Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

Sarah93 skrev (4 timer siden):

Når noen kritiserer saken skriver hun "Hei! Hva synes du om innholdet i saken? Beste hilsen, Ingeborg". 

Seriøst?? 🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

parmanoia skrev (12 timer siden):

Seriøst?? 🤣

Jepp. Gjelder stort sett alle saker hun skriver, om det er negativt/kritikk i kommentarfeltet. Standardsvar.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilly Rose skrev (På 24.6.2023 den 17.02):

Jeg har sett hvordan hun svarer folk i kommentarfeltene rundtomkring når det stilles spørsmål rundt innleggene hennes. Det er rett i forsvar og standardsvar istedenfor å lytte til kritikken, være undrende og se at en sak gjerne har flere sider. Som journalist/spaltist må jo det være til stor hjelp i eget arbeid og kunne drøfte tema.

Det var en person som kommenterte dette med fillers på Instagram. IG benektet det og svarte passiv aggressivt etter min mening. Disiplene hang seg selvfølgelig etter personen med høygafler og lykter.     

Vondt for oss som er alt for tykk til å lese om dette. Det gjør at du blir enda mer deprimert, for kiloene vil ikke gå av. Og jeg føler meg elendig og stigmatisert. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ille proana i det do-selfie bildet hennes. Posering for å få lollipophode og tynne ben, sener og knokler. Det er lite "perspektiv" i det bildet - selv om hun messer om perspektiv i storyene rett før...

Vil ikke legge ut bildet, for ikke alle bør se det. At Aftenposten fortsetter å la henne få være en stemme for dem er ikke å forstå.

  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (14 timer siden):

Virkelig ille proana i det do-selfie bildet hennes. Posering for å få lollipophode og tynne ben, sener og knokler. Det er lite "perspektiv" i det bildet - selv om hun messer om perspektiv i storyene rett før...

Vil ikke legge ut bildet, for ikke alle bør se det. At Aftenposten fortsetter å la henne få være en stemme for dem er ikke å forstå.

Choker-smykke er vel ikke så in nå om dagen. Er det for å «sjekke» hvor tynn halsen er?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

parmanoia skrev (1 time siden):

Choker-smykke er vel ikke så in nå om dagen. Er det for å «sjekke» hvor tynn halsen er?

Et effektivt blikkfang når man ønsker å fremheve egen tynnhet og sener i hals/nakke, tenker jeg. Hun er fullstendig klar over hva hun gjør på det bildet, for å få med flest mulig proana-"poeng".

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man må være god på å rapportere slike bilder til Instagram. Forhåpentlig vil flere rapporter nå igjennom🤞🏻🤞🏻

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (På 21.8.2023 den 9.43):

Har hun gått tom for ting å skrive om?

Nå har hun lagt ut link til en nokså gammel artikkel hun skrev i januar 2018. Som nok en gang omhandler bl.a hvor syk hun var, at hun måtte tvangsinnlegges. Skjønner ikke at Aftenposten tillater dette. 

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun legger stadig ut eldgamle artikler hun har skrevet. Og helt usaklig kritikk, aldri det saklige hun får.

Screenshot_20230831-090136_Facebook.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har @FruJohansen kommentert innleggene hennes om perspektiver. Her synes jeg FruJohansen er veldig presis, dette handler ikke om kropp, eller at Ingeborg ikke kan få legge ut selfies fordi hun er tynn. Bare gå inn å se selv, dette var å treffe spikeren på hodet!

Jeg er veldig spent på hvordan Ingeborg reagerer på dette...

https://www.instagram.com/stories/frujohansen.no/3181483782862160142/

  • Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (14 timer siden):

Nå har @FruJohansen kommentert innleggene hennes om perspektiver. Her synes jeg FruJohansen er veldig presis, dette handler ikke om kropp, eller at Ingeborg ikke kan få legge ut selfies fordi hun er tynn. Bare gå inn å se selv, dette var å treffe spikeren på hodet!

Jeg er veldig spent på hvordan Ingeborg reagerer på dette...

https://www.instagram.com/stories/frujohansen.no/3181483782862160142/

Ved å dele en story hun er tagget i og ikke se resten som ble lagt ut? 😂

Ser hun har slettet story nå. 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV skrev (På 17.7.2023 den 14.11):

Hennes kjæreste er en kjent kokk,

Anorektiker sammen med en kokk.. høres ut som litt av en match 😂. Må være fortvilende å se på at hun sakte tar livet av seg.. jeg tror ikke jeg ville klart et forhold med en anorektiker. Så slitsomt! Og ja, senneset legger ut alt for mye pro-ama bilder!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten89 skrev (4 timer siden):

Anorektiker sammen med en kokk.. høres ut som litt av en match 😂. Må være fortvilende å se på at hun sakte tar livet av seg.. jeg tror ikke jeg ville klart et forhold med en anorektiker. Så slitsomt! Og ja, senneset legger ut alt for mye pro-ama bilder!

Ja, hun elsker å reposte gamle «skrytebilder» fra da hun var på sitt tynneste. Er ikke det pro-ana, så vet ikke jeg.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Det er svært mange her inne som anklager henne for å poste «proana»-bilder. Men på hvilket grunnlag mener man det? Fordi hun tar bilde av seg selv i t-skjorte? Skal tynne mennesker ikke få lov til å ta bilder av seg selv? Skal hun nektes å dele bilder av seg fordi hun er tynnere enn gjennomsnittet? Hva skal hun gjøre da - kle seg i en søppelsekk? 

Se for dere debatten om det var motsatt. En journalist, blogger, influencer - whatever. Som var overvektig. Som tok bilde av seg selv i t-skjorte. Vedkommende hadde på INGEN måte fått like mye hets, kritikk og negative kommentarer som her. Ingen ville skrevet side opp og side ned om at «hun er et negativt forbilde», «hun ser sykelig overvektig ut», «hun oppfordrer til fedme og dårlig livsstil». Jeg synes det er utidig kritikk og hets av henne som person

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (På 1.9.2023 den 17.54):

Anorektiker sammen med en kokk.. høres ut som litt av en match 😂. Må være fortvilende å se på at hun sakte tar livet av seg.. jeg tror ikke jeg ville klart et forhold med en anorektiker. Så slitsomt! Og ja, senneset legger ut alt for mye pro-ama bilder!

Jeg synes det er flott at mennesker finner kjærligheten. At man finner et menneske man er glad i, som også er glade deg. Om det så er en snekker eller bilmekaniker, lege eller kontorarbeider. Å nærmest gjøre en vits av at de to har funnet noe spesielt sammen blir rett og slett smålig. Og vet du - man HAR en sykdom, man ER ikke sykdommen. Senneset er et menneske, tro det eller ei. Et menneske med følelser, meninger og verdier, et menneske med behov for kjærlighet og gode mennesker. Et menneske som har et problematisk forhold til mat, og som kjemper en kamp med det hver dag. Et menneske med gleder og sorger, høydepunkter og utfordringer. En av de største grunnene til at mange føler skam ved en slik sykdom er nettopp på grunn av fordommer, hets og kommentarer fra andre. Der man lar en sykdom definere personen. For meg er det ubegripelig, hvor man reduserer et menneske ned til en sykdo

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Besserwisser skrev (1 time siden):

. Det er svært mange her inne som anklager henne for å poste «proana»-bilder. Men på hvilket grunnlag mener man det? Fordi hun tar bilde av seg selv i t-skjorte? Skal tynne mennesker ikke få lov til å ta bilder av seg selv? Skal hun nektes å dele bilder av seg fordi hun er tynnere enn gjennomsnittet? Hva skal hun gjøre da - kle seg i en søppelsekk? 

