Gå til innhold

Hvorfor er det mange som aksepterer Islam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.4.2020 den 22.09, Stina234 skrev:

Islam tolererer ikke at noen konvertere fra Islam til en annen religion.  Derfor ser man at konvertering kun går den veien og ikke motsatt.

At velger en slik diktatorisk religion er egentlig merkelig.

Jeg vet om folk som har gått fra Islam til Kristendom.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, omarel skrev:

Da Gud skapte mennesket og plasserte oss på jorden, så har Han ikke forlatt oss. Gud har alltid sendt sendebud og profeter med Veieledelse. Det finnes ulike typer for veieledelse/skrift.Hvis du leser verset jeg refererte til så sier Gud at Han lærte Jesus skriftene, Visdkommen, Toraen og Evangeliet. Jesus var sendt til jødene og Gud lærte han skriftene. I tillegg ga Gud Jesus Evangeliet. Det er åpenbaringen som skulle fylle Toraen. Om det var skrift eller ikke, vet jeg ikke. Det må jeg søke på.

Evangeliet man har i bibelen er evangelier (flertall/versjoner) i henhold til de ulike disiplene. Det er selve evangeliet Gud sendte til Jesus og som skulle forsynes til jødene. Ser du nyanseforskjellen? 

Bibelen er for meg som de muslimske hadith. Noen hadith ble skrevet mens Mohammad levde, mens andre ble skrevet lenge etter hans død. Det som skiller muslimsk hadith og kristen hadith(bibelen) hvis man kan si det på den måten, er at førte en form for metodisk kvalitetsikring av hadithene. Det er derfor det finnes en hel lære med kategorisering av hadith. Du har sterke hadith og svake hadith osv.

Koranen er Guds egne ord som ble sendt til Mohammad av Gud. Den ble memorisert og implementert i de fem daglige bønnene og ble resitert i koransirkler. Denne tradisjonen har vi til den dag i dag. I Koranen har Gud sagt at denne skriften skal bevares av Han til oppstandelsens dag. Dette er den siste skriften til menneskeheten før dommens dag. Mohammad er med andre ord den siste sendebud som Gud sender, med et levende mirakel. Hans største mirakel er Koranen, selv om han også utførte mirakler, så er Koranen den største. Da det er en Koranen som man kan føle når man leser. For å gi deg et lite innblikk så kan du lytte til denne resitasjonen i fred og ro, men gi det ditt hjerte så vil det treffe:

I et av versene i Koranen så utforder Gud mennesket ved å produserer vers som koranen og ender med å si at menneske ikke klarer å komme med noe som et vers fra koranen. I 1400 år har ingen klart å komme med noe som Koranen. 

 

 

Alt du du kommer med her og i resten av denne tråden er tull og vås . Gud i Bibelen er IKKE den samme som allah i koranen .
Det står ingenting i Bibelen om islam og det er heller ikke forutsagt noe om islam i Bibelen. Bibelen er heller ikke korrupt.
Men det er viden kjent at koranen har mistet flere sider, at resten av sidene ble satt feil sammen fordi dem ikke visste den rette sammenhengen , dermed blir koranen vanskelig og forvirrende å lese .
Så du kan bare slutte med å skrive Gud når du omtaler det som hører til i islam.
Den eneste fordelen du har her er uvitende mennesker og slike som meg , som ikke gidder å gå inn i en skikkelig diskusjon med deg og de lik deg .
Heldigvis skjønner folk mer og mer av hva islam egentlig er.  Ser du ikke tegnene i tiden  ??
 

Anonymkode: a32fb...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Gorilla skrev:

Vel, uten Gud så hadde ingen av oss vært på denne jorda. Ingenting kan skapes av seg selv. Det må ligge en skaper bak, en som får noe til å skje.


 

Dette er feilaktig. Gud skapte ikke menneskene.

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, omarel skrev:

En del faktisk. 

Og likevel evner du ikke nevne noe som helst.

2 timer siden, Gorilla skrev:

Vel, uten Gud så hadde ingen av oss vært på denne jorda. Ingenting kan skapes av seg selv. Det må ligge en skaper bak, en som får noe til å skje.

