Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommunal pleie og omsorg.

Mangel på tid og ressurser. Særdeles hierarkisk og dårlig arbeidsmiljø. 

Anonymkode: 079d4...82c

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lektern på Aker brygge. Helt jævlig.

Anonymkode: 4e87d...e55

Haha samme her! Lektern på Aker brygge! For en fæl arbeidsplass!! 

Anonymkode: 5969e...7b9

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage er det verste stedet. Rett og slett pga. Vi ikke har full bemanning hele åpningstiden. Ansatte reiser hjem etter 7,5 time, mens barna blir 8+

Anonymkode: 77596...0ad

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage. Ting er aldri som det skal. Mye sure kjerringer, mye baksnakking om foreldrene og herregud for et mas 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Administrasjon i fylkeskommunen. Kjipe kollegaer, det dårligste arbeidsmiljøet jeg noen gang har vært borti (inkludert vold, seksuell trakassering osv), meningsløse arbeidsoppgaver (kopiere ark eller stifte sammen ark andre hadde kopiert, for eksempel) - jeg har jobba mange kjipe steder, men det var det verste. 

Anonymkode: 4e77a...1f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wasteland i Bergen. Orker ikke forklare engang, var horribelt. Klarte ikke mer enn noen mnd! Er vel nesten 15 stk som har sluttet siden jeg selv sluttet og mange før jeg begynte. De betalte bare ut siste lønna og feriepenger til folk de likte, hørte noen som sluttet før jeg startet gikk til sak og mye greier. Sjefen var veldig spesiell. Aldri spis mat der, kryr av rotter overalt!

Anonymkode: 2c68e...4fd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bofellesskap for psykisk og fysisk utviklingshemmede. Mange av de ansatte var eldre bitre kjerringer som var sure og baksnakket alle. Beboerne var sta og utagerende hver dag, så jeg gikk hjem hver dag med en følelse av at jeg aldri gjorde en bra nok jobb for beboerne. Jeg hadde heldigvis bare praksis der, så var der «bare» i seks måneder. Gruvde meg til jobb hver dag.

Anonymkode: ce9a9...b88

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne anonymt.

Jeg jobbet i en liten bedrift med få ansatte. En eier som hadde utviklet firmaet/ideen bak og som anså og anser seg selv som et av de smarteste menneskene i verden. Hadde ansatt en daglig leder, men den daglig lederen fikk bare gjør de praktiske oppgavene som lønn og rapportering. Alle øvrige oppgaver måtte tas opp og avgjøres av eier.

Eier kunne sette seg ned og åpenlyst fortelle om at vedkommende ikke var så sikker på at det var behov for ansatte, han kunne jo "kvitte seg med oss" og tjene penger som liten med sparte lønnskostnader. Vedkommende kunne åpent legge ut om alle udugelige tidligere ansatte. Vedkommende var heller ikke interessert i din mening, men affirmasjon på egne tanker og ideer. Alt annet ble sablet ned. Man lærte seg fort å velge med omhu hva man sa. Man kunne risikere å holde på med noe for så måtte slippe alt i hendene for å holde på med den neste ideen. Ingen orket å si noe på de såkalte idemyldringsmøtene da det uansett ikke ble respektert. Ingen hadde sine oppgaver, men alt ble bare løst ad hoc der og da, gjerne dobbelt. Eier kunne finne på å hente ut en ansatt fra kundemøte fordi den ansatte måtte hente ut en fil til eier fra et sted hvor eier fint selv kunne hente den på 3 sekunder. Arbeidsstedet hadde CRM-program, allikevel måtte vi lage manuelle postlister. Ingen struktur, ingen organisasjonsforståelse, manglende respekt. Det skal sies at det ikke var roping og brøling, bare mer sånn...dette er et merkelig sted med merkelig kultur.

Anonymkode: 3c102...4a6

Høres akkurat ut som min nåværende arbeidsplass der jeg er denne «daglige lederen» på papiret, men med null myndighet i praksis. Jeg blir gal, og mine ansatte blir gale! Prøver mitt beste å rydde opp, men eier stikker kjepper i hjulene og setter seg på bakbeina. Forstår godt at de ansatte ikke trives, men dessverre kommer jeg ingen vei.
Tviler sterkt på at du har jobbet her, men er jo trist at det finnes flere steder som er like sprøtt!!

Anonymkode: 88159...75b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikar som renholder på gamlehjem hvor jeg kun vasket toaletter og bad i 5 uker  🤐 Glemmer aldri lukta og bæsjeflekkene over alt...

Anonymkode: 511d6...1ac

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha samme her! Lektern på Aker brygge! For en fæl arbeidsplass!! 

Anonymkode: 5969e...7b9

Hvorfor?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever et dårlig arbeidsmiljø i min nåværende jobb på en barneskole. Må si at kontaktlærerne får mye makt i forhold til assistenter og ressurslærere. Dårlig arbeidsmiljø - mye klaging og baksnakking av elever, ledelsen og foreldrene. 

Anonymkode: f8eb6...3e6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukerstyrt personlig assistent. Ustabilt, nedverdigende, tungt.

Anonymkode: 0649f...387

  • Liker 21
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakeri. Ble stadig utsatt for slibrige kommentarer fra kunder, og samtlige sjefer var helt forferdelige. Skal sies at jeg nok ikke passer til serviceyrke da...

Anonymkode: 9a5e1...5f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommunen. Kom aldri til å få gjøre noen spennende oppgaver, skulle bare være på en plass og si meg fornøyd med det. Mange småkonger, og de "passet" alltid på meg og hvor jeg var. Noen seksuelle kommentarer. Utilstrekkelig arbeidstøy og dårlig lønn

Anonymkode: 221bf...b54

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonselger. Moralsk forkastelig jobb.

Anonymkode: 7c3a9...e9f

  • Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leos lekeland. Sfo. Bolig for psykisk utviklingshemmede.

Anonymkode: 2b63c...997

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Butikk, familiebedrift der 6 av 8 ansatte var i familie. Jeg var 1 av 2 ansatte som kom "utenfra". Jeg skulle i utgangspunktet ha en back-office stilling som skulle støtte de som var i butikken og frigjøre dem fra en del administrative oppgaver. Så ble det mer å gjøre og en av de heltidsansatte ble langtidssykemeldt og jeg måtte fylle stillingen min og være mer og mer i butikken. Jeg jobbet gjerne i butikken hele arbeidstiden og ble sittende flere timer på overtid for å få unna alt det andre. Ble gjerne 12 timers dager eller mer. Det var uholdbart i lengden, men daglig leder mente det bare var å "holde ut", for det var jo bare for en periode. Den perioden ble flere år og mine forsøk på lønnsforhandlinger førte ikke frem (jeg tjente 40% mindre enn de andre som var i butikken, noe som var greit da jeg kunne jobbet i min egentlige stilling, men når ting endret seg burde de justert lønna mi så den reflekterte økt ansvar og arbeidsmengde). Lot det gå fordi det var familien min. Var i tillegg mye rare konflikter og ting som gjorde det slitsomt å jobbe der. Mye som ble godtatt der pga at det var en familiebedrift som aldri hadde blitt godtatt på en "vanlig" arbeidsplass.

Anonymkode: 440f1...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firma som drev med vaskeprodukter. Psyk sjef, kona jobbet også der, ringte hver morgen før hun kom for å høre hvordan humør sjefen var i 🙄 Holdt ut kun få månder. Barnehage, herregud så mye baksnakking 😳

Anonymkode: cb593...afa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukerstyrt personlig assistent. 

Brukeren min hadde en stor ordning (hjelp nesten 24/7 i eget hjem) Hun baksnakket alle assistentene. Ingenting var noensinne bra nok. Ble beordret til en haug av oppgaver hun ikke hadde rett til å få oss til å utføre. Men det er klart, mye rimeligere å få en assistent til å male huset enn å betale en maler.

Firma var også helt ubrukelig. Snakket med de mange ganger. Ingenring skjedde. 
 

Dårlig lønn. Følte meg som en slave.

Anonymkode: 083a2...8bb

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big Bite i 2011. Hadde ett skræv av en sjef som utnyttet at jeg var ung og ikke kjente rettighetene mine. Hadde jeg opplevd idag det jeg opplevde den gangen hadde jeg gått rett til advokat. 
 

Rett etterpå ble jeg stuepike i en kjent hotellkjede for 119,- timen..

Fikk ikke tilleggene mine når jeg feks vasket spy. En periode forstod jeg veldig godt de som heller gikk på NAV.. 

Jeg ble nesten skremt ut av arbeidslivet før det hadde startet. 

Anonymkode: 45f19...9d9

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...