Gjest gjest1 Skrevet 18. august 2005 #221 Del Skrevet 18. august 2005 Så bra at alt står bra til med spiren din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 18. august 2005 #222 Del Skrevet 18. august 2005 Å, nå ble jeg glad! Så godt å høre at alt står bra til med mini! Og så en liten vannmann, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 18. august 2005 #223 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Var det jeg viste! Alt sto bra til med den lille! Dumt dere ikke fikk vite om det er en hun eller han som spreller i magen da! Lar dere det bli en overraskelse eller skal dere ta en privat ul? Endret 18. august 2005 av liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. august 2005 Forfatter #224 Del Skrevet 18. august 2005 Var det jeg viste! Alt sto bra til med den lille! Dumt dere ikke fikk vite om det er en hun eller han som spreller i magen da! Lar dere det bli en overraskelse eller skal dere ta en privat ul? ← Jeg er ikke helt sikker. Har jo allerede hatt 4 ultralyder, og selv om det ikke er påvist at ul er skadelig for fosteret, er det heller ikke påvist at det IKKE er det... Så jeg håper vi klarer å styre nysgjerrigheten vår!! Men har veeeldig lyst, da... Jeg har sovet i to timer IGJEN!! Må liksom sove litt hvert dag, selv om jeg ikke legger meg så veldig sent. Håper det går over! Nå får jeg jo ganske lange dager framover, med skole og barnepass, og det er jo ikke akkurat bare å legge seg å sove verken under forelesning eller når man passer barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. august 2005 Forfatter #225 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Enda en "liste". De fra forskjellige nettsteder stemmer ikke helt overens Men det er moro å lese likevel! Unnfangelsen finner sted omkring: 8. mai, 2005 Hjertet begynner å slå: 2. juni, 2005 Embryoet beveger seg: 26. juni, 2005 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 3. juli, 2005 Alle indre organer er ferdig formet: 3. juli, 2005 Risikoen for spontanabort avtar: 17. juli, 2005 Kvalmen avtar for de fleste: 24. juli, 2005 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 31. juli, 2005 Fosteret svelger og tisser: 14. august, 2005 Tid for ultralyd: 21. august, 2005 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 28. august, 2005 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 11. september, 2005 Fosteret begynner å høre: 2. oktober, 2005 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 30. oktober, 2005 Mange fostre legger seg med hodet ned: 4. desember, 2005 Svangerskapspermisjonen begynner: 8. januar, 2006 Antatt termindato: 31. januar, 2006 Endret 18. august 2005 av søndagsengel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. august 2005 Forfatter #226 Del Skrevet 18. august 2005 Kjerringråd og tegn for å se hva slags kjønn det blir (det er jo spennende å se om det stemmer ) Dette tyder på at det blir : Søvn: Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente. Føtter: Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente. Mormorens hårfarge: Har den vordende mormoren grått hår, er en gutt i vente. Har hun ikke grånet enda, eller farger håret, blir det en jente. Hvem foreslo barn? Dersom det var vordende fars forslag å forsøke å bli gravide, skal det føre til unnfangelsen av en gutt. Var det vordende mors idé, er en jente på vei. Begge var enige om at det snart var på tide, men det var jeg som foreslo å slutte med p-piller når jeg gjorde det. Tall: Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente. Gutter unnfanges helst på oddetallsdatoer, og jenter på partallsdatoer. Dette tyder på at det blir : Vektfordelingen: Legger du på deg kun på magen, skal det tyde på at du venter en gutt. Samles de ekstra kiloene seg heller på hofter og rumpe, venter du en jente. Dette er det kanskje litt tidlig å si noe om ennå, men foreløpig tror jeg magen har fått det meste... Morgenkvalme: Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente. Brystforandringer: Vokser ikke brystene særlig, ventes en gutt. Er det dramatiske endringer, blir det en jente. Merker at de har vokst, men det er ingen dramatiske endringer. Kanskje også litt tidlig å si? Hodeverk: Har du vondt i hodet under svangerskapet, skal det tyde på en gutt, hvis ikke blir det en jente. Kopp: Løfter du en kopp med hanken, venter du en gutt. Tar du derimot rundt selve koppen når du løfter, blir det en jente. Halsbrann: Har den vordende mor lite eller ingen halsbrann i svangerskapet, er en gutt i vente. Er hun derimot plaget av dette, blir det en jente. Har hatt litt halsbrann, men bare noen få ganger - altså ikke plaget. Spark: Er barnet særdeles livlig under svangerskapet, blir det nok en gutt. Jenter er mer bedagelige. På to ul'er har vi fått høre at den er veeeldig aktiv og sprek - men dette gjalt kanskje bare spark man kjenner senere i graviditeten? Kosthold: Hev mor i seg kjøtt, potetgull og brus før unnfangelsen, blir det en gutt. Var hun sunnere, spiste mye fisk og grønnsaker, men kanskje koste seg med godteri i blant, venter dere en jente. Det var eksamenstid jo... Bekymringer: Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 18. august 2005 #227 Del Skrevet 18. august 2005 Mye rart på den lista der, men jeg tviler på at mors hårsfarge, hvilken vei puta er og hvordan en holder koppen har noe å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 18. august 2005 #228 Del Skrevet 18. august 2005 Dette var kjempekoselig lesning!! Du har en koselig periode foran deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. august 2005 Forfatter #229 Del Skrevet 18. august 2005 liv: Enig, jeg stoler vel egentlig ikke på den lista i det hele tatt! Men det skader ikke å ha testet den ut Cilla: Gleder meg!! Koselig at du er innom! Lillebror har nå døpt om spiren vår fra "Mini-Bønna" til "KULI" (= kjønns-uidentifisert-liten-ildskjel) Tror jeg må ta vare på disse kallenavnene så spiren får høre om den rare onkelen sin når den blir større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. august 2005 #230 Del Skrevet 18. august 2005 Så fint at alt sto bra til med lille KULI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 19. august 2005 #231 Del Skrevet 19. august 2005 Kos deg masse i helga!