Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nåværende jobb som konsulent. Blir utestengt fra min jevnaldrende fordi jeg ikke er like negativ om absolutt alt som dem. Får meg til å savne tiden som ringe vikar i barnehage, og det sier litt.

Anonymkode: a6d45...08e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lekebutikk. Sjefene som drev butikken var et ektepar, som ikke jobbet noe særlig i butikken. Men hver gang de var innom bare pirka dem på oss unge ansatte og testa oss. Skikkelig slibrige folk. 

Restaurant. Drevet av en pakistansk familie. Snakket alltid pakistansk bak bardisken slik at vi ikke forstod (respektløst!). Kjefta hele tiden og ga meg skylden for ting jeg ikke hadde gjort. En gang hadde eieren samtaler med hver av oss servitører. Noe som i utgangspunktet var rart siden han ikke jobbet i selve restauranten så hadde ikke noe forhold til han. Ett av spørsmålene var hvem av servitørene som skulle «fjernes»?! Altså for en frekk ting å spørre om på en samtale. Skulle dem bare gitt sparken til en servitør? Jeg nekta å svare på det spørsmålet, men så på arket at noen hadde skrevet meg. Trivdes etterhvert så dårlig at jeg sa opp uten å ha ordnet meg ny jobb først, og ett sekund etter fjernet sjefen meg fra den felles Facebook chatten alle på jobben hadde sammen. Ikke noe oppsigelsestid eller et ord fra han. 

Anonymkode: d8290...0c3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ha vært enkelte av oppdragene man tok gjennom vikarbyrå, som f. eks. byggeplass. Folk som overhodet ikke hadde egenskaper til å lede, gjerne med kjefting hvis man ikke hørte hva som ble sagt (da byggeleder sto på andre siden av byggeplassen og ropte beskjeder). Heldigvis var jeg rakrygget nok til å ikke finne meg i sånn behandling, så det ble litt bedre. 

Men arbeidsoppgavene var alt det de andre ikke hadde tid til eller gadd å gjøre, selv om noen av dem hadde tid til å trå til. Man jobbet også svært ofte alene, noe som ikke var veldig bra med tanke på miljø. Var vel en av grunnene til at jeg ikke satset på å bli håndverker selv. 

Anonymkode: dc363...1a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo «meningsfylt» på en måte, men da jeg hadde sommerjobb på et gamlehjem ble jeg satt til å mate en gammel mann som kastet opp slim hver gang han spiste. Blir fortsatt kvalm av å tenke på det 🤮

Anonymkode: 0c7a0...bb5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leos lekeland. Sfo. Bolig for psykisk utviklingshemmede.

Anonymkode: 2b63c...997

Ja fy søren! Det må være jævelig å jobbe i all den støyen! Ser at de stort sett er pur unge de som jobber der.

Anonymkode: 9a5e1...5f8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukerstyrt personlig assistent. 

Brukeren min hadde en stor ordning (hjelp nesten 24/7 i eget hjem) Hun baksnakket alle assistentene. Ingenting var noensinne bra nok. Ble beordret til en haug av oppgaver hun ikke hadde rett til å få oss til å utføre. Men det er klart, mye rimeligere å få en assistent til å male huset enn å betale en maler.

Firma var også helt ubrukelig. Snakket med de mange ganger. Ingenring skjedde. 
 

Dårlig lønn. Følte meg som en slave.

Anonymkode: 083a2...8bb

Jeg 

Jeg har også jobbet som BPA. Det er riktignok ikke den verste jobben jeg har hatt, men følte meg til tider som en tjener eller lakei. 

Det som gjorde det problematisk var at det også bodde en funksjonsfrisk person i huset. Hun dro fordel av å ha kokk og hushjelp i huset.  Om bruker bodde alene hadde jeg ikke kviet meg for å vaske bad eller lage middag, da det blir naturlig i situasjonen. Bruker var på avlastning halvparten av tiden så mor var den som brukte badet mest. Om bruker hadde omfattende pleiebehov som medførte mye ekstra avfall og rengjøring både på kjøkken og bad hadde det stilt seg litt annerledes. 

Jeg fikk beskjeder og instruks fra arbeidsleder hvor hun brukte «vennligst» hele tiden. Vennligst rett opp feilen, vennligst send dokumentasjon på legesamtale osv. Jeg synes ikke det var hyggelig:(

Anonymkode: 79549...2f4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er 15 år siden, og har ikke satt min fot der siden, så jeg håper det har blitt bedre nå - men Skeidar på Rolvsøy var et psykisk helvete å forholde seg til. Så mye drama og konflikter, folk som gråt i garderoben, misunnelse og baksnakking, dårlig opplæring, kjeft og dritt. Var noen hyggelige, men jeg sluttet etter to uker, for jeg gråt nesten etter hver vakt. Aldri opplevd lignende før eller siden. 

Anonymkode: b1342...788

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wasteland i Bergen. Orker ikke forklare engang, var horribelt. Klarte ikke mer enn noen mnd! Er vel nesten 15 stk som har sluttet siden jeg selv sluttet og mange før jeg begynte. De betalte bare ut siste lønna og feriepenger til folk de likte, hørte noen som sluttet før jeg startet gikk til sak og mye greier. Sjefen var veldig spesiell. Aldri spis mat der, kryr av rotter overalt!

Anonymkode: 2c68e...4fd

Når var dette? 

Anonymkode: ad345...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke forstå dere som skriver barnehage. finnes ingen jobb i verden der man blir mer verdsatt enn der, unger med stjerner i øya som kommer løende mot deg når du kommer med verdens beste smil og klemmer. 

Anonymkode: 82e29...bf3

  • Liker 36
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ofte gråtende fra jobb i min forrige. Det ironiske var at alle jeg jobbet med var over 40, og vi jobbet i HR-feltet. De mobbet meg daglig, kastet ting på meg, frøs meg ut osv

Anonymkode: 69066...94e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukerstyrt personlig assistent. 

Brukeren min hadde en stor ordning (hjelp nesten 24/7 i eget hjem) Hun baksnakket alle assistentene. Ingenting var noensinne bra nok. Ble beordret til en haug av oppgaver hun ikke hadde rett til å få oss til å utføre. Men det er klart, mye rimeligere å få en assistent til å male huset enn å betale en maler.

Firma var også helt ubrukelig. Snakket med de mange ganger. Ingenring skjedde. 
 

Dårlig lønn. Følte meg som en slave.

Anonymkode: 083a2...8bb

Håndtere og rettlede brukeren er vel noe som inngår i jobben, pluss selvsagt å sette grenser for deg selv. 

Å ignorere brukerens baksnakking og ikke la det gå innpå deg likeså. 

Anonymkode: f1465...f51

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praksis i skjermet virksomhet i Nav. En del av deltakerne var alvorlig psykisk syke, som det ikke var godt å si hva kunne finne på. Opplevde det heldigvis ikke selv men andre deltakere fortalte om alvorlige utageringer. Og de ansatte hadde ingen kompetanse på psykiatri, så de fanget ikke opp de aggressive deltakerene i tide. Gikk med skulderene oppi øra mye av tiden og var sjeleglad da jeg byttet avdeling til et sted med mye friskere folk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Privat barneverninstitusjon med medleverturnus.

Anonymkode: 5973a...cfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagligvarebutikk. Jobben i seg selv er ikke helt grusom egentlig, men ledelsen og menneskene jeg jobba med var jeg ikke like heldig med. Jeg er en person som ikke lar meg pille på nesa og sier klart ifra dersom noe er riv, ruskende galt - både på egne og av og til andre sine vegne også. Dette resulterte i utfrysning, baksnakking, ignorering og all denne herligheten her. Leder tar ikke tak i det som åpenbart er mobbing og jeg endte opp med å være mer borte fra jobb sykemeldt enn jeg var på jobb. 

Arbeidsmoralen min ellers er upåklagelig, det samme er kapasiteten. I nåværende jobb og andre stillinger har jeg hatt maks to-tre sykedager i året, kanskje ikke det engang. Jeg møter opp i tide og sitter gjerne utover kvelden dersom det er behov for det.

Anonymkode: dfcfa...def

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bhg lærer og jobbet som avdelingsleder i barnehage.Jeg ble gravid og fortalte det til sjefen(styrer)og da var det første hun sa til meg:Jamen da må vi bruke penger på vikar...Ikke gratulerer eller noen andre hyggelige ord.Jeg fikk bekkenløsningssymptomer allerede i uke 16,og begynte å slite med bekken/rygg og det ble mer og mer slitsomt å være på jobb.Da jeg var 6 mnd på vei sykmeldte jordmor/lege meg siden jeg hadde gangvansker,men sjefen min skaffet ikke vikar.Hun fortsatte å spille på min dårlige samvittighet for at det ble kaos på avd når jeg var borte,så jeg krekte meg på jobb for å ta møter,foreldresamtaler og andre viktige ting selv om jeg var 100% sykemeldt.6 mnd inn i permisjonen ringte hun meg og ville vite hvordan bekkenet/ryggen min var,og om jeg kom tilbake i 100% stilling om 6 mnd,da sa jeg at den ikke var bra men at jeg ikke visste nå hvordan formen var om 6 mnd.Hun spurte da om jeg visste om hun hadde lov å si meg opp nå og så ansette meg igjen når jeg var frisk og tilbake i full jobb?Da jeg begynte hadde jeg gredert sykemelding der jeg ønsket å begynne på 50% og arbeide meg oppover,men det nektet hun meg.Hun tilbød meg 10% stilling eller 100%.Jeg klarte ikke 100% stilling men 10% var altfor lite,så jeg koblet inn fagforeningen der vi avtalte at jeg skulle få jobbe i 50%.Dagen etter møtet mottok jeg oppsigelse der hun hadde oppsagt meg bakover i tid!!!

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde en gang i tjueårene en jobb på et konditori, da jeg bodde i Sverige. Dette konditoriet ble eid av to eldre brødre, hvorav minst en av dem var tung alkoholiker. Han møtte likevel på jobb hver dag, men han drakk på jobben. Noen ganger "stjal" han likører og sprit som skulle være ment å brukes i diverse bakverk og kremer osv til produktene de lagde og solgte der, og så gikk han ned i kjelleren og styrtet flaska "i smug". Han kom sjanglende opp igjen og trodde liksom at alt var noe vi andre ikke var oppmerksom på.

Folk var livredde hver dag når han gikk og satte seg i bilen for å kjøre hjem etter jobben. En dag var han så ille dritings, at to av bakerne der ringte til politiet og anga ham, oppga navnet hans, bilmerke, farge og sted/kjørerute, så de kunne få stoppet han. Han var jo ikke bare en fare for seg selv bak rattet, men alle han møtte på sin vei!

I fylla ravet han rundt på kjøkkenet og veivet med alle slags redskaper, inkludert kniver. Han kunne begynne og brøle og rope der inne på bakeriet, bare skilt fra kafeen og utsalgsdiskene med en tynn svingdør. Som regel kom da broren hans og sendte han hjem til slutt, om han fylliken ble FOR høylydt og folk/kunder begynte å bli urolige og se seg rundt.

Husker dessverre ikke om han ble fratatt førerkortet eller hva den gangen, men det tror jeg han gjorde. Han fikk aldri vite at det var hans egne ansatte som hadde ringt og tipset politiet.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotek. Helt klart. Frekke og arrogante kollegaer, som var selvopptatte og ikke ville løfte en finger, samme med lederen. Jeg klaget til lederen og endte med å få sparken på sms. 

Anonymkode: 59d38...312

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Apotek. Helt klart. Frekke og arrogante kollegaer, som var selvopptatte og ikke ville løfte en finger, samme med lederen. Jeg klaget til lederen og endte med å få sparken på sms. 

Anonymkode: 59d38...312

Hva???? Dere må da ha hatt mer ansattvern enn å kunne bli oppsagt på sms???

Anonymkode: 1955f...787

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Håndtere og rettlede brukeren er vel noe som inngår i jobben, pluss selvsagt å sette grenser for deg selv. 

Å ignorere brukerens baksnakking og ikke la det gå innpå deg likeså. 

Anonymkode: f1465...f51

Jobben er å være armer og ben for bruker, være så servil som mulig. 

Anonymkode: 0649f...387

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...