Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 16.10):

Gamlehjem og sykehus er helt klart det verste. 🤮Jeg kjenner ennå lukten av avføring og oppkast mange år etter. Jobbene gjorde meg nesten aseksuell fordi jeg så hvor ekkel menneskekroppen kunne bli og synsinntrykkene blir med meg hjem. Og alle blir sånn før eller siden.

Gamlehjem har noen av de verste søppelmenneskene som ansatte. Bortsett fra yngre studenter og liknende, så er det bare sure drittkjerringer som hater alt og alle. Mye baksnakking og mobbing. Disse menneskene er ikke bare dumme iq-messig, men det virker som personligheten deres er fordummende i seg selv. 

På sykehus erfarte jeg også hvor bedritne enkelte mennesker kan være. Dessverre ødelegger en sånn person en hel dag, selv om du er med bra folk resten av dagen. 

Når jeg ser en pen dame nå, så kan jeg danne meg et ganske nøyaktig bilde av hvordan hun kommer til å se ut som eldre. Nesten som et mentalt snapchatfilter. Dette gjør at jeg ikke gidder å date lenger. Blir bare kvalm av tanken. 

Skulle aldri ha jobbet i helsevesenet! Og jeg tror eutanasi er en ekstremt god ting som burde vært i Norge for å spare pasienter for helvetet det er å bli gammel og havne på gamlehjem.

Anonymkode: 533b6...83a

Du har helt rett i at du ikke bør jobbe i helse med det mennesynet. Jeg får grøssevibber til Lebensraumprogrammet og SS. Gjør brukere og pasienter den store tjenesen å holde deg langt unna helsevesenet og eldre/sårbare

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HarryDotter skrev (7 timer siden):

La telefonen stå på opptak neste gang du går på skift. Den lokale avisa klør nok etter litt skandale. Husker du Jernia skandalen for et par år siden? Svært effektivt mot rasshøl sjefer.

Har du link? 

Anonymkode: e5d0a...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kafé/restaurant. Jobba meg praktisk talt ihjel, ble aldri satt pris på. Sjefen tenkte bare på penger. Husker vi ansatte samlet penger til kos av panteflasker som kunder la igjen, + evt smådriks som ble gitt til oss. Sjefen tok denne koppen med penger og brukte den på kontorutstyr til seg selv. Fikk plutselig helt nok, tok et oppgjør med sjefen ang arbeidsmiljø og sa opp på dagen. Beste avgjørelsen jeg noen gang har gjort. 

Anonymkode: b5397...eb1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig leder på et bakeri. Der kom de ansatte bare for å tjene penger. Jeg er vandt med at som kolleger, så har vi det kjekt sammen. Og tar vare på hverandre. At man vil jobbe. 

 

Der var det helt omvendt! Da jeg ble utbrent, å datt sammen på jobb, fikk jeg bare kjeft på jobb liksom. Måtte jobbe overtid hele tiden, da de ung jentene syns det var viktigere å drikke kaffe med ei venninne, enn å stille på jobb.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kafé/restaurant. Jobba meg praktisk talt ihjel, ble aldri satt pris på. Sjefen tenkte bare på penger. Husker vi ansatte samlet penger til kos av panteflasker som kunder la igjen, + evt smådriks som ble gitt til oss. Sjefen tok denne koppen med penger og brukte den på kontorutstyr til seg selv. Fikk plutselig helt nok, tok et oppgjør med sjefen ang arbeidsmiljø og sa opp på dagen. Beste avgjørelsen jeg noen gang har gjort. 

Anonymkode: b5397...eb1

Wow, bare wow 😢

Anonymkode: e5d0a...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg jobber nå. Gått fra å være en norsk bedrift med gode nordiske verdier (trepartssamarbeid osv) til å være gjennomamerikanisert og jævlig. Sagt opp en hel haug med flinke folk, og ansatt folk fra lavkostland i stedet for. Eller, ikke tilsvarende antall mennesker, så vi er uansett underbemannet. Problemet er at de ikke kan norsk, og de som ble sagt opp hadde svært mye kompetanse lavkostfolka aldri kan erstatte (og vil ta årevis å komme på det nivået). Problemet er at disse blir ansatt i midlertidige kontrakter slik at man aldri får kontinuitet eller bygd kompetanse. Dette medfører at vi andre som er igjen jobber ræva av oss. De beregner overtid hele tiden slik at man får tatt igjen, men det gjør at vi blir så slitne at vi aldri kommer ovenpå. Og systemene våre er ekstremt manuelle som gjør alt mye vanskeligere. I tillegg er det dårlig betalt.

Har sagt opp og gleder meg til ny jobb i august.

Endret av SPOCA
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Unicare

Anonymkode: 47d08...16e

te å søke jobb der,kan du sende pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bedrift der jeg ble satt til alt annet enn jeg var ansatt og var utdannet til. Ble fikk deretter beskjed av sjefen at jeg var for treg i disse arbeidsoppgavene (igjen ikke det jeg var utdannet til så ikke vandt til å gjøre det så selvsakt går det litt tregere) De gangene de fikk en jobb jeg kunne gjøre ble noen andre satt til det også kunne jeg gå å rydde og støvsuge fordi jeg er jo jente.. (mannsdominert yrke btw). Alt jeg gjorde var "galt" og fikk ikke rettsettelse fra BAS på plassen men av sjef i samtale etter prosjekter. Har aldri verken før eller siden hatt lignende problemer i samme bransje med andre arbeidsgivere.

Anonymkode: c7292...40d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på nippet til å bli forsøkt sakt opp før jeg fant meg ny jobb

Anonymkode: c7292...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 21.27):

Dagen etter jeg startet på jobben så ble jeg utsatt for voldtekt overfall og det satte seg veldig i psyken min... jeg ble sykemeldt en uke, før jeg kom tilbake til jobben, så jeg gikk glipp av den obligatoriske opptreningen. Jeg slet også veldig med å holde fokus, pga Flash backs fra det jeg ble utsatt for. Jeg klarte ikke å selge, så jeg ble flyttet til en annen avdeling alene hvor fokuset var å ringe kunder som og endre deres abo til nyere abo. Altså en lettere jobb med eksiterende kunder. Men jeg tror sjefene egentlig ville gi meg opp, men kunne liksom ikke heller, slemt gjort å si opp noen når de har opplevd noe sånt som meg 🙄 så jeg følte de heller prøvde presse meg ut... jobbet der i et halvt år uten å få lønn, siden jeg ikke klarte å selge noe. Jeg satt der alene på det rommet da 🙈 hjalp ikke heller når jeg ikke fikk være med i morgen møtene, hvor de gir motivasjon til selgerne. På de møtene hadde De veldig mye oppmerksomhet på de andre sin psyke, for man må føle seg bra for å selge. Følte meg tilsidesatt og gitt opp... så fikk jeg plutselig et salg da! Og spurte om jeg kunne få gå til de andre og ringe i bjellen 😄 men fikk til motsvar at det ville bli feil i forhold til de andre, for det var de som drev med ekte salg... så da sluttet jeg 🙈 

men jeg vet ikke helt, jeg var ung, det som skjedde med meg var ikke deres feil, ikke min feil, men jeg syntes like vell det ikke var riktig måte å behandle meg på. Om de ikke hadde trua på meg, skulle de heller bare sagt meg opp. Og jeg ser jo i ettertid at jeg skulle vært sykemeldt lenger og sluttet i den jobben mye tidligere. 

Anonymkode: 10e87...78a

Fatter ikke folk som orker å jobbe i salg, hvor lønna kun er provisjon. Er man ikke en god selger, får man heller ikke lønn. Man risikerer altså å jobbe flere uker og måneder uten å få lønn

Anonymkode: 2d3f8...d12

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

McDonald's.

Hadde deltids/sommerjobb der som 20-åring. Sto og flippet burgere mens det var 30 varmegrader ute. Holdt på å koke bort under capen de krevde at vi skulle ha på oss når vi lagde maten.

Ræva arbeidsmiljø, var en stor pågående konflikt mellom innvandrene som hadde jobbet der i årevis og hatet jobben sin, og de norske ungdommene som hadde dette som en mellomstasjon. Jeg ble mobbet av han ene fyren på hver eneste vakt, til det punktet at jeg endte opp med å begynne å grine på lageret. Det kom også frem at samme fyren hadde trakkasert mange av ungjentene der med diverse tilnærmelser.

Etter en måned fikk jeg plutselig ikke noen faste vakter, men de forventet at jeg stilte opp på kort varsel hvis det var behov. Noen kontrakt så jeg aldri, og lønna var ræva. Jobbet der et par måneder til, men hadde vel kanskje 3-4 vakter i løpet av disse månedene.

Det var heller ikke spesielt gøy da jeg jobbet på Meny og ble beskyldt for å stjele penger fra kassa ved to anledninger. Andre gangen måtte jeg i politiavhør, hvor jeg ikke kunne forklare hvordan disse pengene var blitt borte. Det de mistenkte var at min kollega som hjalp meg å telle kassa hadde tatt penger fra den, og prøvd å få det til å se ut som om det var jeg som hadde gjort det.

Disse episodene i tillegg til andre hendelser gjorde at jeg ikke fikk lov til å sitte i kassa lenger, og ble degradert til ryddegutt. Da sluttet jeg på dagen.

Anonymkode: 2d3f8...d12

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 19.01):

fare for liv og helse? 
 

Anonymkode: 79549...2f4

Denne er en gjenganger. Blitt en del alvorlige episoder etter hvert. (Alvorlig vold).

heldigvis vært skånet for de største skadene selv. Noe bittskader, kastet inventar på, slått, kloret, lugget etc. et par alvorlige trusler som førte til hemmelig nummer, varsling av naboer, protokollført hos politiet for rask utrykning osv.

men ingen skader med varige men bortsett fra en kronisk øyebetennelse etter å ha blitt spyttet i ansiktet.

har gått værre utover noen kollegaer opp igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fyrbøter i helvete.

Anonymkode: ad396...fa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

McDonald's.

Hadde deltids/sommerjobb der som 20-åring. Sto og flippet burgere mens det var 30 varmegrader ute. Holdt på å koke bort under capen de krevde at vi skulle ha på oss når vi lagde maten.

Ræva arbeidsmiljø, var en stor pågående konflikt mellom innvandrene som hadde jobbet der i årevis og hatet jobben sin, og de norske ungdommene som hadde dette som en mellomstasjon. Jeg ble mobbet av han ene fyren på hver eneste vakt, til det punktet at jeg endte opp med å begynne å grine på lageret. Det kom også frem at samme fyren hadde trakkasert mange av ungjentene der med diverse tilnærmelser.

Etter en måned fikk jeg plutselig ikke noen faste vakter, men de forventet at jeg stilte opp på kort varsel hvis det var behov. Noen kontrakt så jeg aldri, og lønna var ræva. Jobbet der et par måneder til, men hadde vel kanskje 3-4 vakter i løpet av disse månedene.

Det var heller ikke spesielt gøy da jeg jobbet på Meny og ble beskyldt for å stjele penger fra kassa ved to anledninger. Andre gangen måtte jeg i politiavhør, hvor jeg ikke kunne forklare hvordan disse pengene var blitt borte. Det de mistenkte var at min kollega som hjalp meg å telle kassa hadde tatt penger fra den, og prøvd å få det til å se ut som om det var jeg som hadde gjort det.

Disse episodene i tillegg til andre hendelser gjorde at jeg ikke fikk lov til å sitte i kassa lenger, og ble degradert til ryddegutt. Da sluttet jeg på dagen.

Anonymkode: 2d3f8...d12

Har du klaget på han kollega fra McDonalds? 

Anonymkode: e5d0a...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

McDonald's.

Hadde deltids/sommerjobb der som 20-åring. Sto og flippet burgere mens det var 30 varmegrader ute. Holdt på å koke bort under capen de krevde at vi skulle ha på oss når vi lagde maten.

Ræva arbeidsmiljø, var en stor pågående konflikt mellom innvandrene som hadde jobbet der i årevis og hatet jobben sin, og de norske ungdommene som hadde dette som en mellomstasjon. Jeg ble mobbet av han ene fyren på hver eneste vakt, til det punktet at jeg endte opp med å begynne å grine på lageret. Det kom også frem at samme fyren hadde trakkasert mange av ungjentene der med diverse tilnærmelser.

Etter en måned fikk jeg plutselig ikke noen faste vakter, men de forventet at jeg stilte opp på kort varsel hvis det var behov. Noen kontrakt så jeg aldri, og lønna var ræva. Jobbet der et par måneder til, men hadde vel kanskje 3-4 vakter i løpet av disse månedene.

Det var heller ikke spesielt gøy da jeg jobbet på Meny og ble beskyldt for å stjele penger fra kassa ved to anledninger. Andre gangen måtte jeg i politiavhør, hvor jeg ikke kunne forklare hvordan disse pengene var blitt borte. Det de mistenkte var at min kollega som hjalp meg å telle kassa hadde tatt penger fra den, og prøvd å få det til å se ut som om det var jeg som hadde gjort det.

Disse episodene i tillegg til andre hendelser gjorde at jeg ikke fikk lov til å sitte i kassa lenger, og ble degradert til ryddegutt. Da sluttet jeg på dagen.

Anonymkode: 2d3f8...d12

Jeg har helt motsatt erfaring med McDonalds. Veldig ryddig ansettelsesprosess, god opplæring og oppfølging av sjefen og ok betalt til å være min første jobb som 16 åring. Arbeidsmiljøet var utrolig godt, nesten alle var venner og var med hverandre på fritiden, inkl. skiftledere og sjefen. Hadde kontrakt på fast antall timer per uke, faste vakter og muligheten til å jobbe mer dersom noen hadde fri. Dette var på en McDonalds i Rogaland, og jeg jobbet der i nesten tre år. Sluttet motvillig fordi jeg hadde funnet meg en fulltidsjobb som var relevant for senere studie. Hadde ikke energi til å jobbe helger og kvelder o tillegg. 

Veldig synd du hadde en kjip opplevelse. Tror mye avhenger av sjefen (franchisetaker?) og deres drift av restauranten. Helt sykt at du ble mobbet og at sjefen ikke tok tak i dette 🥺

Anonymkode: ca548...460

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet en periode på barneskole. Og fikk ikke respekt av kollegaer. Uansett hva jeg gjorde, så var det feil. Og dette ga de også utrykk for foran elevene. Da fikk jeg jo heller ikke respekt fra elevene. 

Trodde det var meg det var noe galt med lenge og at jeg ikke passet til den bransjen. Jeg kjempet så hardt for å få respekten fra elevene, men jeg klart det aldri. Så jeg sluttet og startet med noe annet siden jeg skylte på meg selv. 

Etter et par år reflekterte jeg over dette og innså at det ikke bare var meg som var problemet, men kollegaene mine. Jeg skjønner at elevene ikke ga meg respekt når ikke kollegaene mine gjorde det. 
 

Har også jobbet på en annen skole etter det, og der fikk jeg respekt av kollegaer og elever. Stortrivdes 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage. Dårlig lønn, SINNSYKT stress, utakknemlige foreldre, masse barn som trenger deg, men en har ikke nok armer.

Anonymkode: 886f6...9a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...