Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den bollen var potetgull-bollen på lørdagskveldene da jeg vokste opp :) 

Ellers hadde vi vel også kakefat, glass og kake-asjetter i samme serie

Tenker at ja det var nok veldig populært, men også grunnet at utvalget var ikke så stort, vi hadde ikke Kitch`en f.eks

Er det samme med Arne Clausen boller, var også noe alle hadde.

Anonymkode: e17f0...ca8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den muggen og glass.

Anonymkode: e3139...58a

AnonymBruker
Skrevet

90tallets kæhler vase? 😆 

Og ja, mormor hadde den, mamma har full sett. 

Anonymkode: 265dd...587

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den også, fikk den i gave for sånn 25 år siden. På den tiden var ikke utvalget slik som idag (lite å velge i og få butikker), og så var det en ny, litt ukjent design. Prisen var også fin 😊 Derfor har store deler av Norge den.

Anonymkode: fafe0...028

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Hactar skrev:

Hah, den er nok ikke borte på ordentlig. Tipper den bare gjemmer seg bak ei fonduegryte eller et annet lurt sted. Tror ikke søpla biter på dem.

Du har kanskje rett i det med at søpla ikke biter på disse. Kanskje derfor det er blitt så mange av dem. De bare formerer seg og hopper opp igjen? 😄

Men Fretex og loppemarked virker på alt. Det er kanskje min skyld - unnskyld fortjeneste! - at en av dere nå har en slik. 😉

Gjemt bak en fonduegryte er den iallefall ikke, fordi den ble borte også. Omtrent samtidig med riskokeren og en slik fantastisk sak som kutter grønnsaker til diamanter og prinsessekroner om du gidder. Iallefall alle merkelige former man aldri trenger grønnsaker i. 😛

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg har også vokst opp med slik skål.Foreldrene mine har enda av den serien. De har ei mellomstor skål, etpar små skåler passende til syltetøy, og et lite fat som vi bruker til enkelt kaffebrød. Typisk å ta etter det fatet hvis vi skal legge på noen skiver formkake. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den😂 Arvet.

Anonymkode: c54a3...f60

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte at jeg har garantert ikke det som kommer på det bilde, jeg har nemlig ingenting. Men joda den bollen har til og med jeg 😂

Anonymkode: 17f68...954

Jeg også 🤣

Skrevet

haha vi har den og hjemme. klassisk nordmenn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HAHA! Ventet på noe fancy designgreier og tenkte; denne har jeg nok ikke. Vel, jeg har et fat og en stor skål i den serien. Jeg fikk det av mormor som hadde ryddet i skapet når jeg flyttet hjemmefra. Moren til venninnen min har stor skål, små tallerkner, serveringsfat og isskåler 😂 Aner ikke hvor de kommer fra, og hvor man evt får kjøpt de 🤔

Anonymkode: ba7d0...8e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, to store boller og 7 små😄

Anonymkode: 28c2d...801

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og glassene i samme serie har vi på hytta og div påleggsfat😅

Anonymkode: 28c2d...801

• Liker 1
Skrevet

Haha, elsker å spise salat fra den. Skikkelig grei skål. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den faktisk ikke. Men foreldrene mine har asjettene, og svigermor har drikkeglass. Og så har vi et par boller på jobben. Så jeg har ikke gått fri. De glassene er kjempegode å drikke av. Jeg velger alltid dem når jeg skal ha et vannglass fra springen hos svigermor. :) 

Men jeg har tre Fleur-boller i blått! (Ante ikke at det var det de het.) Og foreldrene mine har noen "lekre", brune Sierra småboller. Når jeg flyttet for meg selv hadde jeg Octime-glass, men de var ikke på langt nær så solide som alt det andre vi har pratet om så de har forsvunnet for en evighet siden. Octime-serviset mannen min fikk når han flyttet for seg selv tålte derimot alt, så det har jeg fremdeles. :) 

Anonymkode: 871da...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor serveringsskål, 6 små dessertskåler og to fat i denne serien. Jeg synes de er fine. 

Anonymkode: ae982...c3e

Skrevet

Hadde dne i barndommen 🥰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Trolltunge skrev:

Du har kanskje rett i det med at søpla ikke biter på disse. Kanskje derfor det er blitt så mange av dem. De bare formerer seg og hopper opp igjen? 😄

Men Fretex og loppemarked virker på alt. Det er kanskje min skyld - unnskyld fortjeneste! - at en av dere nå har en slik. 😉

Gjemt bak en fonduegryte er den iallefall ikke, fordi den ble borte også. Omtrent samtidig med riskokeren og en slik fantastisk sak som kutter grønnsaker til diamanter og prinsessekroner om du gidder. Iallefall alle merkelige former man aldri trenger grønnsaker i. 😛

Hæ, du er gæren, alle trenger grønnsaker som kuttes i diamanter og prinsessekroner! 😍

Anonymkode: f90d2...547

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har flere ting fra den serien, men jeg har bare en lav skål mamma har gitt meg! Må si som en annen bruker her sa, da jeg klikket meg inn på denne tråden var jeg sikker på at jeg ikke hadde den tingen. 

Anonymkode: d6fe0...849

• Liker 2
Skrevet

Den der hadde vi og. Og i mugge og glass også. Herlig ☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...