Se for dere debatten om det var motsatt. En journalist, blogger, influencer - whatever. Som var overvektig. Som tok bilde av seg selv i t-skjorte. Vedkommende hadde på INGEN måte fått like mye hets, kritikk og negative kommentarer som her. Ingen ville skrevet side opp og side ned om at «hun er et negativt forbilde», «hun ser sykelig overvektig ut», «hun oppfordrer til fedme og dårlig livsstil». Jeg synes det er utidig kritikk og hets av henne som person

Du vet svært godt at kritikken går ut på at hun benytter alle kjente pro ana triks på bildene hun legger ut. Hun deler at hun bruker klær i str 14 år. Store deler av hennes prosesjon går ut på at hun er flink til å være tynn. 

  • Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besserwisser skrev (1 time siden):

. Det er svært mange her inne som anklager henne for å poste «proana»-bilder. Men på hvilket grunnlag mener man det? Fordi hun tar bilde av seg selv i t-skjorte? Skal tynne mennesker ikke få lov til å ta bilder av seg selv? Skal hun nektes å dele bilder av seg fordi hun er tynnere enn gjennomsnittet? Hva skal hun gjøre da - kle seg i en søppelsekk? 

Se for dere debatten om det var motsatt. En journalist, blogger, influencer - whatever. Som var overvektig. Som tok bilde av seg selv i t-skjorte. Vedkommende hadde på INGEN måte fått like mye hets, kritikk og negative kommentarer som her. Ingen ville skrevet side opp og side ned om at «hun er et negativt forbilde», «hun ser sykelig overvektig ut», «hun oppfordrer til fedme og dårlig livsstil». Jeg synes det er utidig kritikk og hets av henne som person

Eeehhh… Jo. Det hadde vedkommende. Bla i Helene Drage trådene tilbake i tid når hun var større. Det er uansett ikke poenget.
 

Poenget er hykleriet i å selv snakke om «tidligere» spiseforstyrrelse og samtidig servere Proana bilder.

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besserwisser skrev (9 timer siden):

. Det er svært mange her inne som anklager henne for å poste «proana»-bilder. Men på hvilket grunnlag mener man det? Fordi hun tar bilde av seg selv i t-skjorte? Skal tynne mennesker ikke få lov til å ta bilder av seg selv? Skal hun nektes å dele bilder av seg fordi hun er tynnere enn gjennomsnittet? Hva skal hun gjøre da - kle seg i en søppelsekk? 

Se for dere debatten om det var motsatt. En journalist, blogger, influencer - whatever. Som var overvektig. Som tok bilde av seg selv i t-skjorte. Vedkommende hadde på INGEN måte fått like mye hets, kritikk og negative kommentarer som her. Ingen ville skrevet side opp og side ned om at «hun er et negativt forbilde», «hun ser sykelig overvektig ut», «hun oppfordrer til fedme og dårlig livsstil». Jeg synes det er utidig kritikk og hets av henne som person

Pro ana-kritikken dreier seg ikke om at hun er tynn, men at hun bruker alle triksene i boka med vinkler, fokus osv for å fremheve det,  med bilder ovenfra og ned, fokus på senete armer og knokler osv. I tillegg kommer mengden selfier i enhver situasjon. Hun dobbeltkommuniserer mye med å skulle være en stemme mot spiseforstyrrelser, samtidig som hun nærmest skryter av hvor tynn hun har vært, og bruker enhver anledning til å poste gamle bilder, selv om hun har fått kritikk for dette.

Man kan godt være en offentlig person som snakker om å ha en psykisk lidelse. Problemet er at jeg i Senneset sitt tilfelle ofte føler at det er sykdommen som snakker. Pro ana og spiseforstyrrelses-lingo kan være ganske subtilt, og mange ser det ikke. Men det er svært mange med spiseforstyrrelser som blir svært trigget av måten hun holder på  - og som har sagt det til henne. Hun forholder seg ikke til kritikken. Det synes jeg er rart av en tilsynelatende empatisk person.

Blir for øvrig (uten ironi) spennende å se hva det nye engasjementet hun skal ha går ut på!

 

  • Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...