hvalstad45 Skrevet 2. desember 2023 #1961 Del Skrevet 2. desember 2023 6 minutter siden, Hunter7 said: Og jeg som i all min enfoldighet trodde at Ingeborg og Finn var bestevenner ... 🙄 Eller, kanskje de bare var bestiser så lenge det gagnet IS, som f.eks. å gi nok ei bok endelig litt faglig pondus. Litt feigt å ikke si noe ene eller andre veien? Dette er jo en gedigen sak nå og de har samarbeidet tett. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 2. desember 2023 #1962 Del Skrevet 2. desember 2023 hvalstad45 skrev (9 timer siden): Litt feigt å ikke si noe ene eller andre veien? Dette er jo en gedigen sak nå og de har samarbeidet tett. Han har jo faktisk skrevet forordet i første boka hennes(!) Og gikk ut mot dem som prøvde å problematisere bruken av bl.a. bildene i boka, og var klar på at «han vurderte at boka ikke var triggende!» (implisitt: så om noen reagerer er det de som har problemer de må jobbe med) Hun gikk også masse turer med ham den perioden hun holdt på med boka. Ble delt på SoMe. 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 3. desember 2023 #1963 Del Skrevet 3. desember 2023 Artig hvordan hun er kjapt ute med å rette pekefingeren mot andre som hun mener gir helseskadelige råd osv... hun går f. eks alltid hardt ut mot Berit Nordstrand. Men ang Skårderud da ble hun plutselig stille som en mus... 22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 3. desember 2023 #1964 Del Skrevet 3. desember 2023 Synes ikke man kan avkreve henne et svar om Skårderud, denne saken er nok vanskelig for henne personlig. At en samarbeidspartner/ venn blir beskyldt for alvorlige ting når man i tillegg har psykiske vansker og traumer, kan nok rippe opp mye. Hun er IKKE ansvarlig for de bruddene han har gjort på helsepersonelloven. Ser at folk er ute og krever uttalelser fra Linnéa Myhre og alle mulige. Dette blir veldig guilt by association. De feilene Skårderud har gjort, har han gjort selv. Denne saken har flere "ofre" enn bare varslerne, det påvirker alle som har hatt en nær relasjon til psykiateren. Det må man vise litt respekt for. Ja, jeg er enig i at det ser rart ut at hun ikke sier noe, men det kan være hun ikke vet hva hun skal si. Hun har vel også holdt en lav profil i det siste. 18 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 3. desember 2023 #1965 Del Skrevet 3. desember 2023 Sarah93 skrev (3 timer siden): Synes ikke man kan avkreve henne et svar om Skårderud, denne saken er nok vanskelig for henne personlig. At en samarbeidspartner/ venn blir beskyldt for alvorlige ting når man i tillegg har psykiske vansker og traumer, kan nok rippe opp mye. Hun er IKKE ansvarlig for de bruddene han har gjort på helsepersonelloven. Ser at folk er ute og krever uttalelser fra Linnéa Myhre og alle mulige. Dette blir veldig guilt by association. De feilene Skårderud har gjort, har han gjort selv. Denne saken har flere "ofre" enn bare varslerne, det påvirker alle som har hatt en nær relasjon til psykiateren. Det må man vise litt respekt for. Ja, jeg er enig i at det ser rart ut at hun ikke sier noe, men det kan være hun ikke vet hva hun skal si. Hun har vel også holdt en lav profil i det siste. Helt enig i at hun ikke har ansvar for ham og hans handlinger. Samtidig har han skrevet forordet i boka hennes, om spiseforstyrrelser, deltatt på boklansering/bokbad og uttalt seg om boka. På et eller annet tidspunkt bør hun derfor gå ut og kommentere dette. Men helt enig i at nå «akutt» så må man besinne seg litt og la dem som har vært nært på ham få summe seg og reorientere seg. Både IS og LM har vært veldig tett på ham og hatt et nært tillitsforhold, så klart at dette blir en form for krise for dem også. Det kunne imidlertid vært ryddig å komme med en kort uttalelse i gata «denne saken er nå kjent, mange vet at jeg har samarbeidet med ham, ber om forståelse for at jeg på nåværende tidspunkt ikke går inn i saken da det er mye å ta inn, jeg vil komme tilbake til dette senere». 