Gå til innhold

Skeive prøvere


Skeiv stork

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Skeiv stork skrev:

Tusen takk ☺️ godt å være opptatt, men føler oss langt unna sivilisasjonen så har lite kontroll på hvordan dette forsøket går. Fikk du UL i uke 6 automatisk eller spurte du om å få det? Håper den gikk bra🤞😘

Ser den. ❤️

 

Riksen tilbyr UL i uke 8 til alle, så var denne jeg var på. Og fordi de fant en blodansamling i tillegg til fosteret får jeg ny to uker etterpå for å skjekke hvordan det går. Så nå er det bare å gå å vente på at jeg skal blø litt, men ikke så mye at det er fare for å miste alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.7.2020 den 8.57, Jente_38 skrev:

Gratulerer så mye. Så gøy ♥️ Lykke til videre ☺️

Skal selv på UL i morgen tidlig. Spent på vi ser noe. Er veldig tidlig kun 6 uker i morgen. Sist jeg skulle ta UL mistet jeg 2 dager før UL. Det var da i uke 7.

Begynner å få et håp, men klarer fortsatt ikke helt slappe av 😏

Hvordan gikk det på UL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mr.popcorn skrev:

Hvordan gikk det på UL? 

Var veldig tidlig, så kunne ikke se noe hjerteslag. Legen sa at det så bra ut. At ting var som det skulle foreløpig, og kunne ikke se antydning til blødninger.

Så nå krysser jeg fingrene for at det skal gå denne gangen. 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jente_38 skrev:

Var veldig tidlig, så kunne ikke se noe hjerteslag. Legen sa at det så bra ut. At ting var som det skulle foreløpig, og kunne ikke se antydning til blødninger.

Så nå krysser jeg fingrene for at det skal gå denne gangen. 

Hvordan går det med deg?

Så bra ting ser bra ut! Får du ny skjekk om noen uker for å se på hjerte? Krysser fingrene for deg 🤞🤞

 

Jeg føler litt jeg bare går å venter. Har ikke hatt noe blod enda, og vet ikke om det er en positiv ting. Veldig usikker, og føler litt at hvis jeg uansett kommer til å miste vil jeg heller gjøre det nå, enn om en uke. Men prøver å holde fokus på st det kan være fint og at jeg ikke vet mer før jeg blør eller kommer inn på neste UL 5 august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, mr.popcorn skrev:

Så bra ting ser bra ut! Får du ny skjekk om noen uker for å se på hjerte? Krysser fingrene for deg 🤞🤞

 

Jeg føler litt jeg bare går å venter. Har ikke hatt noe blod enda, og vet ikke om det er en positiv ting. Veldig usikker, og føler litt at hvis jeg uansett kommer til å miste vil jeg heller gjøre det nå, enn om en uke. Men prøver å holde fokus på st det kan være fint og at jeg ikke vet mer før jeg blør eller kommer inn på neste UL 5 august. 

Hvor mange uker er du vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jente_38 skrev:

Hvor mange uker er du vei?

9+1. Så er jo tidlig. Men når jeg har sett lille perfekte reka så er det tøft å vite at det ikke sikkert at den holder seg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, mr.popcorn skrev:

9+1. Så er jo tidlig. Men når jeg har sett lille perfekte reka så er det tøft å vite at det ikke sikkert at den holder seg der. 

Krysser alt for at det skal gå bra ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skeiv stork skrev:

SA i går, så dette gikk ikke veien for oss denne gangen heller.. 😥

Så grusomt ❤️❤️❤️ mange klemmer til dere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mr.popcorn skrev:

Så grusomt ❤️❤️❤️ mange klemmer til dere 

Takk❤️😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Skeiv stork skrev:

SA i går, så dette gikk ikke veien for oss denne gangen heller.. 😥

Nei nei nei....

Så utrolig dritt! Føler skuffelsen med dere. 💔

Gode klemmer til dere.♥️

Hva er planen videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2020 den 5.44, Jente_38 skrev:

Nei nei nei....

Så utrolig dritt! Føler skuffelsen med dere. 💔

Gode klemmer til dere.♥️

Hva er planen videre?

Takk❤️ vi har bestilt samtale med lege for å få diskutert veien videre. Det er så lang kø at neste forsøk ikke blir før november.. Så det spørs om vi orker å vente så lenge.. 

Endret av Skeiv stork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei:)

Hvordan går det med dere? 

Vi vurderer å bytte over på meg, så nå er det full utredning og kostholdsendringer + alt det der. Vi er så lei av å vente på Riks'n, så vi tenker å høre med privatklinikker i håp om at det kan gå raskere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Skeiv stork skrev:

Hei:)

Hvordan går det med dere? 

Vi vurderer å bytte over på meg, så nå er det full utredning og kostholdsendringer + alt det der. Vi er så lei av å vente på Riks'n, så vi tenker å høre med privatklinikker i håp om at det kan gå raskere.

 

Hei.

Aha, så spennende.

Vi har gjort det privat fra starten av, vært en runde innom Riksen, men gikk  tilbake til det private. Oppfølgingen er som natt og dag. Sykt dyrt da, men... 

Når ca tenker dere oppstart igjen?

 

Vi var på UL i går. Fikk se hjertet slå og legen sa at alt så bra ut foreløpig.

Jeg er 7+4 idag, men vi klarer ikke helt å glede oss over graviditeten ennå. Er jo fortsatt veldig tidlig og er redd for å miste nok en gang. 

Jeg er super dårlig, så det tar jeg som et positivt tegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jente_38 skrev:

Hei.

Aha, så spennende.

Vi har gjort det privat fra starten av, vært en runde innom Riksen, men gikk  tilbake til det private. Oppfølgingen er som natt og dag. Sykt dyrt da, men... 

Når ca tenker dere oppstart igjen?

 

Vi var på UL i går. Fikk se hjertet slå og legen sa at alt så bra ut foreløpig.

Jeg er 7+4 idag, men vi klarer ikke helt å glede oss over graviditeten ennå. Er jo fortsatt veldig tidlig og er redd for å miste nok en gang. 

Jeg er super dårlig, så det tar jeg som et positivt tegn ;)

Ja, jeg lurer på om det er verd pengene - for jeg ville gitt ganske mye for å slippe all ventingen som vi har hatt til nå.. Da blir det så fort jeg er ferdig sjekka, så forhåpentligvis om 1-2 sykluser. Vurderer å prøve IUI først. 

Å, så godt å høre ❤️ Hørte på en pod at det kan hjelpe å si mantraet "jeg er gravid i dag" når man kjenner frykten komme. For det er du og alt er i orden. Jeg har på følelsen at dette kommer til å gå bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange runder hadde dere med samboeren din?

Sikkert spurt om det før, men hvor gamle er dere?

Ja, det er et økonomisk spørsmål. 

Ser det er en del som har tatt opp masse lån for å komme seg igjennom denne prosessen. Det er jo ikke billig, og jeg forstår at man går langt for å få denne barnedrømmen oppfylt. 

Er utrolig godt å ha en klinikk man får tak i om det er noe man lurer og er hyggelige. 

Takk for gode ord. ☺️

Mistet ikke dere i uke 9 nå sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jente_38 skrev:

Hvor mange runder hadde dere med samboeren din?

Sikkert spurt om det før, men hvor gamle er dere?

Ja, det er et økonomisk spørsmål. 

Ser det er en del som har tatt opp masse lån for å komme seg igjennom denne prosessen. Det er jo ikke billig, og jeg forstår at man går langt for å få denne barnedrømmen oppfylt. 

Er utrolig godt å ha en klinikk man får tak i om det er noe man lurer og er hyggelige. 

Takk for gode ord. ☺️

Mistet ikke dere i uke 9 nå sist?

11 innsett totalt hvorav 6 var IUI. Hun er 34 og jeg er 28. 

Huff, det er veldig dyrt altså.. Og enda dyrere om man bruker mye penger på reise/ta fri fra jobb etc.. 

Det kan jeg tenke meg! Og man får kanskje mer tilpasset behandling? 

Vi mistet ca i uke 6 alle tre gangene, så veldig tidlig. Det er vel da at det er mest kritisk også, så du har gått over den dørstokken i alle fall :) Sannsynligheten for at det går bra blir jo bare sterkere og sterkere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere lykkes på deg.

Ja, det er grisedyrt!

Trur ikke helt jeg klarer å senke skuldrene før vi har passert uke 12.

Gi oppdatering på veien videre og lykke til med tester som skal taes osv. ♥️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jente_38 skrev:

Håper dere lykkes på deg.

Ja, det er grisedyrt!

Trur ikke helt jeg klarer å senke skuldrene før vi har passert uke 12.

Gi oppdatering på veien videre og lykke til med tester som skal taes osv. ♥️

 

Tusen takk 🥰 jeg oppdaterer etter hvert, og det håper jeg du gjør også ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...