Gå til innhold

30-åringer ned 20 kg+


Amatariel

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 og skal ned 40 kg til sammen. Har gått ned 18 av de så har 22 igjen. Vektnedgangen har tatt lang tid og nå har det stoppet opp helt for meg. Prøver å komme meg inn i kaloritelling igjen, det fungerte bra en stund.

Anonymkode: 2c109...026

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som synes de har bedre kontroll på mat og trening i disse inne-tider? Jeg gleder meg til å komme tilbake på jobb igjen, men mat- og treningsmessig er dette veldig positivt for meg. Håper bare på litt varmere vær så det blir mer fristende å gå tur ute også, i tillegg til på mølla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekten i dag.
Starter på 93.7 kilo.
Dette er det tyngste jeg noen gang har vært. Shit pomfritt. Tar meg sammen!

20. mars:    93.7 kg
17. april:     92.7 kg

Endret av Mayoo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne koronaen er ikke bare bare når det kommer til matinntak gitt. MEN, jeg kjenner motivasjonen og håper helsa klarer å holde slik at jeg kan få lagt inn litt styrketrening og litt kardio. Jada, jeg vet at maten er langt viktigere enn treningen. Maten og mere må også selvsagt justeres :)

 

Min BMI i dag er 34,1. Mitt første delmål er da å komme på BMI under 30.  Da er man 'kun' overvektig 😄
Sommeren er nok avlyst, så ingen stress for årets sommerkropp ;)

 

BMI 30 til 3 juli, ca 10 kg på 16 uker:

 

  • 20 mars: 34,1
  • 27 mars:
  • 3 april:
  • 10 april:
  • 17 april:
  • 24 april:
  • 1 mai:
  • 8 mai:
  • 15 mai:
  • 22 mai:
  • 29 mai:
  • 5 juni:
  • 12 juni:
  • 19 juni:
  • 26 juni
  • 3 juli:

BMI-endring så langt:

Anonymkode: a165c...ce8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, PepsiFlax skrev:

Flere som synes de har bedre kontroll på mat og trening i disse inne-tider? Jeg gleder meg til å komme tilbake på jobb igjen, men mat- og treningsmessig er dette veldig positivt for meg. Håper bare på litt varmere vær så det blir mer fristende å gå tur ute også, i tillegg til på mølla.

Enig. På jobb er det lett å kjøpe lunch i kantinen, eller rett og slett takeaway som er rett rundt alle hjørnene. Her hjemme er det den maten jeg skal spise - brød, grønnsaker, egg, knekkebrød osv. Så veldig lett å spise riktig til måltidene. Det som derimot er litt vanskeligere er at dagene flyter litt sammen, og en svakhet jeg har er å skulle "kose meg" i sofaen på kveldstid med TV og film. Definitivt mer TV og film i disse dager... med løssluppen på leggetid og kveldsrytme. Så spiser dårligere kveldsmater, og leter etter snacks/sjokolade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp fra 65 kg til 95 etter graviditet for 10 år siden. Begynte ikke seriøst å prøve å ta det av meg før for et halvt år siden. Veier 79kg nå, så har litt igjen.

Anonymkode: 636f9...02b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiedag!

5 uker = ned 5,3 kg. Dette går jo riktig så godt enda. 

Fikk skikkelig sug etter potetgull og sjokolade i helga, fordi de andre i huset spiste det og glemte å rydde bort. Men siden jeg nå tydeligvis har viljestyrke av stål, unnlot jeg å ta 😄 

Vel, 5 uker inn i dette opplegget, bare minimum 20 uker igjen, si. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 1,1 kg siden forrige mandag 😑 Var veldig flink og registrerte alt jeg spiste fra mandag - torsdag, men så begynte det sakte men sikkert og skli utover. Blir så lei av føringen, får lyst på salt og snacks og da orker jeg iallefall ikke føre kcal. Føler meg helt håpløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Amatariel said:

Jeg har gått opp 1,1 kg siden forrige mandag 😑 Var veldig flink og registrerte alt jeg spiste fra mandag - torsdag, men så begynte det sakte men sikkert og skli utover. Blir så lei av føringen, får lyst på salt og snacks og da orker jeg iallefall ikke føre kcal. Føler meg helt håpløs!

Ikke føl deg håpløs! Tenk at du gikk på en smell i helga, men den smellen skal ikke få lov til å ødelegge for deg. Dette klarer du!

Endret av Brunhilde
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?
 

Jeg prøver å holde meg på 1000kcal i underskudd, og det går enda. Har gått ned 6kg på 6 uker! Jay! 
 