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 3. desember 2023 #1966 Del Skrevet 3. desember 2023 Hun har noen utvalgte personer som hun tørr å kritisere/hakke på offentlig. Mens andre får være helt i fred. Da alt dette dramaet med Kristin Gjeldsvik skjedde tidligere i høst med "spis med Kristin" ville hun heller ikke uttale seg om saken. Men se for dere om Berit Norstrand eller Durek hadde gått ut og sagt "Spis med meg" DA hadde hun neppe holdt kjeft.. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 3. desember 2023 #1967 Del Skrevet 3. desember 2023 Ninaen skrev (4 timer siden): Helt enig i at hun ikke har ansvar for ham og hans handlinger. Samtidig har han skrevet forordet i boka hennes, om spiseforstyrrelser, deltatt på boklansering/bokbad og uttalt seg om boka. På et eller annet tidspunkt bør hun derfor gå ut og kommentere dette. Men helt enig i at nå «akutt» så må man besinne seg litt og la dem som har vært nært på ham få summe seg og reorientere seg. Både IS og LM har vært veldig tett på ham og hatt et nært tillitsforhold, så klart at dette blir en form for krise for dem også. Det kunne imidlertid vært ryddig å komme med en kort uttalelse i gata «denne saken er nå kjent, mange vet at jeg har samarbeidet med ham, ber om forståelse for at jeg på nåværende tidspunkt ikke går inn i saken da det er mye å ta inn, jeg vil komme tilbake til dette senere». Jeg er enig med deg. Jeg antar at det er svært mange som i dag bruker tid på å forsøke å forstå hva de har opplevd, erfart og vært en del av Samtidig håper jeg at IS i fremtiden kan bli mer ydmyk, for det er flere hun med Aftenpostens (uforståelige) velsignelse har kritisert på en måte som virkelig ikke er greit. Berit Nordstrand er en av dem, og IS sin kritikk har vist at IS ikke har kunnskap nok, ikke på langt nær, om kosthold og ernæring - som BN faktisk er god på. Der IS selv i flere år har skrevet bøker om spiseforstyrrelser, så har hun samtidig bedrevet ganske så utstrakt proana på sin IG-konto. Da er det merkelig å kritisere en lege som har spesialisert seg på kosthold og ernæring og som følger kostholdsråd som det er masse forskning som støtter. Man kan jo håpe at saken med FS får IS til å bli litt mer ydmyk og også kritisk til seg selv for hvem og hvordan hun kritiserer andre i all offentlighet. BN er bare ett av flere eksempler hvor IS forsøker å skåre billige poenger selv på å være overdrevent kritisk mot andre. Kritikken burde nok oftere for hennes del gå til hvorfor hun fremdeles velger å fronte proana, når hun - bedre enn mange - vet hvor skadelig det er. 11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildemoses Skrevet 4. desember 2023 #1968 Del Skrevet 4. desember 2023 Ninaen skrev (22 timer siden): Men helt enig i at nå «akutt» så må man besinne seg litt og la dem som har vært nært på ham få summe seg og reorientere seg. Det er allerede et år siden Hilde Rød Larsen kom med de første, offentlige anklagene mot ham. En offentlig person som IS har vel hatt nok tid til å summe seg nå? Hun har jo til og med profittert på navnet til denne kjendis-psykiateren, og har et ekstra ansvar her! 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 4. desember 2023 #1969 Del Skrevet 4. desember 2023 Mildemoses skrev (12 minutter siden): Det er allerede et år siden Hilde Rød Larsen kom med de første, offentlige anklagene mot ham. En offentlig person som IS har vel hatt nok tid til å summe seg nå? Hun har jo til og med profittert på navnet til denne kjendis-psykiateren, og har et ekstra ansvar her! Hun har ikke noe ansvar. Virkelig ikke. Han hadde ikke disse varslene over seg da de inngikk samarbeid for mange år siden. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildemoses Skrevet 4. desember 2023 #1970 Del Skrevet 4. desember 2023 Sarah93 skrev (1 time siden): Hun har ikke noe ansvar. Virkelig ikke. Han hadde ikke disse varslene over seg da de inngikk samarbeid for mange år siden. Hun har ikke noe ansvar for det han har gjort, helt klart! Men hun har et ansvar for å uttale ett eller annet i sakens anledning. Dette ansvaret har hun fordi hun er en offentlig person som har inngått samarbeid med denne personen og trykket ham til sitt bryst, samt tjent penger på å bruke hans navn i promoteringen av sin egen bok. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 4. desember 2023 #1971 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) Feil Endret 4. desember 2023 av Hanne357 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarajensen123 Skrevet 4. desember 2023 #1972 Del Skrevet 4. desember 2023 Hanne357 skrev (2 timer siden): Hun er jo også et offer for en mann som blander sykdom og estestikk, kaller anorektikere for sultekunstnere og bruker unge kvinner med alvorlige diagnoser som sine muser. Hennes relasjon med han er fortsatt den mellom pasient og behandler, og hun skylder ingen å ta avstand. Han var hennes lege, selv om de har opptrådd offentlig sammen, selv om hun kritiserer annet helsepersonell, selv om hun bruker sykdommen sin aktivt for å delta i samfunnsdebatt og tjene penger. Når ble han hennes behandlende lege? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 4. desember 2023 #1973 Del Skrevet 4. desember 2023 Hanne357 skrev (4 timer siden): Hun er jo også et offer for en mann som blander sykdom og estestikk, kaller anorektikere for sultekunstnere og bruker unge kvinner med alvorlige diagnoser som sine muser. Hennes relasjon med han er fortsatt den mellom pasient og behandler, og hun skylder ingen å ta avstand. Han var hennes lege, selv om de har opptrådd offentlig sammen, selv om hun kritiserer annet helsepersonell, selv om hun bruker sykdommen sin aktivt for å delta i samfunnsdebatt og tjene penger. Har han vært/er han hennes behandlende lege? I så fall er jo dette nok et eksempel på uheldig rolleblanding… Har hun vært åpen/uttalt seg om behandling hos ham? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 4. desember 2023 #1974 Del Skrevet 4. desember 2023 Hun har ikke vært pasienten hans. Det vet jeg, så den kan vi legge død. Det har vært mange rykter i denne saken, la oss ikke lage enda flere. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 4. desember 2023 #1975 Del Skrevet 4. desember 2023 Gudameg, beklager feilen. Jeg må ha blandet med Linnea Myhre, hvor han også har bidratt i bøkene. Da stiller det seg litt annerledes. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarajensen123 Skrevet 4. desember 2023 #1976 Del Skrevet 4. desember 2023 Sarah93 skrev (30 minutter siden): Hun har ikke vært pasienten hans. Det vet jeg, så den kan vi legge død. Det har vært mange rykter i denne saken, la oss ikke lage enda flere. Nettopp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarajensen123 Skrevet 4. desember 2023 #1977 Del Skrevet 4. desember 2023 Hanne357 skrev (12 minutter siden): Gudameg, beklager feilen. Jeg må ha blandet med Linnea Myhre, hvor han også har bidratt i bøkene. Da stiller det seg litt annerledes. Hadde han vært hennes behandlere lege så hadde jeg forstått den tausheten bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarajensen123 Skrevet 4. desember 2023 #1978 Del Skrevet 4. desember 2023 Kanin46 skrev (3 timer siden): Har han vært/er han hennes behandlende lege? I så fall er jo dette nok et eksempel på uheldig rolleblanding… Har hun vært åpen/uttalt seg om behandling hos ham? Hun har ikke gått til behandling hos han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 5. desember 2023 #1979 Del Skrevet 5. desember 2023 Sarajensen123 skrev (11 timer siden): Hun har ikke gått til behandling hos han. Takk, for nå ble jeg forvirra. Var sikker på det «bare» var komersielt samarbeid nemlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 5. desember 2023 #1980 Del Skrevet 5. desember 2023 Det sier jo litt om hvor fort rykter sprer seg, at noen blander Ingeborg Senneset og Linnéa Myhre og plutselig har det festet seg et inntrykk av at hun var pasienten hans. Det er utrolig mye rykter rundt om kring, og hvis de ikke blir fort avkreftet, kan det skade folk. Kvinneguiden er ikke en sikker kilde 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå