Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

Mange klemmer og gode tanker til deg, @Lollipop2020.❤️ Må være enda verre når man får en kontrabeskjed. Fryktelig trist og urettferdig. ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du leser dette @Lollipop2020, ønsker jeg å sende deg mange, varme klemmer ❤️ Jeg klarer ikke se for meg hva dere går gjennom nå. Jeg ønsker deg alt det beste videre ❤️🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2020 den 17.56, Lollipop2020 skrev:

Jeg har fått kontrabeskjed igjen - det ble funnet avvik som ikke var forenlig med liv på fostervannsprøven og vi har derfor avbrutt svangerskapet nå. Føler meg helt tom og synes livet er fryktelig urettferdig. Veldig vanskelig å se fremover, men prøver så godt jeg kan.

Melder meg dermed ut av denne tråden. Håper alt går bra med resten av dere og at høsten 2020 byr på mange flotte og friske babyer ❤️Lykke til!

Så fryktelig trist og urettferdig, sender deg en klem ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på ordinær ultralyd, fikk beskjed om en liten jente 💖

Har tenkt mye på vogn siste dagene. Jeg vurderer en thule urban glide 2, etter å ha lest en del om den på nett tror jeg den passer meg fint. Problemet er at ingen butikker der jeg bor har den utstilt, så får ikke inspisert den ordentlig. Vurderer å ta en sjanse og bestille den ikveld. 

Ellers er det mye sparking og liv hver dag nå, en aktiv liten jente 🥰 

Har begynt å tenke mer og mer på fødselen siste ukene, selv om det er en stund til enda. Kjenner jeg grugleder meg. Har hatt greie fødsler tidligere, men jeg gruer meg til smertene. Jeg er veldig pysete på smerter 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rediken Jeg tenker også en del på fødsel om dagen. Blir i grunnen mer nervøs desto mer jeg leser. 😂 Har ikke født før. Har fått anbefalt ei bok av svigersøsteren min. Föda uten rädsla heter den, er skrevet av en doula. Svigersøsteren min er lege og har født tre barn, og mener det er den eneste hun virkelig kan anbefale. Skal også kikke på Gro Nylanders bøker, etter anbefaling fra jordmor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom Barnas hus igår og så på søskenvogner. Tenkte vi skulle se hvilken vi likte best før vi så på finn. Falt veldig for Bugaboo fordi den ble så liten når den ble slått sammen. Eneste minuset med den er at det ikke er lufthjul... vi har heldigvis noen mnd til på oss! Det er så vanskelig med vogn😓

 

jeg er så frem og tilbake om jeg gruer meg eller ikke til fødsel. Noen dager har jeg mest lyst til å kreve keisersnitt, mens andre dager så gleder jeg meg nesten. Eneste jeg vet er at jeg SKAL ha epidural så tidlig som mulig😂 forrige fødsel var egentlig helt grei, men den drog så ut. Over to døgn. Var helt utslitt, og fikk panikk når ene jordmora trødde på meg lystgass (jeg har klaustrofobi så den maska føltes som skulle kvele meg). Satser på litt raskere denne gangen, og da skal det nok gå veldig fint😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte vogn fra Jollyroom i går. Det ble Baby jogger city elite 2. Har vært så frem og tilbake på om vi skal kjøpe ny, brukt osvosv., og jeg er jo egentlig en skikkelig brukt-forkjemper. På grunn av brukt-prisene, og at city elite har fått en oppgradering med city elite 2, bestemte vi oss for å kjøpe ny vogn. Håper vi kan ha den i mange år fremover og bruke den til flere barn 🤩

Når det gjelder fødsel må jeg si jeg bare gleder meg, og ser frem til det jeg har hørt så mye om! Kan jo hende jeg endrer oppfatning om noen måneder da 😅 Min største stressfaktor er å gå langt over termin. Vet om to barn som dessverre har fått CP og hjerneskade på grunn av overtid og treg fødsel, og kjenner at akkurat det bekymrer meg. Kanskje unødvendig, men likevel.. 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om influensavaksine? 
er så redd for å få et eller annet når det nærmer seg fødsel slik at jeg må føde alene... vet jo ikke hvilke retningslinjer som er når det nærmer seg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@månki jeg har vaksinert meg hvert år, og kommer til å ta influensavaksinen så fort som mulig når den kommer til høsten. Satser på at samboer gjør det samme. Det er vel stort sett anbefalt for gravide å ta vaksinen også :) 

Ellers har jeg de siste to dagene hatt litt «murrende» følelse i korsryggen, en slags nummenhet. Det kjennes tidvis ut som menstruasjonssmerter. Kjenner jeg blir ganske stressa av det. Har snakket med jordmor som mente at jeg pr. nå ikke hadde noen grunn til bekymring, så får jeg bare stole på det. 
Kjenner det også litt foran i magen, men det har jeg hatt på og av hele svangerskapet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde UL i dag. Gikk ganske fort unna med lite prat i førsten. Helt greit egentlig:) fikk bekreftet at vi venter en liten gutt og alt så fint ut heldigvis:Heartblue morkaken min er forran så får vente litt på sparkene bare! Ble satt tilbake fire dager fra forrige ul og åtte dager fra menstermin! Nå er termin satt til 10. Desember 🥰

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endeliiiiig kjenner jeg liv og! Er lenge siden jeg kjente det første gang, men var da så usikker på om det faktisk var. Er 22+4 i dag og har kjent lille mange ganger de siste dagene. Først bare nederst ved trusekanten, men nå også opp mot navlen. Og nå i dag tidlig fikk også samboer kjent sparkene, og jeg er såå glad for det ettersom jeg har tenkt at magen min, med god polstring, kanskje kunne satt en stopper for det. Han er skikkelig aktiv nå og har holdt på i nesten en time. 😅😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hjärtat Så kjekt å kjenne liv, og ikke minst at mannen din har fått kjenne liv på utsiden 🥰

@månki Jeg tror nok jeg skal ta influensavaksine, mannen også. Syns det er grusomt dersom jeg må føde alene. For min del har jeg tidligere hatt mye "mental støtte" fra mannen under fødselen. 

Bestemte meg for å bestille Thule urban glide 2 i forrige uke på nett. Den ankom i går og jeg ble veldig fornøyd. Veldig lett å trille 🙂

Har sett også en del på foreldrepermisjon den siste tiden, syns det er så irriterende at mor "sin del" har blitt redusert siden mine to tidligere barn. Ønsker minimum å være hjemme til barnet er 10 måneder, uten å tape noe lønn. Jeg sparer litt ferie fra i år til neste år, men det utgjør ikke nok. Skal spørre sjefen min om jeg kan få ha litt hjemmekontor de siste månedene, slik jeg har inntekt. 

Har dere begynt å vurdere navn? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Rediken Ja, permisjonsgreier er ordentlig styrete, vi sliter med at samboeren min er student, men har en deltidsjobb og har krav på permisjon, men kan ikke/vil ikke ta permisjon fra skolen, så jeg må jo uansett være hjemme.

Vi heller mest mot Iver, men har Sander og Albin i tankene også. Men tror det er en Iver inni der😊 Hva med dere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hjärtat kjenner meg igjen med styret ang. permisjon. Her er samboer også student og jeg er i full jobb. For vår del endte det med at han «sluttet» i jobben nå for et halvt år, slik at jeg kan få overført farskvoten til meg. Håper NAV sier ja til det 😫 Forferdelig upraktisk er det i alle fall, ettersom han ikke kan ta permisjon fra studiet og jeg eventuelt måtte vært hjemme i ulønnet permisjon. 
 

Har også kjent mye liv, spesielt den siste uka. Utrolig spennende 🤩 Man ser det av og til utenpå magen også! Kan gå flere timer mellom hver gang jeg kjenner noe da, og da tar det ikke lang tid før jeg blir litt urolig. Heldigvis kommer det nye spark og bevegelser i rykk og napp 🥰

Når det gjelder navn er vi ganske blanke. Har mange jentenavn på lista, men er ikke enig i et eneste et.. Vi har heldigvis ganske lik smak, men har pr. nå ikke landet på noe vi begge er 100% komfortable med. Heldigvis har vi noen måneder til på oss da 😅🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på ny ultralyd for sjekk av hjertet, og alt så helt fint ut💕 men hun lå med ryggen mot min mage, morkaka mot magen + hun lå sprella og hoppa hele tida så det var like vanskelig å se noe idag også. Kjenner veldig godt at det er ei aktiv lita jente inni der. Mye mer turbo enn storebroren iallefall! Spennende å se om det vises etter fødsel også😅 Var utrolig skuffa da vi gikk hjem uten et eneste bilde denne gangen også. Ikke følte jeg det så ut som en baby heller på ultralyden så føles ikke helt ekte ut enda. Hadde egentlig bestemt meg for at denne gangen skulle jeg ikke ta 3D-ultralyd for jeg følte ikke jeg fikk noe ut av det sist, men nå tror jeg jeg vil allikevel. Ikke nødvendigvis for bildene, men for å få et inntrykk av at det faktisk er en baby der inne✌🏻

vi holder også på med permisjonen, og holder på å regne på om vi kan ha 80% denne gangen. Men så må vi jo også ta med i beregningen om hun blir født 3 dager etter termin så har vi ikke rett på barnehageplass før august 2022😩 håper vi holder oss innen november, men tar med i berekningen at det kan skje. 
 

vi har bestemt navn, men det føles enda så merkelig når andre folk sier navnet. Men slik var det også med gutten vår. Var helt merkelig å bruke navn på han de første ukene etter han var født også. Tror ikke vi kommer til å ombestemme oss, men vet jo ikke 100% før vi ser babyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@månki Husk at hvis dere har mulighet til 80%, bør de fleste likevel velge 100% og ta ulønna permisjon de siste ukene. 😊

Oog ja, sjukt kjedelig når lille ligger så man ikke får bilder! Vært på to ultralyder etter uke 18 selv, men han bare tuller inni der. 😂

Endret av Hjärtat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 19.47, Hjärtat skrev:

@Rediken Ja, permisjonsgreier er ordentlig styrete, vi sliter med at samboeren min er student, men har en deltidsjobb og har krav på permisjon, men kan ikke/vil ikke ta permisjon fra skolen, så jeg må jo uansett være hjemme.

Vi heller mest mot Iver, men har Sander og Albin i tankene også. Men tror det er en Iver inni der😊 Hva med dere? 

Iver er kjempe fint, det var på guttenavn listen min også 😊

Her tror jeg det blir Olivia etter min oldemor 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på OUL🥳 Alt så fint ut og det ser ut til å være en jente.

Syns også disse permisjonsgreiene er litt forvirrende. Jeg tjener over 6g, så bør vel gjerne ta 100% og spe på med ulønnet og ferie for å minske forskjellene fra vanlig🤨

Influensavaksine har jeg aldri tatt før, så det har jeg ikke tenkt på enda. 

Navn er vi også veldig usikre på. Har merket at vi liker navn som er veldig ulike, så det kan bli spennende og skulle bli enige😂

Ellers så er jeg ganske sikker på at det er babyen jeg kjenner, men veldig varierende hvor aktiv hun er. Magen er også begynt å vise så vidt, men jeg er i denne mellomfasen der det ser ut som at jeg bare har lagt litt på meg😅 Blir spennende å se de neste ukene, syns det har skjedd mye bare siste uken😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lumpus jeg visste ikke at der var en grense ved 6G?! Måtte sjekke det opp, og ble litt overraska nå. Fordi samboeren er student skal jeg (forhåpentligvis) ta hele permisjonen; men vi får se hvordan det blir. Slipper forhåpentligvis å ta så mye ulønnet, men jeg kan jo risikere å måtte ta ulønnet fra november 2021-august 2020, sånn i verste fall 😱 Har brukt så utrolig mye tid på å regne og prøve å finne ut beste løsning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...