Gå til innhold

30-åringer ned 20 kg+


Amatariel

Anbefalte innlegg

Er det flere i 30-årene som ønsker å gå ned 20 kg eller mer? Hadde vært fint med en ny, felles, gruppe for oss her ☺️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått ned rundt 15 til nå, men tar gjerne 20 til! 😬 Har en veg å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 og har gått ned 9 og vil gå ned 6 til. 

Anonymkode: 77e9d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 30 i år og skal ned ca. 20 kg! Er 3 kg inn i målet denne omgangen 😄 

Målet er å nå "normal BMI" før 30-årsdagen, og helst før!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34, og er forsåvidt godt i gang, da jeg har gått ned 13 kg sden romjula, og har planer om å gå ned 13 til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir gjerne med her jeg å er 30. Burde få av meg rund 50 kg, så vil jeg ligge sånn noen lunde i normal BMI.

Anonymkode: 5921f...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32, gått ned 10kg over litt tid, hatt en pause med bare vedlikehold, og har nå 10kg igjen. Første delmål er å komme inn i bunaden, og jeg vet jeg ikke er mer enn 3-5kg unna. Men pga. sykdom så går kiloene av veldig sakte og bekymrer meg for om jeg rekker det innen 17.mai. Når jeg nå for en gang skyld har fri på nasjonaldagen. Og så kom koronaviruset som skulle nå toppen i mai, så spørs om det blir noen folkefest gitt.

Anonymkode: 05dfa...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61,9 kilo i dag! De siste kiloene hår fader meg sakte 😑

Anonymkode: 77e9d...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så flott at så mange har svart! 😄 Når man først er i denne båten, så syns jeg det er fint at man kan være sammen i den. 

Spesielt imponert over anonyyy! 13 kg siden romjulen?? Wooow! Jeg føler jeg har slitt hardt siden nyttår, men alt jeg kan vise til er - 2 kg. Men, så vet jeg innerst inne at jeg ikke var superflink alltid. Januar var en bra måned, februar en veldig travel og kaosmåned. Jeg drømmer VELDIG om en sommer med litt løsere klær, så jeg må bare skjerpe meg fremover.

Jeg trenger å gå ned 25 kg, så det er vel bare å prøve å gå ned ett kilo om gangen... Er dere med på felles veiedag på mandager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Oi så flott at så mange har svart! 😄 Når man først er i denne båten, så syns jeg det er fint at man kan være sammen i den. 

Spesielt imponert over anonyyy! 13 kg siden romjulen?? Wooow! Jeg føler jeg har slitt hardt siden nyttår, men alt jeg kan vise til er - 2 kg. Men, så vet jeg innerst inne at jeg ikke var superflink alltid. Januar var en bra måned, februar en veldig travel og kaosmåned. Jeg drømmer VELDIG om en sommer med litt løsere klær, så jeg må bare skjerpe meg fremover.

Jeg trenger å gå ned 25 kg, så det er vel bare å prøve å gå ned ett kilo om gangen... Er dere med på felles veiedag på mandager?

Jo takk for det! Det er alltid hyggelig med positiv feedback når man er i denne prosessen! :)

Det er en del detaljer som jeg for en gangs skyld greier å holde styr på, som har gjort at jeg går ganske jevnt ned nå! Jeg gikk ned mye vannvekt og sånn de første par ukene og så har det ligget  rundt 0,7 kg i uka etter det!

Jeg bruker Lifesum-appen og veier endel mat for å holde kontroll over kaloriene, ca 1500 om dagen. Godter i og snacks begrenser seg til en smil i helgen og litt potetgull, samt litt tyrkisk pepper fordelt utover uken :)  Byttet ut cola med pepsimax, samt redusert mengden betraktelig. Jeg drikker nå 2-3 liter vann om dagen! Ris, pasta og brød forekommer, men sjelden og ikke i for store porsjoner. Alkohol har jeg ikke drukket siden nyttårsaften og skal heller ikke drikke før det blir den første utepilsen når det er ca 15 grader i sola ;) hehe. Greit å ha noen kose-seg-mål og!

Samtidig passer jeg på å gå en tur på ca 11 km omtrent annenhver dag. Jeg hadde også akkurat begynt på treningsstudio, men det utgår jo nå inntil videre da...

Men det skal sies at av og til så skeier jeg helt ut, for eksempel da jeg har reist bort på besøk. egg og bacon til frokost med taco og pizza til middag og masse godteri og cola etc.. og vet du hva, det er greit :) Da er det ikke verre en å starte opp igjen på mandag ;) 

PS: Jeg har veiedag på fredag morgen, da jeg er med i en annen gruppe her som heter "Vi som skal ned i vekt før påske", og jeg tenker at fredag er en fin dag da man kan greie å hente seg inn litt igjen etter en dårlig helg og potensielt få færre dårlige opplevelser på veiedagen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har funnet en god flyt :)

Jeg føler jeg har prøvd å endre livsstil i 15 år nå, og har vært innom det meste av kostholdsfilosofier, men ingenting har fungert over lang tid. Jeg er ofte veldig flink i 3-6 måneder, motivert og fokusert - og så blir jeg lei, og det sklir sakte men sikkert utover. Har ikke hjulpet på vekta å ha vært igjennom 3 svangerskap på disse årene heller... Så det er litt tragikomisk at på tross av alle disse årene hvor jeg har tenkt mye på sunt kosthold, trim osv. så har jeg endt opp med å være overvektig i dag. Litt plusskilo hvert år liksom.