Har tredemølle i huset, så har dessverre ingen unnskyldning for å ikke få inn noen treningsøkter i løpet av uka. Tar noen lange gåturer på mølla mens jeg ser serie 😄

Endret av PepsiFlax
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg joiner dere! Jeg er 28 år og har gått opp i vekt over flere år. Er nå på mitt tyngste :( Har akkurat begynt med intermitten fasting som er det eneste som faktisk fungerer for min del (har klart å gå ned en gang tidligere over lenger tid, da var det dette jeg gjorde). Må også slutte/begrense snop i helgene.. Jeg orker ikke å være så stor lengre. Har akkurat bikket 90 kg.. huff.. Tar gjerne i mot tips og triks. Ønsker å gå ned i vekt før en eventuell graviditet.. 

Anonymkode: f1993...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

 

Jeg joiner dere! Jeg er 28 år og har gått opp i vekt over flere år. Er nå på mitt tyngste :( Har akkurat begynt med intermitten fasting som er det eneste som faktisk fungerer for min del (har klart å gå ned en gang tidligere over lenger tid, da var det dette jeg gjorde). Må også slutte/begrense snop i helgene.. Jeg orker ikke å være så stor lengre. Har akkurat bikket 90 kg.. huff.. Tar gjerne i mot tips og triks. Ønsker å gå ned i vekt før en eventuell graviditet.. 

Anonymkode: f1993...72a

Velkommen til oss 😄 

Jeg kjører også intermitten fasting, med kaloritelling i tillegg da vel og merke. Jeg synes det fungerer kjempebra. Får jo faktisk kutta ut et helt måltid, og magen går ikke fullstendig bananas som den gjorde før. 

I tillegg har jeg også kutta ut potetgull, sjokolade, smågodt og annet godteri. Unner meg litt is eller en kokosbolle innimellom (og teller det da med i dagsregnskapet). 

Jeg vet at om jeg åpner opp for potetgull osv. nå, så klarer jeg ikke å holde meg, må bare ha mer. Så nå er jeg 7 uker uten, og har faktisk ikke lyst på selv om det er i huset 😄 Det var vanskelig de første ukene, men det går seg til. Ha nok av aktiviteter å finne på når du blir sulten. Jeg selv har kjøpt lydbokapp, masse te, og tatt frem fargeleggingsbok for å få tiden til å gå for å ikke overspise 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PepsiFlax skrev:

Velkommen til oss 😄 

Jeg kjører også intermitten fasting, med kaloritelling i tillegg da vel og merke. Jeg synes det fungerer kjempebra. Får jo faktisk kutta ut et helt måltid, og magen går ikke fullstendig bananas som den gjorde før. 

I tillegg har jeg også kutta ut potetgull, sjokolade, smågodt og annet godteri. Unner meg litt is eller en kokosbolle innimellom (og teller det da med i dagsregnskapet). 

Jeg vet at om jeg åpner opp for potetgull osv. nå, så klarer jeg ikke å holde meg, må bare ha mer. Så nå er jeg 7 uker uten, og har faktisk ikke lyst på selv om det er i huset 😄 Det var vanskelig de første ukene, men det går seg til. Ha nok av aktiviteter å finne på når du blir sulten. Jeg selv har kjøpt lydbokapp, masse te, og tatt frem fargeleggingsbok for å få tiden til å gå for å ikke overspise 😄 

Så bra! Hvor mange kalorier greier du å holde deg til? 🙂

Ja, jeg synes det hjelper mye!!

Så bra! Jeg innså ikke hvor mye det gjorde for vekten min før nylig.. Så jeg må faktisk også kutte det ut. Kjedelig å gå opp hver helg pga. snop.. 

Ja ikke sant? Så bra! Helt enig. Te og kaffe er en lifesaver her + lettbrus noen ganger.. Puslespill, strikke, fargelegging, etc (alt som gjør at det er vanskelig å spise samtidig) hjelper haha!

 

 

Anonymkode: f1993...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 32. Gått ned 7 kg. Vil gå ned 8-10 kg til, men stopper før det, om jeg finner ut at jeg er fornøyd. Skal uansett aldri under 85 kg :) 

Anonymkode: 115e9...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er 32. Gått ned 7 kg. Vil gå ned 8-10 kg til, men stopper før det, om jeg finner ut at jeg er fornøyd. Skal uansett aldri under 85 kg :) 

Anonymkode: 115e9...971

Mente 75 kg. Ikke 85 ;) 

Anonymkode: 115e9...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏🏻👏🏻👏🏻 Til dere som får til dette!!

Jeg har prøvd i minst 12 år å gå ned i vekt. Jeg er 172cm, og har siden jeg var 16 år veid ca 72-74 kg. Slik har jeg vært stabil. Men med det kommer også «stabil» misfornøyd med kroppen også. 5-8 kg ned hadde jeg vært fornøyd med, men jeg får det bare ikke til. 

Hva er deres beste tips eller råd for å forbedre viljestyrken?

