Gå til innhold

Hvorfor er det mange som aksepterer Islam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett en del på youtube i det siste. Det er overraskende flere som konverterer til islam enn til kristendom. Det som overasker meg meg er at mange kristne blir muslimer. Det er derimot aldri noen imamer som har blitt muslimer,men man finner mange "prester" som har blitt muslimer. Til dere som vurderer islam og dere som har blitt muslimer. Hva fikk dere til å velge bort kristendommen? Hva er det ved Islam som appellerer?

Anonymkode: 65fa0...511

Hvorfor er det så rart, mener du? :klo: 

Eller; hvorfor er det mer «rart» å konvertere til en religion som tror på god hygiene, undertrykkelse av kvinner, vold, konvertering av «vanntro» og hevn enn det er å konvertere til en religion som tror på at kunnskap er synd, undertrykkelse av kvinner, vold, konvertering av «vanntro» og hevn?

For meg er å bytte fra kristen til muslim bare å bytte ut «kunnskap er synd» med «god hygiene». Ellers er det samma greia. 
Ja, akkurat nå har noen ytterst få muslimer en liten voldstopp, men de fleste terrorister i vesten er fortsatt kristne. (Behring Brevik, feks, var ikke muslim. De fleste ansvarlige for skolemassakre i USA er »gode» kristne.) All religion er voldelig.

Anonymkode: 10f65...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Stina234 skrev:

Ja både du og jeg har rett der.  Det finnes en del som har konvertert fra islam  til kristendommen men islam tolererer det ikke og i mange islamske land ville en slik person være i fare for å bli drept.  Heldigvis i Norge er en person som forlater islam relativ trygg.

Da vet du ikke hvordan kristne som konverterer til Islam har det i Egypt. Men når du får Islam servert fra media, så har jeg forståelse. 

Men se denne dokumentaren om en kristne som konverterer til Islam:

Her fremkommer det en kristen prøver å drepe sin egen bror fordi han ble mulim, en annen kvinne blir utsatt for vold. Det fremkommer også at en kirke kom med fatawa som tilsa at en muslim som konverterer til Islam er å betrakte som høyforræderi og fortjener å bli drept.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, omarel skrev:

Det er allikevel mest kvinner som konverterer til islam. Bruker ikke krefter på å svare på vranglære.

Det er jo helt naturlig at det er kvinner som konverterer, det er få muslimske familier som aksepterer at sønnen gifter seg med en som ikke er muslim. Muslimske kvinner har veldig vanskelig for å bryte med troen siden det er mennene i familien som bestemmer.

13 minutter siden, omarel skrev:

Dette er en fase.

Hva er det som kommer til å skje etter denne fasen?, er målet å integrere seg og tilpasse seg vestlig kultur eller er målet at det er islam som skal styre og alle andre må konvertere til islam?.

Anonymkode: 93193...76b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, omarel skrev:

Jeg skjenner en del norske kvinner som har høy akademisk utdannelse og med høye posisjoner i arbeidslivet, noen med hijab og andre ikke. Hvis du ikke ser dette så er det mye du ikke vet. I fjor var det en professor på en av landets universiteter som ble muslim og mange andre som ikke snakker høyt om det.

Da er det sikkert jeg som er uvitende. For det er altså sånn at islam har like rettigheter for kvinner og menn? Og for homofile og heterofile? I så fall er jeg villig til å revurdere troen på nytt.

Anonymkode: 419e9...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Issamdoctor27 skrev:

og hva er denne konklusjonen som er så ulik min? mennesker er ikke feilfrie, muslimer som alle andre har tendenser til å peke finger på hverandre og dømme hverandre. Det er en menneskelig egenskap som ikke bare er knyttet til muslimer. Og "min konklusjon" som går ut på at man ikke skal dømme hverandre er knyttet til etikk og moraler - skal jeg love deg flesteparten av verdens befolkning er enig i. Men det betyr ikke at alle er flinke nok til å oppføre seg etter disse prinsippene. 

Dessuten står det i Koranen hvordan man skal behandle hverandre. Jeg nekter å tro at du har lest hele koranen dersom du påstår at koranens ord oppfordrer til annet enn å kunn være gode mot hverandre. Jeg forstår godt hva du mener om at det skummelt det det står om vantro, og jeg er enig. Jeg lurer også på om det virkelig er som det står i koranen, at alle vantro skal brenne i helvete selv hvor gode de har vært. Men jeg tror også Allah er barmhjertig, alle gjerningene dine selv i størrelse med en liten knappenål vil bli kalkulert og det gode du har gjort skal ikke være forgjeves bare fordi du ikke tror på Gud. Men sannelig, har ikke Ham vist alle tegnene til at denne verden ikke er ren tilfeldighet?

Og det er heller ikke tilfeldig at alle de gode kvalitetene fra islam er hentet direkte fra koranen, mens alle fordommer og forferdeligheter som islam knytes opp mot - er de uperfekte muslimenes tolkning og praktisering.

Fred være med deg ❤️ ta heller og plukk ut det vakre med religionen, og ikke la noen få sine menneskers handlinger ødelegge hele religionen for deg. For det er null tvil om at det er oftest de mest forferdelige menneskene som styrer land, det kan vi se gjennom historie, og vi kan se det når det kommer til forfølging og trakassering av utsatte grupper.

Men hvis det er slik, hvordan klarer så mange gjennom historien å tolke Koranen så annerledes? Vil ikke de mene at deres tolkning er bedre enn din?

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det sikkert jeg som er uvitende. For det er altså sånn at islam har like rettigheter for kvinner og menn? Og for homofile og heterofile? I så fall er jeg villig til å revurdere troen på nytt.

Anonymkode: 419e9...567

Om en viss religion foreskriver like rettigheter for folk har jo absolutt ingen betydning for om den religionen er sann eller ikke.

Jeg kan finne opp en religion hvor alle bare skal være snille med hverandre og alt er kos og si at en gud står bak meg, men hvordan vet du at jeg faktisk har et overnaturlig vesen bak meg?

Det må jo være om det faktisk er sant som betyr noe. Hvis ikke er det jo bare en politisk ideologi, og ikke en religion.

(Og nei, kvinner og menn, homofile og heterofile har ikke like rettigheter i verken islam eller kristendommen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det sikkert jeg som er uvitende. For det er altså sånn at islam har like rettigheter for kvinner og menn? Og for homofile og heterofile? I så fall er jeg villig til å revurdere troen på nytt.

Anonymkode: 419e9...567

Rettigheter er relative. De forandrer seg i trakt med menneske. Det gjelder også blant muslimer. Islams fundament er ikke rettigheter men

1. Bekjenne at det ikke er noen guddommer enn Gud, den Ene som er verdig tilbedelse

2. Overholde tidebønnen slik det foreskrevet

3. Faste i Ramadan måneden

4. Gi almisse av formuen til de fattige og trengende

5. Utføre pilegrimsreise en gang i livet dersom man har midler

Guds Ord, Koranen er evigvarende og står fram til verden går under.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange muslimer tolker tydeligvis koranen på en annen måte. Blant annet med terror og undertrykking av kvinner mm.

Anonymkode: bdcb2...acf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, omarel skrev:

Rettigheter er relative. De forandrer seg i trakt med menneske. Det gjelder også blant muslimer. Islams fundament er ikke rettigheter men

1. Bekjenne at det ikke er noen guddommer enn Gud, den Ene som er verdig tilbedelse

2. Overholde tidebønnen slik det foreskrevet

3. Faste i Ramadan måneden

4. Gi almisse av formuen til de fattige og trengende

5. Utføre pilegrimsreise en gang i livet dersom man har midler

Guds Ord, Koranen er evigvarende og står fram til verden går under.

Problemet er at alle de av oss som ikke er rettroende ikke føler oss noe beroliget av disse budene og ritualene.

Anonymkode: d9917...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at alle de av oss som ikke er rettroende ikke føler oss noe beroliget av disse budene og ritualene.

Anonymkode: d9917...15d

Hvis Gud ville så kunne Han ha skapt alle mennesker under en og samme tro. Heldigvis så har Han gitt oss en fri vilje. Så om man er beroliget eller ej, betyr intet. Det viktigste er at man er overbeist med ens egne valg. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Hvis Gud ville så kunne Han ha skapt alle mennesker under en og samme tro. Heldigvis så har Han gitt oss en fri vilje. Så om man er beroliget eller ej, betyr intet. Det viktigste er at man er overbeist med ens egne valg. 

Men hva om man ikke er overbevist da? Rett og slett usikker?

Anonymkode: d9917...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om man ikke er overbevist da? Rett og slett usikker?

Anonymkode: d9917...15d

Man har livet forran seg, og hvis man er usikker og har lest koranen så er det ikke verre enn å be direkte til Gud ved å be oppriktig om:

"Veiled og hjelp meg til Din vei, den veien som Behager deg og vis meg tegn".

Det skader heller ikke å resitere vers fra koranen som verset som heter åpneren: 

"Med Guds, den Barmhjertiges, den Nåderikes navn

Lovet være Gud, verdenenes Herre,

den Barmhjertige, den Nåderike,

Herren over dommens dag.

Deg tilber vi, Deg søker hjelp hos.

Led oss på den rette vei!

Deres vei, som Du har beredt glede, ikke deres, som har vakt Din vrede, eller deres, som har valgt den falske vei."

Den mest praktiske og måten å føle at man er nær Skaperen er gjennom å falle ned med hode og knær, slik, og da kan du be til Gud slik også Jesus gjorde:

 

image.png.66abfd4ad0a94304df46a9d0731e3d4e.png

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, det er veldig mange som konverterer fra Islam til kristendom også. Men disse ser vi ikke, vi ser dem i hvert fall ikke i MSM. Det som egentlig skjer med disse er at de blir ansett som forrædere, vantro og i verste fall voldtatt og drept, noe som er vanlig blant muslimer. Du kan Google deg til det meste.

Men her er et eksempel hva muslimer gjør: https://www.eternitynews.com.au/opinion/pakistan-court-validates-forced-conversion-marriage-of-christian-girl/

Anonymkode: ab1a6...579

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som egentlig skjer med disse er at de blir ansett som forrædere, vantro og i verste fall voldtatt og drept

Det skjer vist på begge sider. 

Ts.

Anonymkode: 65fa0...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, omarel skrev:

Rettigheter er relative. De forandrer seg i trakt med menneske. Det gjelder også blant muslimer. Islams fundament er ikke rettigheter men

Vel her i Norge så har vi rettigheter i følge grunnloven og vi følger også rettighetene som er nedfelt i den europeiske menneskerettskonvensjonen.

Hvis islam og muslimer ikke anerkjenner og motarbeider dette så er islam per definisjon en fiende mot Norge, det norske folk og de verdiene som det norske samfunnet har bygd opp i flere generasjoner.

Så lenge muslimer ikke tilpasser seg og aksepterer at kvinner og homofile har de samme rettighetene som menn og heller lever etter sine egne lover så undergraver det de norske rettsprinsippene, velferdsprinsippene og hele grunnlaget som har gjort Norge til et bra land å leve i.

Det er et ordtak som sier at den som tier samtykker, hvis man unnlater å svare på vanskelige spørsmål så kan det være at de sanne svarene ikke faller i god jord men også fordi at man ikke skal lyve til sine egne.  

Anonymkode: 93193...76b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det skjer vist på begge sider. 

Ts.

Anonymkode: 65fa0...511

Tvilsomt. Kun sett muslimer som voldtar, steiner, halshugger, lemlester og finner de mest grusomme veiene å drepe noen på... og alt på grunn av Satans religion, Islam.

Anonymkode: ab1a6...579

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel her i Norge så har vi rettigheter i følge grunnloven og vi følger også rettighetene som er nedfelt i den europeiske menneskerettskonvensjonen.

Hvis islam og muslimer ikke anerkjenner og motarbeider dette så er islam per definisjon en fiende mot Norge, det norske folk og de verdiene som det norske samfunnet har bygd opp i flere generasjoner.

Så lenge muslimer ikke tilpasser seg og aksepterer at kvinner og homofile har de samme rettighetene som menn og heller lever etter sine egne lover så undergraver det de norske rettsprinsippene, velferdsprinsippene og hele grunnlaget som har gjort Norge til et bra land å leve i.

Det er et ordtak som sier at den som tier samtykker, hvis man unnlater å svare på vanskelige spørsmål så kan det være at de sanne svarene ikke faller i god jord men også fordi at man ikke skal lyve til sine egne.  

Anonymkode: 93193...76b

Jeg kan ikke snakke på vegne av alle muslimer og ikke kan du, men bor man i et land så anerkjenner man lovene som er gjeldene. Det er det ingen tvil om, så når det er sagt så forkaster vi aldri Guds lover som gjelder hele universet og himlene. Sånt sett er nasjonale lover og rettigheter begrenset til jord, mens Guds lover strekker seg langt over. Det er to ulike ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, omarel skrev:

Jeg kan ikke snakke på vegne av alle muslimer og ikke kan du, men bor man i et land så anerkjenner man lovene som er gjeldene. Det er det ingen tvil om, så når det er sagt så forkaster vi aldri Guds lover som gjelder hele universet og himlene. Sånt sett er nasjonale lover og rettigheter begrenset til jord, mens Guds lover strekker seg langt over. Det er to ulike ting. 

Da koker det ned til hvilke lover man lever etter og respekterer, så lenge man befinner seg på jorden så må man forholde seg til de gjeldene lovene i det landet man bor i først og fremst.

Så får man heller tilpasse de religiøse lovene etter de lovene som er overordnet som grunnlover, menneskerettigheter og likestilling mellom kvinner og menn. Om lovene og reglene kommer fra en eller en annen gud er helt uinteressant, religiøse lover er aldri viktigere enn f.eks den norske grunnloven eller menneskerettighetene.

Anonymkode: 93193...76b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da koker det ned til hvilke lover man lever etter og respekterer, så lenge man befinner seg på jorden så må man forholde seg til de gjeldene lovene i det landet man bor i først og fremst.

Så får man heller tilpasse de religiøse lovene etter de lovene som er overordnet som grunnlover, menneskerettigheter og likestilling mellom kvinner og menn. Om lovene og reglene kommer fra en eller en annen gud er helt uinteressant, religiøse lover er aldri viktigere enn f.eks den norske grunnloven eller menneskerettighetene.

Anonymkode: 93193...76b

Du dramatiserer dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...