Det jeg har vært mest igjennom er kaloribegrensing. Har tatt noen Grethe Roede-kurs, medlem på VK osv. Så jeg er god til å føre kalorier (bruker Vektklubb sin nye app nå). Men jeg blir så leeei etter en periode. Tøff kamp om å orke. Jeg skal ha 1600 kcal etter mitt regnskap.

Jeg anskaffet meg en kostholdsveileder i gruppe ved nyttår, og hun vil ha vekt innlevert mandag morgen. Men det er ikke så nøye - vi kan jo backe hverandre opp og heie her inne uavhengig av veiedag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amatariel skrev:

Oi så flott at så mange har svart! 😄 Når man først er i denne båten, så syns jeg det er fint at man kan være sammen i den. 

Spesielt imponert over anonyyy! 13 kg siden romjulen?? Wooow! Jeg føler jeg har slitt hardt siden nyttår, men alt jeg kan vise til er - 2 kg. Men, så vet jeg innerst inne at jeg ikke var superflink alltid. Januar var en bra måned, februar en veldig travel og kaosmåned. Jeg drømmer VELDIG om en sommer med litt løsere klær, så jeg må bare skjerpe meg fremover.

Jeg trenger å gå ned 25 kg, så det er vel bare å prøve å gå ned ett kilo om gangen... Er dere med på felles veiedag på mandager?

Nei, mandag er en utrolig kjip veiedag. Jeg har alltid veiedag på fredager - FØR helga 😎

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer dere å gå nedi vekt og samtidig spise egg, bacon, godteri  taco og pizza i helga? Jeg hadde utskeielses dag i forrige uke og gikk opp i vekt! Er ikke under det jeg veide før den dagen før nå 9 dager etter utskeielsesdagen. 

Anonymkode: 77e9d...f7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere å gå nedi vekt og samtidig spise egg, bacon, godteri  taco og pizza i helga? Jeg hadde utskeielses dag i forrige uke og gikk opp i vekt! Er ikke under det jeg veide før den dagen før nå 9 dager etter utskeielsesdagen. 

Anonymkode: 77e9d...f7a

Går opp i vekt etter hver helg, somregel vann pga mye karbo 😊 går ned jevnt over hele uka og er somregel under der jeg var uka før fredagen etter. Går altså ned jevnt og trutt.

 

Det handler om mengde, for det første, og bevegelse. Du kan fint spise egg og bacon, men du trenger ikke å steke egget i baconfettet og spise hele pakken med bacon 😊 Godteri prøver jeg å vente med til etter kl 16. Da er det fritt fram. Og begrenset hvor mye jeg klarer å spise før jeg skal legge meg. Føler altså ikke at jeg ofrer noe eller begrenser meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, addict skrev:

Går opp i vekt etter hver helg, somregel vann pga mye karbo 😊 går ned jevnt over hele uka og er somregel under der jeg var uka før fredagen etter. Går altså ned jevnt og trutt.

 

Det handler om mengde, for det første, og bevegelse. Du kan fint spise egg og bacon, men du trenger ikke å steke egget i baconfettet og spise hele pakken med bacon 😊 Godteri prøver jeg å vente med til etter kl 16. Da er det fritt fram. Og begrenset hvor mye jeg klarer å spise før jeg skal legge meg. Føler altså ikke at jeg ofrer noe eller begrenser meg. 

👌😃😊

 

Anonymkode: 77e9d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har veiedag mandag 😄 

Jeg har lagt helt om, og har som mål å gå ned 1kg i uka. Hittil (4 uker inn i opplegget) har det fungert. Har gått ned mer en uke, og nesten ingenting en annen uke, men det utjevner seg. 

Følger det som heter "intermittened fasting". Spiser første måltid ca. kl. 12, og siste måltid ikke senere enn kl. 21.
For meg er dette nok det første som har fungert. Kroppen venner seg til det sakte men sikkert. 

Prøver å få inn gåturer hver dag så apple watchen viser at jeg har brukt minimum 500kcal. Noen dager blir det litt mindre, og noen dager litt mer. Har fortalt de jeg bor med om opplegget, og da er det enklere å følge. Jeg har kuttet ut potetgull og smågodt helt, men koser meg med småbakst innimellom, og regner med det i dagens energibehov. Lifesum og apple watch er gode hjelpemidler! :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg med her, selv om jeg ikke er 30 helt enda, blir det i løpet av få måneder :) Håper jeg får være med allikevel. 
Min status for tiden er at jeg er permittert, uvisst hvor lenge. Dette fører jo med seg en del utfordringer. Aktivitetsnivået mitt synker jo betraktelig. Spesielt med alle treningssenter stengt. Så min utfordring blir i tiden fremover å fullføre aktivitetsringene på apple watchen  min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde gått ned minst 20 kg her. 38 år. Pga sykdom, begrenses også aktivitet 😔

Anonymkode: a165c...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og skulle ned 20 kilo, har gått ned 3 kilo, så nå er det 17 kilo igjen!

Anonymkode: 9931b...a02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...