Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fy søren så kult å følge deg! For en forandring! Kan tenke meg det tar lang tid å bli vant til en så ny kropp! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en forandring!!! Herlighet, så utrolig digg det må være😍 Så moro å se før og etter!! Grattis med overstått drensfjernig. Og det ser fantastisk ut! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Smørblomst87 skrev:

Så deilig å bli kvitt drenene! Du ser helt fantastisk ut. 😄 

 

6 timer siden, Jolene skrev:

FOR en forandring, wow!!!

 

57 minutter siden, Fallabella skrev:

Fantastisk å se! Nydelig 🌸🌸🌸🌸😍

🥰🥰🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Sinsiew skrev:

Wow, sinnsykt stor forandring! 

 

48 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Fy søren så kult å følge deg! For en forandring! Kan tenke meg det tar lang tid å bli vant til en så ny kropp! 

 

23 minutter siden, Prague skrev:

FOR en forandring!!! Herlighet, så utrolig digg det må være😍 Så moro å se før og etter!! Grattis med overstått drensfjernig. Og det ser fantastisk ut! 🤩

Tusen takk alle sammen, dere er gode ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig bra ut! Og gurimalla så tøff du er som tok de drena. Har fjerna slike før på pasienter og det kan jo være inni hampen vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, så fint det blir! Jeg følger med på tråden så jeg kan fantasere meg bort og late som det er meg. Alt henger og slenger men det er slik jeg er skapt, så får nok leve med det.

Hilsen,

Dvaskelina Dvaskesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sologvår skrev:

Det ser veldig bra ut! Og gurimalla så tøff du er som tok de drena. Har fjerna slike før på pasienter og det kan jo være inni hampen vondt. 

Åh blæ skal love deg at det ikke var noe særlig 😬 etter 5 dager så satt det ene godt. 

 

8 timer siden, gakk skrev:

Wow, så fint det blir! Jeg følger med på tråden så jeg kan fantasere meg bort og late som det er meg. Alt henger og slenger men det er slik jeg er skapt, så får nok leve med det.

Hilsen,

Dvaskelina Dvaskesen

Hahah du da ❤️ bortsett fra den biten jeg får hjelp med nå så skal jeg love at det ikke er mye fasthet ute og går ellers her heller 🙊 Vi får dvaske rundt sammen 😂 har noen lår å slenge i den potten! 

7 timer siden, Solstrålen. skrev:

For et utrolig resultat!! Gratulerer 😊😊

Tusen takk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevisste valg, refleksjon og asvarliggjøring

 

Ok så jeg har vært veldig opptatt av at det er nå den virkelige jobben starter. Ja, jeg skal ned de siste kiloene etter hvert, men akkurat nå handler det mest om å bruke alt jeg har lært under denne reisen til noe som jeg kan leve med. For nei, det er sikke slik at man automatisk blir et menneske med gode vaner og rutiner av å miste vekt. 

 

Før man går ned i vekt så er man stort sett overvektig på grunn av valgene man selv tar. Jeg tror dette var steg 1 mot å faktisk lykkes for min del. Å sette meg ned og virkelig gjøre meg selv ansvarlig for de valgene jeg tar hver dag. Dypdykke langt ned i sjela for å finne ut hvorfor jeg gjør det. Og ikke minst finne ut av hva et normalt spisemønster faktisk er. Samboeren min er godt trent, og jeg kunne (som jeg også ser mange andre gjør) si at "vi spiser jo det samme så hvorfor går jeg opp i vekt mens du har 6-pack (les: 4-pack 😂)". Jeg ser det i så utrolig mange tråder her inne. Og jeg vet at det ikke stemmer, stort sett. Jeg har brukt 1 år på å granske forskjellen mellom meg og min samboer, men også forskjellen mellom meg og min mor, meg og mine venninner. Det er ganske sykt å tenke på at alt dette var ting jeg "ikke var klar over". 

 

🌼Holde seg til måltider. Jeg merket plutselig veldig godt at min omgangskrets ikke spiser mellom måltidene, og det var aldri noe jeg hadde tenkt så mye over. Mamma har alltid vært den som er desperat sulten når hun kommer hjem fra jobb så hun går rett på kjøkkenet for å lage middag og det tar jo fort 30 minutter. Jeg har aldri skjønt hvorfor hun ikke bare spiser med en gang så hun ikke er så sulten. Jeg kunne spise både på tur hjem fra jobb og når jeg kom hjem, samtidig som jeg laget middag. Det er 2 ekstra måltider på en dag, bare der. Det å lære seg at det er greit å være litt sulten når neste måltid er rett rundt hjørnet har hjulpet meg veldig. Man dør faktisk ikke av å vente 30 minutter mens man kjører hjem og lager middag. 

🌼Porsjonsstørrelser. Og dette kom faktisk til meg som en åpenbaring, for dette var jeg ikke klar over. Det jeg anså som en porsjonsstørrelse kan mette både 2 og 3 personer. Å forsyne seg 2 fulle middagstallerkener på 1 måltid var ikke noe jeg tenkte over. 

🌼Metthetsfølelse. For hva er metthetsfølelse? For meg var det å være mett litt vondt, og kjente jeg ikke på den litt stappa følelsen så var jeg ikke mett. Det siste året har jeg jobbet med at det å være mett er å ikke være sulten. 

🌼Alt med måte. Det henger litt sammen med porsjonsstørrelse, men dette med å kunne forsyne seg med 1 kakestykke og ikke spise mer bare fordi kaka står der var nytt for meg. Når mamma eller samboeren min tok et lite stykke så kunne jeg ta 4 store. Dette gjelder også feks saus, soppstuing, potetgullposer, hele sjokoladeplater og alt det andre som gjerne smaker veldig godt men som ikke trenger å tømmes for å nytes.

🌼Snop er noe man spiser i helgene og ved anledning. Ikke på tur hjem fra jobb. Ikke foran tv på en vanlig tirsdag. Ikke i bilen på veg til søndagsmiddag. Ikke som vane, ihvertfall! 

 

Jeg har levd et helt liv på 30 år som overvrktig. Veldig mange ganger har jeg slanket meg, kastet meg på en eller annen diett som forteller meg hva jeg skal spise og hvordan. Hva hjelper det hvis jeg ikke har reflektert over de punktene over? En diettplan over 12 uker lærer meg ikke hva metthetsfølelse er, hvor stor en porsjonsstørrelse er eller at man kan vente 30 min på middag. Den lærer meg at jeg skal gjøre noe annerledes, men uten å vite hvorfor så har jeg alltid endt opp med å føle irritasjon, ubehag og utålmodighet. Nå når jeg spiser en porsjon middag nå og automatisk tenker at jeg skulle hatt en porsjon til så er det veldig enkelt for meg å si til meg selv "Vil du ha mere mat fordi du er sulten eller fordi du har lyst på? Denne porsjonen var i utgangspunktet nok og du klarer deg til neste måltid.". Uten denne refleksjonen og på en vanlig diett så ville jeg heller tenkt "faen nå har jeg spist det jeg får lov til og jeg føler meg ikke stappmett slik jeg er vant til, jeg lider på denne dietten, dette er fælt". Tankeprosessen er en helt annen, og jeg er 100% sikker på at den har hjulpet meg til å lykkes.

 

Når det er sagt så hater jeg virkelig at folk sier "du må endre livsstil hvis ikke går du rett opp igjen" 😂 Det er jo en viss sannhet i det, men man får ikke endret livsstil hvis man ikke vet hvorfor man har den livsstilen man har.

 

Bare en tanke 😊

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så utrolig bra resultatet blir!! 

Alt du nevner over her, er det jeg alltid har gjort (bortsett fra de siste 2 årene hvor det har sklidd litt ut etter alvorlig skade, men nå er jeg tilbake på de gode vanene!). Jeg har alltid spist til jeg slutter å være sulten, ikke til magesekken føles som om den skal sprekke. Godteri i helgen, ikke spise mellom måltider - og om jeg har gjort det, har det vært en banan eller liten neve mandler for å ta den verste sulten, ikke for å bli mett. Jeg spiser litt etter klokken, og litt etter magen. Føler jeg ikke for frokost en dag, så tar jeg ett knekkebrød/brødskive i stedet for mer. Alt med måte er så viktig, man kan faktisk spise kake, men ta et lite stykke og stopp. Porsjoner tror jeg også mange ser seg blind på.

Alt du skriver er jo ting som de fleste får tips om når de skal ned i vekt, men jeg tror nesten det må oppleves selv og at man må få noen aha-opplevelser slik du beskriver :) Det er nok veldig lurt av deg å reflektere rundt dette nå, så du er klar over dette for fremtiden. Mamma spiser alltid "litt mer" fordi det er så godt, og det er den eneste tingen hun gjør annerledes enn meg. Hun har i mange år hatt kanskje 10 kg ekstra. Jeg har prøvd å forklare at jeg stopper når jeg merker jeg ikke er sulten lengre, og selv om det er godt så MÅ man ikke spise mer, men det går liksom ikke helt inn. Så jeg tror ikke det bare kan forklares, det må oppleves :) 

Du har gjort en knalljobb, og jeg tror du kommer til å holde deg der du ønsker å være!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Navani skrev:

Wow, så utrolig bra resultatet blir!! 

Alt du nevner over her, er det jeg alltid har gjort (bortsett fra de siste 2 årene hvor det har sklidd litt ut etter alvorlig skade, men nå er jeg tilbake på de gode vanene!). Jeg har alltid spist til jeg slutter å være sulten, ikke til magesekken føles som om den skal sprekke. Godteri i helgen, ikke spise mellom måltider - og om jeg har gjort det, har det vært en banan eller liten neve mandler for å ta den verste sulten, ikke for å bli mett. Jeg spiser litt etter klokken, og litt etter magen. Føler jeg ikke for frokost en dag, så tar jeg ett knekkebrød/brødskive i stedet for mer. Alt med måte er så viktig, man kan faktisk spise kake, men ta et lite stykke og stopp. Porsjoner tror jeg også mange ser seg blind på.

Alt du skriver er jo ting som de fleste får tips om når de skal ned i vekt, men jeg tror nesten det må oppleves selv og at man må få noen aha-opplevelser slik du beskriver :) Det er nok veldig lurt av deg å reflektere rundt dette nå, så du er klar over dette for fremtiden. Mamma spiser alltid "litt mer" fordi det er så godt, og det er den eneste tingen hun gjør annerledes enn meg. Hun har i mange år hatt kanskje 10 kg ekstra. Jeg har prøvd å forklare at jeg stopper når jeg merker jeg ikke er sulten lengre, og selv om det er godt så MÅ man ikke spise mer, men det går liksom ikke helt inn. Så jeg tror ikke det bare kan forklares, det må oppleves :) 

Du har gjort en knalljobb, og jeg tror du kommer til å holde deg der du ønsker å være!

Veldig sant det du sier. Det er utrolig lett å bare tenke "jeg må spise mindre enn hva jeg forbrenner". Også er det sannheten. Og det ER jo sannheten, men jeg tror at hvis man har et dyptgående problem og har vært overvektig over lang tid så er det mye mer bak det. Når folk spør "hvordan har du klart det?" så har jeg nok svart litt for mange ganger "jeg har egentlig bare spist mindre enn hva jeg forbrenner". Og det er jo sant, men det ligger også veldig mye mer bak det.

 

Det er godt å få en bekreftelse på at tankegangen min har rot i virkeligheten, så jeg setter stor pris på at du tok deg tid til å svare 🥰 Jeg er som din mor, spise litt mer fordi det er så godt. Min mor er høy og slank og har alltid vært det, og jeg har alltid synes hun var vært så kjip fordi hun "alltid" passer på. Sannheten er jo at det har vært ubehagelig for meg å kjenne på at jeg ikke passer på. Og at hennes vaner som hun jobber for gjør at hun har veid 63 kilo og jeg 100 kilo. Selv om hun er 23 år eldre enn meg. Min mor har alltid vært en dame som alle kommenterer på, at hun er så vanvittig flott. Ikke bare for alderen sin, men oppriktig vakker. Begge mine søsken er også slanke, og utrolig pene. Det tok meg 30 år før jeg klarte å ta ansvar for min overvekt selv og ikke skylde på gener, at jeg trakk det korte strået. Jeg SER jo at disse vanene ikke kommer fra min mor og min familie, men det har vært hardt å svelge. Ikke at det å være vakker måles i vekt, men det å ikke være sykelig overvektig hjelper definitivt på 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, addict skrev:

Veldig sant det du sier. Det er utrolig lett å bare tenke "jeg må spise mindre enn hva jeg forbrenner". Også er det sannheten. Og det ER jo sannheten, men jeg tror at hvis man har et dyptgående problem og har vært overvektig over lang tid så er det mye mer bak det. Når folk spør "hvordan har du klart det?" så har jeg nok svart litt for mange ganger "jeg har egentlig bare spist mindre enn hva jeg forbrenner". Og det er jo sant, men det ligger også veldig mye mer bak det.

 

Det er godt å få en bekreftelse på at tankegangen min har rot i virkeligheten, så jeg setter stor pris på at du tok deg tid til å svare 🥰 Jeg er som din mor, spise litt mer fordi det er så godt. Min mor er høy og slank og har alltid vært det, og jeg har alltid synes hun var vært så kjip fordi hun "alltid" passer på. Sannheten er jo at det har vært ubehagelig for meg å kjenne på at jeg ikke passer på. Og at hennes vaner som hun jobber for gjør at hun har veid 63 kilo og jeg 100 kilo. Selv om hun er 23 år eldre enn meg. Min mor har alltid vært en dame som alle kommenterer på, at hun er så vanvittig flott. Ikke bare for alderen sin, men oppriktig vakker. Begge mine søsken er også slanke, og utrolig pene. Det tok meg 30 år før jeg klarte å ta ansvar for min overvekt selv og ikke skylde på gener, at jeg trakk det korte strået. Jeg SER jo at disse vanene ikke kommer fra min mor og min familie, men det har vært hardt å svelge. Ikke at det å være vakker måles i vekt, men det å ikke være sykelig overvektig hjelper definitivt på 😊

Det er akkurat det, det føles ikke kjipt å "alltid passe på", fordi for meg har det bare vært gode, innbakte vaner. Det har aldri handlet om å passe vekta for meg (før nå nylig), det har bare handlet om hva jeg syns er best og som passer min livsstil. Når jeg trente på høyt nivå så ønsket jeg ikke å ødelegge resultatene mine av å spise godteri hver dag, jeg ville heller spise sunn mat som ga meg enda bedre resultater. Jeg føler meg ikke bra når jeg spiser for mye, jeg liker ikke å ligge rett ut og ikke klare å bevege meg fordi magen er for full :P

Men det er ikke bare-bare å komme seg dit hvis man aldri har kjent på de følelsene før! Jeg er godt tilbake nå, og merker hvor mye bedre kroppen min føles når jeg spiser det jeg vet er bra for den. Jeg er enda skadet og har enda mye smerter, men jeg vet at det jeg spiser støtter opp oppbyggingen igjen, og at jeg samtidig forhåpentligvis mister de 5 ish kiloene som snek seg på når jeg ikke brydde meg så mye et par år. 

Man må nok svelge noen kameler når man skal ned så mye og endre livsstil, og innse at det er ikke alle andres feil, men stort sett ens egen feil. Det er lettere å skylde på andre enn å ta skylda selv, vi mennesker er litt rare :) Men du har gjort en knall jobb, høres ut som at hodet er på rett sted 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Navani skrev:

Det er akkurat det, det føles ikke kjipt å "alltid passe på", fordi for meg har det bare vært gode, innbakte vaner. Det har aldri handlet om å passe vekta for meg (før nå nylig), det har bare handlet om hva jeg syns er best og som passer min livsstil. Når jeg trente på høyt nivå så ønsket jeg ikke å ødelegge resultatene mine av å spise godteri hver dag, jeg ville heller spise sunn mat som ga meg enda bedre resultater. Jeg føler meg ikke bra når jeg spiser for mye, jeg liker ikke å ligge rett ut og ikke klare å bevege meg fordi magen er for full :P

Men det er ikke bare-bare å komme seg dit hvis man aldri har kjent på de følelsene før! Jeg er godt tilbake nå, og merker hvor mye bedre kroppen min føles når jeg spiser det jeg vet er bra for den. Jeg er enda skadet og har enda mye smerter, men jeg vet at det jeg spiser støtter opp oppbyggingen igjen, og at jeg samtidig forhåpentligvis mister de 5 ish kiloene som snek seg på når jeg ikke brydde meg så mye et par år. 

Man må nok svelge noen kameler når man skal ned så mye og endre livsstil, og innse at det er ikke alle andres feil, men stort sett ens egen feil. Det er lettere å skylde på andre enn å ta skylda selv, vi mennesker er litt rare :) Men du har gjort en knall jobb, høres ut som at hodet er på rett sted 😄  

Masse god bedring ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg er sååå enig i refleksjonene du gjør deg, og jeg tror de tingene du nevner der er en viktig årsak til at mange ikke lykkes. For de refleksjonene er det mange som ikke gjør, eller ikke tar seg god nok tid til gjøre om og om igjen. Får man hjelp utenfra for vektnedgang er det ikke den typen refleksjoner man får hjelp til. Neida, man får en kostholdsplan og et kaloritall og noen vage beskjeder om å endre livsstil (ja men HVORDAN gjør man det, egentlig?) og så er det bare å kjøre på. 

