Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min verste jobb var som sikkerhetskontrollør på flyplass. Elendig ledelse som ALDRI selv hadde jobbet på gulvet. De fikk omtrent daglig tips og råd til hvordan vi på gulvet kunne då en lettere hverdag, men endte opp med enda verre hele tiden.

Det var svært mange sykmeldte en periode, faktisk 18% av arbeidsstokken. Da fikk vi Mail fra adm.dir som rett ut skrev at mange av de som er sykmeldte enten ved sykmelding eller egenmelding IKKE er syke. De skofter og det går ut over økonomien i bedriften. Da ble det bråk på jobben ja, alle freste til mellomlederne. Vi fikk allikevel bare beskjed om at vi hadde en viktig jobb og skulle være glad for at vi hadde jobb der.

Stor forskjell på ledelsen og ansatte. Vi som jobbet omtrent livet av oss måtte overholde 30 min spisepause, enda det tok 5-6 min å gå til pauserommet, tilsammen gikk det 10-12 min av spise pause bare å få til og fra. 
Vi fikk ikke gå på do utenom pauser.

Vi ble overvåket og fikk personlige rapporter for det minste. Smilte vi for bredt til en passasjer eller ikke smilte, så vanket det rapport. Kom vi 2 min for sent så ble det rapport og trekk i lønn. De så ikke på om personen vanligvis var punktlig på jobb.

De som var mest udugelige og unnasluntrere på jobb ble forfremmet. De som gjorde en god jobb ble aldri forfremmet.

Det var evig gjennomtrekk av ansatte. Dette går på sikkerheten løs for flytrafikken da vi kan og vet hvordan vi evt skal få smuglet farlige gjenstander ombord usett. Enda så ble ikke vi ansatte tatt godt vare på, det var enormt mange som sto i kø for å få jobb der iflg ledelsen.

Ved sykemeldinger måtte vi passe oss for å ikke legge ut på feks fb at vi hadde vært på hyttetur. Da ble vi kalt inn til møte og konfrontert med dette. Klarer vi å være på en hytte, bursdag, se sønnen sparke fotball, ja da klarer vi å jobbe også. Samtidig så vi en av HR som var langtidssykmeldt flere ganger la ut om skogsturer, fester, hytteturer og you name it. Da ble det mange likes og hjerter fra de andre i ledelsen og mange lykke ønskninger om god bedring. 

Er så glad jeg er ferdig der og skjønner ikke i dag st jeg holdt ut de 5 årene jeg var der.
 

Jeg var sykmeldt pga en stor operasjon som gjorde at jeg ble sykere og sykere før op. Ble kalt inn på møte og jeg var ærlig om hva som feilte meg. Det hadde ikke noe med jobben å gjøre det jeg måtte opereres for, men HR sa allikevel at dette kanskje ikke var en jobb for meg siden jeg var sykmeldt. Fy faen for en forferdelig arbeidsplass.

Anonymkode: fecaf...201

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selve arbeidsplassen var ok, men sjefen var absolutt ikke det. Jeg ble grovt seksuelt trakassert og truet av en kollega, som til alt overmål allerede var der på nåde pga andre alvorlige ting, og likevel fikk han ikke fyken. Selv om sjefen erkjente at det hadde skjedd, dvs at jeg ikke løy (det var vitner).  Da mistet jeg all tillit til sjefen, når man beskytter overgriper, og ikke offeret. Andre ansatte brast i gråt på jobb fordi sjefen var så slem med dem og viste null empati i forbindelse med at de var delvis sykmeldt. Det var åpne konflikter mellom sjefen og ansatte på personalmøter.

Anonymkode: dff24...22c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnbedrift. Satt på kontor. Stor gjennomtrekk av ansatte. Eier lo godt da han fortalte om besøk fra Arbeidstilsynet som var «så sure». Eier var ekstremt fornøyd med seg selv og ansatte fikk ofte lange taler om hvor flink han var. Han har trakassert kvinnelige ansatte seksuelt opptil flere ganger. Da jeg sa opp og spurte om å få gå på dagen uten lønn brølte han at han skulle sørge for at jeg aldri fikk jobb igjen, jeg var det mest udugelige mennesket han hadde møtt

Anonymkode: 63986...1c7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 31.1.2020 den 6.27, AnonymBruker skrev:

Nåværende jobb: ped.leder i barnehage. Er på leting etter noe annet

Anonymkode: cbb5b...f6f

Godt det ikke bare er meg. 
Har prøvd mange ulike barnehager men har bare vært i en jeg trivdes og der ble jeg tvangsflyttet pga for mange voksne ifht antall barn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 28.1.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Opplever et dårlig arbeidsmiljø i min nåværende jobb på en barneskole. Må si at kontaktlærerne får mye makt i forhold til assistenter og ressurslærere. Dårlig arbeidsmiljø - mye klaging og baksnakking av elever, ledelsen og foreldrene. 

Anonymkode: f8eb6...3e6

Uff. Dette er trist. Om man ikke samarbeider og liker elever/ foreldre. Da er man ikke på rett hylle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt verste var en Wagner-butikk en del år tilbake. Butikken i seg selv og vi som jobbet der var ikke problemet, vi hadde det fint sammen, men de på hovedkontoret. Uprofesjonelle folk fra a til å som regelrett trakasserte og mobbet særlig butikksjefene de ikke likte,  men også andre ansatte. Helt jævlig å se på butikksjef etter butikksjef som fikk tyn, bl a for dårlig salg i butikkene, selv om dette skyldtes elendig plassering av butikken og merkelig vareutvalg og ikke at vi ikke jobbet med de få kundene som var. Så flere butikksjefer som regelrett ble mobbet av lederne i kjeden og at de diktet opp ting uten rot i virkeligheten for å ha grunner for å kvitte seg med de udugeluge ansatte. Helt jævlig plass.

 

B.young på Østlandet. Ei dame eier tre slike butikker og i disse er det mye dritt. B.young i seg selv er ikke problemet, kun denne dama. Hun er lite opptatt av å følge lover og regler og man får ikke pauser, ikke noen form for kvelds- og helgetillegg, ei heller når det er søndagsåpent før jul og lønna er helt elendig. De ansatte trives i og for seg sammen, det er eier som ødelegger, setter folk opp mot hverandre osv. Hun vet selv best på alle områder og tar ingen innspill fra de ansatte. Stor gjennomtrekk på de ansatte, selvfølgelig. 

Anonymkode: 3e8fe...443

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i flere små,  private bedrifter og det er et problem ift rettigheter man har satt ansatt. Blanding av at de som driver slike type bedrifter ikke har satt seg godt nok inn i hva det vil si å ha personalansvar, og at de regelrett gir faen. "Min bedrift, ingen skal fortelle meg hvordan vi skal gjøre det her" er en holdning som går igjen. Men ansatte har faktisk krav på både pauser,  pauserom, ferie m m. Og skal man få fornøyde ansatte, er det f eks også ok å betale kvelds- og helgetillegg.

Anonymkode: 3e8fe...443

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe i mannsdominert yrke. 

Jeg trodde at det å jobbe med menn, mannlige sjefer og kollegaer, var lettere. Så man som skryter av at menn er lettere å forholde seg til. 

Vet ikke om jeg vil gå inn på hva slags bransje, men det er den tøffeste og mest nedverdigende tiden i mitt liv. 

Anonymkode: 2a90f...bb1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe i mannsdominert yrke. 

Jeg trodde at det å jobbe med menn, mannlige sjefer og kollegaer, var lettere. Så man som skryter av at menn er lettere å forholde seg til. 

Vet ikke om jeg vil gå inn på hva slags bransje, men det er den tøffeste og mest nedverdigende tiden i mitt liv. 

Anonymkode: 2a90f...bb1

Der har vi ulikt syn, jeg elsker å jobbe med menn, fordi de er rett frem, direkte og tåler det tilbake. Jeg mistrives der det er mange kvinner,  det er uten unntak baksnakking og intriger. 

Anonymkode: 3e8fe...443

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen. Hovedkontoret. Psykopat til sjef. 

Anonymkode: 6fa3a...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 7.08, AnonymBruker skrev:

Hatt mange fæle arbeidsplasser , jeg er ufaglært og i servicebransjen. 

Men noe Av det verre var ulovlig overvåking på arb-plassen. En ting er jo å filme for å kunne lukke opp harddisken og se tilbake ved feks tyveri men sjefen min live-streamet oss faktisk direkte på sin tlf. Det var i beste fall veldig creepy og nedverdigende,  og i verste fall strengt ulovlig. 

Har også jobbet mye dobbelt uten pauser og særlig mat.  Opplevd at folk blir langtids-sykemeldt Men allikevel endrer ikke ledelsen på noe. 

Gjennomgående for de dårlige arbeidsplassene er dårlig ledelse. 

Det er på grensen til fascinerende hvor ræva det kan bli. Lederne skjuler seg bak «vanntette systemer» men glemmer at vi på jobb/ på gølvet  er mennesker. 

 

Det er synd man ikke tør å si fra, men det er ikke så merkelig når man blir ignorert Av ledelsen eller truet med oppsigelse/ mobbet/ fryst ut. 

 

Anonymkode: 40349...68e

Det med live-streaming på tlf. tror jeg er mye vanligere enn folk tror. Det er en sånn typisk greie mange mannlige ledere på bensinstasjoner/kiosker/gatekjøkken gjør.

Ikke bare bare å si fra heller, for hvem skal du si fra til når det er den øverste lederen (og eieren) som gjør noe galt? Og typisk i sånne bedrifter er også at det ikke er verneombud fordi det en eller annen gang var under 10 ansatte, og så har det aldri blitt gjort noe med, + at gjennomsnittsalderen gjerne er så lav at folk ikke kjenner til loven. Eventuelt at folk er konfliktsky eller ikke bryr seg fordi de ikke skal jobber der så lenge likevel.

Anonymkode: bf5e7...b7b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe i mannsdominert yrke. 

Jeg trodde at det å jobbe med menn, mannlige sjefer og kollegaer, var lettere. Så man som skryter av at menn er lettere å forholde seg til. 

Vet ikke om jeg vil gå inn på hva slags bransje, men det er den tøffeste og mest nedverdigende tiden i mitt liv. 

Anonymkode: 2a90f...bb1

Min erfaring er at det generelt er enklere å forholde seg til mannlige kolleger. De tilfellene der det ikke er greit, er det gjerne snakk om en rævva leder som har rævva holdninger som smitter over på de mannlige ansatte.

Anonymkode: bf5e7...b7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En statlig barnevernsinstitusjon, sjefene hadde en gutteklubben grei holdning til sine mannlige ansatte. Mens damene ble utnyttet og trakkasert. For noen drittmannfolk, en skam for hele bransjen.

Anonymkode: 8bca1...4d2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studenttorget. Liten bedrift som driver studenttorget.no og karrierestart.no. Rundt halvparten av de "ansatte" var ulønnede praktikanter (selv om flere hadde mastergrader) som jobbet i håp om en fot i døra. Arbeidsmiljøet fra forferdelig, sjefen var håpløs. Hyggelig og kreativ fyr, men absolutt ikke ledermateriale, og nektet å ansette en leder/admin.

Anonymkode: 49f46...066

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bolig for psykisk utviklingshemmede. Selve arbeidsoppgavene var supre. Men arbeidsmiljøet var helt rævva! Var flere ganger jeg gikk inn på badet for å bare gråte... aldri mer det stedet

Anonymkode: 4f9a6...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.1.2020 den 14.14, AnonymBruker skrev:

kan ikke forstå dere som skriver barnehage. finnes ingen jobb i verden der man blir mer verdsatt enn der, unger med stjerner i øya som kommer løende mot deg når du kommer med verdens beste smil og klemmer. 

Anonymkode: 82e29...bf3

Og elendig status, lønn og aldri nok ansatte. 

Vi er ferdige med å bli betalt i klemmer nå. 

Anonymkode: 49e81...f0e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jobben var i en barnehage på Majorstua. Det har stått litt om den i nettavisene. Skjønner ikke at de fortsatt får drive. 

Anonymkode: 49e81...f0e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barneskole i Bærum kommune. Regelmessig lovbrudd på opplæringsloven, barn med lærevansker får ikke de timene som de har krav på, mobbesaker blir ikke tatt på alvor, kontaktlærere som er passiv aggressive og kjefter på elevene sine, en fraværende ledelse og mange sure kollegaer som klikka for det minste ting. Hverdagen på en slik arbeidsplass var som å være en del av et såpeopera. 

Ble veldig kvalm rett før jeg skulle på jobb og holdte på å kaste opp... 🤢

Anonymkode: f8eb6...3e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sommerjobb på en bensinstasjon  og skulle ha nattevakt. Ringte tre timer før vakta for da begynte jeg å spy av omgangssyke. Hun sa jeg fikk komme på jobb uansett. Jeg sa det var ikke aktuelt, beklaget, men jeg kunne ikke gå på jobb sånn. 
 

Det hun da gjorde var å først ringe vår felles bekjent som introduserte meg til sjefen og dermed «skaffet» meg jobben, og skjelte henne ut så til de grader for å ha fått inn et så udugelig menneske som meg. Deretter klarte hun på det utroligste vis å spore opp hvem kjæresten min var (jeg var hos han den sommeren, andre siden av landet, derfor sommerjobb på nytt sted) - ringte han og skjelte han ut også. 
 

Resten av sommeren brukte hun på å følge med meg på kamera og påpeke om jeg så mye som hadde tatt meg en tyggis og ikke dokumenterte kjøpet (hadde en halv tyggispakke med hjemmefra). 
 

I dag hadde det absolutt aldri passert, men jeg var ung og ville desperat ha råd til å være hos kjæresten den sommeren. 

Anonymkode: 2754f...af0

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...