Gå til innhold

Skeive prøvere


Skeiv stork

Anbefalte innlegg

abderitt skrev (14 minutter siden):

Og der var ho gravid 🥰

Hurra!!! Gratulerer så mye til dere begge 🥰 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

abderitt skrev (På 9.2.2023 den 21.57):

Heisann! 
Lenge sida eg har oppdatert her no.
Vi er akkurat gått gjennom vårt tredje, siste, og misslukka IUI-forsøk. Kjedelig, men slik er livet. Værst for kona trur eg. 

Er no henvist til St. Olavs, fått papira i hus som skal klargjerast til å sendast. Forstår ikkje kvifor eg, som ikkje skal gå gravid, må ta blodprøve. 😝 Eg slit med uregelmessig mens, og veit aldri når den kjem. Noko som er kjedeleg når ein må ta blodprøve på syklusdag 2-4. Eg har allereie ein syklus som går frå alt ifrå 26 dagar til 176 det siste året. Kjedeleg å må vente i eit halvt år fordi eg må sende inn mine blodprøver. 
Er det nokon som har vore utfor det same, som veit om det går an å ringe inn å forklare situasjonen? Slik at vi kan kome igang utan å vente på mine evigtreige blodprøvesvar?   

Er det vanlig rutine det, at begge må ta blodprøve når kun den ene skal gå gravid? Det gir jo ingen mening….har du spurt dem hvorfor du må ta blodprøve, og hva svarte de i så fall?

Anonymkode: 5db99...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Er det vanlig rutine det, at begge må ta blodprøve når kun den ene skal gå gravid? Det gir jo ingen mening….har du spurt dem hvorfor du må ta blodprøve, og hva svarte de i så fall?

Anonymkode: 5db99...5c4

Er visst vanlig rutine, kvifor? Ingen aning. Synes sjølv det gir null meining, men orkar ikkje å krangle med dei. 

 

Germinien skrev (1 time siden):

Hurra!!! Gratulerer så mye til dere begge 🥰 

Tusen takk!! Håpar det sett seg! Er jo framleis tidleg og mykje kan skje framleis, men kryssar fingrane for baby i sein-februar 2024! (Tilogmed mogeleg for skotårsbaby!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (19 timer siden):

Og der var ho gravid 🥰

Hurra! Så stas 🤩 krysser fingrene for at frøet sitter godt fastlimt, så dere får dere en februarbaby 🤞🏼 

Her er minien vår straks et helt år gammel, tiden flyr! Venter på at konemor skal bli klar for nummer to, forhåpentligvis begynner vi prosessen ila senhøsten eller nærmere jul. Har to strå igjen på Hausken 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeti92 skrev (19 minutter siden):

Hurra! Så stas 🤩 krysser fingrene for at frøet sitter godt fastlimt, så dere får dere en februarbaby 🤞🏼 

Her er minien vår straks et helt år gammel, tiden flyr! Venter på at konemor skal bli klar for nummer to, forhåpentligvis begynner vi prosessen ila senhøsten eller nærmere jul. Har to strå igjen på Hausken 🤞🏼

Ja, kryssar fingrane vi og! Termin er no 26. Februar, so er jo sjans for at det vert både skotårsbaby, eventuelt på storesøster sin bursdag som er heilt i starten av mars. So vert spennande tider framover!

 

Og lykke til sjølv! Blir stas med forhåpentligvis to tette! Her blir det ca. 9 års aldersforskjell, og kjenner at eg har gløymd det aller meste når det gjeld baby. Hos dåke ligger det nok litt meir ferskt i minne. 😆🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
abderitt skrev (På 18.6.2023 den 15.08):

Ja, kryssar fingrane vi og! Termin er no 26. Februar, so er jo sjans for at det vert både skotårsbaby, eventuelt på storesøster sin bursdag som er heilt i starten av mars. So vert spennande tider framover!

 

Og lykke til sjølv! Blir stas med forhåpentligvis to tette! Her blir det ca. 9 års aldersforskjell, og kjenner at eg har gløymd det aller meste når det gjeld baby. Hos dåke ligger det nok litt meir ferskt i minne. 😆🤩

Hvordan går det med svangerskapet?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yeti92 skrev (4 timer siden):

Hvordan går det med svangerskapet?☺️

Det går veldig fint! 16+2 i dag, og formen til kona har vore super til no, heldigvis! 

Strikka og handla mykje allereie, storesysta veit om det no og, og gler seg veldig! 😍 

 

Korleis går det med dykk og planlegginga?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (1 time siden):

Det går veldig fint! 16+2 i dag, og formen til kona har vore super til no, heldigvis! 

Strikka og handla mykje allereie, storesysta veit om det no og, og gler seg veldig! 😍 

 

Korleis går det med dykk og planlegginga?

Så kjekt å høre! 👏🏼 Kommer til å gå unna nå 😄 Håper formen holder seg bra ☺️ Stas for storesøster!

Vi har time til sjekk på Hausken snart, så blir spennende å se hvor raskt vi kjører på! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeti92 skrev (7 minutter siden):

Så kjekt å høre! 👏🏼 Kommer til å gå unna nå 😄 Håper formen holder seg bra ☺️ Stas for storesøster!

Vi har time til sjekk på Hausken snart, så blir spennende å se hvor raskt vi kjører på! 

So stas! Håpar de får starta prosessen snart! 

Bur de forresten og i Bergen? Hadde vore kjekt å bli kjent med litt fleire regnbogefamiliar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har startet første forsøk med IUI , veldig spent. Regner jo med at det skal mye til for at det klaffer på første forsøk, men veldig spennende å være i gang med prosessen

Anonymkode: 70e11...96e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har startet første forsøk med IUI , veldig spent. Regner jo med at det skal mye til for at det klaffer på første forsøk, men veldig spennende å være i gang med prosessen

Anonymkode: 70e11...96e

So kjekt!! Masse lukke til, håpar det klaffar fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (16 timer siden):

So kjekt!! Masse lukke til, håpar det klaffar fort! 

Tusen takk! Og lykke til videre og kos dere masse med graviditeten. 🥰

Savner veldig mer nettverk. Kjenner ingen i samme situasjon, men dessverre bor vi ikke i Bergen heller. Blir litt annerledes med heteropar uansett syns vi 😊

Anonymkode: 4b6f4...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tusen takk! Og lykke til videre og kos dere masse med graviditeten. 🥰

Savner veldig mer nettverk. Kjenner ingen i samme situasjon, men dessverre bor vi ikke i Bergen heller. Blir litt annerledes med heteropar uansett syns vi 😊

Anonymkode: 4b6f4...c53

Berre å flytte! 😉 Bergen er ein flott by!

Hehe, neida. Men ja, er kjedelig å ikkje ha eit nettverk, ein er jo i ein annleis situasjon enn heterofile par, sjølv om mykje og er likt. Om du bur i ein by, finnes det nok eit nettverk, ein må berre finne det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

yeti92 skrev (15 timer siden):

Nå venter vi i spenning på om første forsøk på et søsken lykkes 🥰🤞🏼

Lykke til! 🤞❤️

Anonymkode: 54b84...c89

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som vet om det finnes en gruppe på facebook eller lignende, for skeive foreldre /prøvere? 

Anonymkode: 70e11...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...