre tid. Ta smertestillende når du trenger det, og hviiiil med god samvittighet :) Du får tid til å trene igjen og være aktiv etterhvert. Hvil selv om du føler deg bra i et par uker til, ikke gjør masse småting bare fordi du kan, og ha hovedfokus på det er mitt beste råd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Navani skrev:

Wow, blir utrolig fint!

Jeg har hatt kirurgi i mage-området selv (ikke kosmetisk), og jeg ser du er hoven. Det tok vel 2-3 uker før jeg følte meg "normal", og du har hatt en større operasjon enn hva jeg hadde der. Jeg har definitivt også vært på stadiet hvor det føles ut som at en dusj er en treningsøkt :ler:  Og det er det faktisk for kroppen din akkurat nå, så mye energi den bruker på å fikse seg selv!

Husk å lytte til kroppen nå, er du sliten skal du ikke presse deg, da sørger du bare for at det tar lengre tid. Ta smertestillende når du trenger det, og hviiiil med god samvittighet :) Du får tid til å trene igjen og være aktiv etterhvert. Hvil selv om du føler deg bra i et par uker til, ikke gjør masse småting bare fordi du kan, og ha hovedfokus på det er mitt beste råd.

Takk for mange gode råd ❤️ Jeg trenger faktisk å høre det, for jeg føler meg lett lat og tiltaksløs. Ikke at jeg har gjort noe som helst egentlig, har vært en tur med på butikken. Men føler på det.

Og du har helt rett. Det kommer til å ta lang tid. 

Håper du er bra igjen etter operasjonen din 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
1 time siden, addict skrev:

I dag har jeg vært skikkelig dårlig i formen og sliten. Det har kjentes ut som at ryggen har revnet under huden ved enkelte bevegelser, jeg regner med det har med groprosessen å gjøre. Har dusjet og det føltes som en treningsøkt. SLITEN. Begynner ellers å bli ganske mobil.

Det er 1 uke siden operasjonen i dag og tiden har bare fløyet. Som om det var i går. 

Var en tur inne på treningsrommet i dag for å hente noe og så meg selv i speilet. Jeg ser jo slank ut 🤯 Det er jo helt surrealistisk 😍

Smashing altså 😍😍😍😍 Ta deg tid til å hvile godt ut 😊

Ble tynn i dag jeg 😂 altså jeg oppdaget at jeg har fått resultater 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, addict skrev:

Herlighet! Se sååå slank du er! For en forandring! Du er rååå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Herlighet! Se sååå slank du er! For en forandring! Du er rååå!

Takk!!! 😄 Jeg skjønner det ikke helt selv 😬 Blir sprøtt å kunne rette seg opp i ryggen og se hvordan det egentlig ser ut. Ihvertfall når hevelsen går ned! Går sikkert inn noen cm bare der 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

Takk!!! 😄 Jeg skjønner det ikke helt selv 😬 Blir sprøtt å kunne rette seg opp i ryggen og se hvordan det egentlig ser ut. Ihvertfall når hevelsen går ned! Går sikkert inn noen cm bare der 😍

Kan du ikke måle for gøy nå utenpå alt, og så gjøre det samme om 3-4 uker? Er sikker på at du har minst 5 cm du kommer til å miste i hevelse, kanskje mer?! 😮 Hevelsen jeg hadde var hvertfall 10 cm ekstra rundt magen den første uka, og jeg hadde ikke noe støtte som du har rundt. Blir nok gøy å få av alt 😄 

Ble frisk etter min operasjon i magen ja, var "bare" fjerning av endometriosevev og cyste på eggstokken med kikkhull :)  Du har jo åpent sår, så tar jo lengre tid å leges bare pga det i tillegg til alt det andre du har vært gjennom! Du får få kjæresten til å dulle litt ekstra med deg med god samvittighet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Navani skrev:

Kan du ikke måle for gøy nå utenpå alt, og så gjøre det samme om 3-4 uker? Er sikker på at du har minst 5 cm du kommer til å miste i hevelse, kanskje mer?! 😮 Hevelsen jeg hadde var hvertfall 10 cm ekstra rundt magen den første uka, og jeg hadde ikke noe støtte som du har rundt. Blir nok gøy å få av alt 😄 

