Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

Sarah93 skrev (2 timer siden):

Hun sier også at hun jobber beinhardt for å gå opp i vekt. Det tviler jeg ikke på, for vekta hun har nå er selvfølgelig helseskadelig (ikke spekulasjon, det sier hun selv). Men som tidligere spiseforstyrret ville jeg syntes det var veldig vanskelig å forene et mål om vektoppgang med stadig å legge ut pro ana-bilder av meg selv. Å gå opp i vekt ville jo, i tillegg til mye annet vanskelig, ødelagt for bildene.

Og.. å gå opp i vekt er virkelig heller ikke vanskelig dersom en virkelig FORSØKER OPPRIKTIG. (Sånn rent fysisk; en kan få næringsdrikker på blå resept, en liten flaske gir 409kcal. Har selv brukt slike for å få til egen vektøkning).

Det er nok mye ambivalens og mentale sperrer hun ikke forteller om - noe som i grunn er litt dumt, for om hun først skal være åpen om spiseforstyrrelsene, er det kunnskap og innsikt i denne "bli frisk"-prosessen det med fordel kan formidles mer om. De fleste vet hva det vil si å ha anoreksi, men de færreste begriper hvor hardt det er å forsøke å bli frisk.

  • Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lill3My skrev (10 timer siden):

Og.. å gå opp i vekt er virkelig heller ikke vanskelig dersom en virkelig FORSØKER OPPRIKTIG. (Sånn rent fysisk; en kan få næringsdrikker på blå resept, en liten flaske gir 409kcal. Har selv brukt slike for å få til egen vektøkning).

Det er nok mye ambivalens og mentale sperrer hun ikke forteller om - noe som i grunn er litt dumt, for om hun først skal være åpen om spiseforstyrrelsene, er det kunnskap og innsikt i denne "bli frisk"-prosessen det med fordel kan formidles mer om. De fleste vet hva det vil si å ha anoreksi, men de færreste begriper hvor hardt det er å forsøke å bli frisk.

Man må ha totalt miljøskifte skal man komme seg ut av slike ting, slutte å trigge det mentalt. Koble helt ut...fokusere på seg selv. Min søster klarte aldri komme ut av det, ville ikke spise seg opp i vekt. Flytende næring er også dårlig næring som tas opp for raskt, holder deg bare i live.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (15 timer siden):

Man må ha totalt miljøskifte skal man komme seg ut av slike ting, slutte å trigge det mentalt. Koble helt ut...fokusere på seg selv. Min søster klarte aldri komme ut av det, ville ikke spise seg opp i vekt. Flytende næring er også dårlig næring som tas opp for raskt, holder deg bare i live.

Det siste er ikke korrekt. Næringsdrikker er fullverdig næring og et svært godt alternativ for mange grupper, og særlig i perioder og/eller som supplement til vanlig mat for å opprettholde eller øke vekt. At det er viktig også med fast føde for tygge-og svelgfunksjon, og tarmmotilitet er en ting, men å kalle næringsdrikker dårlig næring blir feil. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Henvendelser besvares på Ris og Ros.

Måne, admin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Orket ikke å telle hvor mange ganger det står "jeg" og "meg" i teksten.

Men ok, hvis jeg døde i dag ville jeg angret på at jeg brukte tid på å irritere meg over Senneset fremfor å elske de jeg er glad i.

  • Liker 21
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (På 21.10.2023 den 16.04):

Kjære dagbok

Skjønner ikke Aftenposten… Hun generer vel klikk da. Og ser folk hyller henne…fatter ikke. Det er jo en helt banal tekst som «hvem som helst» kunne skrevet. Blir spennende å se hva dette hemmelige prosjektet hennes er…

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (17 minutter siden):

Skjønner ikke Aftenposten… Hun generer vel klikk da. Og ser folk hyller henne…fatter ikke. Det er jo en helt banal tekst som «hvem som helst» kunne skrevet. Blir spennende å se hva dette hemmelige prosjektet hennes er…

Tipper hun skal skrive ny bok (for enda flere bøker - og da gjerne av typen "selvhjelp" - av over gjennomsnittet selvsentrerte influensere, er akkurat det verden trenger).

Endret av Lill3My
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

En ansatt ved et DNB-kontor har sendt mail til sine ansatte og oppfordret dem til å jobbe mens de er syke, noe som har høstet berettiget kritikk. Senneset benytter anledningen til å skrive en Facebook-post om at det er bra med et inkluderende arbeidsliv og at mange kan jobbe mens de er litt syke. Det er sikkert sant, men det er denne saken en ytterst dårlig illustrasjon på - og det virker som Senneset rett og slett ikke forstår noe særlig av arbeiderrettigheter. 

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså…siste bilde på story på IG nå (vet ikke hva hun driver med, men uansett), altså…å påstå at hun aldri har foretatt seg noe kosmetisk…sammenlikne med gamle bilder…den må hun lenger utpå landet med

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De siste dagene har hun skrevet om bedrager-syndromet flere dager på story. Det er ikke sikkert det er et "syndrom" å være usikker på seg selv og lure på om man kanskje skriver litt lettvinte saker innimellom.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Sarah93 said:

De siste dagene har hun skrevet om bedrager-syndromet flere dager på story. Det er ikke sikkert det er et "syndrom" å være usikker på seg selv og lure på om man kanskje skriver litt lettvinte saker innimellom.

Hun er alltid så opptatt av dette "syndromet", jeg får bare følelsen av at hun fisker etter komplimenter, at folk skal si "du som er så flink, du kan jo ikke ha det!" Hun er en lettvekter i norsk presse, skriver om åpenbare ting som ikke finnes kontroversielt (mot sjamanens dill dall, for vaksine osv), hun er jo hyra inn for å nå yngre folk, ikke fordi hun er en så fantastisk kommentator, det er sykt selvsentrert det aller meste derfra.

  • Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildemoses skrev (8 timer siden):

Hun har skrevet påfallende lite om Finn Skårderud i det siste…

Hadde det vært hvem som helst annen innenfor helsevesenet så hadde hun vært på den saken for lenge siden.

Endret av Sarajensen123
Skrivefeil.
  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Mildemoses said:

Hun har skrevet påfallende lite om Finn Skårderud i det siste…

Og jeg som i all min enfoldighet trodde at Ingeborg og Finn var bestevenner ... 🙄 Eller, kanskje de bare var bestiser så lenge det gagnet IS, som f.eks. å gi nok ei bok endelig litt faglig pondus. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...