Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 5/2/2021 at 10:29 AM, AnonymBruker said:

Lampehuset. Driter i Norges lover og regler. 😠 

Anonymkode: 4cf3d...d55

Er forøvrig enig at det ikke er noe særlig å jobbe der. Har ingen kontraktfestede timer, likevel forventet at jeg skal stille opp 6 dager i uka når det er høysesong, men får nesten ingen timer i lavsesongen. 

Under korona forventet de at vi skulle si i fra oss alle timene vi var satt opp på frivillig slik at de slapp å betale oss. Ikke får man tatt matpause heller da det ikke er noe overlapp. 

Jeg leter etter ny jobb. Drittlei. Trenger mer forutsigbarhet. Tror de mister mange gode ansatte når de nesten ikke tilbyr skikkelige kontrakter. 

Anonymkode: b5706...2b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er forøvrig enig at det ikke er noe særlig å jobbe der. Har ingen kontraktfestede timer, likevel forventet at jeg skal stille opp 6 dager i uka når det er høysesong, men får nesten ingen timer i lavsesongen. 

Under korona forventet de at vi skulle si i fra oss alle timene vi var satt opp på frivillig slik at de slapp å betale oss. Ikke får man tatt matpause heller da det ikke er noe overlapp. 

Jeg leter etter ny jobb. Drittlei. Trenger mer forutsigbarhet. Tror de mister mange gode ansatte når de nesten ikke tilbyr skikkelige kontrakter. 

Anonymkode: b5706...2b3

Tror du at de bryr seg? De setter ikke pris på gode ansatte fordi det er mange arbeidsledige der ute 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2021 at 4:36 PM, AnonymBruker said:

Finnes det i det hele tatt gode arbeidsplasser med hyggelige kollegaer hvor folk trives?? Denne tråden er bare....😭😭

Anonymkode: e5d0a...95d

Ja, det finnes. Jeg jobber på et sted med fantastisk arbeidsmiljø, god ledelse og nesten bare damer. 
kommer aldri til å bytte arbeidsplass. 
 

 

Anonymkode: b3fca...da7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage, folk uten kontrakt, stadige oppslag i media, narsissistisk daglig leder som tror hun kan gjøre som hun vil, stiller seg over regler og lover og fører opp flere barn enn det er, for å få tilskudd.

 

Anonymkode: d6521...180

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotek.

Lite opplæring, og leder (apotekeren) ble rasende hvis jeg gjorde den minste feil. Fikk også kjeft mens jeg stod foran kunder.

Fikk ikke avvikle lunsj som normalt. Måtte sitte på en krakk i et avlukke av lokalet og være klar til å avbryte lunsjen hvis hun (leder) trengte hjelp. Det samme når jeg var ferdig på jobb for dagen og var på vei ut av apoteket. Hvis det da samtidig kom kunder inn kalte hun meg ofte tilbake og jeg måtte jobbe overtid uten å få betalt. Hadde minste tarifflønn som er lov å gi noen og kun midlertidig kontrakt som aldri ble fast, på tross av lovnader.

Anonymkode: 5059c...f4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du at de bryr seg? De setter ikke pris på gode ansatte fordi det er mange arbeidsledige der ute 

Anonymkode: e5d0a...95d

Det går jo utover dem i og med at de gode selgerne forsvinner til steder der de får bedre vilkår. Jeg er drittlei av å stå på for og så få ingenting tilbake. 

Anonymkode: b5706...2b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Barnehage, folk uten kontrakt, stadige oppslag i media, narsissistisk daglig leder som tror hun kan gjøre som hun vil, stiller seg over regler og lover og fører opp flere barn enn det er, for å få tilskudd.

 

Anonymkode: d6521...180

Arbeidstilsynet? 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år som pedleder i barnehage. Det ødela meg fysisk på lang sikt, psykisk der og da. Kom meg vekk med et nødskrik. 

Anbefaler ingen å jobbe i barnehage. Man burde i så fall hatt dobbelt så mye lønn og dobbelt så mange ansatte. 

Anonymkode: 8c6d6...2bb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

5 år som pedleder i barnehage. Det ødela meg fysisk på lang sikt, psykisk der og da. Kom meg vekk med et nødskrik. 

Anbefaler ingen å jobbe i barnehage. Man burde i så fall hatt dobbelt så mye lønn og dobbelt så mange ansatte. 

Anonymkode: 8c6d6...2bb

Det kan jeg forstå.

Å jobbe med mennesker generelt er krevende, samtidig veldig dårlig betalt. Mange ufaglærte innen omsorgsyrker.

Anonymkode: 32ec7...754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA Slependen.

har hatt mange jobber i forskjellige bransjer, men ingenting slår IKEA. HR og ledelsen er helt ubrukelige og forferdelig og ellers er det mye annet forskjellig som skurrer der. Det er så mye rart, spesielt og noe ulovlig som foregår der. Ingen i ledelsen bryr seg mye fordi de er en del av problemer selv. Jobber du der burde du også kunne dine rettigheter utenatt hvis ikke blir du kjørt over totalt

Anonymkode: 85c5c...4ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian. Jobber her fremdeles men skal slutte asap.

Gjerrig og fake ledelse, lange dager, null fleksibilitet. Spyr av hele selskapet.

Anonymkode: 711e0...274

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

5 år som pedleder i barnehage. Det ødela meg fysisk på lang sikt, psykisk der og da. Kom meg vekk med et nødskrik. 

Anbefaler ingen å jobbe i barnehage. Man burde i så fall hatt dobbelt så mye lønn og dobbelt så mange ansatte. 

Anonymkode: 8c6d6...2bb

Huff jeg jobbet som pedleder noen år med en styrer som var helt ekstrem. Hun jobbet døgnet rundt og forventet at pedlederne skulle stå på pinne når hun trengte det. Det kunne være kl. 22 fredag kveld og kl. 08 søndag morgen. Da ringte hun og skulle plutselig ha tilsendt rapporter og evalueringer osv. Så dårlig som jobben betalte så var det absolutt ikke verdt å få fritiden ødelagt. Ble helt knekt av den perioden, følte jeg hadde bakvakt 24/7. 

Anonymkode: 4d5b3...81d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet et sted der sjefen gikk i sokkelesten Imot spionerte på de ansatte. Null tillit der altså, og du fikk kritikk for alt. Samtlige av kollegaene gikk med nakke og skuldersmerter som resultat av dette kontrollregimet.

Anonymkode: 5f298...96e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg jobbet et sted der sjefen gikk i sokkelesten Imot spionerte på de ansatte. Null tillit der altså, og du fikk kritikk for alt. Samtlige av kollegaene gikk med nakke og skuldersmerter som resultat av dette kontrollregimet.

Anonymkode: 5f298...96e

Hvorfor sa de ikke opp? 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min tidligere arbeidsplass var sjefen utrolig glad for at vi hadde nesten ingen fravær. Han skjønte tydeligvis ikke at folk VAR syke, men turte ikke sykemelde seg fordi vi var redde for konsekvenser. Man ble fryst ut og mobbet om man var borte fra jobb pga.sykdom.  

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popin (eksisterer heldigvis ikke lenger).

Sto og spionerte for å se om du var så på kundene at det nærmest var trakasering (av kundene altså).

Rangerte alle ansatt fra 1 til 5, hvor du sto avgjorde lønnen og ev. utbetaling av bonus. Hadde du gjort det godt og ventet en stor bonus fant de gjerne på noe på deg, og flyttet deg til et lavere nivå som ikke ga utbetaling av bonus. Så like etterpå kunne de flytte deg opp igjen...

Anonymkode: 318f4...ff5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 14.21):

Huff jeg jobbet som pedleder noen år med en styrer som var helt ekstrem. Hun jobbet døgnet rundt og forventet at pedlederne skulle stå på pinne når hun trengte det. Det kunne være kl. 22 fredag kveld og kl. 08 søndag morgen. Da ringte hun og skulle plutselig ha tilsendt rapporter og evalueringer osv. Så dårlig som jobben betalte så var det absolutt ikke verdt å få fritiden ødelagt. Ble helt knekt av den perioden, følte jeg hadde bakvakt 24/7. 

Anonymkode: 4d5b3...81d

Hadde hun ingen privatliv? 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 14.07):

IKEA Slependen.

har hatt mange jobber i forskjellige bransjer, men ingenting slår IKEA. HR og ledelsen er helt ubrukelige og forferdelig og ellers er det mye annet forskjellig som skurrer der. Det er så mye rart, spesielt og noe ulovlig som foregår der. Ingen i ledelsen bryr seg mye fordi de er en del av problemer selv. Jobber du der burde du også kunne dine rettigheter utenatt hvis ikke blir du kjørt over totalt

Anonymkode: 85c5c...4ab

Jeg har observert et par ganger at de som jobber i kantine der hoster mens de serverer mat til deg 

Anonymkode: e5d0a...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

ISS som renholder! 

Anonymkode: 68e69...6ab

Hva skjedde der? 

Anonymkode: e5d0a...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...