mr.popcorn Skrevet 17. november 2020 #321 Del Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Coffee1234 skrev: Hei igjen Vi har nå fått klarsignal fra familie at de vil hjelpe oss med prosessen, noe som gjør det overkommelig å gjøre det privat likevel Ser som sagt at det koster 75 000 for ti strå på european spermbank. Er det noen som vet om det vil koste det samme, dersom f.eks Livio eller Hausten da bestiller for oss? Isåfall vurderer vi å gjøre det i Norge istedet for DK, da det koster 10 000 med inseminasjon, og tror det fort faktisk kan bli dyrere med reisekostnader til DK. Det koster en del og få fraktet stråene til Norge. Skjekk med Hausken og Livio hva de skal ha for transport og administrasjon. Så er dere sikker på at dere vet nøyaktig. (jeg har ikke gjort den delen av prosessen selv, men vet fra andre at det ble en del dyrere.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 18. november 2020 #322 Del Skrevet 18. november 2020 7 timer siden, mr.popcorn skrev: Det koster en del og få fraktet stråene til Norge. Skjekk med Hausken og Livio hva de skal ha for transport og administrasjon. Så er dere sikker på at dere vet nøyaktig. (jeg har ikke gjort den delen av prosessen selv, men vet fra andre at det ble en del dyrere.) Vi har brukt Livio. De er veldig behjelpelige med alt. Der er ingen spørsmål er for dumme. De forklarer nøye hva som skal gjøres når. De er lette å få tak 8 på dagtid. Anbefaler de på det varmeste 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 18. november 2020 #323 Del Skrevet 18. november 2020 Så kjekt, jeg har tatt kontakt med både Livio og Hausken nå, så er jeg veldig spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 18. november 2020 #324 Del Skrevet 18. november 2020 Fikk ikke svar av Livio i dag, men Hausken ringte opp igjen. Hvis man f.eks bestiller 8 strå av dem, virker det ikke som at det blir veldig mye dyrere og bestille stråene til dem framfor DK. Dessuten informerte hun om at partnerdonasjon vil bli lovlig fra 2021, noe vi har veldig lyst å benytte oss av. Da blir dette enda dyrere, men dette har vært drømmen vår som vi ikke har fått med oss ville bli lov i Norge, så nå ser det ut til at kanskje dette bli veien for oss :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeiv stork Skrevet 18. november 2020 Forfatter #325 Del Skrevet 18. november 2020 3 timer siden, Coffee1234 skrev: Fikk ikke svar av Livio i dag, men Hausken ringte opp igjen. Hvis man f.eks bestiller 8 strå av dem, virker det ikke som at det blir veldig mye dyrere og bestille stråene til dem framfor DK. Dessuten informerte hun om at partnerdonasjon vil bli lovlig fra 2021, noe vi har veldig lyst å benytte oss av. Da blir dette enda dyrere, men dette har vært drømmen vår som vi ikke har fått med oss ville bli lov i Norge, så nå ser det ut til at kanskje dette bli veien for oss Velkommen hit😍 så spennende å høre at dere er i gang! Vi har gjort mange forsøk på Riksn av forskjellig slag så bare spør om det er noe du lurer på ang det:) fantastisk at det skal bli mulig med partnerdonasjon og jeg tror vi må være aktiv i å pushe klinikkene slik at de setter i gang med en gang😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #326 Del Skrevet 18. november 2020 14 minutter siden, Skeiv stork skrev: Velkommen hit😍 så spennende å høre at dere er i gang! Vi har gjort mange forsøk på Riksn av forskjellig slag så bare spør om det er noe du lurer på ang det:) fantastisk at det skal bli mulig med partnerdonasjon og jeg tror vi må være aktiv i å pushe klinikkene slik at de setter i gang med en gang😉 Hvordan fungerer sæddonor ivf forsøk hos riksen? Anonymkode: 18021...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeiv stork Skrevet 18. november 2020 Forfatter #327 Del Skrevet 18. november 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer sæddonor ivf forsøk hos riksen? Anonymkode: 18021...5fe Alt organiseres av Riks'n, men man får ikke velge selv. De spør om man har noen preferanser for hår/hud og ser på partner sine farger:) Det er en del ventetid pga at det er få donorer, så man får testet tålmodigheten for å si det sånn! Endret 18. november 2020 av Skeiv stork Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.popcorn Skrevet 19. november 2020 #328 Del Skrevet 19. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer sæddonor ivf forsøk hos riksen? Anonymkode: 18021...5fe Jeg er gravid nå etter IVF med donorsæd på Riksen, som Skeiv stork skriver, det er en tolmodighetsprøve. Men utenom det har vi vært veldig fornøyd. Du får ikke vite noe om donor, de velger ut i fra hvordan partner ser ut, så får du ønske hvis det er noe som er viktig for dere (vi ønsket oss en laaaaang donor, jeg er lav og hele samboer sin familie er laaang). Men vi vet ikke om de har tatt hensyn til det. Vi har muligheten til helsøsken, fordi jeg har fire befrukta egg på frys, men går det ikke på de fire eggene blir det ikke samme donor på småsøsken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shabachtani Skrevet 19. november 2020 #329 Del Skrevet 19. november 2020 På 17.11.2020 den 23.05, Coffee1234 skrev: Så flott å høre! Hvis dette stemmer, er det egentlig helt fantastisk. Da slipper vi rensingen til DK. Men da jeg fikk et prisoverslag fra medicus, på utvidet profil og "barnerett", stod det at det ville koste omtrent 20 000 kroner. Fikk ikke det helt til å stemme med mitt regnestykke. Og har ikke helt forstått barnerett heller, det gir en en slags garanti for søsken, men man kan risikere at donorer ikke har flere strå? Barnerett: Du har rett i at det ikke gir rett til søsken/strå! Men du får «rett til» å ha barn etter den donoren, som kan brukes av X antall kvinner i Norge. Du må kjøpe barnerett for hver donor du kjøper. Men si du kjøper barnerett og tre strå, og siden ønsker flere strå, kan donoren være utsolgt. Da må man ha ny barnerett til ny donor, men du har fortsatt barnerett på første donor hvis den dukker opp igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #330 Del Skrevet 19. november 2020 På 18.11.2020 den 20.17, Skeiv stork skrev: Alt organiseres av Riks'n, men man får ikke velge selv. De spør om man har noen preferanser for hår/hud og ser på partner sine farger:) Det er en del ventetid pga at det er få donorer, så man får testet tålmodigheten for å si det sånn! Vi har ventet 1 pr og skal begynne på spray i desember nemlig 😊 Anonymkode: 18021...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeiv stork Skrevet 19. november 2020 Forfatter #331 Del Skrevet 19. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ventet 1 pr og skal begynne på spray i desember nemlig 😊 Anonymkode: 18021...5fe Åj, så spennende! Hold oss oppdatert på hvordan det går😊🤞🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #332 Del Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, Skeiv stork skrev: Åj, så spennende! Hold oss oppdatert på hvordan det går😊🤞🤩 Takk 😊 Anonymkode: 18021...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #333 Del Skrevet 30. november 2020 Hei, jeg er ny her! Er det noen som har erfaring med bestilling av donorsæd gjennom Livio, og kan fortelle meg prosessen rundt bestilling, betaling og hvor lang tid det tar fra bestilling før donorsæden ankommer klinikken? Anonymkode: 4ce4e...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 2. desember 2020 #334 Del Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 18.25): Hei, jeg er ny her! Er det noen som har erfaring med bestilling av donorsæd gjennom Livio, og kan fortelle meg prosessen rundt bestilling, betaling og hvor lang tid det tar fra bestilling før donorsæden ankommer klinikken? Anonymkode: 4ce4e...350 Hei. Velkommen. Mener å huske det bare tok en ukes tid fra bestilling til det var på klinikken. Får faktura. De på Livio er veldig behjelpelig med bestilling og forklarer godt hvordan det fungerer. Forklarer forskjellen på vasket og uvasket sæd. Hva barnerett er og hvorfor man må kjøpe det. Klippet fra Livio sin side : "Vi benytter idag donorsæd fra European Sperm Bank. Etter norske retningslinjer benyttes det bare sæd fra ikke-anonym sæddonor. Donor forblir anonym for kvinnen/paret, men barnet har rett til kunnskap om donorens identitet når han eller hun fyller 15 år. Fram til 2019 var denne aldersgrensen 18 år. Om det ønskes flere barn med samme sæddonor kan donorsæd reserveres til søskenforsøk hos sædbanken og/eller lagres ved klinikken vår. Under den første samtalen med gynekolog gjennomgås rutiner for utvelgelse av sæddonor. Våre sykepleiere informerer og hjelper til med bestilling av donorsæd. Før behandling kan igangsettes er det viktig at donorsæden er på plass på klinikken. Kontakt oss dersom du er usikker på om klinikken har mottatt donorsæd til behandlingen" Lykke til ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.popcorn Skrevet 8. desember 2020 #335 Del Skrevet 8. desember 2020 Hvordan går det med alle sammen? Har du hatt nytt forsøk @Skeiv stork? Klarer du å slappe av som gravid @Jente_38? Og hvordan går prosessen @Coffee1234? Og resten av dere som enten er anonyme eller som jeg har glemt (skylder i så fall glatt på hormoner og beklager så mye). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 9. desember 2020 #336 Del Skrevet 9. desember 2020 mr.popcorn skrev (23 timer siden): Hvordan går det med alle sammen? Har du hatt nytt forsøk @Skeiv stork? Klarer du å slappe av som gravid @Jente_38? Og hvordan går prosessen @Coffee1234? Og resten av dere som enten er anonyme eller som jeg har glemt (skylder i så fall glatt på hormoner og beklager så mye). Hei. Her går det bra. Klarer å slappe mer av ☺️ Er nå i gravid kr 26. Det er mye liv om dagen. Spesielt når jeg legger meg ned. Vi begynner absolutt å glede oss. Fikk vognen i går. Stas. Etter jul skal vi lage barnerom. Hvordan går det med deg @mr.popcorn? Er også nysgjerrig hvordan det går med dere andre 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #337 Del Skrevet 9. desember 2020 Jeg må bare få stikke nesen innom og si at dette er en nydelig tråd. Bare støtte og hjelp og en følelse av fellesskap. For en fin gjeng. Hilsen en ikke-skeiv ikke-prøver Anonymkode: a6b48...b8e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #338 Del Skrevet 9. desember 2020 Tusen takk for svar Jente_38 ! Vi la inn bestillingen på fredag og venter på levering til klinikken. Vi satser på å rekke forsøk med IUI i desember, og har EL til helgen! Krysser fingrene for at stråene rekker frem, og at det fungerer. Er det noen sjanse for at dette skal klaffe på 3 forsøk IUI, mon tro? Anonymkode: 4ce4e...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 10. desember 2020 #339 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tusen takk for svar Jente_38 ! Vi la inn bestillingen på fredag og venter på levering til klinikken. Vi satser på å rekke forsøk med IUI i desember, og har EL til helgen! Krysser fingrene for at stråene rekker frem, og at det fungerer. Er det noen sjanse for at dette skal klaffe på 3 forsøk IUI, mon tro? Anonymkode: 4ce4e...350 Hei. Å så spennende!! 🤞😀 Det tok ikke lang tid når vi bestilte stråene. Håper de er her ila uken, så dere får satt i gang som tenkt. Det er en sjanse for det. Ei venninne klarte det på 1.forsøk. Ei annen klarte det på andre forsøk. Det er rett og slett ingen fasit i denne prosessen vi er i. Mange bruker bange år, selv om man ikke finner noe galt med kroppen - inkl meg selv. Brukt over 5 1/2 år. Dette er kanskje et litt merkelig råd, men forsøk å tenk at det ikke kommer til å gå, og bli heller positivt overrasket om det klaffer! 😊 Da slipper fallhøyden å bli så stor. Man blir jo selvfølgelig skuffet, men man klarer kanskje å unngå å komme i de dypeste sorgene. Den taktikken brukte jeg etterhvert og det hjalp. Selv om det er sårt å ikke få det til når det ser ut som "alle" andre får det til. Ønsker deg/ dere masse lykke til ♥️ Hold oss oppdatert ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.popcorn Skrevet 10. desember 2020 #340 Del Skrevet 10. desember 2020 Jente_38 skrev (14 timer siden): Hei. Her går det bra. Klarer å slappe mer av ☺️ Er nå i gravid kr 26. Det er mye liv om dagen. Spesielt når jeg legger meg ned. Vi begynner absolutt å glede oss. Fikk vognen i går. Stas. Etter jul skal vi lage barnerom. Hvordan går det med deg @mr.popcorn? Er også nysgjerrig hvordan det går med dere andre 😊 Så bra 😊 veldig betryggende med alle bevegelsene. Da er det lettere å holde fast på at det faktisk er ett menneske der inne. Oh, hva vogn gikk dere for? Jeg nærmer meg uke 30 og merker ting blir tyngre, sparken hardere og gleden over at mini snart kommer større. Vi har flyttet og begynner å komme i orden i ny leilighet, jeg klær i fingrene etter å fikse barnerom, men skal som dere vente til januar. Foreløbig er det bare esker og rot der 🙈 Og anonym, masse lykke til! Støtter rådet til Jente_38 tenk at det ikke går, så blir den positive overraskelsen stor og den negative sannheten kanskje litt mindre tung ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå