MarianneE Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #21 Skrevet 14. mars 2020 Tiden vi er inne i får meg til å tenke at takknemlighetsboka er viktigere enn noen gang. Lørdag: * Massiv fuglekvitter ute. Lyden av håp ❤ * Jobbet formiddagen istedenfor stengevakt slik jeg alltid har når jeg jobber lørdager. * Da jeg kom hjem fra jobb fikk jeg 30 minutter alene for å "roe ned" hodet * Koselige kunder, men noen utpeker seg. * Husets Herre og barnet hadde ryddet og støvsugd til jeg kom hjem. Kryss i taket!! 3
MarianneE Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #22 Skrevet 14. mars 2020 37 minutter siden, MarianneE skrev: Tiden vi er inne i får meg til å tenke at takknemlighetsboka er viktigere enn noen gang. Lørdag: * Massiv fuglekvitter ute. Lyden av håp ❤ * Jobbet formiddagen istedenfor stengevakt slik jeg alltid har når jeg jobber lørdager. * Da jeg kom hjem fra jobb fikk jeg 30 minutter alene for å "roe ned" hodet * Koselige kunder, men noen utpeker seg. * Husets Herre og barnet hadde ryddet og støvsugd til jeg kom hjem. Kryss i taket!! En bonus: Jeg så en Toller i dag! Det er en hunderase og jeg har så lyst på en Toller at jeg er nesten dårlig ❤ 1
emilie123 Skrevet 15. mars 2020 #24 Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, MarianneE skrev: En bonus: Jeg så en Toller i dag! Det er en hunderase og jeg har så lyst på en Toller at jeg er nesten dårlig ❤ Jeg ønsker meg også hund, men kan dessverre ikke ha noen nå. Men jeg er takknemlig over de hundene jeg har hatt. Har så mange gode minner fra dem❤
MarianneE Skrevet 15. mars 2020 Forfatter #25 Skrevet 15. mars 2020 Søndag og takknemlighet! * Lat søndag, og avslappende stemning hjemme. Fikk t.om til en blund under teppet. * Fikk laget langtidskokt bolognese til middag. Elsker å bruke god tid på kjøkkenet! * 12åringen og jeg har spilt Nintendo i fellesskap. * Tannlegen ringte og utsatte en time i morgen, løste et spørsmål om logistikk hjemme * Våken og kjenne på følelsen av søndag! 1
MarianneE Skrevet 17. mars 2020 Forfatter #26 Skrevet 17. mars 2020 Mandager og gleder! * Jeg er ikke permittert. Enda. * Krokus har begynt å spire. * Omfattende veiarbeid på utsiden. Det er en normalitet i den merkelige verden vi plutselig lever i. * Det gikk greit å få ungen i gang med hjemmeundervisning. Ingen tekniske problemer og ingen sutring. * Fikk kommet godt i gang med oppgave på jobb, hadde bare to kunder på seks timer, så det var godt å ha oppgaver å gjøre kun avbrutt av skravling i gangen med kollegaer fra de andre butikkene rundt
MarianneE Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #27 Skrevet 18. mars 2020 Tirsdagen og takknemlighet! * Det er bestemt at vi skal stenge kl 18 istedenfor kl 20 på hverdager. Kjedelig å miste to timer, men det var deilig å komme hjem 18.45 istedenfor kl 21. * siden kundene uteblir så blir vi ansatte butikkene rundt godt kjent * Husets Herre fikk i oppgave å lufte 12åringen så de fikk begynt på litt vårrydding og klipping i hagen. * La meg kl 2130 i går, var utrolig godt å legge meg så tidlig * Vår i lufta.
MarianneE Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #28 Skrevet 19. mars 2020 Onsdag og det jobbes hardt for å finne takknemligheter! * Jeg mister ikke jobben selvom jeg blir permittert fra fredag kl 18. Da stenger kjeden alle butikkene i norge. * Fant Are og Odin podcastsendinger tilbake til 2015 så jeg skal begynne å lytte meg gjennom hele greia. Begynner å bli litt lei av Einar og Jan Thomas. * Pga betydelig mindre trafikk om dagen så er ikke bussen forsinket. * Vafler til kveldsmat * I motsetning til hva jeg har hørt fra flere av mine nærmeste venner og min søster så har jeg et barn som faktisk jobber selvstendig med skolearbeid og i det tidsrommet som er satt. 1
MarianneE Skrevet 20. mars 2020 Forfatter #29 Skrevet 20. mars 2020 Er så fryktelig trøtt på kvelden for tiden og sovner før dette blir gjort. Torsdagens takknemligheter! * Fikk av trekkene til den ene sofaen i går, fikk vasket dem og hengt dem til tørk UTE! * Fikk handlet inn litt polvarer og verdens beste peanøttsmør: Reeses! * Fikk ordnet med søknad om dagpenger under permittering hos nav. * Brettspillet Scrabble med 12åringen * Fikk utnyttet været og begynt på hagearbeid. Jeg hater hagearbeid, men i fjor prøvde jeg på et eksperiment og (prøvde ihvertfall på å) ta en halvtime til time hver dag i hagen. Den tiden er overkommelig og jeg får rukket en del. Tror jeg skal kjøre samme taktikken i år.
MarianneE Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #30 Skrevet 21. mars 2020 Fredagsgleder! * Støttende ord da jeg med klump i halsen stengte butikken på ubestemt tid. * 12åringen som gjorde hjemmeleksen: B.la rydde og vaske rommet sitt. Utrolig hvor mye mer all-right slikt er når ikke det er mor som gir beskjeden. * Tanken på at lørdagens middag sikkert vil smake bedre enn fredagens ble. * Misjonen på P4. Fantastisk ❤ * Kjørte hjem med kollega i butikken ved siden av. Hun og hadde sin siste dag før permisjon i går så vi deppet litt sammen 1
MarianneE Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #31 Skrevet 21. mars 2020 Dagen i dag! * Fikk kjøpt fine påskeliljer og frø da jeg dro med frøkna en spasertur til byen. * Sol. Jeg kjenner at hverdagens høye skuldre detter når jeg kjenner sol. * Tørket klesvask ute * Lagde god glutenfri pai til middag * En koselig handletur til byen med frøkna. Vi var innom Mester Grønn og Rema før vi gikk rett hjem etterpå
MarianneE Skrevet 22. mars 2020 Forfatter #32 Skrevet 22. mars 2020 Søndagens takknemlighet! * Husets Herre trygt hjemme igjen etter en kjøretur til Sørlandet for et ærend. * Bakte skikkelig gode skoleboller, glutenfrie så klart. * Fått puslet sammen middagsmeny for kommende uke. Om ikke annet så er permiteringstilværelsen forutsigbar! * Gode samtaler på chat, veldig spesiell situasjon å ikke treffe venner men gruppechat er kjekt. * Varm, myk pusepels i sola
MarianneE Skrevet 24. mars 2020 Forfatter #34 Skrevet 24. mars 2020 Mandag og takknemlighet! * Fikk ordnet opp i en sak på jobb som kunne fått kjip konsekvens med nav. * Bra treningsøkt hjemme * Fremdeles god stemning hjemme * Lyktes med middagen * Oppdager stadig noe nytt jeg ønsker å se på Netflix
MarianneE Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #35 Skrevet 25. mars 2020 TirsdagsTakk! * Jeg fikk beveget meg ALENE utenfor huset. Skulle bare en tur på butikken men nå fikk jeg 40 minutter med pause fra alt hjemme. * Fant frem fargeleggingsbøker og fargestifter igjen. * Ungen og jeg fikk sådd tomater og sukkererter * Flere småting som minner meg på hvor bra mann jeg har * La litt planer for helgen som jeg ser frem til
MarianneE Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #36 Skrevet 25. mars 2020 Onsdagens takknemligheter! * Siden jeg egentlig skulle jobbet i kveld så fikk jeg lønn for å være hjemme. (Jo, er permittert men vi får prøve å se det positive) * Deilig gåtur * Fikk gjort en tre kvarters tid med hagearbeid etter middag. * Ungen var så glad over å facetime med kusina si. Gjorde hjemmetiden enklere ihvertfall i dag. * Nok en dag med puslespill og podcast!
MarianneE Skrevet 27. mars 2020 Forfatter #37 Skrevet 27. mars 2020 Torsdagen og takknemligheter! * Penger igjen på skatten! Det var ikke noen større sum, men et par tusenlapper. * Time på dagen hos dyrlege for den ene katten vår. Takknemlig for at de kunne ta ham inn så fort, han skal tilbake fredag og jeg prøver å ikke tenke på at regningen kommer opp i 3500 til 4000 kroner. * En skikkelig god treningsøkt med strikk etter øvelser fra Kristine Weber (Kriweb) på Instagram * Livstegn fra kollegene mine. * Et nydelig vær, ihvertfall på formiddagen 1
MarianneE Skrevet 27. mars 2020 Forfatter #38 Skrevet 27. mars 2020 Fredagsgleder! * Tilstanden til pus var bedre enn fryktet, men noe han må leve med. * Dyrlegeregninga kom på 1500 kroner mindre enn det vi max var forespeilet. * Fikk jobbet i hagen i dag og. * Så en morsom film (The spy next door) mens vi spiste. * Jeg sov utrolig godt i natt. Det føles som uker siden sist jeg kunne si det samme
MarianneE Skrevet 28. mars 2020 Forfatter #39 Skrevet 28. mars 2020 Lørdagsgleder * Fin tur i sola sammen med min søster, niese og hunden. * 12åringen som viste enorm glede over å være sammen med kusina si * Pus som er seg selv igjen. * Prøvde å lage noe nytt til middag og det ble godt. * Fin og lat morgen i sofaen med husets herre
MarianneE Skrevet 29. mars 2020 Forfatter #40 Skrevet 29. mars 2020 Søndagens liste! * Vi som foreldre kom oss igjennom enda en dag. I dag har det gått veldig opp og ned i humørsvingninger hos husets minstemann. Litt vel mye. Vi gratulerer hverandre, husets herre og jeg og tar en liten espressokopp med likør. * Tur til hytta. Hytte i samme kommune og vi kjører på 15 minutter. Det var en kald fornøyelse, men det var godt å være der ute. Få andre plasser jeg er så avslappet som der. * Sov godt i natt. Trøbler med søvn og det er slitsomt. * Fikk sittet ute og lest et stykke videre i boka mi uten forstyrrelse * Hyggelig respons på en sms til en bekjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå