Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Lollipop2020 skrev:

Var på ordinær ultralyd i går - startet bra og fikk vite at det var en jente i magen. Jordmoren reagerte på noe med hjertet, pluss at de målte til uke 17 (i følge menstermin er jeg i uke 19 og tidlig ul uke 18). En lege undersøkte hjertet nærmere og til slutt fant de ut at det ikke var så ille som først antatt, men at de fortsatt ville ha meg inn på ny kontroll. Fikk derfor time for ny ultralyd og fostervannsprøve neste uke. Jeg er så nervøs og vet ikke hva jeg skal tro eller håpe på....

❤️❤️❤️ Skjønner godt at du blir både skremt og bekymret av å få den beskjeden ❤️❤️❤️🤞🤞🤞 for at det ikke er noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Hjärtat skrev:

Huff, så vond beskjed å få, selv om det ikke trenger å bety noe. 😔 Ønsker deg masse lykke til neste uke, og krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig.❤️  Skal selv til oul på onsdag og kjenner jeg blir litt bekymret når jeg leser sånt, får heller ikke ha med sambo, så blir det en vond beskjed blir det ikke noe gøy. Tror han får kjøre meg og sitte i bilen og vente i tilfelle det er noe galt med lille. Hvor var du på ul? Og fikk du ha med mannen? 

De var veldig flinke da, men man blir jo skremt..Beroligget meg egentlig ganske bra på slutten, men det ble så mye info og fram og tilbake en periode at alt snurrer i hodet nå, haha. Fikk ikke ha med mannen, men kunne ringe han på facetime. Visste ikke at det var mulig, så det ble litt vanskelig siden han var på jobb. Ble jo veldig bekymret stakkar, når det tok 2,5 time istedet for 30 min før han hørte noe 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vestalinn hvis du vil oppdatere oversikten - etter UL i går (14+3) fikk vi vite at det kommer en lite jente, termin 9.Desember 🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lollipop2020 skrev:

De var veldig flinke da, men man blir jo skremt..Beroligget meg egentlig ganske bra på slutten, men det ble så mye info og fram og tilbake en periode at alt snurrer i hodet nå, haha. Fikk ikke ha med mannen, men kunne ringe han på facetime. Visste ikke at det var mulig, så det ble litt vanskelig siden han var på jobb. Ble jo veldig bekymret stakkar, når det tok 2,5 time istedet for 30 min før han hørte noe 

Håper alt går bra ❤️ krysser fingre for deg og håper på det beste for deg og jenta di🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2020 den 20.14, Lollipop2020 skrev:

Var på ordinær ultralyd i går - startet bra og fikk vite at det var en jente i magen. Jordmoren reagerte på noe med hjertet, pluss at de målte til uke 17 (i følge menstermin er jeg i uke 19 og tidlig ul uke 18). En lege undersøkte hjertet nærmere og til slutt fant de ut at det ikke var så ille som først antatt, men at de fortsatt ville ha meg inn på ny kontroll. Fikk derfor time for ny ultralyd og fostervannsprøve neste uke. Jeg er så nervøs og vet ikke hva jeg skal tro eller håpe på....

Krysser fingrene for at det ikke er så ille som legene fant ut på slutten ❤️ 

Ønsker deg masse lykke til og håper at du kan ta med partner til neste undersøkelse for støtte🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt går bra til uken og krysser fingrene for deg @Lollipop2020 🌸💜

-

Kvalmen har begynt å gi seg helt her, og jeg har bare kastet opp 1-2 ganger siste 14 dagene. Ellers var jeg på ultralyd tidligere i uken (privat), dessverre såg gynekologen veldig lite siden babyen låg med ryggen til. Så jeg fikk verken vite kjønn eller ny termin. Men han antydet at han trodde jeg var rundt 2 uker lenger enn mensentermin. 

I dag har jeg hatt en del kynnere, som jeg syns er ubehagelig og plagsomt. Var plaget med kynnere også med nummer 2, men tror ikke jeg fikk det før mellom uke 20 og 30 da. Med nummer 1 fikk jeg det ikke i det hele tatt, så hadde et litt naivt og optimistisk håp om å slippe unna. Skal ta 2 paracet og et bad nå, det syns jeg hjelper. 

Ellers kjenner jeg små spark regelmessig nå hver dag, veldig koselig 🥰 Magen og puppene har blitt store, ingen tvil lenger om at jeg er gravid. Hadde bikini på badestranden i går og følte meg nesten litt ukomfortabel siden puppene har blitt så store, følte meg nesten litt vulgær siden det er så uvant for meg (puppene har ikke blitt så store tidligere, ikke engang da jeg ammet 😅 ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Rediken skrev:

Håper alt går bra til uken og krysser fingrene for deg @Lollipop2020 🌸💜

-

Kvalmen har begynt å gi seg helt her, og jeg har bare kastet opp 1-2 ganger siste 14 dagene. Ellers var jeg på ultralyd tidligere i uken (privat), dessverre såg gynekologen veldig lite siden babyen låg med ryggen til. Så jeg fikk verken vite kjønn eller ny termin. Men han antydet at han trodde jeg var rundt 2 uker lenger enn mensentermin. 

I dag har jeg hatt en del kynnere, som jeg syns er ubehagelig og plagsomt. Var plaget med kynnere også med nummer 2, men tror ikke jeg fikk det før mellom uke 20 og 30 da. Med nummer 1 fikk jeg det ikke i det hele tatt, så hadde et litt naivt og optimistisk håp om å slippe unna. Skal ta 2 paracet og et bad nå, det syns jeg hjelper. 

Ellers kjenner jeg små spark regelmessig nå hver dag, veldig koselig 🥰 Magen og puppene har blitt store, ingen tvil lenger om at jeg er gravid. Hadde bikini på badestranden i går og følte meg nesten litt ukomfortabel siden puppene har blitt så store, følte meg nesten litt vulgær siden det er så uvant for meg (puppene har ikke blitt så store tidligere, ikke engang da jeg ammet 😅 ).

Spennende! Hvor langt på vei mente gynekologen at du var? 🤗

Når det gjelder spark og bevegelser er jeg veldig nysgjerrig på om det er det jeg kjenner. Er 17 uker nå, og har i mange uker allerede kjent noe som kjennes ut som bevegelse, men har hørt at folk beskriver det som sommerfuglvinger eller luftbobler som sprekker. Jeg synes ikke det føles sånn i det hele tatt. For meg kjennes det ut som noen sitter med en pekefinger inni magen og dulter lett borti livmoren på innsiden, fra navlen og rett ned. Lurer på om det faktisk kan være babyen jeg kjenner 🤗🎉 Synes den følelsen har blitt økende de siste par dagene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, mingrid skrev:

Spennende! Hvor langt på vei mente gynekologen at du var? 🤗

Når det gjelder spark og bevegelser er jeg veldig nysgjerrig på om det er det jeg kjenner. Er 17 uker nå, og har i mange uker allerede kjent noe som kjennes ut som bevegelse, men har hørt at folk beskriver det som sommerfuglvinger eller luftbobler som sprekker. Jeg synes ikke det føles sånn i det hele tatt. For meg kjennes det ut som noen sitter med en pekefinger inni magen og dulter lett borti livmoren på innsiden, fra navlen og rett ned. Lurer på om det faktisk kan være babyen jeg kjenner 🤗🎉 Synes den følelsen har blitt økende de siste par dagene også. 

I følge målene som gynekologen tok er jeg 17+5 i dag, mens mensentermin er 16+4. Så vi får se når jeg skal på den ordinære ultralyden 😊

Jeg tror det er babyen du kjenner 😊 jeg kjenner det på samme måte som deg, opplever det som veldig svake "knips" eller dultinger på innsiden av magen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye vekt har dere gått opp? De siste ukene har jeg økt 0,5-1 kg i uka, på tross av helt normalt matinntak. Gikk ingenting opp før uke 13, så har det nå økt med 4-5 kg siden da. Vet det ikke er mye totalt altså, og jeg er ikke opphengt i vekt, men er litt fascinert over hvordan vekta bare øker uten at jeg faktisk spiser tilsvarende økningen🙈 er 17+4 i dag. 

Har og fått skikkelig mage, såpass at jeg fikk gratulasjoner fra folk som ikke viste det fra før av😅  ser lite av den «førstegangsgravid og bakovervendt livmor betyr sen mage»🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bondekone Jeg har gått opp tre kilo. Er 18+2 i dag.😊

Oog i morgen skal jeg på oul, noe jeg er så utrolig spent på! Håper lille ligger så vi får sett kjønnet. 🤩

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei god venninne av meg hadde termin bare to dager fra meg, hun var på oul i forrige uke og da var det ikke liv😢 kjenner at jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg til henne nå. Vi har delt alt rundt graviditene med hverandre, og nå føler jeg alt blir feil... og så kjenner jeg at jeg gruer meg til egen oul nå, selv om jeg tror alt er bra så slår jo tanken en når det skjer noen så nærme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, månki skrev:

Ei god venninne av meg hadde termin bare to dager fra meg, hun var på oul i forrige uke og da var det ikke liv😢 kjenner at jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg til henne nå. Vi har delt alt rundt graviditene med hverandre, og nå føler jeg alt blir feil... og så kjenner jeg at jeg gruer meg til egen oul nå, selv om jeg tror alt er bra så slår jo tanken en når det skjer noen så nærme... 

Guuud, så trist.😭 Hadde hun vært på ultralyd tidligere? 

Tror jeg kanskje hadde fortalt henne hvordan jeg kjenner det. At du synes det er vanskelig å forholde deg til og at hun kanskje får styre hvor mye hun vil høre om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@bondekone jeg har gått opp ca 1 kg. Er 18+5 idag. Litt glad for at det ikke er så mye mer egentlig da jeg er overvektig fra før 🙈 men regner egentlig med at det vil øke mot slutten 🤣

@månki uff så forferdelig trist. 💔 Utrolig vanskelig situasjon så forstår hva du mener.

Hadde nok kanskje latt hun vite at jeg er her for hun, men at hun må ta seg tid og styre ting litt selv siden det er vanskelig for deg mtp hvordan du skal forholde deg. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, månki skrev:

Ei god venninne av meg hadde termin bare to dager fra meg, hun var på oul i forrige uke og da var det ikke liv😢 kjenner at jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg til henne nå. Vi har delt alt rundt graviditene med hverandre, og nå føler jeg alt blir feil... og så kjenner jeg at jeg gruer meg til egen oul nå, selv om jeg tror alt er bra så slår jo tanken en når det skjer noen så nærme... 

Så utrolig trist 😢

Jeg tror det er lurt å bare snakke med venninnen din og støtte henne. Fortelle henne at du syns det er vanskelig å forholde seg til henne, og om hva hun ønsker.

Jeg hadde en senabort før jul i 2. trimester, der jeg hadde to venninner som hadde termin samtidig som meg i april. Det var veldig sårt for meg da de fødte babyene sine i mars, og jeg gråt i mange timer etter jeg såg bilde av den nyfødte babyen til ene venninnen min. Ikke fordi jeg ikke unnet henne det, men heller for jeg ble bitter for min lille døde. 

Jeg orket ikke å snakke så mye om graviditetene til mine venninner rett og slett for det ble for sårt for meg. Men det er på ingen måte sikkert venninnen din føler det på samme måte, så det er nok å ta en prat med henne. 

Nå etter jeg har blitt gravid igjen føles alt mye lettere, og jeg snakker mer en gjerne med andre om graviditeten 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bondekone skrev:

Hvor mye vekt har dere gått opp? De siste ukene har jeg økt 0,5-1 kg i uka, på tross av helt normalt matinntak. Gikk ingenting opp før uke 13, så har det nå økt med 4-5 kg siden da. Vet det ikke er mye totalt altså, og jeg er ikke opphengt i vekt, men er litt fascinert over hvordan vekta bare øker uten at jeg faktisk spiser tilsvarende økningen🙈 er 17+4 i dag. 

Har og fått skikkelig mage, såpass at jeg fikk gratulasjoner fra folk som ikke viste det fra før av😅  ser lite av den «førstegangsgravid og bakovervendt livmor betyr sen mage»🙈 

Jeg har gått opp mellom 8-9 kg totalt til nå 🙈 

Jeg spiser sunt og variert, men vekta bare fyker opp. Jeg har lagt på meg mye i mine tidligere svangerskap også, mellom 25-30 kg. En del vann mot slutten da. Jeg går også veldig raskt ned igjen i vekt når jeg ammer, så for min del er det bare greit å ha litt ekstra fettreserve til den tid slik jeg ikke blir for tynn 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Hjärtat @Rediken @Deseo 

sendte henne melding og sa at jeg syntes det er vanskelig å vite hva jeg skal si eller gjøre, men at det var åpent hos meg hvis hun hadde behov. Fikk svar at hun også syntes det er vanskelig å forholde seg til meg akkurat nå, men at det var godt å vite at hun kunne komme hvis hun trengte det. 
 

hun hadde vært på tul i uke 13 og tenkte at det var trygt, og fosteret hadde nok vært dødt i et par dager bare på oul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, månki skrev:

@Hjärtat @Rediken @Deseo 

sendte henne melding og sa at jeg syntes det er vanskelig å vite hva jeg skal si eller gjøre, men at det var åpent hos meg hvis hun hadde behov. Fikk svar at hun også syntes det er vanskelig å forholde seg til meg akkurat nå, men at det var godt å vite at hun kunne komme hvis hun trengte det. 
 

hun hadde vært på tul i uke 13 og tenkte at det var trygt, og fosteret hadde nok vært dødt i et par dager bare på oul. 

Ææ, nå ble jeg i hvert fall nervøs. 🤯 Jeg var jo på tul i uke 12, og torsdag hørte jeg hjertelyd hos jordmor. Jaja, om et par timer vet jeg hvordan ståa er der inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, månki skrev:

@Hjärtat @Rediken @Deseo 

sendte henne melding og sa at jeg syntes det er vanskelig å vite hva jeg skal si eller gjøre, men at det var åpent hos meg hvis hun hadde behov. Fikk svar at hun også syntes det er vanskelig å forholde seg til meg akkurat nå, men at det var godt å vite at hun kunne komme hvis hun trengte det. 
 

hun hadde vært på tul i uke 13 og tenkte at det var trygt, og fosteret hadde nok vært dødt i et par dager bare på oul. 

Uff så trist og så skummelt. 😢 Spesielt når det kun hadde vært død i et par dager. Jeg har OUL imorgen og er selv veldig nervøs. 

Men kjempefint at du sa ifra hvordan du følte det og at du er der for henne ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på oul, og alt så bra ut. Skal tilbake på vekstkontroll fordi jeg ble satt frem ni dager, så ny termin er 11.11. Men de sa det ikke var noe å bekymre seg for. Er en liten gutt inni her. 👣💙 Som lå med hodet laaangt ned, så umulig å få gode bilder av han, annet enn av kjønnet, da. 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...