Gå til innhold

30-åringer ned 20 kg+


Amatariel

Anbefalte innlegg

2 timer siden, PepsiFlax skrev:

i tillegg har jeg og samboer nå bestemt oss for å prøve å få barn 😄! Så da har jeg sagt til meg selv at vi ikke skal prøve på dette før jeg har en normal sunn BMI, og har snudd om kostholdet og gjort dette til en god vane. 

Jeg er i himmelen over dette. Har aldri vært så motivert noen gang! Så nå må disse kiloene faktisk bare rase av, gitt. 

Mulig prøving allerede fra i sommer 😄 

Spennende! Da er vi i litt lik situasjon. Jeg har lenge sett for meg å starte prøving på barn på sensommeren i år. Og ingenting jeg ønsker mer enn å starte et svangerskap med bedre utgangspunkt enn jeg har nå. Jeg har prøvd begge deler før... (være overvektig ved start og usunn i svangerskap vs. mer normalvekt ved start og være i sunn i svangerskap) og ingen TVIL om hva som gjør at man føler seg bedre, psykisk og fysisk og får mange færre plager av.

Derfor er det litt ekstra kjipt og sårt at jeg ikke klarer å ta ordentlig tak. Har vært medlem (for n'te gang) på Vektklubb siden sommeren, er aktiv på FB med slankegruppe osv. Og når jeg i tillegg har ønsket om babyprøving igjen så burde alt ligge til rette for motivasjon osv. Jeg har bare virkelig møtt veggen nå ved at dette er vanskelig å få til...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31🙋‍♀️ Skal ned 30 kg pluss, startet med å melde meg inn i denne tråden:

 

Gikk ned 50 kg for 7-8 år siden, holdt vekten i 3 år etter det så fikk jeg en alvorlig depresjon med følgende inaktivitet og usunt kosthold. Det hjelper heller ikke at medisinene både gjorde meg trøtt og sulten. Er 10 kg fra startvekten den gang, og jeg er spent om det er «like enkelt» etter fylte 30. Jeg gikk ned 50 kg på 2 år sist. 

 Nå er jeg friskere, nye medisiner og generelt på et godt sted i livet hvor jeg tror og håper jeg har verktøy til å klare det.

Dietten er veldig enkel, ligge i kaloriunderskudd hver dag - forbrenne mer enn jeg spiser. I tillegg til et moderat ketogent kosthold uten laktose og løk.

Endret av kahaki
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det var så mange her!

Snart 30 år her, BMI 31-32, så vil ned 20 kg. Begynte i midten av januar og har bare gått ned 3 kg, og gått opp igjen 1 kg. Har akkurat begynt med intermittent fasting, så spiser kun mellom kl.11 og 19. For min del må jeg bli strengere, og det som jeg tror vil fungere er mindre kalorier inn og mer aktivitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 23kg på 3mnd sist. Insulinet og andre hormoner gjør at jeg går bare ned 3kg på 3mnd nå. 

Anonymkode: b5a1f...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er så tøffe hele gjengen! Dere har tydeligvis tenkt på og følt at nå må noe gjøres. Faktisk har dere tenkt så mye på det at dere skriver det her, og er klare til å ta valget. 

Dette skal vi få til sammen! Del gleder og sorger, uansett om man har gått opp 1 kg, 10 kg, gått ned 1 gram eller 1 kg 😄 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.4.2020 den 13.00, Amatariel skrev:

Spennende! Da er vi i litt lik situasjon. Jeg har lenge sett for meg å starte prøving på barn på sensommeren i år. Og ingenting jeg ønsker mer enn å starte et svangerskap med bedre utgangspunkt enn jeg har nå. Jeg har prøvd begge deler før... (være overvektig ved start og usunn i svangerskap vs. mer normalvekt ved start og være i sunn i svangerskap) og ingen TVIL om hva som gjør at man føler seg bedre, psykisk og fysisk og får mange færre plager av.

Derfor er det litt ekstra kjipt og sårt at jeg ikke klarer å ta ordentlig tak. Har vært medlem (for n'te gang) på Vektklubb siden sommeren, er aktiv på FB med slankegruppe osv. Og når jeg i tillegg har ønsket om babyprøving igjen så burde alt ligge til rette for motivasjon osv. Jeg har bare virkelig møtt veggen nå ved at dette er vanskelig å få til...

