Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske

Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Den 15.6.2016 at 16.09, maja87 skrev:

Tommel opp for handywoman 👍

:takke:

21 timer siden, Sunhands skrev:

Åh, så koselig! Kjempefin mage! :) Gleder meg til jeg også begynner å kjenne noe, er litt misunnelig på dere! 😉

Takk! Når jeg går hjemme i joggisen ser jeg fortsatt litt smålubben ut. Men er mye større nå enn jeg var rundt uke 20 med L! Og du kjenner nok snart noe du og. Var vel rundt der du er nå da jeg kjente L for første gang. Nå vet jeg jo hva jeg skal kjenne etter :)

11 timer siden, Weebs skrev:

Imponert over rørleggerkunnskapene dine! Jeg hadde ikke visst hvor jeg skulle begynt engang... :P Og midt på natta i tillegg :fnise:

Jeg tenker også som deg. Regner med det blir mer ekte at det faktisk skal komme en baby i hus når det dukker opp litt klær, stellebord og kanskje en sinksalve eller to :hoho: Merker jeg må google hva utstyr som egentlig trengs. I går sjekket jeg at bilen min har Isofix da! Da føltes det ganske ekte i noen sekund. Så for meg en babystol baki der og ble helt varm :)  Eller babysete heter det vel :nigo: (Jeg googlet ;))

:ler: nøden lærer naken kvinne å spinne :P Men seriøst, hadde det vært for 3 år siden før jeg tok en praktisk og teknisk utdannelse så hadde jeg ventet til pappa kunne komme og hjelpe. Og han er langt mindre handy enn meg:ler: jeg var helt håpløs, jeg fylte ikke vindusspylervæske på bilen engang:hoho:

Godt vi er flere som bruker Google. Google er min gud. Google vet alt! På bursdagen min skulle jeg google (selvfølgelig) og da hadde Google kakedekorasjon med lys! Det fikk meg til å sverge enda mer til den fantastiske søkemotoren. Seriøst, jeg bruker det kanskje 20 ganger for dagen, søker på alt mulig. Spesielt babyutstyr og best i test nå for tiden ;)

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev jo igår at vi skulle få en montør på besøk mellom 12-16 og at han kom til å være her 15:45. 15:45 var jeg og hentet L, og da ringte telefonen og montøren var på plass:ler: det slår aldri feil! Siden vi skal pusse opp i løpet av sommeren ba jeg ham om å flytte boksen på veggen til en annen vegg hvor vi tenker å ha tv'en etterhvert. Det innebar jo at jeg måtte ommøblere hele stuen etter at han var gått. Og mannen er fortsatt ikke hjemme. Destiny's Child - Independent Women er min nye theme song:briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår begynte jeg å strikke. Igjen. Har lært meg å strikke en million ganger, men gitt opp fordi det er uinteressant å strikke en kjøkkenklut eller et skjerf som blir så stygt at ingen vil gå med det likevel:ler: igår begynte jeg på en babylue. Min mor er helt rå på strikking, og ga meg den letteste oppskriften hun fant. Med mønster og alt synes jeg det var relativt avansert, men følte meg flink som ikke mistet en eneste maske. Helt til hun måtte rakne opp igjen ganske mange runder fordi jeg hadde gjort feil:dry:
Og idag kjøpte jeg meg faktisk et strykejern. Òg et strykebrett! Òg jeg fikk for meg at jeg skulle vaske inni mikroen. Inni mikroen! (Ikke gjort det enda for jeg må google hvordan først). Jeg har aldri eid hverken strykejern eller strykebrett og jeg har strøket omtrent èn gang i mitt liv og det var nesten mer krøllet da jeg var ferdig enn før jeg begynte. Jeg tror det å bli 26 har gått hardt innpå meg:ler: Eller så har jeg fått en god dose med nesting-hormoner kastet over meg, og det er helt greit:nigo:

Kjøpte også to bittesmå hvite omslagsbodyer og en liten hvit bukse idag:rodmer: shoppingen er offisielt i gang! Bodyene var forresten helt geniale, det var to sett med knapper mellom bena så de kan brukes lenger:Nikke:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, idag lå jeg inn alle månedens regninger i nettbanken så de blir trukket når vi får lønning. Hvorfor har jeg aldri gjort det før?! Det verste jeg vet er å sitte og betale de dumme regningene og se pengene fly ut av konto, jeg elsker avtalegiro. Men nå får jeg sms om at jeg har fått inn lønn, og så forsvinner absolutt alle regningene ut automatisk uten at jeg trenger å løfte en finger. Plutselig mye mer orden i økonomien og! Jeg burde seriøst bli hjemmeværende på fulltid, for denne effektive og organiskerte Strikkesokken er virkelig en ny opplevelse:ler: Mannen sa at jeg trenger jo ikke han mer. Tette vasken kan jeg, og gravid har jeg blitt så så lenge han setter inn sin lønning på felleskonto så klarer jeg resten selv ;) 
Vurderer forresten å endre avataren min til noe mer passende, føler at nick og avatar ikke henger helt ihop og det kan vi jo ikke ha noe av. Tenkte jeg skulle skrive det her før jeg bytter så ikke dere blir kjempeforvirret og aldri leser dagboken min igjen:fnise:

Idag skal jeg bare slappe av! Ihvertfall fram til L kommer hjem.. Han skal ha overnattingsbesøk, så planen er å lage hjemmelaget pizza til middag og legge seg med sov-i-ro i ørene ikveld:nigo: Orange is the new black har ny sesong på Netflix idag! Jeg håper hele sesongen kom samtidig og at jeg ikke må vente en uke mellom hver episode. Er ikke helt hysterisk overhappy for ny sesong, men det er greit tidsfordriv. Har dere noen serier dere anbefaler? Har ikke sett så mye forskjellig egentlig, men jeg må helst ha en serie der det faktisk skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å klare seg selv og på å klare seg uten :fnise:

Jeg har kost meg med Chicago fire i det siste. Er dessverre helt ferdig. 😔

Her klør jeg etter å se Harry Potter. Men mannen har blitt hekta på fotball (hva skjedde med han som omtrent ikke visste hvor stadion var selv om han spilte selv i mange år?). Så da spørs det om Harry Potter i stuen godtas 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett to episoder av OITNB allerede! :rodme: 
(Var egentlig veldig skuffet over sesong 3 og vurderte å ikke se den nye nå, meeeeen så var det så mange som snakket om det på jobb så da ble det plutselig til at jeg satte på allikevel :P ) 

Har du sett House of Cards, der skjer det jo litt, i alle fall i de to første sesongene. 
Også var jeg ganske hekta på Orphan Black en stund, er Netflix begge to. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Pentu skrev:

Det er forskjell på å klare seg selv og på å klare seg uten :fnise:

Jeg har kost meg med Chicago fire i det siste. Er dessverre helt ferdig. 😔

Her klør jeg etter å se Harry Potter. Men mannen har blitt hekta på fotball (hva skjedde med han som omtrent ikke visste hvor stadion var selv om han spilte selv i mange år?). Så da spørs det om Harry Potter i stuen godtas 🙈

Hehe, ja jeg ville aldri vært foruten mannen:rodmer:

Chicago fire, er det på Netflix? Aldri hørt om det :) Hva handler det om?

Jeg har også hatt lyst til å se Harry Potter i det siste! Jeg hadde nok aldri fått mannen til å se det med meg uansett hvilke bestikkelser jeg kom med:fnise: Kjøpte den første filmen med norsk dubb og "tvang" L til å se med meg, men han var ikke speielt imponert han heller:ler: Vi slo av når det var en halvtime igjen, da hadde han fått mer enn nok. Heldigvis er jo mannen borte 14 dager av gangen og da er jeg konge over fjernkontrollen, men jeg syns det er litt kjedelig å se film helt alene.

13 timer siden, Beccy87 skrev:

(Var egentlig veldig skuffet over sesong 3 og vurderte å ikke se den nye nå, meeeeen så var det så mange som snakket om det på jobb så da ble det plutselig til at jeg satte på allikevel :P ) 

Har du sett House of Cards, der skjer det jo litt, i alle fall i de to første sesongene. 

Ja, ble 2 episoder på meg igår og:rodme: 
Syns fortsatt ikke det er så bra at jeg måå se en til på rappen etterpå. Men det er helt greit.

House of Cards har mannen mast lenge om at vi må se sammen men det har ikke blitt noe av, han har sett det før. Han var visst ikke så imponert over den siste sesongen som har kommet ut heller? Kanksje jeg skal prøve meg på det :)
Jeg så en del Orphan Black jeg og, men gikk lei. Så det etter OITNB var over, men var enda mindre imponert. Så prøvde jeg meg på Jane the Virgin, og syntes at han fortelleren var helt teit i begynnelsen. Ble vant med det etterhvert og det er faktisk en litt morsom serie. Ikke revolusjonerende, men helt grei. Er kanskje litt kresen på serier?:klo:

Så et par episoder av Call the Midwife for en stund tilbake, men husker ikke hvor jeg fant den? Noen som har sett det og husker hvor det ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L hadde overnattingsbesøk igår, som ville hjem kl 23 på kvelden fordi det hadde brutt ut slosskamp på tribunen på en fotballkamp de hadde sett på tv kl 1930:ler: Jeg er tom for ord. Jeg trodde min sønn var pinglete:ler: Han kommer heldigvis tilbake idag da, så de får lekt sammen likevel. Lørdager er herlig, men de kan bli litt lange for L når vi ikke har planer og han er alene. Jeg har faktisk ikke peiling på hva jeg skal finne på heller. Klør etter en tur på trening, men fikk beskjed av lege for en uke siden å ta det med ro pga mage og ryggsmerter, så jeg får heller høre på ham. Har ikke hatt magesmerter på en uke, så får høre med jordmor på mandag hva hun sier. Håper hun gir meg grønt lys til å gå tilbake til lett trening.

Har forresten hørt at spinning er bra for bekkenet? Bedre enn løping ihvertfall, men jeg vet ikke? Var veldig mye på spinning før og elsker det. Er det noen av dere som har prøvd det, og hvordan fungerer det på bekkenet? Er redd for å gå på en time og ligge invalid i en uke etterpå fordi det ikke var bra likevel :P

Ble ferdig med mitt første strikkeprosjekt igår - babyluen! Ble faktisk ikke så verst, selv om jeg hadde begynt på en lue før vi fant ut at jeg brukte feil oppskrift, så er en egenmikset unik lue ;) Er ihvertfall flinkere å stikke nå enn jeg var i kunst og håndverk timene på barneskolen:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
13 timer siden, Beccy87 skrev:

Gleder meg skikkelig til å starte på OITNB! Har samlet opp av Game of Thrones også, så her er det mye godt i vente. Falt av på Orphan Black jeg også.. Synes det gikk i mye av det samme etter hvert..

Call the Midwife kalles vel Nytt liv i Eastend på norsk. Husker jeg også drev og leita etter det på grunn av det rare navnet på norsk.. Mener det skal ligge på Netflix. Håper de ikke har tatt det bort, for jeg har også lyst til å se mer. :) Føler det passer bra nå! Hehe.. Skal forresten ha ligget noe på NRK nett TV også, men husker ikke helt hvilke sesonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sunhands skrev:

Gleder meg skikkelig til å starte på OITNB! Har samlet opp av Game of Thrones også, så her er det mye godt i vente. Falt av på Orphan Black jeg også.. Synes det gikk i mye av det samme etter hvert..

Call the Midwife kalles vel Nytt liv i Eastend på norsk. Husker jeg også drev og leita etter det på grunn av det rare navnet på norsk.. Mener det skal ligge på Netflix. Håper de ikke har tatt det bort, for jeg har også lyst til å se mer. :) Føler det passer bra nå! Hehe.. Skal forresten ha ligget noe på NRK nett TV også, men husker ikke helt hvilke sesonger.

Åå takk! Jeg har ikke saumfaret Netflix enda, hadde bare fått for meg at det ikke var der jeg så det. Har vel bare sett 2-3 episoder, men nå er den en passende serie som du sier så jeg får begynne på nytt:nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
6 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Åå takk! Jeg har ikke saumfaret Netflix enda, hadde bare fått for meg at det ikke var der jeg så det. Har vel bare sett 2-3 episoder, men nå er den en passende serie som du sier så jeg får begynne på nytt:nigo: 

Måtte sjekke siden jeg fikk lyst til å se den selv! Samboer er på sommeravslutning i kveld, så da kan jeg kose meg med sånt.. Hehe.. Den ligger på Netflix ja, men med det originale navnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg med mannen på jobb (vi har jo begge samme utdannelse) og det var så deilig å faktisk jobbe og bli litt svett og skitten på hendene igjen:nigo: er vel en anonym dagbok dette her, men jeg skrev i åpningsinnlegget at jeg er utdannet innen luftfart, så samme det. Var en magisk følelse å få fly igjen etter gammelt:hoppendeglad: jeg var bare med halve dagen og var helt utslitt etterpå, men det var så verdt det!

Idag hadde jeg første jordmortime, går til samme jordmor som jeg gjorde med L. Hun er fantastisk og timen tok faktisk en hel time! En av mine bekymringer etter fødsel er å ikke få til ammingen, for det fikk jeg ikke med L. Var mye stress på KK og jeg ble sendt altfor tidlig hjem (synes jeg selv). Hun fortalte at de har begynt med et prosjekt i kommunen, hvor man kan få jordmor hjem samme dagen eller dagen etter man kommer hjem fra klinikken og få hjelp til blant annet slike ting. De tar også blodprøver og hørselstest, så vi slipper å dra helt inn til sykehuset igjen for det etter noen dager :) 

Hun sjekket hjertelyden, og den var 135 slag i minuttet, "typisk guttelyd" sa hun. Er vel ikke vitenskapelig bevist, men nå er jeg ganske sikker på at magetrollet er en gutt:biggrin: 16 dager til OUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ut som et kjempe bra tiltak med jordmor hjem på den måten! 
Tommel opp for det! :hoppendeglad:

Spennende med gjetting av kjønn, vil dere vite hva det er da om det kommer opp på OUL? 
Det er mange som sier at svangerskapet ofte er annerledes om man får et annet kjønn som nr to, er det derfor du tror det er en gutt nå også, fordi du kjenner deg igjen fra forrige gang? 
(hilsen ei som er litt over gjennomsnittet opptatt av det der med kjønn, symptomer og alt som finnes av kjerringråd for tiden):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :vinke: Det er vel aldri for sent å begynne å følge med? 

Det blir spennende med OUL og å få vite kjønn. Jeg husker jeg var superspent da jeg var sikker på at det var en jente og allerede hadde jentenavn jeg kalte henne. Hadde nok blitt en stor omstilling om jeg hadde tatt feil. :fnise:

Strikking ja... Jeg har hele tiden perioder der jeg prøver å strikke men jeg eier ikke tålmodighet. Har også en strikkegal mamma så tror jeg bare får overlate strikkingen til henne. Selv om jeg har et håp om å bli strikkegal selv en gang. Hvem skal ellers strikke til barnebarna mine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Det hørtes jo ut som et kjempe bra tiltak med jordmor hjem på den måten! 
Tommel opp for det! :hoppendeglad:

Spennende med gjetting av kjønn, vil dere vite hva det er da om det kommer opp på OUL? 
Det er mange som sier at svangerskapet ofte er annerledes om man får et annet kjønn som nr to, er det derfor du tror det er en gutt nå også, fordi du kjenner deg igjen fra forrige gang? 
(hilsen ei som er litt over gjennomsnittet opptatt av det der med kjønn, symptomer og alt som finnes av kjerringråd for tiden):fnise:

Ja, det var utrolig deilig å høre! De kunne komme hjem i en så lang periode som vi følte vi trengte. Mannen sa at vi skulle ta og binde henne fast til en stol og ikke la henne gå igjen før vi kunne alt:fnise:

Ja, helt klart! Mannen er superivrig og spurte gyn i uke 9 om hun kunne se kjønn:ler: Får vi ikke vite det på OUL og heller ikke på 3d UL som vi skal på noen uker senere så betaler han glatt 1500,- til bare for å finne det ut ;)
Nei, skulle jeg sett på svangerskapsforløp hadde jeg glatt sagt dette er jente. Var helt hinsides dårlig med L og masse innlagt og ville bare dø.. Har jo vært dårlig nå og og er det til dels fortsatt, men jeg kan ta vare på meg selv og L i det minste :) Men jordmor sa at dette med hvor dårlig man var kunne ha med partner å gjøre, og det har jeg lest før og. Så jeg tror helst det er det!

Jeg og synes det er kjempespennende å gjette kjønn, og alt dette med kjerringråd og sånt! Kinesisk fødselskalender sier gutt da (er vel 50/50 på den:fnise:), men synes det er spennende når hjertelyden også sier gutt! Så jeg holder en knapp på det, selv om jeg i bakhodet har den jentefølelsen fortsatt :P har også kun jentenavn klart, og hadde samme "problemet" med L, ingen guttenavn :P 

16 minutter siden, Chandra skrev:

Hei! :vinke: Det er vel aldri for sent å begynne å følge med? 

Det blir spennende med OUL og å få vite kjønn. Jeg husker jeg var superspent da jeg var sikker på at det var en jente og allerede hadde jentenavn jeg kalte henne. Hadde nok blitt en stor omstilling om jeg hadde tatt feil. :fnise:

Strikking ja... Jeg har hele tiden perioder der jeg prøver å strikke men jeg eier ikke tålmodighet. Har også en strikkegal mamma så tror jeg bare får overlate strikkingen til henne. Selv om jeg har et håp om å bli strikkegal selv en gang. Hvem skal ellers strikke til barnebarna mine? 

:velkommen: Det er alltid artig når nye vil følge med, så slipper jeg å føle at jeg snakker til en vegg. Elsker følelsen når jeg ser at noen har svart i dagboken :biggrin: 

Ja, det blir veldig gøy med OUL! I begynnelsen hadde jeg veldig jentefølelse, men den har dabbet litt av nå. Kanskje bevisst og, fordi jeg vil ikke være helt låst til at det er jente så er det en gutt. Ikke at det er noe galt i det, men tenker man at man skal ha spaghetti til middag men får kjøttkaker så blir man litt skuffet selv om begge deler er godt:ler: Blir en omstilling som du sier ja.
Jeg har heller egentlig ikke tålmodighet til strikking, men jeg fant en kjempeenkel lue fra Klompelompe som var mitt første prosjekt nå, tok meg 3 kvelder. Husker ikke heelt hva den het, tror kanskje det var Kjekkaslue uten brem og bånd, da ble den unisex. Tok den minste størrelsen, så framgang med en gang siden det var mønster. Syntes 3 kvelder var overkommelig:tommelsmil: Den ble ikke så verst heller. Så om du vil prøve men har like lite tålmodighet som meg er det et fint alternativ ;) Alt der man ser fremgang fort er greit for meg! Nå holder jeg på med et pledd der man begynner i ene hjørnet og strikker seg "utover" - da ser jeg også fremgang etter hver runde :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+2 og jeg kjente et kraftig dult da jeg holdt hånden på magen i morges!:rodmer: Eller, kraftig var vel å ta litt i, men jeg kjente det:fnise: jeg har tenkt tidligere at dultene må gå an å kjenne utenpå, men hver gang det har vært aktivitet der inne så slutter magetrollet å romstrere i det jeg legger hånden på for å kjenne. Trøster meg med at det kommer etterhvert, men jeg har egentlig ikke tålmodighet til "etterhvert", så jeg har dultet i magen og prøvd å få kontakt. Null respons. Stabeist :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så heldig som kjenner tydelige dult! :biggrin: Jeg tror forresten du har ei jente inni der. Har ikke noe tro på hu derre jordmora ;)  Så kjør på med tippeliste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jr var sånn forrige gang, hver gang mannen skulle kjenne ble han heeelt stille. Nå i begynnelsen er det vel gjerne bare et spark eller to før det blir stille, sånn er det hvertfall her. Koselig når man kan kjenne det utenpå da :rodmer:

Jeg tipper også jente :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Weebs skrev:

Så heldig som kjenner tydelige dult! :biggrin: Jeg tror forresten du har ei jente inni der. Har ikke noe tro på hu derre jordmora ;)  Så kjør på med tippeliste! 

Ja det er kjempekoselig:biggrin: helt til man kommer dit at man ikke får sove fordi hele magen flytter på seg og mini tydeligvis ligger enda mer ukomfortabelt enn deg:fnise: 
Jente er notert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, A4-livet skrev:

Husker jr var sånn forrige gang, hver gang mannen skulle kjenne ble han heeelt stille. Nå i begynnelsen er det vel gjerne bare et spark eller to før det blir stille, sånn er det hvertfall her. Koselig når man kan kjenne det utenpå da :rodmer:

Jeg tipper også jente :jepp:

Ja, er bare noen små bevegelser før det er stille igjen, så får nok smøre både meg og mannen med tålmodighet en stund til. Hittil har jeg kun kjent det når jeg har sittet eller lagt stille, men igår var det faktisk mye aktivitet da jeg var i aktivitet på kvelden. Når jeg kjenner så mye så tidlig regner jeg med at dette blir en meeeget aktiv baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...