AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #141 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 31.1.2020 den 7.08): Hatt mange fæle arbeidsplasser , jeg er ufaglært og i servicebransjen. Men noe Av det verre var ulovlig overvåking på arb-plassen. En ting er jo å filme for å kunne lukke opp harddisken og se tilbake ved feks tyveri men sjefen min live-streamet oss faktisk direkte på sin tlf. Det var i beste fall veldig creepy og nedverdigende, og i verste fall strengt ulovlig. Har også jobbet mye dobbelt uten pauser og særlig mat. Opplevd at folk blir langtids-sykemeldt Men allikevel endrer ikke ledelsen på noe. Gjennomgående for de dårlige arbeidsplassene er dårlig ledelse. Det er på grensen til fascinerende hvor ræva det kan bli. Lederne skjuler seg bak «vanntette systemer» men glemmer at vi på jobb/ på gølvet er mennesker. Det er synd man ikke tør å si fra, men det er ikke så merkelig når man blir ignorert Av ledelsen eller truet med oppsigelse/ mobbet/ fryst ut. Anonymkode: 40349...68e Dette opplevde vi på min tidligere arbeidsplass, og. Lederen ringte plutselig selv om hun ikke var på jobb, og sa til den ene ansatte: "du, jeg hørte en kunde si at *sett inn feilen den ansatte gjorde her*, og kunden ringte meg for å fortelle det fordi hn reagerte på det.. stemmer det?" Dårligste maskeringa av live-overvåking jeg noen gang har hørt om, og kort tid etterpå fant vi ut at vi ble live-overvåket av sjefen hjemme... Anonymkode: d3d1e...954 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #142 Del Skrevet 2. mai 2021 En restaurant i Halden 😬 Eieren kledde meg av med blikket hver gang jeg måtte jobbe sammen med han! Ble kvalm! Jeg er ung og han er middelaldrende med bukkesjegg og små stikkende øyne! ÆSJ! Han ga meg frysninger når jeg jobba der. Hørt rykter om at han sikler på unge jenter som spiser der også 🤢 Anonymkode: 7d553...17b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #143 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette opplevde vi på min tidligere arbeidsplass, og. Lederen ringte plutselig selv om hun ikke var på jobb, og sa til den ene ansatte: "du, jeg hørte en kunde si at *sett inn feilen den ansatte gjorde her*, og kunden ringte meg for å fortelle det fordi hn reagerte på det.. stemmer det?" Dårligste maskeringa av live-overvåking jeg noen gang har hørt om, og kort tid etterpå fant vi ut at vi ble live-overvåket av sjefen hjemme... Anonymkode: d3d1e...954 Hjemme hos dere? Hvordan er det mulig? Anonymkode: e5d0a...95d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #144 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 20.39): Tar denne anonymt. Jeg jobbet i en liten bedrift med få ansatte. En eier som hadde utviklet firmaet/ideen bak og som anså og anser seg selv som et av de smarteste menneskene i verden. Hadde ansatt en daglig leder, men den daglig lederen fikk bare gjør de praktiske oppgavene som lønn og rapportering. Alle øvrige oppgaver måtte tas opp og avgjøres av eier. Eier kunne sette seg ned og åpenlyst fortelle om at vedkommende ikke var så sikker på at det var behov for ansatte, han kunne jo "kvitte seg med oss" og tjene penger som liten med sparte lønnskostnader. Vedkommende kunne åpent legge ut om alle udugelige tidligere ansatte. Vedkommende var heller ikke interessert i din mening, men affirmasjon på egne tanker og ideer. Alt annet ble sablet ned. Man lærte seg fort å velge med omhu hva man sa. Man kunne risikere å holde på med noe for så måtte slippe alt i hendene for å holde på med den neste ideen. Ingen orket å si noe på de såkalte idemyldringsmøtene da det uansett ikke ble respektert. Ingen hadde sine oppgaver, men alt ble bare løst ad hoc der og da, gjerne dobbelt. Eier kunne finne på å hente ut en ansatt fra kundemøte fordi den ansatte måtte hente ut en fil til eier fra et sted hvor eier fint selv kunne hente den på 3 sekunder. Arbeidsstedet hadde CRM-program, allikevel måtte vi lage manuelle postlister. Ingen struktur, ingen organisasjonsforståelse, manglende respekt. Det skal sies at det ikke var roping og brøling, bare mer sånn...dette er et merkelig sted med merkelig kultur. Anonymkode: 3c102...4a6 AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 21.03): Herregud, jeg tror vi har jobbet på samme arbeidsplass! Dette var en temmelig presis beskrivelse av min arbeidsplass FØR den tidligere omtalte returbedriften. Anonymkode: b067f...005 Me too!! Jeg får en følelse av at jeg vet hvem du snakker om! 😆😏 Anonymkode: e5d0a...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #145 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 29.1.2020 den 9.20): Nåværende jobb som konsulent. Blir utestengt fra min jevnaldrende fordi jeg ikke er like negativ om absolutt alt som dem. Får meg til å savne tiden som ringe vikar i barnehage, og det sier litt. Anonymkode: a6d45...08e Du jobber i feil konsulentfirma 😨 Anonymkode: beedc...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #146 Del Skrevet 2. mai 2021 Nokas Aviation Gardermoen. En ledelse som ikke hører på de ansatte og virker til å gjøre det de kan for å ødelegge arbeidsmiljøet for de ansatte. Mye avvik/rapport skriving for den minste ting. Var du så uheldig å forsove deg en gang i blandt, så var det personlig avvik og trekk i lønn den tiden du kom for sent. Dette gjaldt om det var bare snakk om 5 min forsinket også. Mange av oss som jobber der står gjerne opp i alt fra 2-4 på natten for å begynne på jobb, inkl reisevei. Sååå å forsove seg innimellom er faktisk menneskelig og ikke så rart med disse arbeidstidene. Vi jobber skift, så det er ikke rart det går litt rundt i hodet noen ganger. Svært få av de som jobber der trives, men en inntekt må man ha. Mange som slutter og nye som begynner hele tiden. Det er fin kontinuitet med oppsigelser og ansettelser. Vi jobber i team og de fleste trives sammen, men plutselig vil ledelsen splittet teamene og det fører til enorm misnøye. Det et viktig at vi som jobber trives med de vi er sammen med en hel arbeidsdag, men det bryr ikke ledelsen seg noe om. Jeg kuken skrevet mye om den arbeidsplassen, men jeg er på vei ut. Takk og pris. Jeg advarer alle som vurderer tanken på jobb her om å la være. Det er ikke ett sted du vil trives på sikt. Det et nå innført at når du ansettes så binder du deg for ett år, det sier litt om hvor mange som sluttet og begynner hos oss. Anonymkode: 2d103...2e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #147 Del Skrevet 2. mai 2021 Jeg blir fysisk dårlig av å lese denne tråden. Anonymkode: e5d0a...95d 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #148 Del Skrevet 2. mai 2021 Gamlehjem og sykehus er helt klart det verste. 🤮Jeg kjenner ennå lukten av avføring og oppkast mange år etter. Jobbene gjorde meg nesten aseksuell fordi jeg så hvor ekkel menneskekroppen kunne bli og synsinntrykkene blir med meg hjem. Og alle blir sånn før eller siden. Gamlehjem har noen av de verste søppelmenneskene som ansatte. Bortsett fra yngre studenter og liknende, så er det bare sure drittkjerringer som hater alt og alle. Mye baksnakking og mobbing. Disse menneskene er ikke bare dumme iq-messig, men det virker som personligheten deres er fordummende i seg selv. På sykehus erfarte jeg også hvor bedritne enkelte mennesker kan være. Dessverre ødelegger en sånn person en hel dag, selv om du er med bra folk resten av dagen. Når jeg ser en pen dame nå, så kan jeg danne meg et ganske nøyaktig bilde av hvordan hun kommer til å se ut som eldre. Nesten som et mentalt snapchatfilter. Dette gjør at jeg ikke gidder å date lenger. Blir bare kvalm av tanken. Skulle aldri ha jobbet i helsevesenet! Og jeg tror eutanasi er en ekstremt god ting som burde vært i Norge for å spare pasienter for helvetet det er å bli gammel og havne på gamlehjem. Anonymkode: 533b6...83a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #149 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nokas Aviation Gardermoen. En ledelse som ikke hører på de ansatte og virker til å gjøre det de kan for å ødelegge arbeidsmiljøet for de ansatte. Mye avvik/rapport skriving for den minste ting. Var du så uheldig å forsove deg en gang i blandt, så var det personlig avvik og trekk i lønn den tiden du kom for sent. Dette gjaldt om det var bare snakk om 5 min forsinket også. Mange av oss som jobber der står gjerne opp i alt fra 2-4 på natten for å begynne på jobb, inkl reisevei. Sååå å forsove seg innimellom er faktisk menneskelig og ikke så rart med disse arbeidstidene. Vi jobber skift, så det er ikke rart det går litt rundt i hodet noen ganger. Svært få av de som jobber der trives, men en inntekt må man ha. Mange som slutter og nye som begynner hele tiden. Det er fin kontinuitet med oppsigelser og ansettelser. Vi jobber i team og de fleste trives sammen, men plutselig vil ledelsen splittet teamene og det fører til enorm misnøye. Det et viktig at vi som jobber trives med de vi er sammen med en hel arbeidsdag, men det bryr ikke ledelsen seg noe om. Jeg kuken skrevet mye om den arbeidsplassen, men jeg er på vei ut. Takk og pris. Jeg advarer alle som vurderer tanken på jobb her om å la være. Det er ikke ett sted du vil trives på sikt. Det et nå innført at når du ansettes så binder du deg for ett år, det sier litt om hvor mange som sluttet og begynner hos oss. Anonymkode: 2d103...2e1 Nå sluttet jeg der før det ble Nokas, men det har jo aldri forandret seg der. Det vil si at det faktisk var bedre under Adecco security, men så kom det jævla G4S og tok over. Og alle idiotene fikk jobb i ledelsen. Da gikk det som det gikk. Nå hadde jeg gudskjelov en vaktleder med vett i skolten på natt, så vi som jobbet med vedkommende hadde det helt greit, men så snart dagskiftet kom så var hele atmosfæren dritt dårlig. Anonymkode: f4d0b...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #150 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå sluttet jeg der før det ble Nokas, men det har jo aldri forandret seg der. Det vil si at det faktisk var bedre under Adecco security, men så kom det jævla G4S og tok over. Og alle idiotene fikk jobb i ledelsen. Da gikk det som det gikk. Nå hadde jeg gudskjelov en vaktleder med vett i skolten på natt, så vi som jobbet med vedkommende hadde det helt greit, men så snart dagskiftet kom så var hele atmosfæren dritt dårlig. Anonymkode: f4d0b...7ff Jeg har vært der siden det bet Adecco selv. Trives med arbeidsoppgavene og mange av kollegene, men det stopper der. Jeg har aldri jobbet natt, men kan jeg spørre hvem vaktlederen din var? Jeg har hatt så mange vaktledere opp igjennom årene at flere av de er nok glemt Anonymkode: 2d103...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #151 Del Skrevet 2. mai 2021 Vaskejobb ISS. Hold dere langt unna. Anonymkode: 8200b...a2c 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #152 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nokas Aviation Gardermoen. En ledelse som ikke hører på de ansatte og virker til å gjøre det de kan for å ødelegge arbeidsmiljøet for de ansatte. Mye avvik/rapport skriving for den minste ting. Var du så uheldig å forsove deg en gang i blandt, så var det personlig avvik og trekk i lønn den tiden du kom for sent. Dette gjaldt om det var bare snakk om 5 min forsinket også. Mange av oss som jobber der står gjerne opp i alt fra 2-4 på natten for å begynne på jobb, inkl reisevei. Sååå å forsove seg innimellom er faktisk menneskelig og ikke så rart med disse arbeidstidene. Vi jobber skift, så det er ikke rart det går litt rundt i hodet noen ganger. Svært få av de som jobber der trives, men en inntekt må man ha. Mange som slutter og nye som begynner hele tiden. Det er fin kontinuitet med oppsigelser og ansettelser. Vi jobber i team og de fleste trives sammen, men plutselig vil ledelsen splittet teamene og det fører til enorm misnøye. Det et viktig at vi som jobber trives med de vi er sammen med en hel arbeidsdag, men det bryr ikke ledelsen seg noe om. Jeg kuken skrevet mye om den arbeidsplassen, men jeg er på vei ut. Takk og pris. Jeg advarer alle som vurderer tanken på jobb her om å la være. Det er ikke ett sted du vil trives på sikt. Det et nå innført at når du ansettes så binder du deg for ett år, det sier litt om hvor mange som sluttet og begynner hos oss. Anonymkode: 2d103...2e1 "Jeg kuken" 😆😁 Søtt ☺ Er det lov å trekke i lønn hvis folk forsover seg?? Anonymkode: e5d0a...95d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #153 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Jeg kuken" 😆😁 Søtt ☺ Er det lov å trekke i lønn hvis folk forsover seg?? Anonymkode: e5d0a...95d De gjør det iallefall, så da er det vel lov. Disse personlig avvikene beholdes og brukes mot oss om vi søker andre posisjoner. Om jeg skulle vært best kvalifisert til en stilling, så kan de heller velge en annen fordi jeg forsov meg 2 ganger på 2 år, men den andre ikke har forsovet seg. Den bedriften har ett regime som ikke likner grisen og de endrer seg heller ikke. Eneste som teller er tallet med 2 streker under i slutten av året. Anonymkode: 2d103...2e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #154 Del Skrevet 2. mai 2021 Finnes det i det hele tatt gode arbeidsplasser med hyggelige kollegaer hvor folk trives?? Denne tråden er bare....😭😭 Anonymkode: e5d0a...95d 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 2. mai 2021 #155 Del Skrevet 2. mai 2021 Jobber for en bedrift i Oslo som jeg antar at over halve Norges voksne befolkning kjenner til. Helt merkelig arbeidsplass. Man hilser vanligvis ikke på kolleger, men overser hverandre. Jeg har stort sett hatt hjemmekontor siden i høst, men måtte på jobb denne uka. Prøvde å hilse på en kollega med et nikk, men 100 % ignorering. Han vet veldig godt hvem jeg er. Det er relativt ille at man ikke kan si hei eller smile til hverandre, som et absolutt minimum, men det verste er at lederne er av samme sorten. Man kommer inn i lokalet og så blir man fullstendig ignorert av lederne. Noen av lederne er hyggelige, kanskje halvparten, men resten gir fullstendig blaffen. Folk fra andre avdelinger vil normalt ikke smile eller si hei, selv om de vet hvem du er. På denne arbeidsplassen har vi hatt relativt mange med innvandrerbakgrunn. Disse holder sammen og forholder seg ikke til oss andre, hvis de ikke kjenner hverandre privat, at de har gått på samme skole osv. Har hatt pizzakvelder med "innvandrerbord". Kanskje rundt fem prosent av disse som noen gang har sagt hei eller noe mer til meg. Jeg tar heller ikke noe initiativ til noe som helst, som til en viss grad skyldes at man ikke får blikkontakt engang, og hvis man blir ignorert av for eksempel 95 %, så tilpasser man seg bare. Tror det er en del av de nye som blir overrasket over hvordan det er. Kanskje de er litt kollegiale til å begynne med, men så skjønner de etter hvert hva slags arbeidsplass dette er. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #156 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjemme hos dere? Hvordan er det mulig? Anonymkode: e5d0a...95d Ikke hjemme hos oss selvfølgelig, sjefen satt hjemme. Og det er da altså ikke lov. Anonymkode: d3d1e...954 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #157 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Finnes det i det hele tatt gode arbeidsplasser med hyggelige kollegaer hvor folk trives?? Denne tråden er bare....