Gå til innhold

Hvorfor er det mange som aksepterer Islam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er enda en unnskyldning.

Se på Europas historie. Det er knapt en nasjon som ikke har vært i krig med en annen, det har vært okkupasjoner, diktaturer, revolusjoner og opprør. Alle mulige og umulige politiske systemer har vært prøvd på vårt kontinent. Likevel har vi faktisk lært noe av det. 

Opprørernei Syria hadde overhodet ingen legitim grunn til å starte dette blodbadet, uansett historien bak. 

Hadde europeere tenkt som muslimer hadde tyskere og franskmenn hatet hverandre og sendt raketter mot hverandre den dag i dag. Italienere hadde finansiert opprørere i Hellas mot den greske regjeringen. Og katolske militser hadde kriget i gatene mot protestantiske politistyrker, og omvendt. Barn hadde blitt hjernevasket i egne bibelskoler, og lært om hvor ærerikt og fantastisk korstogene var.

Anonymkode: d9917...15d

Har du tatt koloniseringen med i betraktningen og resultatet av det. Har du sett på hvordan koloniseringen påvirker Afrika og latin Amerika til den dag i dag. De grensene som ble satt av koloniseringen påvirker den muslimske verden til den dag i dag. Det er viktig å vite etter at koloniseringen tok slutt så etterlot de diktatorer. Diktatoren forholdt seg til tidligere kolonister. Usa og europiske land har har sugd resurser. Diktatorene kuet befolkningen på mange måtet, blant annnet ved å la være å gjøre noe med utdannelse. Hvis befolkingen ikke har utdannelse og kunnskap kan diktatorene beholde makten lenge. 

Etterretning og militær makt ble utnyttet maksimalt mot befolkningen. Hvis man snakket negativt om diktatorene eller kongene risikere man at alle i familien ble fengslet. Folk i muslimske land levde og lever i frykt.

Hvordan kan man forvente utvikling under slike forhold?

Befolkningen i øst Tyskland er fremdeles påvirket av Berlinmurens deling. 

Som jeg har skrevet så er det mange faktorer som har påvirket den muslimske verden. Hvert land som har vært kolonisert sliter. Se bare på Afrika!

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, omarel skrev:

Har du tatt koloniseringen med i betraktningen og resultatet av det. Har du sett på hvordan koloniseringen påvirker Afrika og latin Amerika til den dag i dag. De grensene som ble satt av koloniseringen påvirker den muslimske verden til den dag i dag. Det er viktig å vite etter at koloniseringen tok slutt så etterlot de diktatorer. Diktatoren forholdt seg til tidligere kolonister. Usa og europiske land har har sugd resurser. Diktatorene kuet befolkningen på mange måtet, blant annnet ved å la være å gjøre noe med utdannelse. Hvis befolkingen ikke har utdannelse og kunnskap kan diktatorene beholde makten lenge. 

Etterretning og militær makt ble utnyttet maksimalt mot befolkningen. Hvis man snakket negativt om diktatorene eller kongene risikere man at alle i familien ble fengslet. Folk i muslimske land levde og lever i frykt.

Hvordan kan man forvente utvikling under slike forhold?

Befolkningen i øst Tyskland er fremdeles påvirket av Berlinmurens deling. 

Som jeg har skrevet så er det mange faktorer som har påvirket den muslimske verden. Hvert land som har vært kolonisert sliter. Se bare på Afrika!

Dette er en overfladisk analyse som ikke går til problemets kjerne.

Europa har hatt masse konger og diktatorer, vi også. Men vi har ristet dem av oss, som regel uten at den ene halvparten av befolkningen måtte slå ihjel den andre først. India og Australia var kolonier, det går jo bra med begge land, selv om de selvfølgelig ikke er perfekte. Store deler av verden var europeiske kolonier en gang, de har jo stort sett ikke blitt hengende igjen som i Midtøsten. Kina og Russland er diktaturer, likevel ligger de jo foran Midtøsten på alle måter.

Et land kan rammes av mange utfordringer, men mentaliteten til innbyggerne har mye å si for utfallet. 

 

Anonymkode: d9917...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en overfladisk analyse som ikke går til problemets kjerne.

Europa har hatt masse konger og diktatorer, vi også. Men vi har ristet dem av oss, som regel uten at den ene halvparten av befolkningen måtte slå ihjel den andre først. India og Australia var kolonier, det går jo bra med begge land, selv om de selvfølgelig ikke er perfekte. Store deler av verden var europeiske kolonier en gang, de har jo stort sett ikke blitt hengende igjen som i Midtøsten. Kina og Russland er diktaturer, likevel ligger de jo foran Midtøsten på alle måter.

Et land kan rammes av mange utfordringer, men mentaliteten til innbyggerne har mye å si for utfallet. 

 

Anonymkode: d9917...15d

Da er vi uenige. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Da er vi uenige. God natt!

I ligemåde. Takk for diskusjonen.

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I ligemåde. Takk for diskusjonen.

Anonymkode: d9917...15d

Takk til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita
På 28.4.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett en del på youtube i det siste. Det er overraskende flere som konverterer til islam enn til kristendom. Det som overasker meg meg er at mange kristne blir muslimer. Det er derimot aldri noen imamer som har blitt muslimer,men man finner mange "prester" som har blitt muslimer. Til dere som vurderer islam og dere som har blitt muslimer. Hva fikk dere til å velge bort kristendommen? Hva er det ved Islam som appellerer?

Anonymkode: 65fa0...511

Ja. Og det må være de som har kalt seg kristen, uten å ha møtt Jesus eller å ha blitt frelst. Det er jo det som er hele "poenget" med kristendommen. Å ha et personlig forhold til Jesus.

I bibelen sier Jesus at "jeg er lyset, veien og evigheten. Ingen kommer til faderen foruten gjennom meg"

så derfor har jeg også veldig vanskelig å forstå hvordan muslimer kan tro på Jesus som profet, men da overser akkurat den linjen i bibelen. Men muslimer vil da påstå at bibelen er feil og korrupt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, omarel skrev:

Jeg gir opp. Kan anbefale deg å lese historie.

Hva gir du opp? Du har ikke svart på spørsmålene mine en eneste gang. 
 

Det er jeg som må gi opp å få et vettugt svar angående islam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, omarel skrev:

Dette (1+1+1) er i prinsippet ikke mono!

Treenighetens prinsipp er at gud er ett vesen med tre fremtredelsesformer. Gud som ett vesen innebærer monoteisme. Det fremstår ikke åpenbart logisk, men er man troende er det da heller ikke nødvendigvis sånn at guds vesen er innenfor menneskelig forståelsesevne. De abrahamittiske religionene inneholder en del annet også som gir ikke all verdens mening. I tillegg til guds tre fremtredelsesformer åpenbarer gud seg i det gamle testamentet i flere former. Blant annet skal gud ha åpenbart seg for Abraham i menneskeham. Moses sitt møte med gud i form av en brennende busken er velkjent. Godtar man disse historiene, er ikke treenighetsprinsippet så fjernt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er en lovreligion oppbygd etter et visst tankesett/regler. Blant annet har muslimer rett etter koranen til å kunne lyve overfor vantro(ikke muslimer). Det kalles "Taqiyya"(løgn, bedrag, , illusjon) . Et bra eksempel er når muslimske jenter med hijab greier å overbevise politikere om at de tildekker seg frivillig. Politikerne er selv overbevist når det er umulig for kvinnene å ta av hijaben  i en skole eller jobbsituasjon .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen går fra Islam til Kristendom. Da blir de drept.

Anonymkode: 815d6...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AlkoMann skrev:

Islam er en lovreligion oppbygd etter et visst tankesett/regler. Blant annet har muslimer rett etter koranen til å kunne lyve overfor vantro(ikke muslimer). Det kalles "Taqiyya"(løgn, bedrag, , illusjon) . Et bra eksempel er når muslimske jenter med hijab greier å overbevise politikere om at de tildekker seg frivillig. Politikerne er selv overbevist når det er umulig for kvinnene å ta av hijaben  i en skole eller jobbsituasjon .

En god oppsummering av hvordan dette fungerer i praksis.

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spesielt mange norske kvinner som aksepterer Islam. Det er meget ironisk da det er kvinner som har det verst under Islam . En kvinne arver kun halvparten av en mann og blir generelt sett på som et annenklasses menneske i Islam . Jeg tror at norske kvinner legger an på utenlandske menn for å straffe/hevne norske menn . Utenlandske menn er mer tradisjonelle og mindre likestilte enn norske menn. Vi kan anta at norske kvinner er villige til å underkaste seg utenlandske menn pga hudfarge , væremåte , macho holdning( som de har fjernet hos sine sønner) . In the end of the day må man kunne kalle norske kvinner for irrasjonelle . 

 

Endret av AlkoMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En god oppsummering av hvordan dette fungerer i praksis.

Anonymkode: d9917...15d

Muslimer drikker ikke alkohol eller spiser svinekjøtt fordi det står i koranen. De følger altså koranen slavisk. Islam betyr da også underkastelse. Når vi får 20 prosent muslimer i Norge vil muslimene begynne å sette inn gradvis hardere krav for å få innført muslimsk justis i Norge. Muslimer har familien, klanen med seg som alltid støtter dem økonomisk og fysisk. Ola Dunk ha kun seg selv pga at sosialistene har oppløst den norske nasjonalismen. Etnisk norske unge av i dag sympatiserer mer med muslimer , enn deres forfedre som har bygd den demokratiske nasjonen Norge. Jeg vil kalle etnisk norske unge for mentalt svake .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AlkoMann skrev:

Muslimer drikker ikke alkohol eller spiser svinekjøtt fordi det står i koranen. De følger altså koranen slavisk. Islam betyr da også underkastelse. Når vi får 20 prosent muslimer i Norge vil muslimene begynne å sette inn gradvis hardere krav for å få innført muslimsk justis i Norge. Muslimer har familien, klanen med seg som alltid støtter dem økonomisk og fysisk. Ola Dunk ha kun seg selv pga at sosialistene har oppløst den norske nasjonalismen. Etnisk norske unge av i dag sympatiserer mer med muslimer , enn deres forfedre som har bygd den demokratiske nasjonen Norge. Jeg vil kalle etnisk norske unge for mentalt svake .

Ja, jeg har gjort meg akkurat samme tankegang selv. All medgangen vi har opplevd siden krigen har gjort oss mentalt late, naive og lite opptatt av å beskytte oss selv. Akkurat som sauer som har levd beskyttet for lenge og ikke lenger flykter ved synet av ulv.

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt 68`r generasjonen begynte å oppløse nasjonen Norge og nasjonalismen.  I de siste 20 årene har den norske nasjonalismen blitt byttet ut mot prosjektet" det multikulturelle Norge " . Der unge etnisk nordmenn blir oppdratt til å være lydige mot "multikulturelle Norge" blir muslimer i Norge mer konservative og kontrollerende overfor sine omgivelser . Islam gir deg 24/7 en mulighet til et felleskap og en løsning på meningen i livet https://www.youtube.com/watch?v=7ng06OLxHkU

Endret av AlkoMann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AlkoMann skrev:

Som sagt 68 generasjonen begynte å oppløse nasjonen Norge og nasjonalismen.  I de siste 20 årene har den norske nasjonalismen blitt byttet ut mot prosjektet" det multikulturelle Norge " . Der unge etnisk nordmenn blir oppdratt til å være lydige mot "multikulturelle Norge" blir muslimer i Norge mer konservative og kontrollerende overfor sine omgivelser . Islam gir deg 24/7 en mulighet til et felleskap og en løsning på meningen i livet https://www.youtube.com/watch?v=7ng06OLxHkU

Dette må jo gå galt etterhvert. Håper trenden snur og vi får en sunn nasjonal selvhevdelse.

Anonymkode: d9917...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må jo gå galt etterhvert. Håper trenden snur og vi får en sunn nasjonal selvhevdelse.

Anonymkode: d9917...15d

Jeg bor i Oslo øst. Narkotika omsetning og store fargede gjenger som driver utenfor hele døgnet er hverdagen her. Muslimske foreldre er kun opptatt av at deres barn skal bli muslimer og at de får nok penger til å gi dem mat og tak over hodet . De er som oftest ikke interessert i nærmiljøet, skolen og i hvert fall ikke dugnad. Altså man skifter sakte, men sikkert ut norsk væremåte med en muslimsk livstil .  Der jeg bor er det bygget en del nye boliger. Jeg kan se en del innflytting av hipstere som "will do Groruddalen "  Når Corona er glemt og boligprisene på vei opp er jeg klar til å forlate Oslo for alltid . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AlkoMann skrev:

In the end of the day må man kunne kalle norske kvinner for irrasjonelle . 

Her går du i generaliseringsfellen. Har en stor venninnekrets og kjenner ikke 1 som er sammen med en muslimsk mann. 

Anonymkode: 05543...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AlkoMann skrev:

Jeg bor i Oslo øst. Narkotika omsetning og store fargede gjenger som driver utenfor hele døgnet er hverdagen her. Muslimske foreldre er kun opptatt av at deres barn skal bli muslimer og at de får nok penger til å gi dem mat og tak over hodet . De er som oftest ikke interessert i nærmiljøet, skolen og i hvert fall ikke dugnad. Altså man skifter sakte, men sikkert ut norsk væremåte med en muslimsk livstil .  Der jeg bor er det bygget en del nye boliger. Jeg kan se en del innflytting av hipstere som "will do Groruddalen "  Når Corona er glemt og boligprisene på vei opp er jeg klar til å forlate Oslo for alltid . 

Jeg ønsker deg lykke til med å finne et bedre bosted enn Oslo øst. Det må være skikkelig deprimerende å se hvordan det gode norske samfunnet brytes ned og erstattes av en slik ghetto. Jeg er sjelden i Oslo og trives ikke særlig der lenger. Føler ikke at byen hører hjemme i Norge lenger snart. Ghettofiseringen sprer seg over mye av Europa dessverre, har selv sett det på reise. Føles noen steder som å være i Midtøsten.

Anonymkode: d9917...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klossmajor skrev:

Treenighetens prinsipp er at gud er ett vesen med tre fremtredelsesformer. Gud som ett vesen innebærer monoteisme. Det fremstår ikke åpenbart logisk, men er man troende er det da heller ikke nødvendigvis sånn at guds vesen er innenfor menneskelig forståelsesevne. De abrahamittiske religionene inneholder en del annet også som gir ikke all verdens mening. I tillegg til guds tre fremtredelsesformer åpenbarer gud seg i det gamle testamentet i flere former. Blant annet skal gud ha åpenbart seg for Abraham i menneskeham. Moses sitt møte med gud i form av en brennende busken er velkjent. Godtar man disse historiene, er ikke treenighetsprinsippet så fjernt heller.

Eller sagt på en enklere måte. Man er bare EN person selvom man både er sønn, far og ektemann. 

Anonymkode: 05543...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...