Gå til innhold

Skeive prøvere


Skeiv stork

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Skeiv stork skrev:

Hvor lenge sto dere på medisiner etter at dere ble gravide? 

Hei.

Cyclogest. Fikk beskjed om at jeg kunne stoppe med det rundt uke7-8, men valgte selv å gå på den frem til uke 12.

Grunnen til det var at jeg har mistet 6 ganger tidligere og var redd for å miste igjen. Selv om legen sa at kroppen produserte nok selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Jente_38 skrev:

Hei.

Cyclogest. Fikk beskjed om at jeg kunne stoppe med det rundt uke7-8, men valgte selv å gå på den frem til uke 12.

Grunnen til det var at jeg har mistet 6 ganger tidligere og var redd for å miste igjen. Selv om legen sa at kroppen produserte nok selv. 

Takk for svar😊 Skjønner at det er skummelt! Håper alt går bra med deg🙂🍁

Endret av Skeiv stork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Skeiv stork skrev:

Hvor lenge sto dere på medisiner etter at dere ble gravide? 

Jeg gikk på crinone ( tror den het det, vaginalgel) som jeg skulle gå på 15 dager fra uttak. Så gikk på det frem til den dagen jeg fikk positiv graviditetstest, og ingen flere medisiner etter det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg begynner med piller i morgen🥳 endelig er vi i gang igjen!! 

Hvordan går det med dere? 

Er det noen her som er i gang med nytt forsøk nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skeiv stork skrev:

Hallo! Jeg begynner med piller i morgen🥳 endelig er vi i gang igjen!! 

Hvordan går det med dere? 

Er det noen her som er i gang med nytt forsøk nå? 

Spennede! Gratulerer 😃 hvor lenge skal du gå på piller før inseminering? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mr.popcorn skrev:

Spennede! Gratulerer 😃 hvor lenge skal du gå på piller før inseminering? 

Takk🤩 det er vel 5 dager hvis jeg husker riktig. Og den femte + sjette dagen tar jeg sprøyter også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Skeiv stork skrev:

Takk🤩 det er vel 5 dager hvis jeg husker riktig. Og den femte + sjette dagen tar jeg sprøyter også. 

Spennede! Masse lykke til, krysser fingrene for deg 🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, mr.popcorn skrev:

Spennede! Masse lykke til, krysser fingrene for deg 🤞🤞🤞

Tusen takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2020 den 21.36, Skeiv stork skrev:

Takk🤩 det er vel 5 dager hvis jeg husker riktig. Og den femte + sjette dagen tar jeg sprøyter også. 

Masse lykke til 🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2020 den 21.36, Skeiv stork skrev:

Takk🤩 det er vel 5 dager hvis jeg husker riktig. Og den femte + sjette dagen tar jeg sprøyter også. 

Hvordan går det med deg Skeiv stork? Tenkt masse på deg og forsøket ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mr.popcorn skrev:

Hvordan går det med deg Skeiv stork? Tenkt masse på deg og forsøket ditt. 

Takk, det går bra😊 akkurat begynt tww nå, så krysser fingrene. Fikk en del bivirkninger fra medisinene så symptomer blir vanskelig å skille fra dem. Men håper for harde livet! Nå er det vel vår tur snart 🤞

Hvordan går det med deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skeiv stork skrev:

Takk, det går bra😊 akkurat begynt tww nå, så krysser fingrene. Fikk en del bivirkninger fra medisinene så symptomer blir vanskelig å skille fra dem. Men håper for harde livet! Nå er det vel vår tur snart 🤞

Hvordan går det med deg? 

🤞🤞🤞🤞🤞 Bivirkninger er slitsomme saker, men satser på medisinene gjør jobben sin! 

 

Her går det greit. Jeg er sliten og begynner å bli tjukk. Men klager for all del ikke, denne magen har jeg jobbet hardt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, mr.popcorn skrev:

🤞🤞🤞🤞🤞 Bivirkninger er slitsomme saker, men satser på medisinene gjør jobben sin! 

 

Her går det greit. Jeg er sliten og begynner å bli tjukk. Men klager for all del ikke, denne magen har jeg jobbet hardt for. 

Ja, håper det! 

Kan tenke meg at det blir tungt etter hvert, men så kommer det en liten til slutt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg i  smug fulgt med denne tråden en stund, uten å tørre å kommentere. Dere er tøffe som deler både gleder og sorger, heier på dere!

Jeg og samboeren min hadde tenkt oss å starte i August med inseminasjonsforsøk i københavn, det ble lagt på is av åpenbare grunner. Jeg gikk litt i kjelleren en stund og det føltes enda vanskligere for to kvinner å bli foreldre.

Vi tenkte oss dk mye av økonimiske grunner, og at det har vært noe lettere å lese seg opp på. Nå kjenner jeg meg såpass klar at det økonomiske får  bare være, så jeg er igang å undersøke fertilitetsklinikker i oslo-område. Har dere noen tips, erfaringer gode som dårlige og/eller råd til hva vi bør se etter?

Etter det jeg har sett har Medicus en "økonomiguide" som virker veldig forutsigbar og lett å forholde seg til, men jeg er litt nysgjerrig på klinikkHausken, men syntes det er litt vanskelig å vite hva jeg kan forvente, selv etter at jeg har kontaktet klinikken.

Av det lille jeg kan lese på nett, er det blandete personlige erfaringer med de ulike klinikkene, jeg har ikke blitt noe mer opplyst eller fått en følelse av hvem klinikk som er riktig for oss - MEN jeg hadde satt pris på om noen av dere ville delt litt erfaringer.

 

Ha en fin dag videre!

Anonymkode: ab6e8...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Nå har jeg i  smug fulgt med denne tråden en stund, uten å tørre å kommentere. Dere er tøffe som deler både gleder og sorger, heier på dere!

Jeg og samboeren min hadde tenkt oss å starte i August med inseminasjonsforsøk i københavn, det ble lagt på is av åpenbare grunner. Jeg gikk litt i kjelleren en stund og det føltes enda vanskligere for to kvinner å bli foreldre.

Vi tenkte oss dk mye av økonimiske grunner, og at det har vært noe lettere å lese seg opp på. Nå kjenner jeg meg såpass klar at det økonomiske får  bare være, så jeg er igang å undersøke fertilitetsklinikker i oslo-område. Har dere noen tips, erfaringer gode som dårlige og/eller råd til hva vi bør se etter?

Etter det jeg har sett har Medicus en "økonomiguide" som virker veldig forutsigbar og lett å forholde seg til, men jeg er litt nysgjerrig på klinikkHausken, men syntes det er litt vanskelig å vite hva jeg kan forvente, selv etter at jeg har kontaktet klinikken.

Av det lille jeg kan lese på nett, er det blandete personlige erfaringer med de ulike klinikkene, jeg har ikke blitt noe mer opplyst eller fått en følelse av hvem klinikk som er riktig for oss - MEN jeg hadde satt pris på om noen av dere ville delt litt erfaringer.

 

Ha en fin dag videre!

Anonymkode: ab6e8...c46

Velkommen ❤️ 

Jeg har selv gjort det offentlig, på Riksen, det er billigere men laang vente tid. Anbefaler likevell at dere sender en søknad dit, så står dere i køen hvis ting ikke skulle klaffe privat. 

Har ei venninne som har drevet å undersøkt og hun ble ganske overasket over prisforskjellen og utvalget av sæd, Medikus og Hausken kjøper fra to forskjellige banker, så det kan være noe å ha i bakhodet. (husker ikke detaljene, men kan skjekke med henne hvordan det var). 

 

Lykke til i valgene fremover! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, mr.popcorn skrev:

Velkommen ❤️ 

Jeg har selv gjort det offentlig, på Riksen, det er billigere men laang vente tid. Anbefaler likevell at dere sender en søknad dit, så står dere i køen hvis ting ikke skulle klaffe privat. 

Har ei venninne som har drevet å undersøkt og hun ble ganske overasket over prisforskjellen og utvalget av sæd, Medikus og Hausken kjøper fra to forskjellige banker, så det kan være noe å ha i bakhodet. (husker ikke detaljene, men kan skjekke med henne hvordan det var). 

 

Lykke til i valgene fremover! 

Hvilken mente hun var best da? Hvilke av de var billigst og hadde best utvalg?  (uavhengig av hvem som var best) ? 

Anonymkode: 18021...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mr.popcorn skrev:

Velkommen ❤️ 

Jeg har selv gjort det offentlig, på Riksen, det er billigere men laang vente tid. Anbefaler likevell at dere sender en søknad dit, så står dere i køen hvis ting ikke skulle klaffe privat. 

Har ei venninne som har drevet å undersøkt og hun ble ganske overasket over prisforskjellen og utvalget av sæd, Medikus og Hausken kjøper fra to forskjellige banker, så det kan være noe å ha i bakhodet. (husker ikke detaljene, men kan skjekke med henne hvordan det var). 

 

Lykke til i valgene fremover! 

Tusen takk for velkomsten! Spennende tid fremover.

Det hørtes veldig fornuftig ut å stå i offentlig kø.

Så flott om du hadde sjekket med henne. Medicus virket til for meg å spille med litt mer åpne kort ift hva en kan forvente av pris, mtp gebyrer osv.  Har blitt overrasket hvor kostbart det er, men er alikevel litt mer oversiktlig å kunne se prisene på papir. Forsøkt å chatte med Hausken, men fikk bare til svar at etter en fertilitetssjekk (som koster 2000-3000) får man vite hva alt vil koste.. Har forståelse for at det ikke er så lett for klinikkene å gi en eksakt pris altså.

 

 

Anonymkode: ab6e8...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Nå har jeg i  smug fulgt med denne tråden en stund, uten å tørre å kommentere. Dere er tøffe som deler både gleder og sorger, heier på dere!

Jeg og samboeren min hadde tenkt oss å starte i August med inseminasjonsforsøk i københavn, det ble lagt på is av åpenbare grunner. Jeg gikk litt i kjelleren en stund og det føltes enda vanskligere for to kvinner å bli foreldre.

Vi tenkte oss dk mye av økonimiske grunner, og at det har vært noe lettere å lese seg opp på. Nå kjenner jeg meg såpass klar at det økonomiske får  bare være, så jeg er igang å undersøke fertilitetsklinikker i oslo-område. Har dere noen tips, erfaringer gode som dårlige og/eller råd til hva vi bør se etter?

Etter det jeg har sett har Medicus en "økonomiguide" som virker veldig forutsigbar og lett å forholde seg til, men jeg er litt nysgjerrig på klinikkHausken, men syntes det er litt vanskelig å vite hva jeg kan forvente, selv etter at jeg har kontaktet klinikken.

Av det lille jeg kan lese på nett, er det blandete personlige erfaringer med de ulike klinikkene, jeg har ikke blitt noe mer opplyst eller fått en følelse av hvem klinikk som er riktig for oss - MEN jeg hadde satt pris på om noen av dere ville delt litt erfaringer.

 

Ha en fin dag videre!

Anonymkode: ab6e8...c46

Hei og velkommen :)

Vi har brukt Livio på Majorstuen og har vært veldig fornøyd hele veien. De tar seg god tid og forklarer godt, og de er lette å få tak i på telefonen og e-post, dersom det er noe man lurer på.
Vi har nå vært i prosessen i 5 1/2 år. Vært noen intense og tøffe år...

Alt fra insiminering til IVF forsøk. 

Når det gjelder det økonomiske så har det vært en dyr prosess. Det står veldig klart på hjemmesiden hva de ulike "pakkeløsningene" koster. 
Det som er vanskelig å forutse er hvor mye medisiner man trenger. Dette er veldig individuelt. Grunnen til at man ikke kan få barn kan vær så forskjellige, og det gjør at man må gå på ulike medisiner som har ulik pris.

Vi har opplevd at noen ganger må jeg ha gått på mer av en medisintype ved ulike forsøk. Mye av dette er hvordan kroppen responderer fra forsøk til forsøk. Altså -  det er vanskelig å konkludere med hva den totale summen vil bli for hvert forsøk.
Eneste som er forutsigbart er de prisene som står på hjemmesiden.

Håper jeg klarte å forklare det på en forståelig måte. Om det er noe dere lurer på, så er det bare å spørre.

Ønsker dere masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken mente hun var best da? Hvilke av de var billigst og hadde best utvalg?  (uavhengig av hvem som var best) ? 

Anonymkode: 18021...5fe

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for velkomsten! Spennende tid fremover.

Det hørtes veldig fornuftig ut å stå i offentlig kø.

Så flott om du hadde sjekket med henne. Medicus virket til for meg å spille med litt mer åpne kort ift hva en kan forvente av pris, mtp gebyrer osv.  Har blitt overrasket hvor kostbart det er, men er alikevel litt mer oversiktlig å kunne se prisene på papir. Forsøkt å chatte med Hausken, men fikk bare til svar at etter en fertilitetssjekk (som koster 2000-3000) får man vite hva alt vil koste.. Har forståelse for at det ikke er så lett for klinikkene å gi en eksakt pris altså.

 

 

Anonymkode: ab6e8...c46

Medicus kjøper sæd fra Cryos (som bare har to prisnivåer på sæd, der basic er dyrere en european sperm bank). Har også opplevd at de har dårligere utvalg enn european. 

Hausken har som hovedsak kjøpene sine hos european sperm bank, men vet om folk som har brukt Cryos hos de også. Så de er kanskje mer åpne. 

Skjekk ut sperm bankene på nett. Se hva du må betale/hva du får. Vet ikke hva Livio bruker foreksempel, men kan være noe å ha i bakhodet når dere velger 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...