Gå til innhold

Skeive prøvere


Skeiv stork

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Skeiv stork skrev:

Gratulerer til dere begge ❤️ Og en ekstra gratulasjon til mr.popcorn for medmorskap! Det må føles helt fantastisk 🥰

Jeg skal sjekke egglederne om litt over en uke. Gruer meg veldig til det.. Men det må gjøres! 

Takk! Ja det var en god følelse. Veldig glad for at Norge har kommet dit at vi kan bli anerkjent som likestilte foreldre ❤️ 

 

Masse lykke til! Krysser fingrene for at alt ser fint ut og at dere får sette i gang så fort som mulig! 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, mr.popcorn skrev:

Hei 

 

Gratulerer. Du nærmer deg 12 uker da. Krysser fingrene for at alt går bra, du hadde vært på UL? 

 

Alt fint her, jeg passerte 12 uker i går 😃 det var veldig deilig, og samme dag kom bekreftelsen på at søknad om medmor skap er godkjent. Så da er papirene også på plass. Så nå er det bare å forbrede oss på en høst med mye venting og sakte voksende mage. Håper jeg klarer å nyte og ikke bare stresse for at jeg kan miste. 

Så deilig å ha passert 12 uker. Forstår hva du tenker. Har allerede tenkt tanken. Er dette en graviditet jeg konstant kommer til å bekymre meg, eller om jeg klarer å nyte den om alt går bra. Trur ikke det er så unormalt for oss som har mistet X antall ganger ikke klarer å slappe helt av.

Har du hatt noen form for spotting?

Ja jeg var på UL for et par uker siden.

Skal bestille time for en til førstkommende uke 

Hvordan søker man med or. Det har ikke vi gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skeiv stork skrev:

Gratulerer til dere begge ❤️ Og en ekstra gratulasjon til mr.popcorn for medmorskap! Det må føles helt fantastisk 🥰

Jeg skal sjekke egglederne om litt over en uke. Gruer meg veldig til det.. Men det må gjøres! 

Takk.

Jeg har sjekket egglederne. De tok veske igjennom de.

Ikke for å skremme deg, men det syntes jeg gjorde sykt vondt. Sørg for å få skikkelig smertestillende. Det var min opplevelse av det, men er ikke sikkert du føler det samme.

Masse lykke til ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jente_38 skrev:

Takk.

Jeg har sjekket egglederne. De tok veske igjennom de.

Ikke for å skremme deg, men det syntes jeg gjorde sykt vondt. Sørg for å få skikkelig smertestillende. Det var min opplevelse av det, men er ikke sikkert du føler det samme.

Masse lykke til ♥️

Ja, det er vel bare å dope seg så godt man kan tror jeg! Takk🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jente_38 skrev:

Takk.

Jeg har sjekket egglederne. De tok veske igjennom de.

Ikke for å skremme deg, men det syntes jeg gjorde sykt vondt. Sørg for å få skikkelig smertestillende. Det var min opplevelse av det, men er ikke sikkert du føler det samme.

Masse lykke til ♥️

Jeg har også gjort det, og kjente ingenting. Fikk ikke smertestillende. 

Anonymkode: 18021...5fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Jente_38 skrev:

Så deilig å ha passert 12 uker. Forstår hva du tenker. Har allerede tenkt tanken. Er dette en graviditet jeg konstant kommer til å bekymre meg, eller om jeg klarer å nyte den om alt går bra. Trur ikke det er så unormalt for oss som har mistet X antall ganger ikke klarer å slappe helt av.

Har du hatt noen form for spotting?

Ja jeg var på UL for et par uker siden.

Skal bestille time for en til førstkommende uke 

Hvordan søker man med or. Det har ikke vi gjort.

Har ikke hatt noe spotting. Så alt tyder på det går bra heldigvis. 

 

Smart, jeg vurderer en privat UL sånn at samboer kan få bli med å "hilse på". 

 

Vi fikk alle papirene tillsent fra Riksen. Så var det bare å fylle ut skjemaet og sende avgårde. Det var umulig å få noen svar på Riksen om hvordan det fungerer. Virker som det bare er en ansatt som kan det, og sender ut til alle. Men kom vel sånn ca i uke 8/9 vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også skjekke egglederne. Det var ubehagelig, men ikke direkte vondt. Og mye "mensenmurring" resten av dagen. Og så går der ganske fort, så hvis det er vondt varer det ikke så lenge. Lykke til!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere 🙂

Hvordan går det med dere alle?

Her går det foreløpig bra. 10+1 idag. Sykt dårlig form hele døgnet, men det går bra sålenge jeg ikke mister igjen. 

Skal til jordmor og lege i morgen. Det blir spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jente_38 skrev:

Hei på dere 🙂

Hvordan går det med dere alle?

Her går det foreløpig bra. 10+1 idag. Sykt dårlig form hele døgnet, men det går bra sålenge jeg ikke mister igjen. 

Skal til jordmor og lege i morgen. Det blir spennende.

Så kjipt du er dårlig. Men da vet du hvertfall at ting går som som det skal 😃 lykke til med de neste ukene, krysser fingrene for at babyen utvikler seg og du blir mindre dårlig om noen uker. Spennede å høre hva jordmor sier. 

Ting går fint med meg. Jeg begynner å føle dette blir en baby. Og har lyst til å shoppe alt av babyting, men samboer sier vi skal vente til hun har sett babyen. Som egetlig er fornuftig, vi skal flytte før babyen kommer så er greit å ikke gå helt bananas. 

Var det denne uka du skulle skjekke egglederne Skeiv Stork? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2020 den 22.29, mr.popcorn skrev:

Så kjipt du er dårlig. Men da vet du hvertfall at ting går som som det skal 😃 lykke til med de neste ukene, krysser fingrene for at babyen utvikler seg og du blir mindre dårlig om noen uker. Spennede å høre hva jordmor sier. 

Ting går fint med meg. Jeg begynner å føle dette blir en baby. Og har lyst til å shoppe alt av babyting, men samboer sier vi skal vente til hun har sett babyen. Som egetlig er fornuftig, vi skal flytte før babyen kommer så er greit å ikke gå helt bananas. 

Var det denne uka du skulle skjekke egglederne Skeiv Stork? 

Hei 😊

Treg på å svare. 

Jordmor sa at alt så bra ut med fosteret. Hun kunne ikke forstå hvorfor jeg  har så vondt. Skal til fastlegen i dag. Få sjekket opp.

Du er i pigg form? Hvor la ft er du nå?

Jasså, du har lyst til å shoppe alt. Haha. Bra du føler det sånn. Håper jeg kommer dit etterhvert. Klarer fremdeles ikke forholde meg til hva som skjer. Når jeg hørte hjertelyden så følte jeg ikke noe. Legen mente at det var normalt etter å ha mistet så mange ganger. Følte meg iskald. Kommer vel etterhvert.

 

Hvordan går det med deg Skeiv Stork?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jente_38 skrev:

Hei 😊

Treg på å svare. 

Jordmor sa at alt så bra ut med fosteret. Hun kunne ikke forstå hvorfor jeg  har så vondt. Skal til fastlegen i dag. Få sjekket opp.

Du er i pigg form? Hvor la ft er du nå?

Jasså, du har lyst til å shoppe alt. Haha. Bra du føler det sånn. Håper jeg kommer dit etterhvert. Klarer fremdeles ikke forholde meg til hva som skjer. Når jeg hørte hjertelyden så følte jeg ikke noe. Legen mente at det var normalt etter å ha mistet så mange ganger. Følte meg iskald. Kommer vel etterhvert.

 

Hvordan går det med deg Skeiv Stork?

Yaks, hva sa fastlegen? Kan hen hjelpe på hvorfor du har det vondt? 

 

Jeg er i veldig grei form. Litt småkvalm innimellom, og merker hoftene/bekkenet blir vondt på kvelden hvis jeg går mye på dagtid. Men ellers veldig ok. Er 14+0 i dag. 

 

Skjønner den da. Har klart å holde meg til å kjøpe inn to gravid bukser. Har ikke kunnet brukt vanlige bukser siden jeg starta på hormoner, først fordi det oppblåst og ømt og så bare ømt og nå passer de ikke 😝 magen ble plutselig mye mer "babymage" når den fikk gravidbukse utenpå, men kan fortsatt fint skjule den med en hettegenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Støvsugerør skrev:

Er dere kvinner eller menn?

Er vel kvinner som kan bli gravide 😊

Anonymkode: 18021...5fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er vel kvinner som kan bli gravide 😊

Anonymkode: 18021...5fe

Er det snakk om ciskvinner eller transkvinner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Støvsugerør skrev:

Er det snakk om ciskvinner eller transkvinner da?

Har det egetlig noe å si? Og sånn for diskusjonen sin del, så er det ciskvinner eller FTM (transmenn) som har de delene som trengs for å gå gravid. 😉 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, mr.popcorn skrev:

Har det egetlig noe å si? Og sånn for diskusjonen sin del, så er det ciskvinner eller FTM (transmenn) som har de delene som trengs for å gå gravid. 😉 

Det er forskjell på cis og trans. Spesielt ved graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Støvsugerør skrev:

Det er forskjell på cis og trans. Spesielt ved graviditet. 

Ja det vet jeg. Men har det noe å si om jeg identifiserer meg som ciskvinne eller trans?  Jeg bare spør fordi jeg lurer. Jeg er ciskvinne og det er min samboer også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mr.popcorn skrev:

Ja det vet jeg. Men har det noe å si om jeg identifiserer meg som ciskvinne eller trans?  Jeg bare spør fordi jeg lurer. Jeg er ciskvinne og det er min samboer også. 

Hvis du begynner å identifisere deg som transkvinne kan det ha noe å si for din samboer. Kanskje han liker ciskvinner best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolutt ha noe å si for min samboer hvis jeg begynner å identifisere meg som en mann ja, hovedgrunnen til at vi ble forelska i første omgang er jo fordi begge er jenter. Hvis de var uklart, min samboer (og medmor til min baby) er også en ciskvinne. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...