Gå til innhold

Hvorfor er det mange som aksepterer Islam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en del på youtube i det siste. Det er overraskende flere som konverterer til islam enn til kristendom. Det som overasker meg meg er at mange kristne blir muslimer. Det er derimot aldri noen imamer som har blitt muslimer,men man finner mange "prester" som har blitt muslimer. Til dere som vurderer islam og dere som har blitt muslimer. Hva fikk dere til å velge bort kristendommen? Hva er det ved Islam som appellerer?

Anonymkode: 65fa0...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært slikt siden tidlig på syttitallet.

 

Forøvrig synes jeg all religion burde vært forbudt. Den har ikke gjort noe godt for menneskeheten.

Anonymkode: 9e84a...bc1

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne. Tror over 50 personer som sier hvorfor de har blitt muslimer. Der er fra ulike land. Alle forklarer i korte trekk hvorfor de ble muslimer: Tror den er i fire deler så du får bare gå fra del til del så får du svaret du søker:

 

 

 

 

Endret av omarel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Mente å skrive at det ikke er jeg ikke har funnet noen imamer som har blitt kristne

Anonymkode: 65fa0...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de ikke vet hva det er.

De tror det er en koselig religion, og alle andre som advarer mot det er rasister. 

 

Det er ikke akkurat uten grunn at islam er den eneste av de store religionene uten den gylne regel. 

Anonymkode: ef3df...327

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange intellektuelle mennesker som velger Islam framfor andre religioner.

Jeg tror at grunnen til det, er at Islam appellerer til både sinn og sjel.  Når man leser Koranen så føler du at Gud taler direkte til deg.Det treffer dypt i leserens hjerte. Det gjør at mange kristen føler at den gir svar på det de søker, noe bibelen ikke klarer.

I bibelen så sier Jesus fred være med han, at det kommer en som vil lære dem hva de ikke kunne (parafrase),  det er Koranen. Jeg vet at mange kristne tolker det som den hellige ånd. Men hellige ånd har ikke gitt noe svar på 2020 år, det har Koranen. Derfor konverterer mange kristne til Islam. Dette i seg selv er en trussel mot kristendommen.

Kort oppsummert: Mange kristen føler at noe mangler (kontakt med Gud b.l.a) i deres tro en form for manglende svar. Svarene finner de i Islam og derfor blir en del muslimer.

Endret av omarel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig synes jeg all religion burde vært forbudt. Den har ikke gjort noe godt for menneskeheten.

Med unntak av feiende flotte bygninger og annen kunst som er finansiert av kristendommen, så kunne jeg ikke vært mer enig.

Det er naivt å lete etter svaret på livets gåter i gamle folkefortellinger, uansett hvor de kommer fra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, omarel skrev:

Det er mange intellektuelle mennesker som velger Islam framfor andre religioner.

Om du virkelig er intellektuell, da er du ikke religiøs. All religion utover buddhismen er irrasjonell.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, edwardnigma skrev:

Om du virkelig er intellektuell, da er du ikke religiøs. All religion utover buddhismen er irrasjonell.

"Intellektuell kalles den person som egner sin tid til tenking og analyser. Intellektuell betegner det å forholde seg abstrakt, rasjonelt og objektivt reflekterende til sin omverden."

I Koranen så oppfordrer Gud deg til å  å tenke og reflektere. Han sier det tydelig og klart. Er du oppriktig og bruker din intellekt så ser du sannheten i meningen med din eksistens med både sinn og sjel. Koranen oppfordrer deg til å reflektere, tenke og analysere. Søker du sannheten vil du finne den i Koranen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, omarel skrev:

Søker du sannheten vil du finne den i Koranen. 

Og likevel så er det beste Qu'ran kom på at svin er skittent, alkohol er livsfarlig, at det skal synges en rar sang når dyr pines til døde og at kvinner skal stues bort under niqaber og burkaer.

Det du snakker om er et slør av løgner som lurer mennesker inn i undertrykkelse. Fri deg fra religionen og dens undertrykkende lenker.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, edwardnigma skrev:

Og likevel så er det beste Qu'ran kom på at svin er skittent, alkohol er livsfarlig, at det skal synges en rar sang når dyr pines til døde og at kvinner skal stues bort under niqaber og burkaer.

Det du snakker om er et slør av løgner som lurer mennesker inn i undertrykkelse. Fri deg fra religionen og dens undertrykkende lenker.

Det er flere ulemper med svin og alkohol. Vår skaper forbyr ikke noe hvis det ikke er fare for oss, det er Guds kjærlighet og barmhjertighet. Det du kalles sang er nevnelse av Guds navn. Slaktingen er for å rense dyrene fra blod i motsetning til å drepe dyrene.

