Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nortura. Jobbet som vikar.

Mye utnytting av vikarer. De fast ansatte henger sammen enten på kontoret eller sluntrer unna mens vikarene jobber. Elendig arbeidsmiljø. Dårlig betalt også.

Sluttet etter 1 mnd.

Anonymkode: 98a41...667

Hviken nortura? Er vikar på en av de nå

Anonymkode: 31f51...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verste stedet jeg har jobbet var på gamlehjem.. Jeg ble dessverre veldig kvalm av alt av kroppsvæsker og følte meg aldri helt tilpass. Alt var så stusslig, og jeg fikk oppriktig vondt av mange av de skjønne eldre (det var en avdeling for rehabilitering, så mange hadde hatt slag, hadde smerter etter fall osv og trengte mye hjelp). 

Anonymkode: 0c7a0...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandal Hotell. Jobbe der ikke lenge var tilkallingsvikar, men merka at der er noe galt med ledelsen der. Fine kolleger, men sjefen er grusom på ale vis.

Hvis man takker nei til en vakt man får plutslig bare mail om at arbeidsforholdet avsluttes....

Anonymkode: a6927...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedebutikk. Hadde jobbet der flere år, under flere sjefer, og trivdes godt med både arbeidsoppgaver, kolleger og kunder. Ettersom jeg var den som hadde størst stilling (60%) etter sjefen og hadde jobbet der lengst hadde jeg en del ansvar. Så fikk vi ny butikksjef.

Hun tok fra meg alt ansvaret jeg hadde, hun skulle gjøre alt selv, og tok det som en selvfølge at jeg ikke hadde noe i mot å endre arbeidstidene mine så jeg jobbet fem korte vakter (4,5 t) i stedet for tre fulle dager i uka og da jeg satte meg på bakbeina ble hun dritsur.

Ettersom jeg hadde jeg sørget for å få det i kontrakten min at jeg skulle jobbe 3 x 7,5 t = 22,5 t/uke da jeg gikk med på redusert stilling pga en nedbemanning noen år tidligere (nettopp fordi jeg fryktet at de kunne finne på å endre arbeidstidene mine på den måten) kom hun ingen vei. Hun ble dritsur og straffet meg med at jeg kun fikk kveldsvakter. 

Arbeidsmiljøet ble mye dårligere pga den sjefen og jeg fikk meg heldigvis ny jobb ganske raskt. Hørte fra tidligere kolleger at ting gikk dårligere etter at jeg sluttet, siden den nye sjefen kom fra en annen bransje og manglet mye kunnskap om varene (dette var en butikk kundene forventer at de ansatte har mye kunnskap og gjerne trenger en del veiledning i kjøpsprosessen). Så lenge jeg var der støttet hun seg på meg og da den "krykka" forsvant ble det vanskelig.

------

Jobbet en kort periode med å vaske fly på Gardermoen for noen år siden. Det var en skikkelig drittjobb på flere måter. Det er helt utrolig hvordan folk griser ombord på fly, men det var ikke det verste. Vi hadde alt for mye å gjøre på alt for kort tid og hastet fra oppdrag til oppdrag. Det skulle nærmest ingenting til før vi havnet på etterskudd og da fikk vi selvsagt grov kjeft av skiftleder. Arbeidsmiljøet var elendig og det var gjennomtrekk av folk. Folk ble ikke der lenger enn de måtte, forståelig nok. Arbeidstidene var også elendige, vi gikk i nærmest døgnkontinuerlig turnus og lønna var ikke noe å skryte av. 

Anonymkode: 440f1...376

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage i Bergen.

Barnehage som er konstant underbemannet, styrer som lønner ansatte dårlig og tar det meste selv, skryter på seg å jobbe mye men som i realiteten er borte ganske mye. Gjør det hun kan for og ødelegge for andre hun ikke liker, en del saker i avisen i det siste, Er bekymret over hvordan barna har det det, kommunen reagerer men forstår ikke at hun får fortsette som styrer.

Anonymkode: d6521...180

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resepsjonist på et hotell.

her jobbet jeg i to år hvor jeg tok mitt fagbrev som resepsjonist. Backoffice/datasystemer var både rotete og det var ingen form for system på hvor vi hadde våre nødvendige materialer . Vi jobbet ofte alene på både kveld/dag/natte vakter, noe som kom med flere utfordringer som brannsikkerhet, ferdiggjøre sjekklistene for arbeidsdagen, ingen pauser og mye ventetid for gjester osv... Kollegaer som jobbet i resepsjonen var både late og ustrukturerte, som gjorde at jeg som lærling måtte ta igjen for det mine kollegaer ikke hadde fullført i løpet av en vakt. Ikke nok med det, så hadde vi 5 forskjellige direktører inn/ut i løpet av de to årene på grunn av utmattelse...

Det sier litt om hvordan arbeidsforholdene var. Så jeg er glad jeg ikke jobber her lengre, heldigvis! 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barnehage i Bergen.

Barnehage som er konstant underbemannet, styrer som lønner ansatte dårlig og tar det meste selv, skryter på seg å jobbe mye men som i realiteten er borte ganske mye. Gjør det hun kan for og ødelegge for andre hun ikke liker, en del saker i avisen i det siste, Er bekymret over hvordan barna har det det, kommunen reagerer men forstår ikke at hun får fortsette som styrer.

Anonymkode: d6521...180

Det finnes mange elendige offentlige ledere som burde hatt sparken for lenge siden. Men det offentlige er jo styrt slik at det er ikke noe incentiv for å drive mer effektivt eller gjøre ting bedre. Hvorfor skape bedre arbeidsmiljø og sørge for lavere turnover når de uansett kan hente nye ansatte og virksomheten får tildelt midler uansett. Dessuten skal det veldig mye til for å sparke offentlig ansatte ledere, herunder arbeidsmiljøloven, ansettelseslover etc. 

Bruk for mye penger? Bare si unnskyld og politikerne skrur opp avgifter for å dekke det inn og saken er ut av verden. I det private ville en bedrift gått under, eventuelt styret hadde sparket lederen for lenge siden når de oppdager hvor dårlig lederen er til å styre økonomi etc. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 23.54):

Mandal Hotell. Jobbe der ikke lenge var tilkallingsvikar, men merka at der er noe galt med ledelsen der. Fine kolleger, men sjefen er grusom på ale vis.

Hvis man takker nei til en vakt man får plutslig bare mail om at arbeidsforholdet avsluttes....

Anonymkode: a6927...766

Ja....Kjenner meg igjen. 

Har du klaget på det? 

Anonymkode: e5d0a...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knoot skrev (23 timer siden):

Det finnes mange elendige offentlige ledere som burde hatt sparken for lenge siden. Men det offentlige er jo styrt slik at det er ikke noe incentiv for å drive mer effektivt eller gjøre ting bedre. Hvorfor skape bedre arbeidsmiljø og sørge for lavere turnover når de uansett kan hente nye ansatte og virksomheten får tildelt midler uansett. Dessuten skal det veldig mye til for å sparke offentlig ansatte ledere, herunder arbeidsmiljøloven, ansettelseslover etc. 

Bruk for mye penger? Bare si unnskyld og politikerne skrur opp avgifter for å dekke det inn og saken er ut av verden. I det private ville en bedrift gått under, eventuelt styret hadde sparket lederen for lenge siden når de oppdager hvor dårlig lederen er til å styre økonomi etc. 

Ja, men rappoterer inn flere barn i barnehagen og får tilskudd for det. ( Mye penger )

Det er jo svindel, er ikke det straffbart? kommunen vet jo om det.

Anonymkode: d6521...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Nokas er nevnt flere steder her. Trist å se at det ikke bare er jeg som har dårlig erfaring med de.. 

Stor utskiftning av ansatte, dårlig mellomleder, måtte jobbe doble skift uten å få overtid, sjefen ringte ned i frihelger for å få deg til å jobbe. Og om en sa at en var på fest og hadde tatt noen øl, mente han at det var en fin løsning å bare stoppe å drikke, drikke masse vann, for å så komme på jobb (vi må kjøre for å komme til oppdragene)... dårlig betalt, og. 

Anonymkode: d3d1e...954

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første lærerjobben min. Fantastiske kolleger, og mange hyggelige elever. Men skolen hadde dårlig rykte og foreldrene var på hugget uansett. Rektor turte ikke stå imot, så foreldrene styrte skolen. Avdelingslederne hatet rektor og prøvde å skjule det, men det går jo ikke. 

Rektor hadde forøvrig null sosial kompetanse så lærer på lærer ble utbrent, og ikke tatt vare på. Man visste heller aldri hvit man hadde rektor, og om man hadde støtte eller ikke. Så egentlig var arbeidsmiljøet ganske bedritet og med skyhøyt sykefravær, men hadde man flaks og kom på et bra trinn, gikk det greit allikevel. 

Men det var som å komme til en ny verden når jeg etter 8 år sluttet og startet på en annen skole. En ledelse som sto bak deg, og som alltid har åpne dører. Et sammensveiset kollegium som tar vare på alle nye og inkluderer de i"familien" sin. Foreldre og barn som elsker nærskolen sin. Bare herlig. 

Anonymkode: c4e1c...822

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, men rappoterer inn flere barn i barnehagen og får tilskudd for det. ( Mye penger )

Det er jo svindel, er ikke det straffbart? kommunen vet jo om det.

Anonymkode: d6521...180

Det er jo straffbart men hvem som anmelder dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knoot skrev (14 minutter siden):

Det er jo straffbart men hvem som anmelder dem? 

Det burde jo være kommunen, de gir tusenvis i tilskudd for barn som ikke har plass i barnehagen, barn som ikke eksisterer.

Anonymkode: d6521...180

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye kjipe jobber i kafe og  restaurantbransjen.

Jobb 1 - sjefen tvang oss på jobb selv om vi hadde spydd, og vi lagde mat. Mye favorisering av sjefen, likte han deg kunne du komme sent hver dag og gjøre som du ville, likte han deg ikke baksnakket han deg til alle og var itillegg veldig rasistisk

Jobb 2 - måtte jobbe minst et kvarter gratis hver dag da stengingen tok minst 45 min, og du fikk bare betalt for max 30. Sjefen kunne spørre om du kunne komme en halvtime før på jobb, så før lønning slettet hun det så du ikke fikk betalt noe ekstra. Satt ikke pris på oss som jobbet dær, ville du ha noe ekstra fri var det bedre at du bare sluttet, hun var også nedlatende og frekk. Satt oss ofte opp på 3 timers vakter med 150 kr timen, føles ikke mye vits å dra på jobb da. (Hær måtte du også jobbe 15-20 min gratis). På hverdager var du alene på jobb så da måtte man ta kasse, lage kaffe, lage mat, servere mat, rydde, gjøre liste med forskjellige oppgaver, og ja ble det mye kunder var det ikke lett å gjøre alt dette alene. Hvis noen brukte litt lang tid i kassen ble jo maten svidd. Hadde vi glemt noe eller gjort en liten feil var det kjeft og helvette. Fikk bilde med kjeft av sjefen at et papir lå feil plass, som var 10 cm unna der det skulle ligge.

Jobb 3 - sletting av timer hvis du jobbet noe ekstra. Null opplæring. Ofte bare en kokk og en servitør på jobb også i helgene, noe som er ALT for lite. Ledelse som bare rotet rundt og aldri hørte på noen. Folk fikk sparken uten advarsel eller grunn.

 

Er så mye mer fra disse plassene også! Har heldigvis jobbet noen bra plasser også, men denne bransjen vet å utnytte unge folk. 

Anonymkode: 4c3c4...779

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 18.32):

Jobbet på en sushi restaurant. Sjefen var eieren av restauranten, som var den eneste i Norge. Denne plassen var like viktig og verdifult som barnet hans. 
 
De 3 første dagene etter jeg hadde startet der ble jeg helt sjokkert over oppførselen til kokkene. De var rævslikkerne til sjefen, og meldte ifra om den minste lille ting til sjefen slik at sjefen skulle stole mer på de, og forhåpentligvis en dag, gi de en rolle som daglig leder. Alle kokkene var jævlige, og de var alltid ute etter å ta noen.

Jeg gjorde en liten feil med en bestilling på dag 2, og fikk GJENNOMGÅ av den ene kokken som jobbet der. Han kjefet meg opp, ropte at jeg var JÆVLIG dum, måtte ha meg tilbake til skolebenken fordi jeg ikke kunne lese. Jeg ba han om å roe seg ned, og at det ikke var det verste som kunne skje, og skjønte ikke hvorfor han ble sur. Ågud, dette skulle jeg aldri ha sagt, for da endte det opp med at ALLLE kokkene sto rundt meg og kjeftet meg opp og sa at sånn kunne jeg IKKE snakke tilbake. Og ene kokken tok frem telefonen for å skrive en lang melding til sjefen om at JEG skapte dårlig arbeidsmiljø.

Dagen etter kom sjefen med skriftlig advarsel, og tok meg ut for å snakke. Da var hAn RASENDE, helt tomatrød i ansiktet og jeg trodde seriøst han skulle slå meg eller noe. Da kunne han fortelle at de andre hadde meldt fra om at jeg ødelegger arbeidsmiljøet, er frekk og dominant. Jeg hadde tydeligvis også gitt ut matvarer gratis (noe jeg ikke gjorde), og sa at dette er noe ALLE servitørene hadde sagt (noe ingen av servitørene hadde sagt), og at han hadde det på kamera. Han sa at jeg aldri fremover kunne si noe i mot NOEN, og måtte høre på uansett hva. Og på slutten av samtalen sa han «flott. Og jeg vil helst at du ikke skal si dette til noen. Du har sikkert familie eller venner du kan si dette til».

hver gang jeg kom til restauranten var det ingen som sa hei til meg. Men når andre servitører kom, ropte de og var SÅÅ glade. Fikk aldri servert personalmat, men alle andre fikk. Skulle jeg gå og forsyne meg ble jeg ropt på, og kunne ikke ta uten å spørre. 
 

ene kokken var rasist, og snakket stygt om meg bak min rygg og mens jeg var der, og dersom han sa noe stygt om meg, lo alle de  andre kokkene høyt med. Han kunne si ting som «der kommer taliban igjen», og at ingen skulle servere meg mat, og løy om at jeg baksnakket mine gode kolleager slik at alle hatet meg. Han brukte også å kaste ting på meg, og en dag begynte han å bli voldelig med en skarp kniv. Jeg var tydeligvis litt for nærme han, og da KLIKKET det for han: han tok kniven og slo den hardt redd ved siden av armen min.

En dag ringte sjefen meg og sa jeg skapte dårlig arbeidsmiljø, og skapte mye problemer (noe jeg ikke gjorde), og da sa jeg det rett ut, at jeg ble mobbet og hadde det utrolig tungt der hver dag. Og da sa han «men det er din egen feil for at du blir mobbet». Da begynte jeg å HYLgråte over telefon. Han brydde seg ikke. Mente fortsatt jeg var problemet. Sykemeldte meg dagen etter og skal aldri tilbake.

Anonymkode: 7d56e...1e0

Du vet at du kan få den restauranten stengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 14.21):

Har hatt mye kjipe jobber i kafe og  restaurantbransjen.

Jobb 1 - sjefen tvang oss på jobb selv om vi hadde spydd, og vi lagde mat. Mye favorisering av sjefen, likte han deg kunne du komme sent hver dag og gjøre som du ville, likte han deg ikke baksnakket han deg til alle og var itillegg veldig rasistisk

Jobb 2 - måtte jobbe minst et kvarter gratis hver dag da stengingen tok minst 45 min, og du fikk bare betalt for max 30. Sjefen kunne spørre om du kunne komme en halvtime før på jobb, så før lønning slettet hun det så du ikke fikk betalt noe ekstra. Satt ikke pris på oss som jobbet dær, ville du ha noe ekstra fri var det bedre at du bare sluttet, hun var også nedlatende og frekk. Satt oss ofte opp på 3 timers vakter med 150 kr timen, føles ikke mye vits å dra på jobb da. (Hær måtte du også jobbe 15-20 min gratis). På hverdager var du alene på jobb så da måtte man ta kasse, lage kaffe, lage mat, servere mat, rydde, gjøre liste med forskjellige oppgaver, og ja ble det mye kunder var det ikke lett å gjøre alt dette alene. Hvis noen brukte litt lang tid i kassen ble jo maten svidd. Hadde vi glemt noe eller gjort en liten feil var det kjeft og helvette. Fikk bilde med kjeft av sjefen at et papir lå feil plass, som var 10 cm unna der det skulle ligge.

Jobb 3 - sletting av timer hvis du jobbet noe ekstra. Null opplæring. Ofte bare en kokk og en servitør på jobb også i helgene, noe som er ALT for lite. Ledelse som bare rotet rundt og aldri hørte på noen. Folk fikk sparken uten advarsel eller grunn.

 

Er så mye mer fra disse plassene også! Har heldigvis jobbet noen bra plasser også, men denne bransjen vet å utnytte unge folk. 

Anonymkode: 4c3c4...779

Har du rapportert dem? 

Anonymkode: e5d0a...95d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (På 8.5.2021 den 20.40):

Du vet at du kan få den restauranten stengt?

Hvordan? 

Anonymkode: 7d56e...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sommerjobb på et vertshus en sommer i studietiden. Mareritt... Tror kanskje ikke stedet var spesielt ille, men jeg var totalt uegnet for den slags jobb fant jeg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan? 

Anonymkode: 7d56e...1e0

La telefonen stå på opptak neste gang du går på skift. Den lokale avisa klør nok etter litt skandale. Husker du Jernia skandalen for et par år siden? Svært effektivt mot rasshøl sjefer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...