Ble frisk etter min operasjon i magen ja, var "bare" fjerning av endometriosevev og cyste på eggstokken med kikkhull :)  Du har jo åpent sår, så tar jo lengre tid å leges bare pga det i tillegg til alt det andre du har vært gjennom! Du får få kjæresten til å dulle litt ekstra med deg med god samvittighet ;) 

Jeg har målt og målt men måler faktisk MER både rundt mage og midje nå enn før operasjonen 🙊 et par-tre cm faktisk. Det har nok mye med at jeg ikke kan rette meg opp å gjøre også. Får jo fort noen cm når man lener seg forover 😬 

Samboeren har nok med å ta seg av minstejenta, hun har ferie fra barnehagen og krever sitt med det aktivitetsnivået hun har 😄 Men han er god innimellom slagene da, kommer med kaffe og lager mat og styrer på. Ikke så lett å sjonglere alt med ei på 1,5 år som aller helst skulle ha klatret på absolutt alt hele tiden.

Godt å høre at du ble bra ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 8

I går var det 1 uke siden operasjonen. Jeg har vært utrolig nøye med kostholdet hele veien, både fordi jeg er så mye i ro men mest for å unngå å samle mye vann. Har derfor holdt meg unna snop, junkfood og mye salt.

I går derimot så bestilte vi pizza for å feire bursdagen til størstegutt. Jeg måtte i tillegg vaske bodyen og ligge en stund uten. 

Resultatet i dag er at jeg er sengeliggende, så og si. Jeg har hovnet sånn opp at jeg velger å være helt i ro i dag. Jeg er kun på do og har vært oppe for å lage meg mat en gang. Er veldig sprengt i øvre del av magen. Det kan hende det er helt tilfeldig, men jeg tviler på at inntak av pizza med masse salt osv har hjulpet noe særlig på. 

Sånn bortsett fra det så er det ikke mye smerter. Kan sammenlignes med å være skikkelig støl. Ikke vondt når jeg er i ro, med andre ord 😊

PSX_20200702_154234.thumb.jpg.6e3ef704a737566d886c347dbd426995.jpg

Endret av addict
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut da, men hoven ☺️ 

Jeg hadde bh utenpå min body, for fikk så spisse pupper av den 🤣. Får helt flashback fra den tiden. Jeg fikk body på klinikken, men du kjøpte selv? Fikk heller ikke bruke truse på to måneder tror jeg, så ble nesten avvent det 😬 Får du bruke truse? 

Hvordan føles huden? Nummen? Jeg var øm og nummen i over 1 år husker jeg, liten del er fortsatt uten følelse (der jeg ble skadet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miss summers skrev:

Ser bra ut da, men hoven ☺️ 

Jeg hadde bh utenpå min body, for fikk så spisse pupper av den 🤣. Får helt flashback fra den tiden. Jeg fikk body på klinikken, men du kjøpte selv? Fikk heller ikke bruke truse på to måneder tror jeg, så ble nesten avvent det 😬 Får du bruke truse? 

Hvordan føles huden? Nummen? Jeg var øm og nummen i over 1 år husker jeg, liten del er fortsatt uten følelse (der jeg ble skadet). 

Hæ, hvorfor fikk du ikke bruke truse? 🙃 Ja selvfølgelig får jeg bruke truse, vet ikke av en eneste person som har fått den beskjeden 🙊 De tok på meg trusa på operasjonsbordet. 

Ja har ikke mye følelse på enkelte plasser, noen plasser er det numment. Kjøpte bodyen jeg fikk beskjed av klinikken å kjøpe 😊 "Bare" 5 uker igjen med den bodyen 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, addict skrev:

Hæ, hvorfor fikk du ikke bruke truse? 🙃 Ja selvfølgelig får jeg bruke truse, vet ikke av en eneste person som har fått den beskjeden 🙊 De tok på meg trusa på operasjonsbordet. 

Ja har ikke mye følelse på enkelte plasser, noen plasser er det numment. Kjøpte bodyen jeg fikk beskjed av klinikken å kjøpe 😊 "Bare" 5 uker igjen med den bodyen 🙃

Når man er hoven så kan undertøy etterlate søkk i huden, så for å unngå at det skulle forbli slik. Liposculpture er forming mens man fjerner fett, mulig derfor. Var i grunn godt å gå uten, var nok med bodyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...