Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 21.43):

Dere som tolererer slike sjefer og arbeidsplasser, hvorfor slutter dere ikke? 

Anonymkode: e5d0a...95d

Noen av oss er nødt til å ta de jobbene vi får.

Anonymkode: da99d...e43

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Noen av oss er nødt til å ta de jobbene vi får.

Anonymkode: da99d...e43

Det skjønner jeg veldig godt :( 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiesler Hårdesign, Tønsberg.

Grøsser enda av ledelsen, svindelet og det dårlige arbeidsmiljøet. Førsteårslærlingene ble tvunget til å ta full pris på klipp selv om de kun hadde vært lærling noen uker og de måtte ta hull i ørene til barn uten verken opplæring eller kurs. I tillegg måtte de finne seg i å bli skjelt ut av kunder og kolleger. Sa opp etter 1,5 år, så meg aldri tilbake.

Overasket over hvor få historier/innlegg som omhandler frisørsalonger her, er så mye dritt som skjer i den bransjen!

Anonymkode: 1b985...ca1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på en sushi restaurant. Sjefen var eieren av restauranten, som var den eneste i Norge. Denne plassen var like viktig og verdifult som barnet hans. 
 
De 3 første dagene etter jeg hadde startet der ble jeg helt sjokkert over oppførselen til kokkene. De var rævslikkerne til sjefen, og meldte ifra om den minste lille ting til sjefen slik at sjefen skulle stole mer på de, og forhåpentligvis en dag, gi de en rolle som daglig leder. Alle kokkene var jævlige, og de var alltid ute etter å ta noen.

Jeg gjorde en liten feil med en bestilling på dag 2, og fikk GJENNOMGÅ av den ene kokken som jobbet der. Han kjefet meg opp, ropte at jeg var JÆVLIG dum, måtte ha meg tilbake til skolebenken fordi jeg ikke kunne lese. Jeg ba han om å roe seg ned, og at det ikke var det verste som kunne skje, og skjønte ikke hvorfor han ble sur. Ågud, dette skulle jeg aldri ha sagt, for da endte det opp med at ALLLE kokkene sto rundt meg og kjeftet meg opp og sa at sånn kunne jeg IKKE snakke tilbake. Og ene kokken tok frem telefonen for å skrive en lang melding til sjefen om at JEG skapte dårlig arbeidsmiljø.

Dagen etter kom sjefen med skriftlig advarsel, og tok meg ut for å snakke. Da var hAn RASENDE, helt tomatrød i ansiktet og jeg trodde seriøst han skulle slå meg eller noe. Da kunne han fortelle at de andre hadde meldt fra om at jeg ødelegger arbeidsmiljøet, er frekk og dominant. Jeg hadde tydeligvis også gitt ut matvarer gratis (noe jeg ikke gjorde), og sa at dette er noe ALLE servitørene hadde sagt (noe ingen av servitørene hadde sagt), og at han hadde det på kamera. Han sa at jeg aldri fremover kunne si noe i mot NOEN, og måtte høre på uansett hva. Og på slutten av samtalen sa han «flott. Og jeg vil helst at du ikke skal si dette til noen. Du har sikkert familie eller venner du kan si dette til».

hver gang jeg kom til restauranten var det ingen som sa hei til meg. Men når andre servitører kom, ropte de og var SÅÅ glade. Fikk aldri servert personalmat, men alle andre fikk. Skulle jeg gå og forsyne meg ble jeg ropt på, og kunne ikke ta uten å spørre. 
 

ene kokken var rasist, og snakket stygt om meg bak min rygg og mens jeg var der, og dersom han sa noe stygt om meg, lo alle de  andre kokkene høyt med. Han kunne si ting som «der kommer taliban igjen», og at ingen skulle servere meg mat, og løy om at jeg baksnakket mine gode kolleager slik at alle hatet meg. Han brukte også å kaste ting på meg, og en dag begynte han å bli voldelig med en skarp kniv. Jeg var tydeligvis litt for nærme han, og da KLIKKET det for han: han tok kniven og slo den hardt redd ved siden av armen min.

En dag ringte sjefen meg og sa jeg skapte dårlig arbeidsmiljø, og skapte mye problemer (noe jeg ikke gjorde), og da sa jeg det rett ut, at jeg ble mobbet og hadde det utrolig tungt der hver dag. Og da sa han «men det er din egen feil for at du blir mobbet». Da begynte jeg å HYLgråte over telefon. Han brydde seg ikke. Mente fortsatt jeg var problemet. Sykemeldte meg dagen etter og skal aldri tilbake.

Anonymkode: 7d56e...1e0

  • Liker 26
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nokas Aviation Gardermoen.

En ledelse som ikke hører på de ansatte og virker til å gjøre det de kan for å ødelegge arbeidsmiljøet for de ansatte.

Mye avvik/rapport skriving for den minste ting. Var du så uheldig å forsove deg en gang i blandt, så var det personlig avvik og trekk i lønn den tiden du kom for sent. Dette gjaldt om det var bare snakk om 5 min forsinket også. Mange av oss som jobber der står gjerne opp i alt fra 2-4 på natten for å begynne på jobb, inkl reisevei. Sååå å forsove seg innimellom er faktisk menneskelig og ikke så rart med disse arbeidstidene. Vi jobber skift, så det er ikke rart det går litt rundt i hodet noen ganger.

Svært få av de som jobber der trives, men en inntekt må man ha. Mange som slutter og nye som begynner hele tiden. Det er fin kontinuitet med oppsigelser og ansettelser.

Vi jobber i team og de fleste trives sammen, men plutselig vil ledelsen splittet teamene og det fører til enorm misnøye. Det et viktig at vi som jobber trives med de vi er sammen med en hel arbeidsdag, men det bryr ikke ledelsen seg noe om.

Jeg kuken skrevet mye om den arbeidsplassen, men jeg er på vei ut. Takk og pris.

Jeg advarer alle som vurderer tanken på jobb her om å la være. Det er ikke ett sted du vil trives på sikt. Det et nå innført at når du ansettes så binder du deg for ett år, det sier litt om hvor mange som sluttet og begynner hos oss.

Anonymkode: 2d103...2e1

Hvordan klarer de å holde bedriften i live med så høy turn over. Driften kan umulig bli lønnsom med en så dårlig ledelse?

Anonymkode: 06481...793

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jobbet på en sushi restaurant. Sjefen var eieren av restauranten, som var den eneste i Norge. Denne plassen var like viktig og verdifult som barnet hans. 
 
De 3 første dagene etter jeg hadde startet der ble jeg helt sjokkert over oppførselen til kokkene. De var rævslikkerne til sjefen, og meldte ifra om den minste lille ting til sjefen slik at sjefen skulle stole mer på de, og forhåpentligvis en dag, gi de en rolle som daglig leder. Alle kokkene var jævlige, og de var alltid ute etter å ta noen.

Jeg gjorde en liten feil med en bestilling på dag 2, og fikk GJENNOMGÅ av den ene kokken som jobbet der. Han kjefet meg opp, ropte at jeg var JÆVLIG dum, måtte ha meg tilbake til skolebenken fordi jeg ikke kunne lese. Jeg ba han om å roe seg ned, og at det ikke var det verste som kunne skje, og skjønte ikke hvorfor han ble sur. Ågud, dette skulle jeg aldri ha sagt, for da endte det opp med at ALLLE kokkene sto rundt meg og kjeftet meg opp og sa at sånn kunne jeg IKKE snakke tilbake. Og ene kokken tok frem telefonen for å skrive en lang melding til sjefen om at JEG skapte dårlig arbeidsmiljø.

Dagen etter kom sjefen med skriftlig advarsel, og tok meg ut for å snakke. Da var hAn RASENDE, helt tomatrød i ansiktet og jeg trodde seriøst han skulle slå meg eller noe. Da kunne han fortelle at de andre hadde meldt fra om at jeg ødelegger arbeidsmiljøet, er frekk og dominant. Jeg hadde tydeligvis også gitt ut matvarer gratis (noe jeg ikke gjorde), og sa at dette er noe ALLE servitørene hadde sagt (noe ingen av servitørene hadde sagt), og at han hadde det på kamera. Han sa at jeg aldri fremover kunne si noe i mot NOEN, og måtte høre på uansett hva. Og på slutten av samtalen sa han «flott. Og jeg vil helst at du ikke skal si dette til noen. Du har sikkert familie eller venner du kan si dette til».

hver gang jeg kom til restauranten var det ingen som sa hei til meg. Men når andre servitører kom, ropte de og var SÅÅ glade. Fikk aldri servert personalmat, men alle andre fikk. Skulle jeg gå og forsyne meg ble jeg ropt på, og kunne ikke ta uten å spørre. 
 

ene kokken var rasist, og snakket stygt om meg bak min rygg og mens jeg var der, og dersom han sa noe stygt om meg, lo alle de  andre kokkene høyt med. Han kunne si ting som «der kommer taliban igjen», og at ingen skulle servere meg mat, og løy om at jeg baksnakket mine gode kolleager slik at alle hatet meg. Han brukte også å kaste ting på meg, og en dag begynte han å bli voldelig med en skarp kniv. Jeg var tydeligvis litt for nærme han, og da KLIKKET det for han: han tok kniven og slo den hardt redd ved siden av armen min.

En dag ringte sjefen meg og sa jeg skapte dårlig arbeidsmiljø, og skapte mye problemer (noe jeg ikke gjorde), og da sa jeg det rett ut, at jeg ble mobbet og hadde det utrolig tungt der hver dag. Og da sa han «men det er din egen feil for at du blir mobbet». Da begynte jeg å HYLgråte over telefon. Han brydde seg ikke. Mente fortsatt jeg var problemet. Sykemeldte meg dagen etter og skal aldri tilbake.

Anonymkode: 7d56e...1e0

Jeg kjenner det kribler i beina av p lese dette. Hadde det vært jeg som fikk den kjeften 2 dagen, så hadde jeg snudd rundt og gått på dagen. Jeg hadde faktisk gitt faen i de få kronene jeg egentlig hadde jobbet for også.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wednesday Addams skrev (På 28.1.2020 den 19.01):

Barnehage

Jepp , enig.  Aldri mistrivdes så ille som i barnehage

Anonymkode: ec757...6eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan klarer de å holde bedriften i live med så høy turn over. Driften kan umulig bli lønnsom med en så dårlig ledelse?

Anonymkode: 06481...793

Det er du ikke alene om å lure på. Det koster ca 100k å kurse nyansatte til de er sertifiserte. Jeg vet de fikk sponset en del av Avinor, men trur Avinor har sluttet med det.

Vi har jo luselønn og de er jo betalt av Avinor for oppgaven vi utfører, så det går vel rundt på ett vis.

Skikkelig møkkaledelse. Hadde de vært litt mer greie mot de ansatte, så kanskje folk ville blitt der over lengre tid. Jeg har vært der stygglenge, men jeg trives med jobben og ansatte. Er på vei ut nå snart og skal aldri se meg tilbake.

Anonymkode: 2d103...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har du opplevd? 

Anonymkode: e5d0a...95d

Arbeidstidene er slitsomme. Noen ganger jobbet jeg senvakt for å så jobbe tidligvakt dagen etterpå. Det var tungt. 
Det var mye stress på jobben. Mange frekke kunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en klesbutikk der sjefen tok ut lønn men jobbet ikke.
Han hadde store økonomiske problemer og betalte ikke regninger, noe som resulterte i at vi ikke fikk varer. 
Når vi spurte når det kom nye varer løy han og fortalte når de liksom skulle komme, de kom såklart ikke og da var det en ny løgn. 
Han skiftet tlf nummer og ga ikke sitt nummer til noen av kreditorene, så de ringte butikken eller troppet opp i butikken.
Fikk aldri betalt overtid eller kveldstillegg, men ble forventet å jobbe i hele åpningstiden.

Anonymkode: 0b046...429

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (2 timer siden):

Ikke arbeidsplassen som var så ille, men arbeidsgiver.

Hun skulle tvinge meg til å skrive under et avviksskjema fordi jeg hadde diabetes. Og jeg fikk klar beskjed om at det var upassende av meg å ha diabetes når jeg var på jobb. Det var noe jeg heller kunne «holde på med» når jeg var hjemme. Prøvde å forklare at jeg må ta insulin, men fikk kjennepreken om at jeg da heller fikk unngå å spise om det var så viktig for meg å kombinere mat med slik upassende atferd.

Hun ble også sjokkert en gang jeg målte blodsukkeret, fordi hun mente jeg utsatte arbeidsplassen for aids.

Tydeligvis trodde hun at alle med diabetes har aids, og at diabetes er en livsstil vi velger å ha (på lik linje med å være veganer). Tror egentlig ikke hun vet hva verken aids eller diabetes er. Skjønner enda ikke hvordan jeg skulle fått aids, fordi det passer ikke helt med livsstilen min (for å si det mildt).

Kort sagt, hun var et forjævlig menneske. Jeg sa selvfølgelig opp.

Uff jeg lo av dette, ikke frekt ment...men mer av hvir latterlig uviten folk kan være!! Ar det går ann

Anonymkode: b560d...bd8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg jobbet i en klesbutikk der sjefen tok ut lønn men jobbet ikke.
Han hadde store økonomiske problemer og betalte ikke regninger, noe som resulterte i at vi ikke fikk varer. 
Når vi spurte når det kom nye varer løy han og fortalte når de liksom skulle komme, de kom såklart ikke og da var det en ny løgn. 
Han skiftet tlf nummer og ga ikke sitt nummer til noen av kreditorene, så de ringte butikken eller troppet opp i butikken.
Fikk aldri betalt overtid eller kveldstillegg, men ble forventet å jobbe i hele åpningstiden.

Anonymkode: 0b046...429

Høres ut som en klesbutikk jeg har jobbet i. 

Anonymkode: 5ce6f...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonsalg. Ble utestengt av de andre... ble plassert på et separat rom fra de andre. Jeg var også den eneste som ikke fikk være med på morgenmøtene... Jeg fikk heller ikke lov til å ringe i Bjella om jeg fikk salg

Lekeland. Mine arbeidsoppgaver var å være maskott og krabbe rundt i lekeslottet for å tørke spy og andre uhell. Var også min oppgave å vaske toalettene. 

Anonymkode: 10e87...78a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Telefonsalg. Ble utestengt av de andre... ble plassert på et separat rom fra de andre. Jeg var også den eneste som ikke fikk være med på morgenmøtene... Jeg fikk heller ikke lov til å ringe i Bjella om jeg fikk salg

Lekeland. Mine arbeidsoppgaver var å være maskott og krabbe rundt i lekeslottet for å tørke spy og andre uhell. Var også min oppgave å vaske toalettene. 

Anonymkode: 10e87...78a

Men hvorfor ble du utestengt? Hvorfor behandlet de deg sånn? 😕

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor ble du utestengt? Hvorfor behandlet de deg sånn? 😕

Anonymkode: e5d0a...95d

Dagen etter jeg startet på jobben så ble jeg utsatt for voldtekt overfall og det satte seg veldig i psyken min... jeg ble sykemeldt en uke, før jeg kom tilbake til jobben, så jeg gikk glipp av den obligatoriske opptreningen. Jeg slet også veldig med å holde fokus, pga Flash backs fra det jeg ble utsatt for. Jeg klarte ikke å selge, så jeg ble flyttet til en annen avdeling alene hvor fokuset var å ringe kunder som og endre deres abo til nyere abo. Altså en lettere jobb med eksiterende kunder. Men jeg tror sjefene egentlig ville gi meg opp, men kunne liksom ikke heller, slemt gjort å si opp noen når de har opplevd noe sånt som meg 🙄 så jeg følte de heller prøvde presse meg ut... jobbet der i et halvt år uten å få lønn, siden jeg ikke klarte å selge noe. Jeg satt der alene på det rommet da 🙈 hjalp ikke heller når jeg ikke fikk være med i morgen møtene, hvor de gir motivasjon til selgerne. På de møtene hadde De veldig mye oppmerksomhet på de andre sin psyke, for man må føle seg bra for å selge. Følte meg tilsidesatt og gitt opp... så fikk jeg plutselig et salg da! Og spurte om jeg kunne få gå til de andre og ringe i bjellen 😄 men fikk til motsvar at det ville bli feil i forhold til de andre, for det var de som drev med ekte salg... så da sluttet jeg 🙈 

men jeg vet ikke helt, jeg var ung, det som skjedde med meg var ikke deres feil, ikke min feil, men jeg syntes like vell det ikke var riktig måte å behandle meg på. Om de ikke hadde trua på meg, skulle de heller bare sagt meg opp. Og jeg ser jo i ettertid at jeg skulle vært sykemeldt lenger og sluttet i den jobben mye tidligere. 

Anonymkode: 10e87...78a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dagen etter jeg startet på jobben så ble jeg utsatt for voldtekt overfall og det satte seg veldig i psyken min... jeg ble sykemeldt en uke, før jeg kom tilbake til jobben, så jeg gikk glipp av den obligatoriske opptreningen. Jeg slet også veldig med å holde fokus, pga Flash backs fra det jeg ble utsatt for. Jeg klarte ikke å selge, så jeg ble flyttet til en annen avdeling alene hvor fokuset var å ringe kunder som og endre deres abo til nyere abo. Altså en lettere jobb med eksiterende kunder. Men jeg tror sjefene egentlig ville gi meg opp, men kunne liksom ikke heller, slemt gjort å si opp noen når de har opplevd noe sånt som meg 🙄 så jeg følte de heller prøvde presse meg ut... jobbet der i et halvt år uten å få lønn, siden jeg ikke klarte å selge noe. Jeg satt der alene på det rommet da 🙈 hjalp ikke heller når jeg ikke fikk være med i morgen møtene, hvor de gir motivasjon til selgerne. På de møtene hadde De veldig mye oppmerksomhet på de andre sin psyke, for man må føle seg bra for å selge. Følte meg tilsidesatt og gitt opp... så fikk jeg plutselig et salg da! Og spurte om jeg kunne få gå til de andre og ringe i bjellen 😄 men fikk til motsvar at det ville bli feil i forhold til de andre, for det var de som drev med ekte salg... så da sluttet jeg 🙈 

men jeg vet ikke helt, jeg var ung, det som skjedde med meg var ikke deres feil, ikke min feil, men jeg syntes like vell det ikke var riktig måte å behandle meg på. Om de ikke hadde trua på meg, skulle de heller bare sagt meg opp. Og jeg ser jo i ettertid at jeg skulle vært sykemeldt lenger og sluttet i den jobben mye tidligere. 

Anonymkode: 10e87...78a

Jeg blir målløs!! I stedet for å støtte noen i en slik situasjon, etter en slik opplevelse, fryser de deg ut, bare gjør vondt verre?! Høres ut som narsissister med NULL empati! Normale mennesker ville inkludert deg i alle mulige aktiviteter, snakket med deg, gjort alt for at du skulle føle deg trygg, passet ekstra godt på deg...😕 Om jeg bare visste hvilket arbeidssted det er snakk om.... 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg blir målløs!! I stedet for å støtte noen i en slik situasjon, etter en slik opplevelse, fryser de deg ut, bare gjør vondt verre?! Høres ut som narsissister med NULL empati! Normale mennesker ville inkludert deg i alle mulige aktiviteter, snakket med deg, gjort alt for at du skulle føle deg trygg, passet ekstra godt på deg...😕 Om jeg bare visste hvilket arbeidssted det er snakk om.... 

Anonymkode: e5d0a...95d

Takk ❤️ Heldigvis så eksisterer ikke den arbeidsplassen lenger 😅

Anonymkode: 10e87...78a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nortura. Jobbet som vikar.

Mye utnytting av vikarer. De fast ansatte henger sammen enten på kontoret eller sluntrer unna mens vikarene jobber. Elendig arbeidsmiljø. Dårlig betalt også.

Sluttet etter 1 mnd.

Anonymkode: 98a41...667

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espresso house, Aker brygge. Jeg har jobbet mange hektiske steder hvor det har vært høyt tempo, men det stedet der var rovdrift på unge mennesker. Det var fullstendig kaos, konstant underbemannet og folk som gråt på jobb.

Anonymkode: 4bc9f...b13

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Espresso house, Aker brygge. Jeg har jobbet mange hektiske steder hvor det har vært høyt tempo, men det stedet der var rovdrift på unge mennesker. Det var fullstendig kaos, konstant underbemannet og folk som gråt på jobb.

Anonymkode: 4bc9f...b13

Espresso house har jo mange lest om.

Om akkurat det at folk gråter på jobb :(

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...