En bok jeg leser litt innimellom som jeg synes har mange nyttige innspill og teknikker for dette nevner blant annet akkurat disse tingene du nevner! Vektnedgang handler i stor grad om psykologi, og det nytter ikke å få de praktiske verktøyene hvis man på sikt ikke lærer seg mentale teknikker for å håndtere de praktiske verktøyene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Og jeg har selv hatt innlegg på KG for flere år siden der jeg bare ikke kunne forstå hvorfor jeg la på meg. Jeg hadde jo et helt normalt kosthold, åt ikke mye og blablabla. Jadaaa... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Albbas skrev:

Jeg er sååå enig i refleksjonene du gjør deg, og jeg tror de tingene du nevner der er en viktig årsak til at mange ikke lykkes. For de refleksjonene er det mange som ikke gjør, eller ikke tar seg god nok tid til gjøre om og om igjen. Får man hjelp utenfra for vektnedgang er det ikke den typen refleksjoner man får hjelp til. Neida, man får en kostholdsplan og et kaloritall og noen vage beskjeder om å endre livsstil (ja men HVORDAN gjør man det, egentlig?) og så er det bare å kjøre på. 

En bok jeg leser litt innimellom som jeg synes har mange nyttige innspill og teknikker for dette nevner blant annet akkurat disse tingene du nevner! Vektnedgang handler i stor grad om psykologi, og det nytter ikke å få de praktiske verktøyene hvis man på sikt ikke lærer seg mentale teknikker for å håndtere de praktiske verktøyene. 

Hvilken bok refererer du til? 😄

Så fint å høre at det jeg har klart å komme fram til faktisk har en viss rot i virkeligheten 😄 Dessverre så opplever jeg at de aller fleste som vil ned i vekt (også meg selv i fortid) ikke egentlig ønsker å gjøre jobben, de vil bare ha resultatet. De surrer seg bare inn i unskyldninger for hvorfor det ikke gikk som planlagt akkurat den dagen, og plutselig så er hver dag slik. Jeg kjenner meg igjen. Problemet for min egen del var at motivasjonen kun var kortsiktig og resultatsstyrt. Jeg trengte jo ikke å endre noe i meg selv, jeg trengte bare å følge en diett.

 

Nå høres det ut som at jeg har funnet den eneste vegen til rom og er perfekt, men det er ikke saken. Senest i går så spiste jeg 2 porsjoner bare fordi jeg hadde lyst og ikke fordi jeg egentlig var sulten. Jeg tok meg selv i det, så neste gang så kanskje jeg stopper når jeg burde. Det er en lang læringsprosess, men det betyr ikke at jeg har feilet 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket bodyen og dusjet for første gang i dag, så har fått noen sneak peeks 😍 Kan ikke stå oppreist før om 8 dager, så står som ei kråke. Er også hoven.. Men se! 🤯 Ser litt midje! Tenk når jeg får rettet meg opp 🙊

 

PSX_20200630_173501.thumb.jpg.1315ea7c8203d7ca460f555a8cee2707.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Laster drar vi på oss uten at vi merker det selv. Vi aner at noe er galt fordi ting er litt vondt og trist, men vi er ofte ubevisst når det pågår. Så kommer den dagen det gjør «vondt nok, vi har fått nok å begynner å våkne. Da starter den store jobben med å lage endringer som gjør oss godt. Det er en jobb som varer resten av livet.

Slik ser jeg det 😊😊 Egne refleksjoner er gull verdt! Dine er veldig fine 🌸🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
4 timer siden, Albbas skrev:

Jeg er sååå enig i refleksjonene du gjør deg, og jeg tror de tingene du nevner der er en viktig årsak til at mange ikke lykkes. For de refleksjonene er det mange som ikke gjør, eller ikke tar seg god nok tid til gjøre om og om igjen. Får man hjelp utenfra for vektnedgang er det ikke den typen refleksjoner man får hjelp til. Neida, man får en kostholdsplan og et kaloritall og noen vage beskjeder om å endre livsstil (ja men HVORDAN gjør man det, egentlig?) og så er det bare å kjøre på. 

En bok jeg leser litt innimellom som jeg synes har mange nyttige innspill og teknikker for dette nevner blant annet akkurat disse tingene du nevner! Vektnedgang handler i stor grad om psykologi, og det nytter ikke å få de praktiske verktøyene hvis man på sikt ikke lærer seg mentale teknikker for å håndtere de praktiske verktøyene. 

Jeg skal ikke kuppe dagboken her, men les om NADA kurs. De/hun har skjønt det tror jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...