Kelsier Skrevet 11. juli 2020 #1001 Del Skrevet 11. juli 2020 Vi var på TUL for en stund tilbake og ble flyttet igjen, tilbake fra 2. januar til 25. desember. Denne gangen målte jordmor tre-fire ganger for å være sikker, så jeg stoler mest på denne terminen, og det passer også med tidspunkt for unnfangelse. Heldigvis så alt ut til å være på stell, og vi fikk se masse av indre organer, og armer og bein som sprellet i vei. En kjempefin opplevelse! På slutten spurte hun om vi ville vite kjønnet, noe vi ikke trodde ville være mulig å se så tidlig, men siden vi ble flyttet frem med 1+1 så var hun ganske sikker. Vi venter en liten jente 😁Jeg var overbevist om at det kom en liten gutt, så jeg har hatt en mental omstillingsprosess ☺️ men utrolig hyggelig uansett! Nå venter vi i spenning på OUL 5. august, som blir 20+0. Litt sent, men siden alt så bra ut på TUL, så er vi bare fornøyde med å få det på et tidspunkt hvor mannen forhåpentligvis får bli med og hvor vi kan se ekstra mye. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 19. juli 2020 #1002 Del Skrevet 19. juli 2020 Hvordan er det med alle sammen? Håper alle har en fin sommer😊 føler tida står på stedet hvil om dagen. Håper tida snart begynner å gå litt fortere, og at høsten ikke blir så sinnsykt lang som denne sommeren kjennes ut😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 19. juli 2020 #1003 Del Skrevet 19. juli 2020 4 timer siden, månki skrev: Hvordan er det med alle sammen? Håper alle har en fin sommer😊 føler tida står på stedet hvil om dagen. Håper tida snart begynner å gå litt fortere, og at høsten ikke blir så sinnsykt lang som denne sommeren kjennes ut😅 Åh, endelig litt aktivitet her igjen! Meg går det bra med, formen er upåklagelig, som den har vært alle 24 ukene. 🤩 På tirsdag skal jeg ta glukosebelastning og tilvekstkontroll med ultralyd hos lege pga. overvekta mi. Håååper jeg ikke har fått svangerskapsdiabetes, men har virkelig ikke vært flink til å holde meg unna søtsaker, er såå fysen hver dag. Har jeg fått diabetes får jeg ikke dratt på ferie heller, da må jeg på oppfølging. Synes faktisk tida går ganske greit nå, glemmer litt hvilken uke jeg er i osv. Hvordan er det med deg? Sånn bortsett fra at du synes tida snegler seg avgårde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 19. juli 2020 #1004 Del Skrevet 19. juli 2020 54 minutter siden, Hjärtat skrev: Åh, endelig litt aktivitet her igjen! Meg går det bra med, formen er upåklagelig, som den har vært alle 24 ukene. 🤩 På tirsdag skal jeg ta glukosebelastning og tilvekstkontroll med ultralyd hos lege pga. overvekta mi. Håååper jeg ikke har fått svangerskapsdiabetes, men har virkelig ikke vært flink til å holde meg unna søtsaker, er såå fysen hver dag. Har jeg fått diabetes får jeg ikke dratt på ferie heller, da må jeg på oppfølging. Synes faktisk tida går ganske greit nå, glemmer litt hvilken uke jeg er i osv. Hvordan er det med deg? Sånn bortsett fra at du synes tida snegler seg avgårde. Formen er veldig opp og ned, men har endelig fått matlyst igjen (stort sett hver dag iallefall). Men de fleste dager er veldig bra! Henger nok sammen med mini vi har fra før som har sluttet å sove på natta nå når det er så varmt da😅 er jo i permisjon fortsatt, og begynner på jobb igjen om 2 uker. Veldig spent om formen blir påvirket noe av å begynne på jobb igjen. Er ikke akkurat så mye tid til å sette seg ned på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 19. juli 2020 #1005 Del Skrevet 19. juli 2020 Her går det og bra, formen steg betraktelig gjennom ferien. Jobbet i ei uke igjen nå, og allerede værker bekkenet. Helt fint hjemme, på tross mye bevegelse, men de harde gulvene er drepen🙄 Har imidlertid vært litt mer bekymra enn vanlig i dag. Har den siste tiden kjent mer og mer bevegelse, men siden i går kveld har det vært lite. Kjenner bevegelse gjennom dagen, men syns det er noe svakere, og mye mindre enn det har vært siste uka. Det er jo egentlig for tidlig (22+1) for å skulle kjenne jevnlig, og har i tillegg morkaka foran, men guri så mye mer beroligende det er å kjenne han jevnlig🙄 vil tro han har snudd seg rundt, eller ligger på en måte slik at jeg ikke kjenner så mye som vanlig, og det ikke er noe å bekymre seg over, men likavel🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 19. juli 2020 #1006 Del Skrevet 19. juli 2020 Åh, kjenner meg igjen i det der, @bondekone. Jeg kjente for første gang liv tirsdag forrige uke, og allerede torsdagen den uka kunne sambo kjenne det utenpå en gang. Etter det har det vært ganske av og på hvor mye jeg kjenner. Og i dag har jeg knapt kjent noe. La meg på sofaen og da kom det en del spark, da, men likevel... Er litt tidlig for jevnlige spark her og, men jeg er 24+0 i dag, så ikke såå lenge til heller. Men han har helt sikkert snudd seg og ligger med ryggen ut mot magen din eller noe sånt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 20. juli 2020 #1007 Del Skrevet 20. juli 2020 @Hjärtat ja mye bekymringer! Heldigvis har han tatt opp aktiviteten nå på morgenen igjen❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 20. juli 2020 #1008 Del Skrevet 20. juli 2020 Etter oul sendte jeg inn klage til sykehuset fordi jeg følte jeg fikk så dårlig informasjon og oppfølging. Ble kalt inn igjen i morgen, og skal på ny ul med selveste overlegen på kvinneklinikken. Håper hun klarer å berolige meg enda mer. hun jeg var hos sist sa alt var fint, men vi følte vi ikke fikk svar på det vi lurte på eller god nok informasjon med tanke på at vi måtte tilbake på ny hjertekontroll. Siden jeg har MYE hjertesykdommer i familien min så har jeg ikke helt klart å slappe av etter oppfølgingstimen heller pga lite informasjon og at hun satt å sa at det var så vanskelig å se noe som helst. føler meg litt råtten som klager når vi har fått beskjed at alt ser fint ut, men kjente jeg måtte følge magefølelsen på å gi beskjed om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 20. juli 2020 #1009 Del Skrevet 20. juli 2020 @månki, mulig du har skrevet om det tidligere, men hva har skjedd siden dere får ekstra oppfølging og du sendte klage? Håper alt går bra fremover 🤗🌸 Det var bra du klagde når du følte at ting ikke var som forventet! Er det forresten noen som opplever veldig «vann-aktig» utflod? Er veldig usikker på hva greia er (førstegangs), men i dag ble jeg nesten stressa for at vannet hadde gått 😅 Reiste meg fra sofaen og kjente at det rant litt nedover låret, og at buksa mi ble bløt 😫 Beklager nasty detaljer her.. ingenting som tyder på at det er tidlig vannavgang da, så regner rett og slett med det er utflod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 21. juli 2020 #1010 Del Skrevet 21. juli 2020 5 timer siden, mingrid skrev: @månki, mulig du har skrevet om det tidligere, men hva har skjedd siden dere får ekstra oppfølging og du sendte klage? Håper alt går bra fremover 🤗🌸 Det var bra du klagde når du følte at ting ikke var som forventet! Er det forresten noen som opplever veldig «vann-aktig» utflod? Er veldig usikker på hva greia er (førstegangs), men i dag ble jeg nesten stressa for at vannet hadde gått 😅 Reiste meg fra sofaen og kjente at det rant litt nedover låret, og at buksa mi ble bløt 😫 Beklager nasty detaljer her.. ingenting som tyder på at det er tidlig vannavgang da, så regner rett og slett med det er utflod. På oul så lå fosteret så dårlig til at de ikke fikk sett på hjertet. Så at det dunket litt i bakgrunnen, men fikk ikke tatt noen mål ellee hørt hjertelyd eller noe... måtte derfor tilbake et par uker senere for ny kontroll av hjertet. Men både på den vanlige ultralyden og på oppfølgingen var det lite informasjon, og ting gikk veldig kjapt begge gangene. Vi spurte om forskjellige ting, men fikk ikke skikkelige svar eller svar i det hele tatt. Hun som hadde ultralyden var veldig stille, og hun sa at det var fordi hun måtte konsentrere seg. Selvfølgelig er det greit å konsentrere seg, men vi følte på at hun burde ha forklart mer etterpå da. På hjertekontrollen så satt hun å sa flere ganger at det fortsatt var vanskelig å se, at fosteret så så dårlig til. Hun sa at hun mente alt så bra ut, men vi kjente oss ikke betrygget på det når vi gikk hjem. Nok pga måten ting ble sagt på. Og magefølelsen og utryggheten hr bare blitt større og større for hver dag etter ultralydene. Tanken med å sende inn klage var mer for å gi tilbakemelding om dårlig opplevelse, og tenkte ikke at vi skulle få ny time (har også bestilt privat ul pga dette i september, som nå forhåpentligvis kan avlyses). Tenkte at det kanskje kunne hjelpe at andre ikke gikk hjem fra ul med en dårlig følelse😊 det med utfloden har jeg htt mye av helt siden førstemann. Føler det renner litt hele tida, men får av og til sånne «fosser» som du snakker om😩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 22. juli 2020 #1011 Del Skrevet 22. juli 2020 Var på ny ul igår. Fortsatt alt fint, men forskjellen er at nå føler jeg meg ganske trygg på det selv også. Legen brukte god tid, og peikte og forklarte det hun så. Babyen lå fortsatt vanskelig til, gjemt bak både morkaka og rett under navlen min. Pluss det var en del skriv og informasjon jeg ikke hadde fått sist som jeg fikk igår. Legen sa at ingen skulle få gå ut av hennes avdeling å føle seg utrygg eller usikker på hvordan ting ligger an eller hva som skjer videre. har også bestilt 3D-ultralyd i september, og kjenner meg usikker på om jeg skal avlyse eller ikke. Noen andre som har tenkt på 3D? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 23. juli 2020 #1012 Del Skrevet 23. juli 2020 15 timer siden, månki skrev: Var på ny ul igår. Fortsatt alt fint, men forskjellen er at nå føler jeg meg ganske trygg på det selv også. Legen brukte god tid, og peikte og forklarte det hun så. Babyen lå fortsatt vanskelig til, gjemt bak både morkaka og rett under navlen min. Pluss det var en del skriv og informasjon jeg ikke hadde fått sist som jeg fikk igår. Legen sa at ingen skulle få gå ut av hennes avdeling å føle seg utrygg eller usikker på hvordan ting ligger an eller hva som skjer videre. har også bestilt 3D-ultralyd i september, og kjenner meg usikker på om jeg skal avlyse eller ikke. Noen andre som har tenkt på 3D? Det var godt opplevelsen ble bra nå, da. Vi har ingen planer om 3D, må innrømme at jeg ikke heeelt forstår poenget med det, annet enn å titte inn og se at alt er bra, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 23. juli 2020 #1013 Del Skrevet 23. juli 2020 @månki Godt å høre at alt bra og at du er beroliget! Ikke noe er bedre enn det 🤗 Når det gjelder 3D-ultralyd har jeg heller ingen planer om det. Skal faktisk på en ny ultralyd