😭😭 Anonymkode: e5d0a...95d Nå legger folk ut om sine verste arbeidsplasser, og ikke sine beste! Mine to verste er som telefonselger og i barnehage. Den første pga drittjobb med drittledelse, den andre pga drittlønn, drittledelse og et hinsides støynivå. Mine to beste jobber er i omsorgsbolig og NAV, to arbeidssteder andre har dårlig erfaring med. Men et arbeidsmiljø er avhengig av folkene du jobber med og ledelsen, og der var jeg nok heldigere enn andre i tråden 🙂 Anonymkode: daca8...b7a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #158 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke hjemme hos oss selvfølgelig, sjefen satt hjemme. Og det er da altså ikke lov. Anonymkode: d3d1e...954 Har noen anmeldt han? Anonymkode: e5d0a...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #159 Del Skrevet 2. mai 2021 norw skrev (17 minutter siden): Jobber for en bedrift i Oslo som jeg antar at over halve Norges voksne befolkning kjenner til. Helt merkelig arbeidsplass. Man hilser vanligvis ikke på kolleger, men overser hverandre. Jeg har stort sett hatt hjemmekontor siden i høst, men måtte på jobb denne uka. Prøvde å hilse på en kollega med et nikk, men 100 % ignorering. Han vet veldig godt hvem jeg er. Det er relativt ille at man ikke kan si hei eller smile til hverandre, som et absolutt minimum, men det verste er at lederne er av samme sorten. Man kommer inn i lokalet og så blir man fullstendig ignorert av lederne. Noen av lederne er hyggelige, kanskje halvparten, men resten gir fullstendig blaffen. Folk fra andre avdelinger vil normalt ikke smile eller si hei, selv om de vet hvem du er. På denne arbeidsplassen har vi hatt relativt mange med innvandrerbakgrunn. Disse holder sammen og forholder seg ikke til oss andre, hvis de ikke kjenner hverandre privat, at de har gått på samme skole osv. Har hatt pizzakvelder med "innvandrerbord". Kanskje rundt fem prosent av disse som noen gang har sagt hei eller noe mer til meg. Jeg tar heller ikke noe initiativ til noe som helst, som til en viss grad skyldes at man ikke får blikkontakt engang, og hvis man blir ignorert av for eksempel 95 %, så tilpasser man seg bare. Tror det er en del av de nye som blir overrasket over hvordan det er. Kanskje de er litt kollegiale til å begynne med, men så skjønner de etter hvert hva slags arbeidsplass dette er. Hos oss er innvandrere de som hilser og smiler mens flere norske kollegaer gjør akkurat det du skrev først: ignorerer. Når du smiler/nikker, men får ingen respons...Har du aldri lyst til å spørre vedkommende: Hva f er det som feiler deg?? Anonymkode: e5d0a...95d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 2. mai 2021 #160 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hos oss er innvandrere de som hilser og smiler mens flere norske kollegaer gjør akkurat det du skrev først: ignorerer. Når du smiler/nikker, men får ingen respons...Har du aldri lyst til å spørre vedkommende: Hva f er det som feiler deg?? Anonymkode: e5d0a...95d Ok, litt annerledes hos dere da. Det er ikke så farlig om jeg blir ignorert, men synes jo at det er snodig. I dette spesifikke tilfellet tenkte jeg at det kanskje er 50 % sjanse for å få en respons, og bare det sier jo litt. Skulle gått for et hei isteden, siden det blir litt verre å ignorere. Har prøvd å være så profesjonell som mulig for å ikke havne i trøbbel. Vi har for eksempel en dame som rapporterer menn for seksuell trakassering, men virker ikke som at det er noe hold i anklagene. Etter at jeg hørte om dette har jeg tenkt at det er best å holde avstand til henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå