Gå til innhold

Skeive prøvere

Skeiv stork

Anbefalte innlegg

På 21.10.2020 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for velkomsten! Spennende tid fremover.

Det hørtes veldig fornuftig ut å stå i offentlig kø.

Så flott om du hadde sjekket med henne. Medicus virket til for meg å spille med litt mer åpne kort ift hva en kan forvente av pris, mtp gebyrer osv.  Har blitt overrasket hvor kostbart det er, men er alikevel litt mer oversiktlig å kunne se prisene på papir. Forsøkt å chatte med Hausken, men fikk bare til svar at etter en fertilitetssjekk (som koster 2000-3000) får man vite hva alt vil koste.. Har forståelse for at det ikke er så lett for klinikkene å gi en eksakt pris altså.

Anonymkode: ab6e8...c46

Velkommen hit 😃

Vi har gjort forsøkene på Riks'n og det er mye ventetid, men koster mindre. Har vært i samtale med privatklinikker også, mye pga ventetiden. Hvis dere tenker å gjøre IUI så er det ganske mye billigere på Riks'n så jeg anbefaler å heller vente med å gå privat til dere skal ut med de store kostnadene til f.eks. IVF. Men snakk med klinikkene og hør hva de anbefaler dere for alle er jo forskjellige og trenger ulike behandlingsplaner. Donorsæd er mye dyrere enn man tror så lurt å undersøke litt selv i forkant også- barnerett og alt mulig annet kommer også i tillegg.

Jeg gjorde eggledersjekken hos Medicus og det er jeg kjempefornøyd med! De var superflinke og jeg kjente ingenting. Så selve utredningen går mye raskere når du gjør det privat. 

Lykke til 🌟 Blir spennende å følge deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Oppdatering: fortsatt tidlig, men det ser dårlig ut med dette forsøket, så det er vel bare å forberede seg på å begynne på nytt igjen.

Håper det går bra med dere ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skeiv stork skrev:

Hei! Oppdatering: fortsatt tidlig, men det ser dårlig ut med dette forsøket, så det er vel bare å forberede seg på å begynne på nytt igjen.

Hei.

Når har du testdag?

Går bra her. Helt utrolig at det går.

Begynner faktisk å synes dette begynner å bli spennende. Er i uke 20 nå. Er først nå jeg klarer å se lys i tunnellen.

Krysser fingrene for deg ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jente_38 skrev:

Hei.

Når har du testdag?

Går bra her. Helt utrolig at det går.

Begynner faktisk å synes dette begynner å bli spennende. Er i uke 20 nå. Er først nå jeg klarer å se lys i tunnellen.

Krysser fingrene for deg ♥️

Hei! 

12 dpo i dag. Men spotter og testen er blenda. Testdag er først på mandag, så lenge å vente. 

Så godt å høre🥰 det er kjempebra!! 

Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skeiv stork skrev:

Har tenkt på deg, krysser fingrene for at det går selv om følelsen din sier noe annet ❤️ 

Jente_38 så fort tiden går. Og så bra du klarer å se lys i tunnellen. Hvordan er det med formen? Og har du vært på OUL? Ser alt bra ut med mini? 

Alt fint med meg, jeg er i uke 22 og magen vokser masse. Nå kjenner både jeg og samboer spark, og det er deilig. Endelig kan hun være en aktiv del av prosjektet, det har ikke vært så lett når det "bare" har vært en voksende mage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, mr.popcorn skrev:

Har tenkt på deg, krysser fingrene for at det går selv om følelsen din sier noe annet ❤️ 

Jente_38 så fort tiden går. Og så bra du klarer å se lys i tunnellen. Hvordan er det med formen? Og har du vært på OUL? Ser alt bra ut med mini? 

Alt fint med meg, jeg er i uke 22 og magen vokser masse. Nå kjenner både jeg og samboer spark, og det er deilig. Endelig kan hun være en aktiv del av prosjektet, det har ikke vært så lett når det "bare" har vært en voksende mage. 

Tusen takk❤️ mens'n kom i går så løpet er nok kjørt, selv om man prøver å overbevise seg selv om at det bare er en kjempestor festeblødning.. Hehe. 

Så gøy at dere kjenner den lille🥰 det er godt å høre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.10.2020 den 7.00, Skeiv stork skrev:

Tusen takk❤️ mens'n kom i går så løpet er nok kjørt, selv om man prøver å overbevise seg selv om at det bare er en kjempestor festeblødning.. Hehe. 

Så gøy at dere kjenner den lille🥰 det er godt å høre! 

Hvordan gikk det med testen i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2020 den 10.03, mr.popcorn skrev:

Hvordan gikk det med testen i dag? 

De ringte ikke før i dag og da sa de at prøven var blitt borte.. Så jeg må ta ny i morgen. Begynte nesten å grine.. At det går an.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Skeiv stork skrev:

De ringte ikke før i dag og da sa de at prøven var blitt borte.. Så jeg må ta ny i morgen. Begynte nesten å grine.. At det går an.. 

Er det mulig! Det er dårlig av de. Satser på de ikke mister denne testen da. Og krysser fingrene for dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Skeiv stork skrev:

Hei.

Oida, håper det går bra. Krysser fingrene 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mr.popcorn skrev:

Er det mulig! Det er dårlig av de. Satser på de ikke mister denne testen da. Og krysser fingrene for dere ❤️

Tusen takk❤️ den er nok negativ, men man risikerer jo å miste muligheten til å få plass på neste syklus.. Så jeg håper at det fortsatt er noe ledig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Skeiv stork skrev:

Prøven var negativ 😢

❤️❤️❤️ Så trist! Det er den værste følelsen. Digital klem til deg, og samboer. Får du nytt forsøk i neste syklus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mr.popcorn skrev:

❤️❤️❤️ Så trist! Det er den værste følelsen. Digital klem til deg, og samboer. Får du nytt forsøk i neste syklus? 

Tusen takk <3 De kunne holde av plass, men det spørs om vi rekker det før jul. Så det er bare å håpe at mens kommer tidlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skeiv stork skrev:

Tusen takk ❤️ De kunne holde av plass, men det spørs om vi rekker det før jul. Så det er bare å håpe at mens kommer tidlig! 

🤞🤞🤞🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 timer siden, Skeiv stork skrev:

Prøven var negativ 😢

Nei, så trist! 🥺

Det er så utrolig vondt. Får håpe du rekker nytt forsøk før jul.

God klem sendes deres vei. 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei dere :) Jeg og kjæresten min har snakket litt om å forsøke å få barn neste år. Vi vil ha åpen donor, og vi vil begge bære fram ett barn hver, helst av samme donor. Jeg skal bære fram først, altså neste år, hvis vi er så heldige :) Vet dere om dette er gjennomførbart i Norge? 

Og, hva har de som har forsøkt i Danmark gjort nå under coronatiden? Har alt blitt utsatt eller har det gått an å reise fram og tilbake? 

Mvh 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Coffee1234 skrev:

Hei dere :) Jeg og kjæresten min har snakket litt om å forsøke å få barn neste år. Vi vil ha åpen donor, og vi vil begge bære fram ett barn hver, helst av samme donor. Jeg skal bære fram først, altså neste år, hvis vi er så heldige :) Vet dere om dette er gjennomførbart i Norge? 

Og, hva har de som har forsøkt i Danmark gjort nå under coronatiden? Har alt blitt utsatt eller har det gått an å reise fram og tilbake? 

Mvh 

Så vidt jeg vet er dette gjennomførbart i Norge, men hvis dere tenker offentlig får dere ikke ha noe å si på donor, og derfor ikke sansynelig at dere får bruke samme. Det er litt varierende privat hvor mye dere kan bestemme i valg av donor. Så hvis det er viktig vil jeg anbefale Danmark.  

Hvis dere tenker offentlig i Norge vil jeg anbefale og sette i gang med de først prøvene og bli henvist så fort som mulig, det er laaang ventetid. 

Ellers masse lykke til ❤️ hold oss oppdatert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Kjenner at det er litt overveldende, for vi kan så lite og vet ikke hvor vi skal begynne å finne informasjon, i et hav av informasjon og kaos. 

Har kanskje tenkt at å ha samme donor har vært viktig for oss, samtidig som at jeg tenker mer og mer på gjennomførbarheten og prisen. Hva vil lang ventetid si, tar det faktisk to år? Og hva er veien å gå hvis vi vil gjøre det offentlig, har skjønt at jeg går til fastlegen, men hvilke prøves må tas? Takk for svar. Spennende å lese om alle dere. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...