Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Portvinpiken skrev (1 minutt siden):

Jeg mener; hvordan vet du at de ikke har snakket om det? Du skriver som om du vet at det ikke har blitt snakket om.

Selvfølgelig vet jeg ikke det. Men du skjønner vel hva jeg mener/skrev. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mardina skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig vet jeg ikke det. Men du skjønner vel hva jeg mener/skrev. 

Jeg forstår hva du skriver, og jeg har sett du har skrevet liknende flere ganger. Jeg har bare lurt på hvordan du kan være så standhaftig på at de ikke har snakket om det, for såfremt du ikke kjenner de godt kan du selvfølgelig ikke vite det. Så derfor fremstår det litt rart det du skriver. Så derfor spurte jeg.

• Liker 2
Skrevet
Portvinpiken skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår hva du skriver, og jeg har sett du har skrevet liknende flere ganger. Jeg har bare lurt på hvordan du kan være så standhaftig på at de ikke har snakket om det, for såfremt du ikke kjenner de godt kan du selvfølgelig ikke vite det. Så derfor fremstår det litt rart det du skriver. Så derfor spurte jeg.

Vekten deres er ikke sunn og om man bryr seg om vedkommende, så er det vel naturlig å ta det opp. I hvert fall fastlegen.

Ellers skal jeg være enig i at jeg kanskje formulerte med litt klønete. Beklager det. 

• Liker 1
Skrevet
Portvinpiken skrev (18 minutter siden):

Hvordan vet du hva legen og moren snakker med de om?

Ikke meg du siterer, men hadde moren vært bekymret for Guro så kunne hun i alle fall droppet all spising ute, de enorme mengdene som jentene henter på utested og tar med hjem til mor.

Mor kunne også sagt at det blir litt vel mye iskaffe og is for tiden også.

Egentlig er det mye en mor/far kunne gjort, men det spørs om de orker. Jeg trur nemlig ikke at tvillingene tar vennlige kostholdsråd eller råd om trening så godt i mot. Jeg kan levende se for meg en illsint Pia og Guro stemmer i om foreldrene skulle sagt noe om vekta. De har allerede droppet kontakt med mormoren sin, så om moren nevner vekta så blir vel hun droppet også.

Vi snakket om tvillinger på 41 år som lever i offerrollen 24/7. De vil sikkert bli slanke, men da må noen trene for de - de orker nemlig ikke.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (14 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men hadde moren vært bekymret for Guro så kunne hun i alle fall droppet all spising ute, de enorme mengdene som jentene henter på utested og tar med hjem til mor.

Mor kunne også sagt at det blir litt vel mye iskaffe og is for tiden også.

Egentlig er det mye en mor/far kunne gjort, men det spørs om de orker. Jeg trur nemlig ikke at tvillingene tar vennlige kostholdsråd eller råd om trening så godt i mot. Jeg kan levende se for meg en illsint Pia og Guro stemmer i om foreldrene skulle sagt noe om vekta. De har allerede droppet kontakt med mormoren sin, så om moren nevner vekta så blir vel hun droppet også.

Vi snakket om tvillinger på 41 år som lever i offerrollen 24/7. De vil sikkert bli slanke, men da må noen trene for de - de orker nemlig ikke.

Bra skrevet. Du fikk formulert det jeg ikke helt klarte å si 😊

• Liker 2
Skrevet
Portvinpiken skrev (34 minutter siden):

👌

Skrevet (endret)
Fluffy1 skrev (15 timer siden):

hvorfor skal ikke det ha effekt, det demper jo matstøyen de sliter med. er jo for slike tilfeller det gjør mest effekt. En. så høy bmi skaper betennelse i kroppen som skaper smerter og kan føre til andre sykdommer

Den har ikke effekt på matstøyen for alle og det går fint an å overstyre effekten om man ikke er forsiktig å legger om livet. 

Endret av mereo
  • Nyttig 2
Skrevet

hjelper ikke med ok blodtrykk så lenge man ikke kommer seg opp fra gulvet etter å lekt med eget barn, så lenge man ikke kan gjøre normale ting meg eget barn som en tur på stranda etc. Er hun alene med barnet spenner hun han fast i bilstolen og kjører tur. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
tyggis skrev (8 minutter siden):

hjelper ikke med ok blodtrykk så lenge man ikke kommer seg opp fra gulvet etter å lekt med eget barn, så lenge man ikke kan gjøre normale ting meg eget barn som en tur på stranda etc. Er hun alene med barnet spenner hun han fast i bilstolen og kjører tur. 

Den siste setningen din har jeg også bemerket noen ganger. Guro unnskylder bilkjøringen med at sønnen liker å kjøre bil. Er det ikke bil hun bruker, så triller hun sønnen i vogn 🙄Sønnen har også sprinkelseng og sovepose.

Helt ærlig så virker det som det gjøres ALT i deres makt for å sørge for at sønnen ikke får utfolde seg som han selv ønsker. Det er normalt at barn på hans alder har vanlig seng og at de står opp av seg selv - dette skal forhindres for enhver pris så mot får ligge lengst mulig. Oftest er det Pia som tar opp gutten på morgenen og jeg tør vedde på at Guro står opp ETTER sønnen har stått opp.

Jeg kjenner jeg koker nå når jeg tenker på hvor jævla lat Guro er. Pia virker hakket mindre lat, hun gjør i alle fall noe i leiligheten. Allikevel ser det ofte helt bomba ut hos de likevel. Sånn blir det jo når det viktigste i livet er å hvile, sove, lese, fargelegge, se YT videoer, lage videoer, lage mat og spise. De spiser garantert MYE mer enn hva de viser, vi er ikke dumme som ikke forstår det.

Sånn, det var min rant mest om late Guro.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

De er så sykt provoserendes. Spesielt Guro. Håper barnefar får 100% ansvar for sønnen. Guro er ikke en god nok mor for et barn med vansker, og det er på grensen til at barnevernet snart burde ta en prat med hun.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Mardina skrev (22 timer siden):

Jepp, nå har Guro sykelig fedme. Det jeg ikke forstår (og som jeg har nevnt før) er hvorfor ikke fastlegen og hennes nærmeste (mor og far) ikke sier noe på vekten. Er de redd for å såre henne? 

Jeg, som også er overvektig, har også fine verdier på blodprøver. Men jeg har også tatt tak og gjort noe med vekten. Faktum er jo at det er veldig lite som skal til også. Mer bevegelse og mindre mat. Med andre ord, ikke noe hokus pokus formel eller noe sånn. 

Godt spørsmål. Hun har jo ettertrykkelig uttrykt at vi seere IKKE får kommentere kroppene deres uansett hvor velment det måtte være. Så er jo det vi gjør selv om vi er bekymret. 

Men skulle det verste skje en eller annen  gang i fremtiden (fedmerelatert død), så kommer vel spørsmålene; "hvorfor sa dere ikke noe??" "Hvorfor gjorde dere ikke noe??" 

Så er vel nærliggende å tenke det samme om familien også. De har sikkert prøvd, men blir kun møtt med kjefting og smelling

• Liker 2
Skrevet
lllll skrev (3 minutter siden):

Godt spørsmål. Hun har jo ettertrykkelig uttrykt at vi seere IKKE får kommentere kroppene deres uansett hvor velment det måtte være. Så er jo det vi gjør selv om vi er bekymret. 

Men skulle det verste skje en eller annen  gang i fremtiden (fedmerelatert død), så kommer vel spørsmålene; "hvorfor sa dere ikke noe??" "Hvorfor gjorde dere ikke noe??" 

Så er vel nærliggende å tenke det samme om familien også. De har sikkert prøvd, men blir kun møtt med kjefting og smelling

Det er jo lov å ytre en bekymring for vekten deres, synes jeg. Enten de liker det eller ikke. 

Utrolig at de kan kjefte på egen familie, når rådene bare er ment på en god måte. Men de takler jo overhodet ingen form for kritikk, uansett hva det måtte være 🙄

• Liker 1
Skrevet

Min far sa ifra til meg når jeg begynte å bli litt "rund i kantene" en god tid tilbake, husker jeg ble irritert fordi jeg innerst inne visste at han hadde HELT rett. MEN jeg trengte faktisk å få en reality check da vekt kan sniiiike seg oppover og man ikke tenker på det før det er for sent! Den dag idag takker jeg han for at han sa ifra, ja det var kjipt, ja det kunne potensielt såret meg men HALLO som jeg trengte å høre det. Jeg tror ingen tør å si ifra til de mtp fortiden med mobbing, men det er forskjell på å slenge en kommentar og faktisk komme med en genuin bekymring... Det er faktisk skummelt å tenke på at G kan bli immobil dersom vekten fortsetter å stige når hun har et barn som trenger litt ekstra med omsorg og pass:(

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har gått ned nesten 30kg og skal ned mer.Jeg hadde en gammel lege som ikke brydde seg noe.Fikk ny lege og kuttet ned på mye medesiner.Nye legen sa tydlig i fra at hun ønsket meg ned i vekt og hjalp meg.Er i kontroll vær 8 uke ca.Nå virker det ikke som mora til twinsa bryr seg veldig om kosthold selv,virker som hun ikke kan lage noe særlig mat.Og hu tar dem med ut for kjøpe svære soft is,og når det er sushi så er det fritert og nok til 10 pers.Ser faren har gått ned en del og det har mor også.Men tror ikke Guro bryr seg.Dagene hu kjører til svømming eller må lade kunne hu gått ut av bilen og gått en tur.Halv time om dagen hjelper mye😊

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...