Islam er en høy åndelig kontakt med skaperen og alt man gjør har en dyp mening som knytter seg til det neste liv.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Islam er

som all religion, roten til alt ondt i verden.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett en del på youtube i det siste. Det er overraskende flere som konverterer til islam enn til kristendom. Det som overasker meg meg er at mange kristne blir muslimer. Det er derimot aldri noen imamer som har blitt muslimer,men man finner mange "prester" som har blitt muslimer. Til dere som vurderer islam og dere som har blitt muslimer. Hva fikk dere til å velge bort kristendommen? Hva er det ved Islam som appellerer?

Anonymkode: 65fa0...511

En god del mennesker har alltid søkt en dypere mening i livet, noe guddommelig og et liv etter døden. Det er bare menneskelig.

Det er en utbredt oppfatning (både blant kristne og ikke-kristne) at kristendommen har blitt utvannet og svekket de siste århundrene, og da kan islam for enkelte fremstå mer «sterk» og dermed fristende.

Vestlige mennesker som konverterer til islam har nok utpreget svak kritisk sans og svak tilknytning til egen kultur. Slike fremmedgjorte mennesker har en indre usikkerhet som antakelig gjør islam til noe «spennende» fordi man slik tar helt avstand fra det sekulære, vestlige samfunnet.

 

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roten til alt ond i verden er mennesket i seg selv. Vi er våre egne fiender og fiender til våre omgivelser dersom vi ikke velger det som positivt og godt. Koranen oppfordrer til det som er godt er. Derfor sier Gud hele tiden i Koranen. Den som tror og gjør det som godt er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk konverterer til islam når man ser på hvordan islam forholder seg til kvinners rettigheter og menneskerettigheter.

Islam ligger menge hundre år etter den vestlige kulturen i utviklingen og de to er egentlig ikke forenelige, hvis islam skal komme opp på et akseptabelt nivå så trenger hele religionen og det kulturelle levesettet rundt en kraftig reformasjon. 

 

Anonymkode: 93193...76b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, omarel skrev:

Roten til alt ond i verden er mennesket i seg selv. Vi er våre egne fiender og fiender til våre omgivelser dersom vi ikke velger det som positivt og godt. Koranen oppfordrer til det som er godt er. Derfor sier Gud hele tiden i Koranen. Den som tror og gjør det som godt er.

Tenk deg å slavisk følge et produkt som anser deg som forbruker som selve problemet.

Makan til naivitet skal man lete lenge etter.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Islam ligger menge hundre år etter den vestlige kulturen i utviklingen og de to er egentlig ikke forenelige, hvis islam skal komme opp på et akseptabelt nivå så trenger hele religionen og det kulturelle levesettet rundt en kraftig reformasjon. 

Helt enig. Der man snakker om at den katolske kirken er utdatert så ser den nærmest futuristisk sett opp i mot islam.

Mye av problemet med islam er at det har vært religionen til veldig mange flyktninger de siste 50 årene, og det er forsket på at flyktninger tar med seg kulturen og levesettet sitt fra det året de flyktet uten å utvikle seg med tiden rundt seg, hverken i hjemlandet eller det nye landet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk konverterer til islam når man ser på hvordan islam forholder seg til kvinners rettigheter og menneskerettigheter.

Islam ligger menge hundre år etter den vestlige kulturen i utviklingen og de to er egentlig ikke forenelige, hvis islam skal komme opp på et akseptabelt nivå så trenger hele religionen og det kulturelle levesettet rundt en kraftig reformasjon. 

 

Anonymkode: 93193...76b

Fordi de som konverterer tar et valgt å ikke lytte til mediia og fordommer. De velger å søke kunnskap om islam fra kilden slik muslimer leser sin egen religion. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, omarel skrev:

Roten til alt ond i verden er mennesket i seg selv. Vi er våre egne fiender og fiender til våre omgivelser dersom vi ikke velger det som positivt og godt. Koranen oppfordrer til det som er godt er. Derfor sier Gud hele tiden i Koranen. Den som tror og gjør det som godt er.

Det er ikke nok å ønske det gode for å være et godt menneske, eller skape et godt samfunn. Man må også forstå verden og mennesker godt nok til å ta kloke valg.

Det er på det siste punktet at religioner svikter gang på gang. De fremmer ikke opplyste mennesker, men folk som ukritisk forholder seg til tradisjonell tro, kultur og tradisjoner som en ugjendrivelig «sannhet» om livet.

»Opplysning er menneskets utgang fra sik selvforskyldte umyndighet», for å sitere filosofen Immanuel Kant.

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, edwardnigma skrev:

Om du virkelig er intellektuell, da er du ikke religiøs. All religion utover buddhismen er irrasjonell.

Det er din mening og er derfor ren bullshit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...