om to uker, fordi jeg har vært hos en fødselslege tidligere som ønsket å se fosteret på nytt litt senere. Litt usikker på hvorfor, men han satte i alle fall opp en time til meg for en kontroll i august. Det som er hyggelig er jo at samboer forhåpentligvis får vært med og se også 🤩🤩 Det fikk han ikke på den ordinære ultralyden på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 24. juli 2020 #1014 Del Skrevet 24. juli 2020 @månki så bra alt såg bra ut med den lille, og du føler deg roligere. Jeg for min del har akkurat kommet hjem fra ferie, og er ganske sliten etter teltferie med to barn. Har fått en del ødem i både hender og føtter, muligens siden det har blitt en del gåing på ferien. Ellers har jeg lagt på meg mye nå, og det begynner å bli tungt. Jeg er litt ukomfortabel med gravidkroppen, magen er slik i veien. Ikke kan man sove på magen, ikke får man barbert leggene og alle t-skjorter sitter som et pølseskinn og blotter halve magen. Jeg hadde helt glemt disse "upraktiske" sidene ved graviditet siden forrige gang 🤭 Men gevinsten er høy, så man skal vel ikke klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 25. juli 2020 #1015 Del Skrevet 25. juli 2020 Jeg er så i tvil når det gjelder seng og slikt. Vi har to ulike sprinkelsenger, en liten, gammel «bedsidecrib», og en vanlig. Men, så er det dette med sprinkelbeskytter. Det anbefales jo ikke, men samtidig må det jo være skummelt ift å sette beina fast? Hva gjør dere? Finnes det noen trygge sprinkelbeskyttere? Lurer og på å bytte ut dynene jeg har med soveposer til baby istedet. Noen tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 25. juli 2020 #1016 Del Skrevet 25. juli 2020 @bondekone tenker du på sprinkelbeskytter når barnet blir større? Jeg tenker vi skal bruke sprinkelseng med babynest når babyen er liten. I tillegg har vi en trevugge som har vært brukt i familien i over 200 år, så vi kommer sikkert til å bruke den litt også 🤩 Etterhvert som babyen vokser får vi bare se hva vi gjør, men tipper det blir sprinkelseng videre også. Jeg er ikke så skeptisk til å bruke sprinkelbeskytter når barnet er sånn 9-11 måneder, men får ta en vurdering når det eventuelt blir aktuelt 🤗 Når det gjelder dyne vs. sovepose tenker jeg begge deler er kjekt å ha. Jeg kommer nok til å kjøpe en sovepose etterhvert. Tror det er veldig praktisk til litt større babyer som sparker av seg dyna 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 25. juli 2020 #1017 Del Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, mingrid skrev: @bondekone tenker du på sprinkelbeskytter når barnet blir større? Jeg tenker vi skal bruke sprinkelseng med babynest når babyen er liten. I tillegg har vi en trevugge som har vært brukt i familien i over 200 år, så vi kommer sikkert til å bruke den litt også 🤩 Etterhvert som babyen vokser får vi bare se hva vi gjør, men tipper det blir sprinkelseng videre også. Jeg er ikke så skeptisk til å bruke sprinkelbeskytter når barnet er sånn 9-11 måneder, men får ta en vurdering når det eventuelt blir aktuelt 🤗 Når det gjelder dyne vs. sovepose tenker jeg begge deler er kjekt å ha. Jeg kommer nok til å kjøpe en sovepose etterhvert. Tror det er veldig praktisk til litt større babyer som sparker av seg dyna 😊 Bedside er og med sprinkler, så problemet er jo likt da. Har funnet en i netting da, det bør jo være trygt nok?Babynest blir ikke å bruke om natten her ogs fare for krybbedød. Har og vugge, men tenker den og hovedsakelig blir på dagtid. Ja, men så har man fordel med sovepose at de for det første ikke setter