Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjemmesykepleien

Et helvetes stress og rovdrift. Konstant surmuling og kjeft fra pårørende og pasienter. Lite takknemlighet

Anonymkode: a1844...258

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AAP hos NAV.no. Ekstreme krav. Måtte levere meldekort hver 14(!) dag. og fikk kutt i lønnen når jeg ikke leverte tidsnok. 

Anonymkode: 6e2af...748

Er det feil med hver 14.dag? De jeg kjenner som bruker nav gjør akkurat det samme 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hjemmesykepleien

Et helvetes stress og rovdrift. Konstant surmuling og kjeft fra pårørende og pasienter. Lite takknemlighet

Anonymkode: a1844...258

Enig, grusom jobb på alle måter. 

Anonymkode: 079d4...82c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, dette blir langt, men...

Skeidar. Sikkert en fin bedrift i seg selv, men sjefen jeg hadde... altså jeg burde vel lukta lunta når hun avslutta intervjuet mitt med å gi meg småpenger og ba meg gå å kjøpe en Cola til denne :fnise: Hun satt bare på kontoret sitt hver dag, og når hun var ute i butikken gjorde hun ikke annet enn å skjelle ut oss ansatte foran kunder til vi brøt sammen og begynte å gråte. Takk for fine, fantastiske kunder som noen ganger brøt inn og kjeftet på henne, vi turte jo ikke selv. 

Hun ble også tatt i å stjele mange ganger - av oss. Den ene gangen vi varslet, ble hun kalt inn til møte, men ingenting annet kom utav det enn at hun ble enda mer jævligere mot oss.

På personalmøter fikk vi ikke lov til å snakke. Og da mener jeg ikke i det hele tatt. På et spesifikt personalmøte kom min kollega uheldigvis til å si "Enig", til noe sjefen snakket om - hvorpå hun sendte oss alle i timeout/røykepause i 10 minutter med advarsel om å ikke ytre et eneste ord til resten av møtet. 

Julebordet var også obligatorisk, og jeg spurte spøkefullt om det betydde at vi fikk betalt? Hun lo ikke, for å si det sånn, og jeg ble "syk" samme kveld som julebordet. 

Ikke hadde jeg kontrakt de 6 månedene jeg jobbet der heller, og noen ganger kunne hun finne på å gjøre om på timelistene med penn og endre på neste vakt - uten å si ifra. Da jeg kom for sent fordi vakten min var blitt endret på uten min viten, fikk jeg kjeft og beskjed om å komme innom jobb flere ganger i uka bare for å sjekke om vaktene mine var blitt endret, det var nemlig mitt eget ansvar å holde meg oppdatert på slik.

Uheldigvis var svigerinna hennes assisterende... en dag jeg skulle begynne kl 10, kjeftet denne assisterende på meg fordi vakta mi var blitt endra på (med penn på papir) et par dager i forveien og jeg var da blitt satt opp tidligere. Hun skulle lære meg opp og tok meg med ut på røykepause, hvor folk fra andre avdelinger også stod og røyka, og hun fortalte alle hvordan jeg hadde kastet bort hele morgningen hennes fordi jeg ikke hadde dukka opp før kl 10 - mens jeg stod der og følte meg totalt ydmyket. 

En gang skrøt en kunde av meg, en eldre herremann som jeg hadde hjulpet med å velge og bære ut et stort gulvteppe, hvor sjefen svarte: "Også? Det er jo jobben hennes". Mannen ble LITT satt ut men dette varvpå slutten av min arbeidsperiode og jeg var blitt så herda at jeg bare trakk på skuldrene og smilte. 

Da jeg leverte min første oppsigelse kastet hun den i søpla. Jeg fikk ikke lov å slutte :fnise: 2 måneder senere kom jeg med neste oppsigelse hvorpå jeg fikk beskjed om å jobbe ut oppsigelsesperioden min på 1 mnd. Jeg var SÅ frista til å påpeke at ingen kontrakt = ingen oppsigelsesperiode, men jeg turte ikke ass. Jeg var jo bare 17 år stakkars. 

Det var også mange, mange andre hendelser. Hun lagde også sine egne regler (vi fikk bla ikke lov å taste inn kontantbeløpet vi fikk av kundene i kassa, vi måtte regne dette ut selv i hodet - skal love dere vi slet med differ, for å si det sånn). 

Jeg var nr 10 som slutta. Hørte også i ettertid at en tidligere kollega fikk nok og hadde skrikematch med sjefen på et personalmøte.

Og da han som alltid ble sendt for å kjøpe lunsj til henne leverte sin oppsigelse fikk hun hjerteinfarkt på jobb og han måtte kjøre henne til legevakta.

Hun sa alltid at alle i bransjen kom til å bli så imponerte hvis jeg i ettertid fortalte at jeg hadde hatt henne som sjef. Vel, da jeg endelig møtte en i bransjen som kjente til henne noen år senere fikk jeg ikke noe annet enn dyptfølende sympatierklæringer.

Det ble så ille på slutten at jeg kastet opp før jeg skulle på jobb, var livredd den dama. 

 

 

Anonymkode: 79994...ac2

WOW 

Varsle Arbeidstilsynet? 
 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en psykiatribolig. Fy søren, det var heftige greier. Psykoser og vold ble jeg aldri vant til, så jeg sa opp. 

Anonymkode: 77846...b29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt verste sted er nok sykehjem. Pasientene var herlige, kollegaene var greie, men mye baksnakking og drama, men ledelsen var et helvete. 
aldri mer tilbake til et slikt rottereir. 
veldig dårlig miljø. 
Dette er nå 10 år siden. Jevnlig er det skriverier i avisen der folk blir uriktig oppsagt, folk som sier opp som er blitt trakkasert av ledelsen, fagforbundet er i saken og mye dritt. 
synes synd på de som må jobbe der. 
kjenner flere som sliter psykisk der, som går ofte sykmeldt pga ledelsen. 
Har jobbet 10 år et annet sted nå og stortrives med en fantastisk sjef og kollegaer 
 

Anonymkode: b0b9d...af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 16.52):

Ikke hjemme hos oss selvfølgelig, sjefen satt hjemme. Og det er da altså ikke lov. 

Anonymkode: d3d1e...954

Jeanette? 

Anonymkode: e28f7...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig likt mellom Aleris (nå Stendi), Incita og Humana sine omsorgsboliger.

Om dere er pårørende til noen som bor i en slik, så bør dere følge opp. 

Anonymkode: 3112e...277

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 19.01):

Har du vært noen steder som har vært svært ille enten pga dårlig arbeidsmiljø, meningsløse og tunge arbeidsoppgaver, fare for liv og helse? Noe annet? 
 

Anonymkode: 79549...2f4

Byggeplass

Anonymkode: 061eb...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 19.01):

Har du vært noen steder som har vært svært ille enten pga dårlig arbeidsmiljø, meningsløse og tunge arbeidsoppgaver, fare for liv og helse? Noe annet? 
 

Anonymkode: 79549...2f4

Jeg jobbet på cafe en gang, trives egentlig veldig godt,men var ei som ødela veldig for meg, hun var sur og grinete hele tiden, visste tydelig hun ikke likte meg, så derfor er det verste stedet jeg var, selvom jeg trives godt og likte de andre kollegaene mine

Anonymkode: 20e78...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkvesenet i kommunen og dagligvarebutikk. I begge tilfellene var jeg ung (18-20 år) med lite arbeidslivserfaring, og de fleste kollegene var 50+ og veldig sure. Fikk kjeft hele tida. Arbeidsoppgavene var også kjedelige, spesielt i dagligvarebutikken. Det er en utrolig slitsom jobb! Ble ikke lenge noen av stedene, for å si det sånn.

Anonymkode: a1699...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

WOW 

Varsle Arbeidstilsynet? 
 

Anonymkode: e5d0a...95d

Yes, det var veldig, veldig ille. Hadde dette skjedd i dag hadde jeg lett gjort det, men jeg var en nervøs 17-åring på den tiden. Dama slutta heldigvis etter hjerteinfarket. 

Anonymkode: 79994...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.12.2021 den 14.32):

Rimelig likt mellom Aleris (nå Stendi), Incita og Humana sine omsorgsboliger.

Om dere er pårørende til noen som bor i en slik, så bør dere følge opp. 

Anonymkode: 3112e...277

Hva har skjedd? 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2021 den 0.11):

Mitt verste sted er nok sykehjem. Pasientene var herlige, kollegaene var greie, men mye baksnakking og drama, men ledelsen var et helvete. 
aldri mer tilbake til et slikt rottereir. 
veldig dårlig miljø. 
Dette er nå 10 år siden. Jevnlig er det skriverier i avisen der folk blir uriktig oppsagt, folk som sier opp som er blitt trakkasert av ledelsen, fagforbundet er i saken og mye dritt. 
synes synd på de som må jobbe der. 
kjenner flere som sliter psykisk der, som går ofte sykmeldt pga ledelsen. 
Har jobbet 10 år et annet sted nå og stortrives med en fantastisk sjef og kollegaer 
 

Anonymkode: b0b9d...af0

Skriverier om akkurat det sykehjemmet? 

Anonymkode: e5d0a...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 19.08):

Lektern på Aker brygge. Helt jævlig.

Anonymkode: 4e87d...e55

Der har jeg jobbet også. Det var en drøm i forhold til et kontorsted jeg jobbet med få ansatte og en sjef som gradvis ble mer og mer psykopat. Til lunsjen tok sjefen tok med hjemmebakt kake full av hakkede peanøtter som jeg hadde fortalt flere ganger at jeg er allergisk mot. Jeg holdt på å forsyne meg da jeg la merke til noe som liknet nøtter og stoppet opp. Da jeg spurte svarte sjefen at det var peanøtter. Litt senere banken jeg på døren og spurte om sjefen ikke visste at jeg var allergisk mot peanøtter, siden hun ikke hadde sagt noe da jeg holdt på å forsyne meg. Joda, sa hun, det visste hun utmerket godt. Da satt jeg på toalettet og gråt etterpå. 

Anonymkode: 68fe4...64e

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 20.49):

NAV.

Jeg hadde sjefen fra helvete OG ble utskjelt og truet av ustabile personer titt og ofte på telefon. Pluss folk som kom innom og brøt sammen på kontoret mitt uten at jeg kunne gjøre noe. I tillegg var lønna av det laveste man kunne få med høyere utdanning.

Barna mine skulle ha vært rimelig sultne før jeg hadde gått tilbake til den jobben, for å si det sånn.

Anonymkode: cc904...ab9

Hva jobber du med i dag da?

Anonymkode: 68fe4...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2020 den 22.39):

Opplever et dårlig arbeidsmiljø i min nåværende jobb på en barneskole. Må si at kontaktlærerne får mye makt i forhold til assistenter og ressurslærere. Dårlig arbeidsmiljø - mye klaging og baksnakking av elever, ledelsen og foreldrene. 

Anonymkode: f8eb6...3e6

Det høres jo ut som det daglig skjer brudd på taushetsplikt...

Anonymkode: 68fe4...64e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet, som sivilt ansatt uten phs. Et forferdelig mobbesystem med en avdelingsleder som klart viste hvem som var hennes favoritter. Det var som et ulvepakk hvor effektivitet i jobben ikke var særlig godt prioritert og vi som kom uten phs fikk virkelig føle at vi ikke var like dyktige. Og at vi var ansatt med bakgrunn i våre utdannelser hadde ingen særlig betydning. Jeg sluttet lenge før engasjementet mitt skulle opphøre. 

Anonymkode: eed9e...6e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2020 den 8.05):

Å jobbe i mannsdominert yrke. 

Jeg trodde at det å jobbe med menn, mannlige sjefer og kollegaer, var lettere. Så man som skryter av at menn er lettere å forholde seg til. 

Vet ikke om jeg vil gå inn på hva slags bransje, men det er den tøffeste og mest nedverdigende tiden i mitt liv. 

Anonymkode: 2a90f...bb1

Mannsdominerte bedrifter skårer høyest på mobbing og trakassering

Anonymkode: 68fe4...64e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...