Var dette ironi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt du du kommer med her og i resten av denne tråden er tull og vås . Gud i Bibelen er IKKE den samme som allah i koranen .
Det står ingenting i Bibelen om islam og det er heller ikke forutsagt noe om islam i Bibelen. Bibelen er heller ikke korrupt.
Men det er viden kjent at koranen har mistet flere sider, at resten av sidene ble satt feil sammen fordi dem ikke visste den rette sammenhengen , dermed blir koranen vanskelig og forvirrende å lese .
Så du kan bare slutte med å skrive Gud når du omtaler det som hører til i islam.
Den eneste fordelen du har her er uvitende mennesker og slike som meg , som ikke gidder å gå inn i en skikkelig diskusjon med deg og de lik deg .
Heldigvis skjønner folk mer og mer av hva islam egentlig er.  Ser du ikke tegnene i tiden  ??
 

Anonymkode: a32fb...3d1

 

Kanskje du skal ta religionsfag opp igjen? 

Abraham er stamfaren til til jødedom, kristendom og Islam. Det gamle testamentet er helt lik for alle disse tre religionene.

https://no.wikipedia.org/wiki/Abrahamittisk_religion

Endret av Rogadame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... Nope .

Anonymkode: a32fb...3d1

Nope ? Du forholder deg ikke til fakta om religionshistorie og geografi ?

 

Hvis du tar frem et kart og samtidig ser på tidslinjen til de 3 religionene fra midtøsten  så ser du hvordan de har bredt og forgrenet seg frem til dagens dato.

Standard 8 klasse pensum . Du finner de i  religionsfagbøkene "under samme himmel" eller "horisonter".

Du kan være uenig i Gud finnes eller ei med folk så mye man orker , men fakta om deres opphav går det faktisk ikke an å diskutere 😂😂

Endret av Rogadame
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, edwardnigma skrev:

Og likevel evner du ikke nevne noe som helst.

Var dette ironi?

Kun kan søke på youtube. Du finner mye der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2020 den 23.16, AnonymBruker skrev:

Tvilsomt. Kun sett muslimer som voldtar, steiner, halshugger, lemlester og finner de mest grusomme veiene å drepe noen på... og alt på grunn av Satans religion, Islam.

 

 Jeg har blitt truet på åpen gate av en norsk mann. Jeg har blitt grovt voldtatt av en kristen etnisk norsk mann i flere timer. Disse to hendelsene ødelagte meg helt, jeg var så langt nede at jeg vurdert å ta mitt eget liv. Den som var der for meg gjennom 2 år med traumebehandling, psykoser, mareritt, selvmordstanker osv., var en etnisk norsk mann som har konvertert til islam. Vi kjente hverandre så vidt, men så at det var noe som var gale og stilte opp for meg i en tid som jeg ikke klarte å ta vare på meg selv. Nå er vi gift, selv om jeg er både ateist og biseksuell. 

Det er kriminelle i hele verden, noen bruker religion som grunn, andre økonomi eller narkotika. Noen begår grusomme handlinger fordi de tenner seksuelt på det, mens andre igjen gjør det fordi de har levd med det selv og tror det er sånn det skal være. Men det er ikke religion, penger eller seksualitet som begår disse handlingene. Det er syke mennesker som uansett hadde funnet en grunn til å utføre handlingene de gjør. 

 

 

Anonymkode: 23d40...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2020 den 23.16, AnonymBruker skrev:

Tvilsomt. Kun sett muslimer som voldtar, steiner, halshugger, lemlester og finner de mest grusomme veiene å drepe noen på... og alt på grunn av Satans religion, Islam.

Anonymkode: ab1a6...579

Her var nesten alt faktafeil

Lese seg litt opp på verdens historie kanskje ?  Vet du hva korstogene drev, hva prestene gjorde imot kvinner i middelalderen  og at læstianerene halshugde samer for knapt 100 år siden ?

Iron Maiden ? hørt om ? En jern-tortur redskap oppfunnet av de kristne.

Man kan ikke generalisere milliarder av mennesker pga en religion, Steining foregår i feks Afganistan , ikke i Bosnia.Lemlesting/omskjæring er adoptert  av en gammel afrikansk skikk  og blitt tatt inn under enkelte muslimer feks Somalia. Har ikke noe med Islam å gjøre .

Av og til forstår jeg godt hvor Trump-supportereren kommer fra...

 

 

Anonymkode: ad131...2c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt du du kommer med her og i resten av denne tråden er tull og vås . Gud i Bibelen er IKKE den samme som allah i koranen .
Det står ingenting i Bibelen om islam og det er heller ikke forutsagt noe om islam i Bibelen. Bibelen er heller ikke korrupt.
Men det er viden kjent at koranen har mistet flere sider, at resten av sidene ble satt feil sammen fordi dem ikke visste den rette sammenhengen , dermed blir koranen vanskelig og forvirrende å lese .
Så du kan bare slutte med å skrive Gud når du omtaler det som hører til i islam.
Den eneste fordelen du har her er uvitende mennesker og slike som meg , som ikke gidder å gå inn i en skikkelig diskusjon med deg og de lik deg .
Heldigvis skjønner folk mer og mer av hva islam egentlig er.  Ser du ikke tegnene i tiden  ??
 

Anonymkode: a32fb...3d1

Det du sier stemmer ikke i det hele tatt. Alt du sier er feil. Muslimer, jøder og kristne har samme Gud. Guden som skapte alt av intet. Det er Han som skapte Adam og Eva. Det er Abrahams, Moses og Jesus Gud. Grunnen til at kristne sier at det ikke er samme Gud, er fordi da forkaster man treenigheten. Av den grun forkaster en del vestlige kristen at vi ber til samme Gud. Kristne og jødiske arabere gjør det ikke. De sier Allah når de snakker om Gud.

Det finnes en del sinionistiske jøder som misjonerer hos evangelister, de promoterer vrangelære om islam og Allah. Men dette er i nyere tid. Rent historisk har ikke jødene gjort det.

Mange teologiske skrifter som jøder bruker den dag idag er skrever på arabisk av arabiske jøder i middel alderen. Det brukes Allah.

Muslimer, jøder og kristne tilber, Abrahams, Moses, Isaks og Ismaels Gud. Arabere, isreals barn og de som følger kristendommen tilber en og samme Gud.

Forskjellen er at islam og jødedom er monoteistiske religioner, men kristendommen er polyteistisk religion, Gud, jesus og DHÅ/Maria.

Endret av omarel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, omarel skrev:

Det du sier stemmer ikke i det hele tatt. Alt du sier er feil. Muslimer, jøder og kristne har samme Gud. Guden som skapte alt av intet. Det er Han som skapte Adam og Eva. Det er Abrahams, Moses og Jesus Gud. Grunnen til at kristne sier at det ikke er samme Gud, er fordi da forkaster man treenigheten. Av den grun forkaster en del vestlige kristen at vi ber til samme Gud. Kristne og jødiske arabere gjør det ikke. De sier Allah når de snakker om Gud.

Det finnes en del sinionistiske jøder som misjonerer hos evangelister, de promoterer vrangelære om islam og Allah. Men dette er i nyere tid. Rent historisk har ikke jødene gjort det.

Mange teologiske skrifter som jøder bruker den dag idag er skrever på arabisk av arabiske jøder i middel alderen. Det brukes Allah.

Du har helt rett i at jødedom, kristendom og islam tilber samme Gud, Abrahams Gud. Forskjellene mellom religionene er relativt små teologiske og historiske forskjeller.

Abrahams Gud er en helt forferdelig skikkelse, full av intoleranse og hat, helt opphengt i tåpelige leveregler han selv har funnet på, og med et sykelig behov for tilbedelse. Jeg kan ikke forstå hvordan noen ser på denne gudens eksistens som «det glade budskap». 

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har helt rett i at jødedom, kristendom og islam tilber samme Gud, Abrahams Gud. Forskjellene mellom religionene er relativt små teologiske og historiske forskjeller.

Abrahams Gud er en helt forferdelig skikkelse, full av intoleranse og hat, helt opphengt i tåpelige leveregler han selv har funnet på, og med et sykelig behov for tilbedelse. Jeg kan ikke forstå hvordan noen ser på denne gudens eksistens som «det glade budskap». 

Anonymkode: d9917...15d

Det er slik Gud har skapt oss, forskjellige. 

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.5.2020 den 15.33, omarel skrev:

Kun kan søke på youtube. Du finner mye der.

YouTube er ikke en troverdig kilde.

Jeg spør deg, og du evner ikke engang å svare for deg hva islam har bragt av positive ting til den vestlige verden de siste femti årene som ikke var her fra før av.

Det sier egentlig litt om hvor langt bak den muslimske verden ligger bak den vestlige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, edwardnigma skrev:

YouTube er ikke en troverdig kilde.

Jeg spør deg, og du evner ikke engang å svare for deg hva islam har bragt av positive ting til den vestlige verden de siste femti årene som ikke var her fra før av.

Det sier egentlig litt om hvor langt bak den muslimske verden ligger bak den vestlige.

😉 prøv naboen Google.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, omarel skrev:

😉 prøv naboen Google.com

Tråden trenger konkret dokumentasjon, ikke henvisninger til YouTube og Google.

Jeg kunne hevdet at det fantes fisk med pels, og henvist til disse stedene. Du finner virkelig alt der, mer tull enn noen har godt av å sette seg inn i.

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det så mange som aksepterer islam da, bortsett fra muslimene selv selvsagt.

Anonymkode: bdcb2...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2020 den 19.15, omarel skrev:

Forskjellen er at islam og jødedom er monoteistiske religioner, men kristendommen er polyteistisk religion, Gud, jesus og DHÅ/Maria.

Tilhengerne av jødedommen, kristendom og islam anser alle sine religioner for å være monoteistiske. Å anse kristendommen som polyteistisk på bakgrunn av treenigheten er en tolkning heller enn en sannhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2020 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Her var nesten alt faktafeil

Lese seg litt opp på verdens historie kanskje ?  Vet du hva korstogene drev, hva prestene gjorde imot kvinner i middelalderen  og at læstianerene halshugde samer for knapt 100 år siden ?

Iron Maiden ? hørt om ? En jern-tortur redskap oppfunnet av de kristne.

Man kan ikke generalisere milliarder av mennesker pga en religion, Steining foregår i feks Afganistan , ikke i Bosnia.Lemlesting/omskjæring er adoptert  av en gammel afrikansk skikk  og blitt tatt inn under enkelte muslimer feks Somalia. Har ikke noe med Islam å gjøre .

Av og til forstår jeg godt hvor Trump-supportereren kommer fra...

Anonymkode: ad131...2c5

Isolert sett er ikke påstanden om at man ikke generalisere milliarder av mennesker pga en religion gyldig. Ettersom alle religiøse, og tilhengere av hver religiøse retning, har visse fellestrekk i form av religiøs overbevisning kan man gjøre visse generaliseringer om alle religiøse og visse generaliseringer om tilhengerne av hver religiøse retning, uavhengig av mengden mennesker det er snakk. For eksempel er en rimelig generalisering om alle de over to milliardene kristne at de tror på Jesus som guds profet.

Angående (kvinnelig) omskjæring, så er det ikke nevnt i verken koranen eller bibelen, men blir rost i flere hadither som edelt men ikke påkrevet. Dermed har islam, i motsetning til kristendom, et teologisk forhold til omskjæring ikke bare av menn, men også av kvinner. Kvinnelig omskjæring er ikke bare begrenset til Afrika, men blir også praktisert i Asia blant kurdere, jemenitter og indonesiere.

Du hevder læstianerene halshugde samer for knapt 100 år siden. Hendelsen du sikter til er ganske sikkert de to samiske læstadianerne som ble henrettet ved halshugging 14. oktober 1854 - altså for 166 år siden - for deres ledende roller i Kautokeino-opprøret, der lensmannen og en brennevinshandler ble drept.

Hvis man anklager religion for vold utført av religiøse må voldstilfellene være teologisk begrunnet. En del viser til IRA som kristen terrorisme, men i motsetning til f.eks islamister, begrunnet ikke IRA sine voldshandlinger teologisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vi aksepterer Islam TS? Det er noe med at vi alle er Abrahams barn. Det er noe med Tora, Thalmud, Evangeliene og Koranen. 

Anonymkode: b3fc3...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...