seg så fort fast, samt at de ikke risikerer dyne over ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 25. juli 2020 #1018 Del Skrevet 25. juli 2020 11 timer siden, bondekone skrev: Jeg er så i tvil når det gjelder seng og slikt. Vi har to ulike sprinkelsenger, en liten, gammel «bedsidecrib», og en vanlig. Men, så er det dette med sprinkelbeskytter. Det anbefales jo ikke, men samtidig må det jo være skummelt ift å sette beina fast? Hva gjør dere? Finnes det noen trygge sprinkelbeskyttere? Lurer og på å bytte ut dynene jeg har med soveposer til baby istedet. Noen tanker? Vi har bare brukt sprinkelseng uten kantbeskytter, og tenker det på neste også. Sov litt i nestet i senga når vi jobbet med å få han over i egen seng. Nå når han er 11 mnd tør jeg absolutt ikke å legge annet enn nødvendig (tutter) oppi senga hans. Han snur seg i alle retninger, og ligger ofte med ansiktet inn i sprinklene... har skjedd et par ganger at han har satt beina fast, men da har vi bare snudd han riktig vei igjen. vi har dyne til gutten vår nå, men den er omtrent ikke brukt. Sovepose ble han helt krakilsk av.. han er så syyykt varm. Så dyna har ligget i sengekanten så og si ubrukt de siste 11 mnd. For han har det holdt med kun pysj. Veldig spent på hun vi venter på nå om hun er like varm som han og meg, eller om dyner/soveposer blir brukt denne gangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 25. juli 2020 #1019 Del Skrevet 25. juli 2020 21 minutter siden, månki skrev: Vi har bare brukt sprinkelseng uten kantbeskytter, og tenker det på neste også. Sov litt i nestet i senga når vi jobbet med å få han over i egen seng. Nå når han er 11 mnd tør jeg absolutt ikke å legge annet enn nødvendig (tutter) oppi senga hans. Han snur seg i alle retninger, og ligger ofte med ansiktet inn i sprinklene... har skjedd et par ganger at han har satt beina fast, men da har vi bare snudd han riktig vei igjen. vi har dyne til gutten vår nå, men den er omtrent ikke brukt. Sovepose ble han helt krakilsk av.. han er så syyykt varm. Så dyna har ligget i sengekanten så og si ubrukt de siste 11 mnd. For han har det holdt med kun pysj. Veldig spent på hun vi venter på nå om hun er like varm som han og meg, eller om dyner/soveposer blir brukt denne gangen. Takk for svar👌 lurer litt på å kjøpe inn den nettingbeskytteren, kan ikke skjønne at det skal være noe problematisk🤔 huff, mye å tenke på altså. Kanskje drøye å se litt hvordan han trives med dyne osv, før jeg kjøper sovepose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 27. juli 2020 #1020 Del Skrevet 27. juli 2020 På 25.7.2020 den 8.00, bondekone skrev: Jeg er så i tvil når det gjelder seng og slikt. Vi har to ulike sprinkelsenger, en liten, gammel «bedsidecrib», og en vanlig. Men, så er det dette med sprinkelbeskytter. Det anbefales jo ikke, men samtidig må det jo være skummelt ift å sette beina fast? Hva gjør dere? Finnes det noen trygge sprinkelbeskyttere? Lurer og på å bytte ut dynene jeg har med soveposer til baby istedet. Noen tanker? Jeg hadde tenkt å kjøpe sprinkelsengbeskytter, fant en søt en på ellos home, men dropper det dersom det er frarådet. Har brukt det med mine to tidligere barn, men på den tiden var det ikke frarådet. Syns det virker litt skummelt dersom bein eller hodet kommer mellom sprinklene. Jeg har brukt dyne i starten på nyfødt, og gått over til sovepose når de har startet å sparke av seg dynen. Har pleid å hatt både en tykk og tynn sovepose (som jeg mener på jeg kjøpte på IKEA). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå