Gå til innhold

Termin januar/februar 2021

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutter siden, Maja92 skrev:

Hei, noen som går eller har gått på lutinus og fragmin? Er 13+3 i dag og fått beskjed at jeg kan slutte på medisinene. Jeg synes det er litt skummelt å slutte nå som det har gått så fint. 😅 

Jeg gikk på lutinus. Men fikk beskjed om å slutte 14 dager etter innsett. Og det har gått kjempe fint.

• Liker 1
Skrevet

Har noen av dere begynt å bli plaget med litt murringer i korsryggen og magen ? 
jeg slet veldig med de murringene i førsten av svangerskapet og nå har de kommet litt smått tilbake, det er ikke noe vondt men mest slitsomt og ubehagelig. 
Livmoren som vokser ? 🙊

Skrevet
På 3.7.2020 den 12.06, Mommywife skrev:

Oi spennende! 😍 nei jeg har egentlig ingen anelse, jeg har jo vært mye kvalm i dette svangerskapet her i forhold til de to andre. Mange sier det da er jente 🙈 men jeg har både en gutt og jente fra før, var ikke kvalm med noen 😂 så hva dette kan være blir spennende å se ☺️ Har allerede guttenavn klart om det skulle være det. Jentenavn er litt vanskeligere syns vi ☺️

Jeg er motsatt, har jentenavn klart, men guttenavn aner jeg ikke 😅 heldigvis god tid igjen på å bestemme oss. 

Skrevet (endret)

Hei! 😊

Jeg er gravid 7+5 idag, fikk positivt da jeg var 4+6. Har foreløpig menstermin 21/02-2020. Vi venter vårt første barn å er veldig spente å glade begge to❤️ Har aldri vært gravid før.

Var hos fastlegen for 2 uker siden å tok prøver å utvendig UL der, men hun så ingenting da det var så tidlig. Fått tilbake prøvesvarene å alt så bra ut bortsett fra at jeg har litt mangel på vitamin D. 

Jeg spurte om TUL, uten noen spesiell grunn. Sa at mannen har flere tvillinger i familien, så jeg er nysgjerrig på om det er 1 eller 2 i magen siden jeg allerede har blitt så stor (men det er nok helt sikkert bare oppblåsthet). Hun søkte om TUL, å jeg fikk melding en uke etterpå via helsenorge om at jeg har fått time på sykehuset for TUL 24/7 - er da altså 10+3. 

Så nei, man må tydeligvis ikke ha noen spesiell grunn til TUL, det er bare å spørre fastlegen/jordmora 😊 Jeg er 25 år å frisk, med unntak av litt vitamin D mangel, hehe!

I tillegg til dette skal jeg til jordmor for første gang denne uken, 9/7. Er da 8+2. Deretter skal jeg til fastlegen for ny UL og samtale 20/7. Spurte ikke om det, men jeg får det automatisk siden hun har UL apparat på kontoret sitt.

Ellers er jeg en god del kvalm til å fra (men har ikke kastet opp enda, takk Gud!), og veldig sliten. Kjenner en god del «mensverk», har fått veldig store å vonde pupper, å er veldig irritabel🙈 Å syntes det går alt for sakte!!! 

Endret av Carma
  • Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Carma skrev:

Hei! 😊

Jeg er gravid 7+5 idag, fikk positivt da jeg var 4+6. Har foreløpig menstermin 21/02-2020. Vi venter vårt første barn å er veldig spente å glade begge to❤️ Har aldri vært gravid før.

Var hos fastlegen for 2 uker siden å tok prøver å utvendig UL der, men hun så ingenting da det var så tidlig. Fått tilbake prøvesvarene å alt så bra ut bortsett fra at jeg har litt mangel på vitamin D. 

Jeg spurte om TUL, uten noen spesiell grunn. Sa at mannen har flere tvillinger i familien, så jeg er nysgjerrig på om det er 1 eller 2 i magen siden jeg allerede har blitt så stor (men det er nok helt sikkert bare oppblåsthet). Hun søkte om TUL, å jeg fikk melding en uke etterpå via helsenorge om at jeg har fått time på sykehuset for TUL 24/7 - er da altså 10+3. 

Så nei, man må tydeligvis ikke ha noen spesiell grunn til TUL, det er bare å spørre fastlegen/jordmora 😊 Jeg er 25 år å frisk, med unntak av litt vitamin D mangel, hehe!

I tillegg til dette skal jeg til jordmor for første gang denne uken, 9/7. Er da 8+2. Deretter skal jeg til fastlegen for ny UL og samtale 20/7. Spurte ikke om det, men jeg får det automatisk siden hun har UL apparat på kontoret sitt.

Ellers er jeg en god del kvalm til å fra (men har ikke kastet opp enda, takk Gud!), og veldig sliten. Kjenner en god del «mensverk», har fått veldig store å vonde pupper, å er veldig irritabel🙈 Å syntes det går alt for sakte!!! 

Tvillinger i familien er nok en spesiell grunn til tul.  Om man mistenker dette eller det er grunn til å tro det, får man tidlig ul.

Vi er helt likt i forløpet😊 ivf forsøk her. Satt inn en blasto, fikk tul på st.olavs da jeg var 6+4 med innvendig ul. Og der så vi at det var 2 stk 🙈

Ny ul den 13 juli. For å se om det fortsatt er 2 stk og om begge hjertene slår, da vi bare klarte å finne 1 hjerte på forrige ul. Så har vi enda en ul på st.olavs den 3 august. For ekstra oppfølging. Så gleder meg til det også 😊 da ser man nok mye mer enn disse veldig tidlige ultralydene.

Har første jordmor time den 10 juli. 

Her har jeg bare vært kvalm, og hatt masse migrene. Samt enorme og vonde pupper. Litt glefsete er jeg vel å i forhold til hva jeg pleier å være 🤭

Hadde du fått innvendig ul tipper jeg de hadde sett noe. Slik som hos meg.

Masse lykke til! Gøy at vi er like lang på vei 😊🥰

Skrevet
På 6.7.2020 den 11.08, Juneasi skrev:

Tvillinger i familien er nok en spesiell grunn til tul.  Om man mistenker dette eller det er grunn til å tro det, får man tidlig ul.

Vi er helt likt i forløpet😊 ivf forsøk her. Satt inn en blasto, fikk tul på st.olavs da jeg var 6+4 med innvendig ul. Og der så vi at det var 2 stk 🙈

Ny ul den 13 juli. For å se om det fortsatt er 2 stk og om begge hjertene slår, da vi bare klarte å finne 1 hjerte på forrige ul. Så har vi enda en ul på st.olavs den 3 august. For ekstra oppfølging. Så gleder meg til det også 😊 da ser man nok mye mer enn disse veldig tidlige ultralydene.

Har første jordmor time den 10 juli. 

Her har jeg bare vært kvalm, og hatt masse migrene. Samt enorme og vonde pupper. Litt glefsete er jeg vel å i forhold til hva jeg pleier å være 🤭

Hadde du fått innvendig ul tipper jeg de hadde sett noe. Slik som hos meg.

Masse lykke til! Gøy at vi er like lang på vei 😊🥰

Åja, det visste jeg ikke🤔 Får man mer oppfølging hvis det er tvillinger? 

Gratulerer så mye 🥰 Såå morsomt at det kanskje blir tvillinger når det er så etterlengtet med barn❤️
Spennende!!

Ja jeg synes nesten synd på mannen innimellom🙈 

Ja tenkte meg det ja, så blir spennende å se når vi skal på sykehuset for TUL!

Takk for det, masse lykke til hos dere også ☺️🌸

Skrevet
13 timer siden, Carma skrev:

Åja, det visste jeg ikke🤔 Får man mer oppfølging hvis det er tvillinger? 

Gratulerer så mye 🥰 Såå morsomt at det kanskje blir tvillinger når det er så etterlengtet med barn❤️
Spennende!!

Ja jeg synes nesten synd på mannen innimellom🙈 

Ja tenkte meg det ja, så blir spennende å se når vi skal på sykehuset for TUL!

Takk for det, masse lykke til hos dere også ☺️🌸

Ja, man får mye ekstra oppfølging med flerling svangerskap. Oftere kontroller og et par ekstra ul. 

Ja, vi håper virkelig begge hjertene slår på mandag ❤ nå når vi vet det egentlig er 2 der.

Men vet også at det er vanlig at den ene svinner hen veldig tidlig, så det bare blir 1.

Vi er overlykkelige uansett, selv om det blir bare 1. Vi har 2 blastocyst på frys, så vi kan ha søskenforsøk med. 

Du må oppdatere når dere har vært på tul da 😊

Tusen takk❤

Skrevet
12 timer siden, Juneasi skrev:

Ja, man får mye ekstra oppfølging med flerling svangerskap. Oftere kontroller og et par ekstra ul. 

Ja, vi håper virkelig begge hjertene slår på mandag ❤ nå når vi vet det egentlig er 2 der.

Men vet også at det er vanlig at den ene svinner hen veldig tidlig, så det bare blir 1.

Vi er overlykkelige uansett, selv om det blir bare 1. Vi har 2 blastocyst på frys, så vi kan ha søskenforsøk med. 

Du må oppdatere når dere har vært på tul da 😊

Tusen takk❤

Åh såpass, da skjønner jeg hvorfor vi fikk TUL så kjapt ☺️

Spennende, krysser fingrene for dere 🥰 Ja så lenge det er liv der, kan man liksom ikke kreve så mye mer. Heldige er vi uansett❤️

Det skal jeg gjøre, du også ☺️ Vi skal forresten også ha oppfølging på st.Olavs, de er veldig flinke der! Kanskje blir vi liggende på føden samtidig 🤪

• Liker 1
Skrevet

Noen som har begynt å kjenne liv ? 😍
jeg er i uke 14 i dag og er ganske så sikker på at jeg følte liv i dag! 🙏🏼 Kjentes ut som en fisk som spreller, akkurat den samme følelsen som de to andre svangerskapene. Aldri kjent det så tidlig før 🙊

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte å kjenne liv når jeg var 12+0 denne gangen 😮 sist gang var jeg over 19 uker på vei da jeg kjente det! Nå kjenner jeg det daglig, men jeg må ligge helt i ro og konsentrere meg for å merke det. Gleder meg så utrolig mye til mannen kan kjenne det, det er så magisk 🥰

Vi var forresten på tidlig ultralyd for noen dager siden, det som går an å se så heldigvis normalt ut og jeg gikk ut derfra 10 kg lettere 😀 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er idag 9+5 og har fått innkalling til TUL i uke 12+2 🥰🥰Er det tillatt at partner kan bli med på det? Det sto ingenting om det i brevet.. 

Skrevet
5 timer siden, Dfs1906 skrev:

Jeg er idag 9+5 og har fått innkalling til TUL i uke 12+2 🥰🥰Er det tillatt at partner kan bli med på det? Det sto ingenting om det i brevet.. 

Ingen andre enn deg får gå inn på ul. Vi har vært på 1 og den måtte mannen vente ute på. Og skal på en på mandag, der vi har fått beskjed om at han ikke kan bli med inn der heller. Kun til jordmor far får bli med inn.

Skrevet
8 timer siden, Dfs1906 skrev:

Jeg fikk ha med samboer da vi tok TUL hos gynekolog 😊

Skrevet
15 timer siden, Dfs1906 skrev:

Jeg var på TUL i går, og der fikk ikke min samboer være med inn. Dette var på sykehuset. En kollega av meg var på TUL på onsdag, og det var samboeren med inn. Dette var en privat gynekolog, så det kommer nok an på hvor du skal på ultralyd. Er det på sykehuset, får han nok ikke være med, men er det hos en privatpraktiserende er det muligheter for det :) 

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Juneasi skrev:

Ingen andre enn deg får gå inn på ul. Vi har vært på 1 og den måtte mannen vente ute på. Og skal på en på mandag, der vi har fått beskjed om at han ikke kan bli med inn der heller. Kun til jordmor far får bli med inn.

Var du på St.olavs for TUL når du fikk beskjed om at partner ikke fikk bli med inn?

Skrevet
7 timer siden, Carma skrev:

Var du på St.olavs for TUL når du fikk beskjed om at partner ikke fikk bli med inn?

Ja. Det var vi.

Skrevet (endret)

Er 8+4 på vei med nr 2 😊 vært kvalm siden uke 5 å må ligge lenge på morgenen før jeg klarer å stå opp utrn å kaste opp 🤢 var tul sist uke å fikk høre å se hjertelyd ❤️ Noen andre her som har fått skikkelig blå synelige blodårer på brystene ? Ser nesten litt alien ut 😂

Endret av Missili
Skrevet
15 minutter siden, Missili skrev:

Er 8+4 på vei med nr 2 😊 vært kvalm siden uke 5 å må ligge lenge på morgenen før jeg klarer å stå opp utrn å kaste opp 🤢 var tul sist uke å fikk høre å se hjertelyd ❤️ Noen andre her som har fått skikkelig blå synelige blodårer på brystene ? Ser nesten litt alien ut 😂

Jeg er 8+2 og mine pupper har sett sånn ut i hvertfall 2 uker 🙈

Hvis du sliter mye med kvalme kan det være en ide å ha noe du kan spise før du står opp. Altså på nattbordet. Det hjelper meg. 😊

Skrevet
1 minutt siden, Juneasi skrev:

Jeg er 8+2 og mine pupper har sett sånn ut i hvertfall 2 uker 🙈

Hvis du sliter mye med kvalme kan det være en ide å ha noe du kan spise før du står opp. Altså på nattbordet. Det hjelper meg. 😊

Ja pleier å få i mg noe ritz kjeks før jeg står opp😊 eneste som har frista i 2 uker 😂

• Liker 1
Skrevet

Får ikke sove!! Flere som plages med søvnen? Drikker ikke kaffe. Spiser 2-3 måltid om dagen å drikker mye. Soverommet er mørkt og kaldt. Er helt utslitt om dagen, men når natten endelig kommer så får jeg ikke sove... Å hvis jeg får sove, så våkner jeg midt på natten enten for at jeg må tisse eller at jeg bare våkner av ingenting å er lys våken. Å da er jeg våken i flere timer før jeg får sove igjen.
Har alltid sovet på magen, men det har jeg ikke fått til siden jeg var ca 4-5 uker, så har jo vant meg til å sove i annen stilling nå (på siden, bytter på hvilken).

Har dere peiling på hva grunnen kan være? Har dere noen tips?

Er 8+4 idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...