Gå til innhold

Hvorfor er det mange som aksepterer Islam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Conal skrev:

Islam gir mer fornuft og er ikke like brutal som den Jødisk-kristne religionen. Men ingen religion kan forklare sannheten og ingen religion er sannheten i seg selv. Fordi alle tanker er illusoriske og falske. Sinnet kan ikke få tilgang til absolutt sannhet per definisjon. Enhver symbolsk fremstilling du gjør av sannheten vil aldri være sannheten i seg selv. Så sannheten er alltid skjult av språk.

Vitenskap er ikke bedre. Du kan ha en perfekt beskrivelse av sannheten i vitenskapelige termer, men den vil fremdeles være 100% usant. Så vitenskap er ikke noe mer nøyaktig enn religion når det gjelder å fatte absolutt sannhet.

Det er ingen tilnærming mulig for Absolutt sannhet. Det er grunnen til at så få mennesker forstår det. Den eneste måten er å gå utenfor sinnet. Men det krever bevissthet, som mangler, som er hele problemet.

Er det 100% usant at det er gravitasjon mellom Jorden og Månen? At kvikksølv er tyngre enn vann? At mennesker trenger oksygen for å puste?

Det blir feil å sidestille vitenskap med tro som mangler begrunnelse.

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det 100% usant at det er gravitasjon mellom Jorden og Månen? At kvikksølv er tyngre enn vann? At mennesker trenger oksygen for å puste?

Det blir feil å sidestille vitenskap med tro som mangler begrunnelse.

Anonymkode: d9917...15d

Alt det der er relative sannheter. Jeg snakker om Absolutt Sannhet. 

Kom tilbake til meg når du har forstått og blitt bevisst på hva Absolutt Sannhet er. Da vil du også automatisk forstå hva relativ sannhet er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, edwardnigma skrev:

Og likevel så er det beste Qu'ran kom på at svin er skittent, alkohol er livsfarlig, at det skal synges en rar sang når dyr pines til døde og at kvinner skal stues bort under niqaber og burkaer.

Det du snakker om er et slør av løgner som lurer mennesker inn i undertrykkelse. Fri deg fra religionen og dens undertrykkende lenker.

Dette var en salig blanding. Svin som skitten kommer fra bibelen og har lavere forbud enn for jødedommen. Alkohol er ikke ansett som livsfarlig, men har ett sterkere forbud enn i mange sammenlignbare religioner, og har nok røtter i midtøsten. Det er flere religioner i dette området som frastår fra alkohol.

Bønn under slakting er også hentet fra jødedommen, igjen en mer pragmatisk fortolkning. Niqaber og Burkaer har begrenset støtte i Islam, det er en teologisk mote. 

Ellers kan vi være enig.

Jeg vil bare påpeke at Islam ikke er en veldig spesiell religion, den er en utvikling i reaksjon mot kristendom og jødedom, på samme måte som Kristendommen var i forhold til jødedommen 600 år tidligere 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Conal skrev:

Alt det der er relative sannheter. Jeg snakker om Absolutt Sannhet. 

Kom tilbake til meg når du har forstått og blitt bevisst på hva Absolutt Sannhet er. Da vil du også automatisk forstå hva relativ sannhet er.

Men hva er Absolutt Sannhet? Er ikke et tre en gyldig emanasjon av Gud/Naturen? Hvorfor er kunnskapen om treet mindreverdig og relativ?

Kan ikke relative sannheter (med liten s) også være sanne og nyttige til sitt bruk?

 

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er Absolutt Sannhet? Er ikke et tre en gyldig emanasjon av Gud/Naturen? Hvorfor er kunnskapen om treet mindreverdig og relativ?

Kan ikke relative sannheter (med liten s) også være sanne og nyttige til sitt bruk?