Å så bra! Da er vi to i samme båt ja :) 
Jeg har også prøvd et svangerskap før, men da normalvektig, og det var jo tungt nok det. Så jeg skal gjøre alt jeg kan for å komme dit igjen. Godt trent var jeg også.... dette kan bli tungt 😄 

Du kan klare det! Ta små skritt. Jeg begynte med å endre kostholdet, og gå turer noen ganger i uka. Nå etter 7 uker øker jeg på med trening, for at alt ikke skal tas samtidig - for da vet jeg at det går i dass. Gradvis tilnærming er gull. 

Har denne uka begynt med styrketrening og intervalltrening igjen. Føles godt. Men som jeg trodde, vekta har snudd de siste tre dagene. Kroppen min takler seriøst ikke å ha styrketrening. Legger på meg med en gang.....Vet jo det sikkert har noe med vann i celler, og økte muskler å gjøre osv., men....aaargh. Blir så irritert siden kostholdet er nøyaktig det samme...

Har satt meg et hårete mål på ned 1kg i uka. Men selv vet jeg at jeg ikke behøver å gå ned sååå mye til i sommer, men om jeg klarer det er det kun en bonus 😄 må ha noe å se fram til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 26, men vil gå ned godt over 30 kg før jeg blir 30🙈 

Endret av Blosy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34, målet er å gå ned 30 kg i første omgang😊

Anonymkode: e5400...9bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 år og gikk ned 40kg ifjor, snubla i godteskåla i desember og har lagt på meg 15 kg som jeg skal ned nå. Motivasjonen har vært helt på bunn men nå må jeg bare gjøre noe før alt er tilbake. Klar for sommerkroppen 2020 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 år og skal ned 30 kg totalt! Ligger på - 7,5 kg nå :) Veier meg på lørdag
- Eva

Anonymkode: 06f20...6e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har gått ned en del. Hva gjør dere? Hva spiser dere? Del gjerne tips 🙂

Anonymkode: f1993...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har gått ned en del. Hva gjør dere? Hva spiser dere? Del gjerne tips 🙂

Anonymkode: f1993...72a

Spiser alt, teller kcal er mitt prinsipp. 12 kilo ned. 

Konkrete tips :

MYE  grønnsaksbasert mat. Bønner, linser og kikerter. 

Drikker kun kcalfri drikke. (Vann, sukkerfri saft, sukkerfri brus, kaffe og te)

Last ned matvaretabellen og en kcaltelleapp. 

Viljestyrke.

Tåle og være litt sulten. 

Har du ikke planlagt å spise sjokolade. Ikke kjøp den. 

Ikke kutt ut hverken sjokolade, fett eller karbohydrater. Ikke kutt ut noe som helst! Spis mer av det som er bra for kroppen og mindre av det som ikke er bra. 

 

 

 

 

Anonymkode: 77e9d...f7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser alt, teller kcal er mitt prinsipp. 12 kilo ned. 

Konkrete tips :

MYE  grønnsaksbasert mat. Bønner, linser og kikerter. 

Drikker kun kcalfri drikke. (Vann, sukkerfri saft, sukkerfri brus, kaffe og te)

Last ned matvaretabellen og en kcaltelleapp. 

Viljestyrke.

Tåle og være litt sulten. 

Har du ikke planlagt å spise sjokolade. Ikke kjøp den. 

Ikke kutt ut hverken sjokolade, fett eller karbohydrater. Ikke kutt ut noe som helst! Spis mer av det som er bra for kroppen og mindre av det som ikke er bra. 

 

 

 

 

Anonymkode: 77e9d...f7a

Takk! Jeg trengte dette!

Anonymkode: f1993...72a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 ,skulle gått ned MINST tjue kilo. Minst . Helst 30-35

Anonymkode: e99fb...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har gått ned en del. Hva gjør dere? Hva spiser dere? Del gjerne tips 🙂

Anonymkode: f1993...72a

Jeg har fulgt Bright line eating (spis deg fri) og synes det var veldig lett så lenge jeg fulgte planen. 40 kg borte på 8 mnd. Før det har jeg prøvd alle dietter jeg kom over men ingen andre traff meg som denne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss. Straks 7 kg ned denne omgang, og ny BH må definitivt kjøpes 😂

Eneste stedet på kroppen jeg kunne ønsket det holdt seg som da jeg var mitt tyngste gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/1/2020 at 12:11 AM, AnonymBruker said:

Hva er deres beste tips eller råd for å forbedre viljestyrken?

Anonymkode: 31e90...9f4

Det handler ikke om viljestyrke, men hormoner. Grunnen til at det nesten ikke var feite folk på 50 og 60tallet var ikke fordi det var lite mat, lite fett i maten eller at de var viljesterke og flinke til å holde styr på kalorier. Det var fordi folk spiste tre, kanskje fire ganger daglig, og de spiste mye ordentlig mat. Altså ikke sjokolade i friminuttet og muffins til lunsj og et par skiver så du holder ut til kveldsmat. Man spiste kanskje både kake og sukkertøy, men men ikke hele tiden slik man gjør nå. Når man spiser nesten hele tiden og i tillegg mye av det er sukker og andre karbohydrater, får man høyt insulinnivå hele dagen. Insulin forteller kroppen at den skal lagre energi, og det er helt genialt så lenge insulinet synker igjen av og til så kroppen kan brenne av litt av energien vi har puttet inn. Men det skjer aldri, fordi vi spiser hele tiden. Det finnes til og med ernæringsfysiologer som anbefaler å spise seks måltider daglig. Det er fullstendig sinnsykt og totalt omvendt av hvordan kroppen er designet for å fungere. Med mindre du pleier å dø i søvne fordi du ikke har spist på noen timer, kan du trygt la det gå lenge mellom måltidene, og hvis du ikke er sulten om morgenen er det absolutt ingen grunn til å tvinge i seg frokost. Hvis du i tillegg bytter ut litt av sukkeret med protein og fett vil du holde deg mett mye lenger. Så det handler ikke om hverken viljestyrke eller å telle kalorier, men å spise mer slik vi var ment fra naturens side.

Anonymkode: 52f75...407

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om viljestyrke, men hormoner. Grunnen til at det nesten ikke var feite folk på 50 og 60tallet var ikke fordi det var lite mat, lite fett i maten eller at de var viljesterke og flinke til å holde styr på kalorier. Det var fordi folk spiste tre, kanskje fire ganger daglig, og de spiste mye ordentlig mat. Altså ikke sjokolade i friminuttet og muffins til lunsj og et par skiver så du holder ut til kveldsmat. Man spiste kanskje både kake og sukkertøy, men men ikke hele tiden slik man gjør nå. Når man spiser nesten hele tiden og i tillegg mye av det er sukker og andre karbohydrater, får man høyt insulinnivå hele dagen. Insulin forteller kroppen at den skal lagre energi, og det er helt genialt så lenge insulinet synker igjen av og til så kroppen kan brenne av litt av energien vi har puttet inn. Men det skjer aldri, fordi vi spiser hele tiden. Det finnes til og med ernæringsfysiologer som anbefaler å spise seks måltider daglig. Det er fullstendig sinnsykt og totalt omvendt av hvordan kroppen er designet for å fungere. Med mindre du pleier å dø i søvne fordi du ikke har spist på noen timer, kan du trygt la det gå lenge mellom måltidene, og hvis du ikke er sulten om morgenen er det absolutt ingen grunn til å tvinge i seg frokost. Hvis du i tillegg bytter ut litt av sukkeret med protein og fett vil du holde deg mett mye lenger. Så det handler ikke om hverken viljestyrke eller å telle kalorier, men å spise mer slik vi var ment fra naturens side.

Anonymkode: 52f75...407

Men nå i dag ha handler det om viljestyrke. Når en først har lagt seg til en vane om å spise for mye så må man ha viljestyrke til å snu om vanen. Viljestyrke til å tåle å være litt sulten. Viljestyrke til å ikke trøstespise eller kjedespise.  Så helt uenig med deg. 

Det handler om å telle kcal når en ellers spiser for mange av dem. 

 

Anonymkode: 77e9d...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men nå i dag ha handler det om viljestyrke. Når en først har lagt seg til en vane om å spise for mye så må man ha viljestyrke til å snu om vanen. Viljestyrke til å tåle å være litt sulten. Viljestyrke til å ikke trøstespise eller kjedespise.  Så helt uenig med deg. 

Det handler om å telle kcal når en ellers spiser for mange av dem. 

 

Anonymkode: 77e9d...f7a

Legger til at jeg er enig i at en ikke trenger å spise så ofte og alt det der, men noen som sliter med overvekt trenger viljestyrke til å endre vaner. 

Jeg jobber med saken selv og jeg har måttet tåle å ha det litt ubehagelig. Det er ubehagelig å være trist og ikke kunne stappe mat som var vanen tidligere. Det er litt ubehagelig å kjenne at en er sulten. Til og med etter å ha spist den porsjonen man skulle når vanen er å alltid spise seg stappmett. Og så videre. 

Anonymkode: 77e9d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...