Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du vært noen steder som har vært svært ille enten pga dårlig arbeidsmiljø, meningsløse og tunge arbeidsoppgaver, fare for liv og helse? Noe annet? 
 

Anonymkode: 79549...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Restaurant. Håpløse og elendige ledere.

Anonymkode: df34a...8e8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termo/fryselager med manuell ompalletering av tunge esker med kjøtt ol. Vikarbyråjobb. Helt utslitt hver dag. Det holdt med 1 uke.

Anonymkode: e3714...f14

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektern på Aker brygge. Helt jævlig.

Anonymkode: 4e87d...e55

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommuner. Slåss for tid til å gi pleie. Helt horribelt slik det har blitt.

Anonymkode: d5bc1...49d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Returbedrift. Meningsfullt arbeid, men grusom ledelse, mobbing, brøling og kjefting som rådende kommunikasjonsform, dårlig arbeidsmiljø, usaklige oppsigelser, ingen som brydde seg om risiko, mange uhell og ulykker. 

Anonymkode: b067f...005

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne anonymt.

Jeg jobbet i en liten bedrift med få ansatte. En eier som hadde utviklet firmaet/ideen bak og som anså og anser seg selv som et av de smarteste menneskene i verden. Hadde ansatt en daglig leder, men den daglig lederen fikk bare gjør de praktiske oppgavene som lønn og rapportering. Alle øvrige oppgaver måtte tas opp og avgjøres av eier.

Eier kunne sette seg ned og åpenlyst fortelle om at vedkommende ikke var så sikker på at det var behov for ansatte, han kunne jo "kvitte seg med oss" og tjene penger som liten med sparte lønnskostnader. Vedkommende kunne åpent legge ut om alle udugelige tidligere ansatte. Vedkommende var heller ikke interessert i din mening, men affirmasjon på egne tanker og ideer. Alt annet ble sablet ned. Man lærte seg fort å velge med omhu hva man sa. Man kunne risikere å holde på med noe for så måtte slippe alt i hendene for å holde på med den neste ideen. Ingen orket å si noe på de såkalte idemyldringsmøtene da det uansett ikke ble respektert. Ingen hadde sine oppgaver, men alt ble bare løst ad hoc der og da, gjerne dobbelt. Eier kunne finne på å hente ut en ansatt fra kundemøte fordi den ansatte måtte hente ut en fil til eier fra et sted hvor eier fint selv kunne hente den på 3 sekunder. Arbeidsstedet hadde CRM-program, allikevel måtte vi lage manuelle postlister. Ingen struktur, ingen organisasjonsforståelse, manglende respekt. Det skal sies at det ikke var roping og brøling, bare mer sånn...dette er et merkelig sted med merkelig kultur.

Anonymkode: 3c102...4a6

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde veldig mange småjobber via bemanningsbyrå under studietiden. 

Hjelpemann på byggeplass: Du gjør jobbene som absolutt ingen andre vil gjøre - grave grøft, måke snø, bære opp materiale og verktøy, osv. Kjip lønn, jobber ute i allslags drittvær. 

Flyttehjelp: Ekstremt monoton jobb. Du springer opp og ned trapper med flyttelass, dag inn / dag ut. Dårligst lønn av alle jobbene.

Anonymkode: e8691...64f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV.

Jeg hadde sjefen fra helvete OG ble utskjelt og truet av ustabile personer titt og ofte på telefon. Pluss folk som kom innom og brøt sammen på kontoret mitt uten at jeg kunne gjøre noe. I tillegg var lønna av det laveste man kunne få med høyere utdanning.

Barna mine skulle ha vært rimelig sultne før jeg hadde gått tilbake til den jobben, for å si det sånn.

Anonymkode: cc904...ab9

  • Liker 47
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasket på Kiel-fergen da jeg var 14 år. Helt jævelig. Dypt rystet over hvordan voksne oppførte seg i fylla.... 38 år siden. 

Anonymkode: 45f1e...fa3

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En restaurant som var på Oslo city på 90’tallet.

Det var mer en brun pub, jeg var alltid alene, tusenvis av kunder og elendig lønn. 

Anonymkode: 674e1...1a5

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterbutikk, sjefen var et mareritt! Måtte ofte stå fra 09 til 20 på dagene for hun ikke kunne komme pga rare ting, som datteren hadde hatt mareritt så hun kunne ikke komme på jobb kl 09. Hun var GAL! 

Men også barnehage. 

Anonymkode: ebaf3...314

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Butikk med entreprenøravd. Økonomiansvarlig fra helvete! Liten nok arbeidsplass til at vedkommende ødela hele arbeidsmiljøet. 

Anonymkode: d944a...d77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servitør. Med en ufattelig uhyggelig sjef, måtte ofte jobbe 9 timer+, fikk ikke pause én eneste gang i min arbeidsperiode der, Gikk altså alle mine timer på jobb uten mat, fikk kanskje tid til å gå en tur på do i løpet av dagen. Løp rundt som en hodeløs høne i og med at det ble satt inn alt for få servitører. Gjestene var sure, og det skjønner jeg da, når man må vente 20 min på å få drikka si, siden servitøren har så mye å gjøre. Syntes det var fryktelig. Har fått nerveskader i føttene etter denne arbeidsplassen. Lengter ikke tilbake:))))

Anonymkode: 8f030...f47

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne anonymt.

Jeg jobbet i en liten bedrift med få ansatte. En eier som hadde utviklet firmaet/ideen bak og som anså og anser seg selv som et av de smarteste menneskene i verden. Hadde ansatt en daglig leder, men den daglig lederen fikk bare gjør de praktiske oppgavene som lønn og rapportering. Alle øvrige oppgaver måtte tas opp og avgjøres av eier.

Eier kunne sette seg ned og åpenlyst fortelle om at vedkommende ikke var så sikker på at det var behov for ansatte, han kunne jo "kvitte seg med oss" og tjene penger som liten med sparte lønnskostnader. Vedkommende kunne åpent legge ut om alle udugelige tidligere ansatte. Vedkommende var heller ikke interessert i din mening, men affirmasjon på egne tanker og ideer. Alt annet ble sablet ned. Man lærte seg fort å velge med omhu hva man sa. Man kunne risikere å holde på med noe for så måtte slippe alt i hendene for å holde på med den neste ideen. Ingen orket å si noe på de såkalte idemyldringsmøtene da det uansett ikke ble respektert. Ingen hadde sine oppgaver, men alt ble bare løst ad hoc der og da, gjerne dobbelt. Eier kunne finne på å hente ut en ansatt fra kundemøte fordi den ansatte måtte hente ut en fil til eier fra et sted hvor eier fint selv kunne hente den på 3 sekunder. Arbeidsstedet hadde CRM-program, allikevel måtte vi lage manuelle postlister. Ingen struktur, ingen organisasjonsforståelse, manglende respekt. Det skal sies at det ikke var roping og brøling, bare mer sånn...dette er et merkelig sted med merkelig kultur.

Anonymkode: 3c102...4a6

Herregud, jeg tror vi har jobbet på samme arbeidsplass! Dette var en temmelig presis beskrivelse av min arbeidsplass FØR den tidligere omtalte returbedriften. 

Anonymkode: b067f...005

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sommerjobb som renholder på sykehus da jeg var 18. De øvrige vaskerne var sure gamle kjerringer som prata dritt om meg og løy til sjefen gjentatte ganger om hvordan jeg utførte jobben (hvis hadde vært sant ville det ha vært ganske grove feil jeg gjorde mtp. at det var et sykehus). Fikk omsider nok og slutta, men fikk aldri betalt ei krone i lønn. Så dro jeg rett på NAV, og lo hele veien til banken når jeg tenkte på at det nå var skattepengene til de bitre gamle meggene som finansierte mitt livsopphold. Noe å tenke på før man bedriver mobbing på arbeidsplassen ;) 

Anonymkode: b9172...435

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...