 

Anonymkode: 

Absolutt Sannhet kan ikke snakkes om fordi det er summen av alt som er tilfelle. Du kan si at sannhet er det fysiske underlaget til virkeligheten.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er Absolutt Sannhet? Er ikke et tre en gyldig emanasjon av Gud/Naturen? Hvorfor er kunnskapen om treet mindreverdig og relativ?

Kan ikke relative sannheter (med liten s) også være sanne og nyttige til sitt bruk?

 

Anonymkode: d9917...15d

Men du har rett i at et tre er sannhet siden det er ren vesen. Vesen er en sannhet og en absolutt. Hvis du vil se Sannhet med en hovedstad S, bare se rundt i rommet du er i akkurat nå. Du ser på sannheten. Men du er ikke helt klar over hva det er ennå fordi egoet det tar dette rommet som "min erfaring", som fremdeles er en konseptualisering.

Kroppen din er laget av sannhet, gulvet er laget av sannhet, salongbordet er laget av sannhet, et tre er laget av sannhet osv. Spørsmålet er, hva i helvete er det? Det er ikke molekyler eller atomer. Det er ikke en gang en opplevelse. Hva er det?

Det er ren grunnløst tomhet/Intethet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Conal skrev:

Absolutt Sannhet kan ikke snakkes om fordi det er summen av alt som er tilfelle. Du kan si at sannhet er det fysiske underlaget til virkeligheten.
 

Vanskelig å se noen relasjon til religion da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke vil prøve å lære og forstå noe, de gjør ikke det. De som prøver å søke etter sannheten/kunnskap, de gjør det. Det er deres valg å sitte med øynene lukket, MEN:

Jeg foreslår at istedenfor å sitte og hate med distanse på noe dere virkelig har lite anelse om, så kan dere heller prøve å bruke hjernene deres fornuftig og tenke kritisk på en ordentlig måte. Bruk deres egne hoder på å prøve å forstå hva det er millionvis av mennesker ser i islam og hva det er som tiltrekker dem, enten blir du enda mer overbevist om at det er galskap - men nå med fakta som backer deg, eller så vil du faktisk forstå hva dette går ut på.

Hva enn dere konkluderer med til slutt -vil jeg at dere skal gjøre deres egen research med åpent sinn.

 

Endret av Issamdoctor27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islam er ekstremt variert.

Og likevel evner den å påvirke det vestlige samfunnet i svært negativ grad.

Hva positivt har islam ført med seg til vestlig kultur de siste 50 årene?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk helt feil. Det finnes tusen av tusen som har konvertert fra Islam til mange forskjellige religioner. 
At du skriver at Islam ikke tolererer at man konverterer til noe annet, fortell meg hvilken andre religioner som tolererer det? 
Det er ikke rart at du synes det er merkelig, når man ikke har kunnskap om Islam og tar beslutninger ut ifra hva som er på media. Fordi alt media skriver er helt sant, ikke sant?  Man må lære å tenke for seg selv og søke kunnskap, og om man ikke har det så trenger man ikke å snakke om det. Så enkelt er det. 

Anonymkode: aad6d...b6e

Nei, jeg har tar ikke feil.  Islam aksepterer ikke konvertering fra Islam til annen religion.  Ja jeg vet det skjer og det er mange som velger å gå vekk fra Islam men det er uten at islam aksepterer det.  Heldigvis kan man gjøre det i land som Norge uten at man blir forfulgt, trakassert, sett ned på eller drept. Men i mange muslimske land er det dessverre ikke slik.

Så til slutt så er du frekk nok til å angripe min person for å ha en annen oppfatning en den du har.  Til din informasjon så har jeg faktisk lest Koranen og alt den sier om de vantro og det er faktisk skremmende lesing i seg selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stina234 skrev:

Nei, jeg har tar ikke feil.  Islam aksepterer ikke konvertering fra Islam til annen religion.  Ja jeg vet det skjer og det er mange som velger å gå vekk fra Islam men det er uten at islam aksepterer det.  Heldigvis kan man gjøre det i land som Norge uten at man blir forfulgt, trakassert, sett ned på eller drept. Men i mange muslimske land er det dessverre ikke slik.

Så til slutt så er du frekk nok til å angripe min person for å ha en annen oppfatning en den du har.  Til din informasjon så har jeg faktisk lest Koranen og alt den sier om de vantro og det er faktisk skremmende lesing i seg selv.

Hva mener du med "islam aksepterer ikke det"? hva er det et substantiv skal gjøre? er islam et menneske? Hvis du mener om andre muslimer tillatater det eller ikke da skjønner jeg. Men muslimer sin praktisering av religionen er ikke fasiten og ofte heller ikke det riktige. Islam i seg selv er en perfekt religion, men det er tilhengerene som svartmaler navnet.

I koranen står det at du står helt fritt til å velge din religion, og Gud er dessuten tilgivende. Ingen muslimer har verken rett eller makt til å dømme en annen eks-muslim, men dessverre driver de på som de vil her i verden. Derfor eksmuslimer blir forfulgt. Betyr det at det er riktig? Absolutt ikke. Jeg, en praktiserende muslim, forakter måten muslimer behandler, dømmer, og hater på medmennesker på. Oppførselen deres er ikke i samsvar med det  koranen eller Allah tilsier. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Issamdoctor27 skrev:

Hva mener du med "islam aksepterer ikke det"? hva er det et substantiv skal gjøre? er islam et menneske? Hvis du mener om andre muslimer tillatater det eller ikke da skjønner jeg. Men muslimer sin praktisering av religionen er ikke fasiten og ofte heller ikke det riktige. Islam i seg selv er en perfekt religion, men det er tilhengerene som svartmaler navnet.

I koranen står det at du står helt fritt til å velge din religion, og Gud er dessuten tilgivende. Ingen muslimer har verken rett eller makt til å dømme en annen eks-muslim, men dessverre driver de på som de vil her i verden. Derfor eksmuslimer blir forfulgt. Betyr det at det er riktig? Absolutt ikke. Jeg, en praktiserende muslim, forakter måten muslimer behandler, dømmer, og hater på medmennesker på. Oppførselen deres er ikke i samsvar med det  koranen eller Allah tilsier. 

I en perfekt religion burde det stå svart på hvitt hvordan man skal leve og oppføre seg mot andre.

Hvordan kan så mange mennesker lese de samme hellige skriftene og komme til en helt annen konklusjon enn deg?

 

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange norske som har konvertert til islam. De fleste er slike som ikke har bena planta på jorda for å si det slik. De liker å se på seg selv som intellektuelle men det er de ikke. Jeg har selv vært sammen med en muslim i mer enn 3 år, men dumpa han da han begynte med de typiske kvinneundertrykkende tegnene som følger av at han selv plutselig begynte å leve etter Koranen.

Må presistere at jeg syns all form for religion er noe som burde utryddes, da det aldri fører til noe godt for noe menneske. Menneskeskapte verk er aldri positivt. Selv ikke pcen jeg skriver på er det. 

Anonymkode: 7e608...d4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I en perfekt religion burde det stå svart på hvitt hvordan man skal leve og oppføre seg mot andre.

Hvordan kan så mange mennesker lese de samme hellige skriftene og komme til en helt annen konklusjon enn deg?

 

Anonymkode: d9917...15d

og hva er denne konklusjonen som er så ulik min? mennesker er ikke feilfrie, muslimer som alle andre har tendenser til å peke finger på hverandre og dømme hverandre. Det er en menneskelig egenskap som ikke bare er knyttet til muslimer. Og "min konklusjon" som går ut på at man ikke skal dømme hverandre er knyttet til etikk og moraler - skal jeg love deg flesteparten av verdens befolkning er enig i. Men det betyr ikke at alle er flinke nok til å oppføre seg etter disse prinsippene. 

Dessuten står det i Koranen hvordan man skal behandle hverandre. Jeg nekter å tro at du har lest hele koranen dersom du påstår at koranens ord oppfordrer til annet enn å kunn være gode mot hverandre. Jeg forstår godt hva du mener om at det skummelt det det står om vantro, og jeg er enig. Jeg lurer også på om det virkelig er som det står i koranen, at alle vantro skal brenne i helvete selv hvor gode de har vært. Men jeg tror også Allah er barmhjertig, alle gjerningene dine selv i størrelse med en liten knappenål vil bli kalkulert og det gode du har gjort skal ikke være forgjeves bare fordi du ikke tror på Gud. Men sannelig, har ikke Ham vist alle tegnene til at denne verden ikke er ren tilfeldighet?

Og det er heller ikke tilfeldig at alle de gode kvalitetene fra islam er hentet direkte fra koranen, mens alle fordommer og forferdeligheter som islam knytes opp mot - er de uperfekte muslimenes tolkning og praktisering.

Fred være med deg ❤️ ta heller og plukk ut det vakre med religionen, og ikke la noen få sine menneskers handlinger ødelegge hele religionen for deg. For det er null tvil om at det er oftest de mest forferdelige menneskene som styrer land, det kan vi se gjennom historie, og vi kan se det når det kommer til forfølging og trakassering av utsatte grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Måneskinn skrev:

Vel, det er det jo delte meninger om hvor den indre roen kommer fra. Jeg finner den bl.a i meditasjon som ikke har noe med Gud å gjøre.  Og det neste livet kommer jo ikke før vi dør og hvorfor skulle det evt gi oss ro , vi vet jo ikke nå i dette livet hva det neste vil bringe....

Det er mange veier til indre ro, det skal jeg ikke fornekte.  Den som søker Sannheten om Gud og svar på livet og døden, meningen med livet og døden, sjelen, hva som skjer etter døden, hvem er Gud og hvorfor ting skjer, finner svarene i Koranen som Gud har gitt. Det er mye som skiller islam og kristendom er mye, men i kristendommen så hviler et stort tvil i troene. Mens i Koranen så sier Gud (parafrase) at han ikke har unnlatt noe i skriften.

For å bare vise til bibelen :

 

"Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen Talsmann til å være hos dere til evig tid "
Joh. evang. 14:16

"Men Talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen vil sende i mitt navn, han skal lære dere alle ting og minne dere om alt hva jeg har sagt til dere"Joh. evang. 14:26

Koranen er det evigvarende og den siste budskapet fra Gud til menneskeheten. Den er beskyttet av Gud, slik Han sier det og den gjelder til verden går under ifølge Gud den Allmektige.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, omarel skrev:

Det er allikevel mest kvinner som konverterer til islam. Bruker ikke krefter på å svare på vranglære.

Sterke, oppegående kvinner som er forkjempere for likestilling konverterer ikke til islam. Mon tro hvorfor, har du kanskje synspunkter på det?

Anonymkode: 419e9...567

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se rundt i verden på hvordan muslimer ødelegger 

Anonymkode: bdcb2...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sterke, oppegående kvinner som er forkjempere for likestilling konverterer ikke til islam. Mon tro hvorfor, har du kanskje synspunkter på det?

Anonymkode: 419e9...567

Jeg skjenner en del norske kvinner som har høy akademisk utdannelse og med høye posisjoner i arbeidslivet, noen med hijab og andre ikke. Hvis du ikke ser dette så er det mye du ikke vet. I fjor var det en professor på en av landets universiteter som ble muslim og mange andre som ikke snakker høyt om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se rundt i verden på hvordan muslimer ødelegger 

Anonymkode: bdcb2...acf

Dette er en fase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøsitet er kun når noen gjør et poeng av naturen. Alle er Guds barn. Å vite at alt er kjærlighet, er begynnelsen på visdom. Men selvsagt kan dette ikke forstås med forstanden. Det må leves. 

Guds rike er på innsiden.

Anonymkode: 3aef9...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...