Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske

Strikkesokken

Anbefalte innlegg

Ja den regelen er helt dust! Mannen her fikk heller ikke lønn de 14 dagene fordi det er en såkalt ''frivillig permisjon''... :bond:

Kan se for meg at det er blandede følelser når barna reiser på den måten. Bor han hos dere i hverdagen og er hos faren i ferier eller pendler han? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Beccy87 skrev:

Ja den regelen er helt dust! Mannen her fikk heller ikke lønn de 14 dagene fordi det er en såkalt ''frivillig permisjon''... :bond:

Kan se for meg at det er blandede følelser når barna reiser på den måten. Bor han hos dere i hverdagen og er hos faren i ferier eller pendler han? :) 

Jeg og faren bor i ulike byer, så han er der veldig sporadisk. Nå er det faktisk 10 uker siden sist. Har en fast avtale, men i fare for å brette ut for mye så blir ikke den alltid overholdt. Trist for L for han er såpass stor nå at han skjønner. Men heldigvis så gleder han seg til å dra til pappaen og han har det fint når han først er der:) Er nok litt ekstra stas at han får ta flyet alene også:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+0 idag! Herregud! Det er mye! Stopp tiden, jeg er ikke klar for dette:daane: tiden flyr, jeg skjønner ikke hvor de siste 5 månedene har blitt av. Kjennes ut som det var igår at jeg og mannen sto og gråt av fortvilelse på badet med en positiv test i hånden. Vi gikk lange turer sammen og diskuterte hva vi skulle gjøre, hadde søvnløse netter og øynene mine var hovne av tårer. Hva ville skje med min karriere? Vi har bare 2 soverom nå. Hvordan skulle vi klare dette? Hva om jeg ble like dårlig som sist og var invalid i 9 måneder? Vi bestilte time til abort, så vi ihvertfall hadde den hvis det var det vi ville gjøre. Min mor fikk vite om graviditeten ganske tidlig for jeg trengte noen å snakke med. Hun forsto tankene mine, og da kvalmen kom sa hun "Det er bare èn uke igjen nå.." og jeg ble enda mer kvalm. Hvordan i alle dager skulle jeg klare å velge vekk mitt eget barn? Det kom alltid til å være noe som manglet. Jeg husker at på en av de lange turene jeg og mannen gikk sammen så sa jeg at jeg hadde en følelse av at det var ei jente.

Jeg er så uendelig glad for at vi klarte å ta avgjørelsen sammen! Vi gleder oss masse til å møte jenta vår og bli kjent med henne:rodmer: 

Ble et sentimentalt innlegg, men det føles så stort! Samtidig som det kjennes ut som igår at vi gråt sammen så er det så fjernt at denne graviditeten ikke var planlagt. Forholdet vårt har aldri vært så bra som det er nå:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese om en skikkelig happy ending. Dette blir bra! Jeg fikk frysninger og kjenner jeg blir glad jeg også for at dere valgte å beholde den fine ballerinaen du har i magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste fornuftige jeg har å skrive etter det siste innlegget ditt er: kjærleik :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Så fint å lese om en skikkelig happy ending. Dette blir bra! Jeg fikk frysninger og kjenner jeg blir glad jeg også for at dere valgte å beholde den fine ballerinaen du har i magen :rodmer:

3 timer siden, A4-livet skrev:

Det eneste fornuftige jeg har å skrive etter det siste innlegget ditt er: kjærleik :strix:

Tusen takk begge to!:hjerte: Satt lenge og lurte på om jeg skulle poste det eller ikke, er jo veldig personlig. Har lest igjennom det noen ganger idag og får tårer i øynene hver gang. Men er ihvertfall semi-anonym her, så det går greit:biggrin: Er veldig glad vi bestemte oss for å beholde:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg begynt forberedelsene til maling av L sitt rom. Vi har jo nesten 6 liter maling til overs etter oppussingen og den kan ikke byttes, så da får vi bruke den ;)  tenkte at å male soverommene blir null stress, men herregud så mye ting vi har! Jeg tømte nesten hele rommet hans for stæsj, bare sengen og nattbordet igjen. Alt sto rundt omkring i huset :P vasket veggene der inne og sparklet hull, men siden jeg ikke begynte på malingen idag og jeg blir stressa av rot så bruker jeg out of sight - out of mind metoden. Har stuet alt inn på rommet hans igjen og lukket døren:ler: funker for ikveld ;)

Resten av kvelden skal jeg bruke på å se Call the Midwife - er blitt hekta på den serien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et ordentlig fint innlegg om følelser. Så godt å høre at dere har det så fint nå! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy moly, appen min så sånn ut idag:
20160716_103026.png

Eller, ok den så ikke akkurat sånn ut, for jeg fikset så den ble grå før jeg lå den ut her:ler: (er det forresten noen som vet om det går an å gjøre bildene mindre når man legger ut?). Uansett, 50% er over! Halvparten av graviditeten er over! Det går så fort! Med L kunne ikke tiden gått saktere. Kanskje det går fort nå fordi jeg er i bedre form og kan gjøre annet enn å spy hele dagen :P
Tenkte å feire denne milepælen med en klassisk oppdatering:nigo: fant denne på fitnessnora sin blogg, husker ikke helt hva folk pleier å ha med i disse oppdateringene.

Uker: 20+1. Måtte faktisk inn i appen for å sjekke:hoho::klaske:

Uker igjen til termin: Er vel 20+1 det og da:hakeslepp:

Kjønn: De sier jente, så håper det stemmer! Bestiller 3d til uke 26-27 og da får vi vel vite mer sikkert

Navn: Vi har tenkt på noen, men mannen er så sikker på at vi "ser hva hun heter" når hun blir født. Hvis ikke han kommer med flere forslag så har vi muligens bestemt oss:nigo:

Innkjøp: Har kjøpt vippestol. Ellers har vi foreløbig kun småting - et par bodyer og noen smokker. Tenker å kjøpe en del på barnashus når vi kjøper vogn, for der får man 10% når man handler for over 15.000

Bevegelser: Hun har dager der hun er veldig aktiv! Det er synlig utenpå magen, og foreløbig er det bare stas hver gang hun gir livstegn fra seg:rodmer:

Indre ro: Denne syntes jeg var så teit at jeg måtte ta den med:ler: "indre ro"?! Vet ikke hva som menes med det engang. Men jeg er vel relativt rolig, inni meg:ler: eneste jeg stresser med er at det går så fort, ellers går det fint. Yin og Yang og sånt.

Vektøkning: Hadde som sagt gått ned 1,2 kg her på mandag! Det likte jeg ikke. Gått litt opp igjen, og er 1,8 kg mer enn startvekt. Det er ikke mye, men jeg spiser sunt, variert og nok så jeg er egentlig ikke så bekymret. Leste et sted at mellom uke 17-24 hadde mor mest vektøkning, så skal bare se det skyter i været de neste ukene:P

Vann i kroppen: Litt tidlig for det, kanskje..

Strekkmerker: Kun noen søte små rundt navlen fra da jeg gikk med L. Smører meg med kokosolje hver kveld, selv om jeg egentlig ikke tror det har noen effekt. 

Tungt: Ikke enda, nyter det så langt:nigo:

Cravings: Sitron! Har en mugge sitronvann i kjøleskapet at all times! Ellers alt som er surt eller søtt. Blir noe søtt hver dag...rart jeg ikke har lagt på meg mer :P 

Plager: Fortsatt en del kvalme, spesielt om morgenen før jeg får i meg sitronvannet mitt:fnise: Eller når jeg er trøtt. Myyye trøtt og sliten.

Humør: Lettrørt. Gråter av ingenting. Ser jeg en søt hund på tv så gråter jeg. Blir mamma glad så gråter jeg. Sender mannen meg en fin melding så gråter jeg:ler:

Fødselsforventninger: Akkurat nå tenker jeg mest på at jeg virkelig håper mannen får blitt med. At han har fri når fødselen setter igang. Ellers håper jeg å få føde i vann (dvs mellom mandag-fredag fordi da er den avdelingen på klinikken åpen :P ). Også håper jeg på en bedre fødselsopplevelse enn sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Beccy87 skrev:

Det var et ordentlig fint innlegg om følelser. Så godt å høre at dere har det så fint nå! :strix:

Tusen takk! Er kjekt at folk på den store internetten kan bry seg så mye om fremmede folk:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 50 %! Det er stor stas :) 

Det er kjekt med sånne oppdateringer. Og så bra at du har en indre ro :hoho: Jeg driver og smører jeg også, selv om jeg innerst inne vet at det sikkert bare er tull :tongue: Men jeg smører jo uansett armer og bein etter en dusj, så hvorfor ikke klaske litt ekstra på mage og pupper! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å endre innlegget på mobil. Trykker på lagre, men ingenting skjer :rolleyes:

Men uansett! 3D-ultralyd blir garantert gøy! Det var såå kos å få se henne "skikkelig" da vi var på Haukeland. Hun er jo fremdeles litt spinkel i ansiktet, men bildet der hun suger på hånda si måtte jeg bare ha som bakgrunn på telefonen :rodmer: Smelter hver gang jeg ser det! Og vi fikk også et veldig bra der munnen og nesa er kjempetydelig. Jeg har sånn følelsesdag i dag kjenner jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.7.2016 at 11.57, Weebs skrev:

Får ikke til å endre innlegget på mobil. Trykker på lagre, men ingenting skjer :rolleyes:

Men uansett! 3D-ultralyd blir garantert gøy! Det var såå kos å få se henne "skikkelig" da vi var på Haukeland. Hun er jo fremdeles litt spinkel i ansiktet, men bildet der hun suger på hånda si måtte jeg bare ha som bakgrunn på telefonen :rodmer: Smelter hver gang jeg ser det! Og vi fikk også et veldig bra der munnen og nesa er kjempetydelig. Jeg har sånn følelsesdag i dag kjenner jeg :fnise:

Jaa, gleder meg veldig til å få se henne i 3D! Jeg syns det er helt sykt å tenke på at det faktisk ligger et menneske inni der, så å se henne sånn "skikkelig" blir nok veldig spesielt:nigo:
Godt det ikke bare er jeg som har sånne dager:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag og frii! Våknet til en melding fra eksen om at L har fått lus!!!!:haar: Herreguuud jeg fikk helt noia! Han mente han må ha hatt det en stund for det var en del:sjokkbla: uten å sjekke meg selv skyndte jeg meg avgårde til apoteket for å kjøpe lusemiddel:ler: kom hjem og jaggu meg var det to lus på hodet her, og masse egg. Dritekkelt! Klør på hele meg av tanken:daane: Syns det er rart at ikke vi har merket noe til det på L tidligere. Han må ha tatt det med seg fra ferien for 2 uker siden. Jeg har aldri hatt lus før, og har vært så fornøyd med at L aldri har hatt det heller til tross for mye smitte i barnehage og på skolen. Usj. Håper det forsvinner fortere enn fy! Har gitt klar beskjed til mannen om at han må sjekke seg og kjøpe en kur og:P Godt vår hårete Olata ikke er her enda, da hadde jeg hatt litt av en jobb foran meg:fnise: det som sto på to-do-listen min idag var å ligge på sofaen med netflix. Nå vet jeg ikke om jeg tør å legge meg ned på sofaen engang:ler:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lus!!! Det har jeg faktisk skikkelig angst for. Herregud, må du drive å fryse dyner osv da!?

Heldige Olata som slipper dette styret, altså! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Lus!!! Det har jeg faktisk skikkelig angst for. Herregud, må du drive å fryse dyner osv da!?

Heldige Olata som slipper dette styret, altså! :bond:

Ja, det er fælt! Men har alltid tenkt at om vi får lus i huset så kommer jeg til å dø. Brenne ned hele kåken i panikk:hoho: Men går overraskende greit. Har selvfølgelig googlet alt jeg kan og det er visst ikke så farlig som jeg har trodd. De kan hverken hoppe eller fly:nigo: Ikke har jeg klødd heller. Ihvertfall ikke før jeg fant ut at vi har lus:fnise: Nå er det jo bare jeg som er hjemme, da. Hadde kanskje brutt ut mer panikk om både jeg, L og mannen hadde lus og gikk oppi hverandre hele tiden. Eller L gikk på skolen, ble lusfri og kom hjem og hadde nye :P Var litt stressa for det med dynene, for jeg har ikke plass til en dyne i fryseren:ler: Men fant ut at det var nok å koke sengetøyet, og det er jo greit for jeg vasker alltid sengetøy, undertøy og håndklær på 90 uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det siste døgnet kjent på noen heftige kynnere. Var først litt usikker på hva det var, men kjenner nå at det er det. Syntes det var så tidlig, men googlet (seff:fnise:) og fant ut at det var helt normalt siste halvdel av svangerskapet. Dritt:dry: er jo ikke vondt, men nyter ikke at hele magen bare strammer seg plutselig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke plass til en dyne i fryseren, så aner ikke hvordan jeg skulle ha løst det problemet :P Vasking er bedre! :) 

Kynnere allerede, ja! Jeg har alltid trodd det bare var noe som kom helt til slutten av svangerskapet, men tydeligvis ikke :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! Har lest litt sånn til og fra her de siste ukene, så nå skal jeg jaggu somle meg til å legge igjen spor etter meg også. Så. Hallo! Gratulerer med jente! Ikke gratulerer med lus :overrasket: Begynte å klø over hele kroppen jeg nå, uæsj. Enkelte av tingene som hører med det å ha barn kunne jeg lett droppet ass :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 15. juli 2016 at 12.46, Strikkesokken skrev:

20+0 idag! Herregud! Det er mye! Stopp tiden, jeg er ikke klar for dette:daane: tiden flyr, jeg skjønner ikke hvor de siste 5 månedene har blitt av. Kjennes ut som det var igår at jeg og mannen sto og gråt av fortvilelse på badet med en positiv test i hånden. Vi gikk lange turer sammen og diskuterte hva vi skulle gjøre, hadde søvnløse netter og øynene mine var hovne av tårer. Hva ville skje med min karriere? Vi har bare 2 soverom nå. Hvordan skulle vi klare dette? Hva om jeg ble like dårlig som sist og var invalid i 9 måneder? Vi bestilte time til abort, så vi ihvertfall hadde den hvis det var det vi ville gjøre. Min mor fikk vite om graviditeten ganske tidlig for jeg trengte noen å snakke med. Hun forsto tankene mine, og da kvalmen kom sa hun "Det er bare èn uke igjen nå.." og jeg ble enda mer kvalm. Hvordan i alle dager skulle jeg klare å velge vekk mitt eget barn? Det kom alltid til å være noe som manglet. Jeg husker at på en av de lange turene jeg og mannen gikk sammen så sa jeg at jeg hadde en følelse av at det var ei jente.

Jeg er så uendelig glad for at vi klarte å ta avgjørelsen sammen! Vi gleder oss masse til å møte jenta vår og bli kjent med henne:rodmer: 

Ble et sentimentalt innlegg, men det føles så stort! Samtidig som det kjennes ut som igår at vi gråt sammen så er det så fjernt at denne graviditeten ikke var planlagt. Forholdet vårt har aldri vært så bra som det er nå:hjerte:

Åh... ❤️ Jeg er egentlig ikke sånn at jeg så lett blir rørt, men dette fikk jeg tårer i øynene av. Forstår godt at det ikke alltid er like lett! Det er ofte så mange ting man føler skal være på plass.. Men så utrolig små og uviktige disse tingene føles etter hvert som magen vokser og man begynner å bli kjent med baby! Herlig at forholdet deres bare har blitt sterkere også! Og tenk, nå er det ikke så innmari lenge til vi møter noen småttinger! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...