Anonymkode: 31e90...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til tross for mye hjemmetid disse dager, så går det ganske dårlig. Jeg har fått bevist for meg selv at TID ikke er mitt største problem, noe jeg ofte har brukt som en unnskyldning før på hvorfor det har gått dårlig. Ikke tid til trim, lage matplan osv. Men det er bare tull 🙄 Det er helt klart en merkelig form for vondt i viljen. Jeg VIL jo, men samtidig stritter hele meg i mot når det gjelder å ta de grep som skal til. Vet f.eks at for meg så hjelper det å føre kaloridagbok og holde meg til en viss kcal-grense. Men å faktisk få det gjennomført er helt merkelig vanskelig.

Men - må bare prøve igjen fra i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Hvor mange kalorier greier du å holde deg til? 🙂

Ja, jeg synes det hjelper mye!!

Så bra! Jeg innså ikke hvor mye det gjorde for vekten min før nylig.. Så jeg må faktisk også kutte det ut. Kjedelig å gå opp hver helg pga. snop.. 

Ja ikke sant? Så bra! Helt enig. Te og kaffe er en lifesaver her + lettbrus noen ganger.. Puslespill, strikke, fargelegging, etc (alt som gjør at det er vanskelig å spise samtidig) hjelper haha.

Anonymkode: f1993...72a

Jeg varierer kaloriinntaket. Trener jeg mye en dag, så kan jeg spise mer, så lenge det er 1000 i underskudd :)
Ja, kjedelig å gå opp i vekt på grunn av snop. Føler meg så "uvoksen" når jeg sitter og spiser uhorvelige mengder potetgull og godteri. Bedre å ta et glass brus og kjenne tilfredshet med det :) 

Haha, enig i det med å ha hendene opptatt 😄 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mente 75 kg. Ikke 85 ;) 

Anonymkode: 115e9...971

Bra å ha målsetting! :) 

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

👏🏻👏🏻👏🏻 Til dere som får til dette!!

Jeg har prøvd i minst 12 år å gå ned i vekt. Jeg er 172cm, og har siden jeg var 16 år veid ca 72-74 kg. Slik har jeg vært stabil. Men med det kommer også «stabil» misfornøyd med kroppen også. 5-8 kg ned hadde jeg vært fornøyd med, men jeg får det bare ikke til. 

Hva er deres beste tips eller råd for å forbedre viljestyrken?

Anonymkode: 31e90...9f4

Hm. Vanskelig å si. Da jeg tidligere har lyktes med vektnedgang, har jeg kommet til ei kneik hvor jeg bare er dritt lei av matinntaket og meg selv, og kjenner er reelt behov for å endre på noe. Det er de eneste gangene jeg har mestret å gå ned. Så har jeg mistet motivasjonen etter noen år, og vekta sniiiiker seg på igjen. Wups. 

 

8 minutter siden, Amatariel skrev:

Til tross for mye hjemmetid disse dager, så går det ganske dårlig. Jeg har fått bevist for meg selv at TID ikke er mitt største problem, noe jeg ofte har brukt som en unnskyldning før på hvorfor det har gått dårlig. Ikke tid til trim, lage matplan osv. Men det er bare tull 🙄 Det er helt klart en merkelig form for vondt i viljen. Jeg VIL jo, men samtidig stritter hele meg i mot når det gjelder å ta de grep som skal til. Vet f.eks at for meg så hjelper det å føre kaloridagbok og holde meg til en viss kcal-grense. Men å faktisk få det gjennomført er helt merkelig vanskelig.

Men - må bare prøve igjen fra i dag.

Ja, det er vanskelig. Jeg har lest forskjellige artikler om vaneendring, som sier at det tar alt fra 30 til 180 dager å endre en vane. Så jeg tenker man faktisk må være streng med seg selv om dette er noe man vil gjennomføre. Etter hvert blir det en vane, men det er tungt fram til da.

Tror mange føler på det samme som deg. Før har man unnskyldt seg med tid, men nå når man har det, så er det merkelig nok like vanskelig å gjennomføre. Jeg har vært helt lik før. Først nå jeg faktisk tar meg sammen og orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veeeldig motivert om dagen for denne vektnedgangen. 

Først var det for å gå ned til normalvekt før 30-årsdagen. Det er fortsatt et mål. Men i tillegg har jeg og samboer nå bestemt oss for å prøve å få barn 😄! Så da har jeg sagt til meg selv at vi ikke skal prøve på dette før jeg har en normal sunn BMI, og har snudd om kostholdet og gjort dette til en god vane. 

Jeg er i himmelen over dette. Har aldri vært så motivert noen gang! Så nå må disse kiloene faktisk bare rase av, gitt. 

Mulig prøving allerede fra i sommer 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...