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. august 2005 Forfatter #232 Del Skrevet 19. august 2005 Æsj - halsbrann!! Nå er jeg 100% sikker på at jeg får det av kullsyre! Hadde det en del i tiden rundt bryllupet, da hadde vi vært i Sverige og kjøpt to brett med brusbokser, så jeg drakk mer brus enn vanlig. Fikk det også et par ganger på Korsika, da jeg drakk cola. Har holdt meg helt unna kullsyre siden det - men i dag drakk jeg to glass Pepsi Max, og nå er det i gang!! Så fra nå av holder jeg meg unna! Er spent på om venninna mi får babyen sin snart! Hun har ikke termin før 8. september, så det kan ta tid. Men det er som sagt hennes tredje, så det kan jo hende den kommer raskere enn barn nr 1 vanligvis gjør... Hun drikker "fødsels-te" for harde livet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 20. august 2005 Forfatter #233 Del Skrevet 20. august 2005 Mannen snakka med tanta si i sted, og hun sa hun gjerne ville kjøpe vugge til oss Kjempekoselig synes jeg! Vi hadde egentlig bare tenkt å bruke den gamle sprinkelsenga mi, men da kan vi jo ta den fram når babyen blir for stor til vugga! Har forresten kjent litt stikking på høyre side i dag. Sterkere enn det jeg vanligvis tror er livmorbåndene som strekker seg. Håper ikke det er noe å bekymre seg for... Da jeg kjørte hjem fra noen venner i går kveld, tror jeg kanskje jeg kjente babyen røre på seg. Syntes det var koselig, men så kom jeg på at jeg hadde sittet i et rom med to som røyket... Håper ikke det hadde noe å si? At det gjorde babyen ekstra urolig, og at det har sammenheng med stikkingen i dag...? Synes ikke jeg kan be folk gå ut fra sitt eget hus for å ta en røyk heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. august 2005 #234 Del Skrevet 20. august 2005 Er nok bare livmoren som strekker på seg ja... ..men jeg kommer sikkert til å være nervøs selv den dagen jeg blir gravid, så jeg skjønner deg godt at du er litt bekymret noen ganger. Men det går jo som regel bra, så du har nok ingen ting å urøre deg over Snill tanten er da! vugge er jo koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 20. august 2005 Forfatter #235 Del Skrevet 20. august 2005 Takk! Det har heldigvis gitt seg nå Vi har vært en tur på Mosseporten, og det var like før vi kjøpte kjøredress til spiren vår! Så en som var sååå nydelig! Men vi vil helst vente LITT TIL... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 20. august 2005 #236 Del Skrevet 20. august 2005 Kjøredress? Er jo koselig å gå rundt å titte litt her og der da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 20. august 2005 Forfatter #237 Del Skrevet 20. august 2005 Kjøredress? Er jo koselig å gå rundt å titte litt her og der da! ← Siden barnet kommer på vinteren må vi jo ha en liten dress Må jo sikkert ha på seg dress allerede på sin første biltur, fra sykehuset og hjem. Ja, det er kjempegøy å titte! Vi så masse fint, og det er egentlig litt gøy å ikke vite om det blir gutt eller jente. Gleder meg til vi skal begynne å handle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 22. august 2005 Forfatter #238 Del Skrevet 22. august 2005 17+0 i dag Litt rart, men siden jeg ble satt 10 dager tilbake på ul, føler jeg liksom at jeg har vært i denne uken før... Har lest gjennom alt som skjer med utviklingen i uke 17, og trodd at det allerede har skjedd hos spiren vår. Men så er det ikke før nå det setter i gang. Det blir godt å komme til uke 18, da er vi liksom "på rett vei" igjen... Ser på snartmamma.com at det skal være treff i nabobyen neste måned. det hadde vært gøy å være med! men det er jo litt skummelt... bare treffe ukjente på den måten. Kanskje jeg til og med har sett noen av dem før! Må tenke litt på det før jeg evt. melder meg på. Men det hadde jo vært koselig å bli kjent med flere, hvis vi fortsetter å holde kontakten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 23. august 2005 Forfatter #239 Del Skrevet 23. august 2005 Har vært på biblioteket og lånt noen bøker i dag. "Et barn blir til" er kjempefin, den har masse bilder som viser fosterets utvikling Så jeg drømmer meg bort i bilder og fantaserer om hvordan en lille spiren ser ut akkurat nå Kjøpte to gravidtopper på H&M i dag. En rød, kortermet (ammetopp) som jeg også har i svart, og en svart langermet (tror kanskje det også er ammetopp). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 24. august 2005 #240 Del Skrevet 24. august 2005 Er så utrolig koselig å lese dagboka di. Så fint at alt står bra til. Det høres så fantastisk ut å være gravid. Gleder meg veldig til det blir min tur..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå