Gå til innhold

Har du fått kjeft for 'rare' ting av bhg eller skole før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble mobbet og plaget da jeg gikk på skolen, så da jeg fikk vite at min egen sønn ble knuffet, ertet og gjort narr av i første klasse, ga jeg ham ett råd: "Om noen slår, sparker eller prøver å dytte deg i bakken, gir du ETT hardt slag tilbake, og så løper du bort fra situasjonen". Jeg er selv pedagog, og mine barn har aldri slått eller sparket noen, men akkurat den gangen tenkte jeg han måtte sette presedens. Og det gjorde han. Etter å igjen ha blitt plaget og "denget" på av den tøffeste gutten i første klasse, ga han ett realt slag tilbake. Så løp han rett til nærmeste lærer og fortalte hva som hadde skjedd, også det at han slo tilbake. Jeg fikk selvsagt en skyllebøtte uten like av kontaktlæreren hans, men kan ikke si det gikk særlig dypt inn. Sønnen min fikk markert seg, og fra den gangen har aldri noen prøvd å pille på ham igjen. 

Anonymkode: 3c099...4a6

Min søster slo tilbake på skolens største bølle så fikk hun ros av læreren. Godt man er forskjellig. 

Anonymkode: 05692...1c3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, minister-mio skrev:

Du høres ut som verdens dårligste pedagog som lærte sønnen din å møte vold med vold.

Det er det eneste jeg har sett at har fungert når skolen ikke tar tak i fysisk mobbing. Beklager, men sant. 

Anonymkode: 05692...1c3

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fikk kjeft av en ansatt barnehagen fordi jeg hadde tråkket på en spiker inni et lekehus... det gikk hull både på støvelen og meg (begynte å blø under storetåen). Da hun svarte tilbake om at de verken hadde hjulpet meg, jeg ble bare sendt inn alene, eller gitt beskjed til henne når jeg ble hentet klikket den ansatte totalt på mamma og skrek til henne om at hun måtte bare se å dra en viss plass...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs jo helt på alderen på barnet. Lykke til med å spørre min to åring om hva  som har skjedd i helgen. 

Det handlet jo ikke om at forelderen ikke ville ta ansvar, hun har flere ganger sagt at hun snakket med barnet, men barnehagens ord var «kjefte på barnet». Det blir jo helt feil, da barnet ikke er i situasjonen lenger. 

Anonymkode: 44220...4ac

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du har kommentert her også med dumme utsagn. Og sammenligne barn med valper gjør meg bekymret for din rolle som foreldre, og hvor seriøst du egentlig tar det. Samme med at barnet ikke husker, så husker de nok ikke når de er 1-2 år men en pedagog ville heller ikke bedd deg snakke med en 1 åring om å ikke spytte hjemme. Reaksjonsmønster med spytting og lignende begynner gjerne fra 3 års alder og de har mer en god nok hukommelse til å huske tidligere samme dag. Vil også legge til at de barna vi har med slike reaksjoner er barn som må ha hjelp av spesialpedagog og lignende, og at dette ikke er normal relasjon når man blir sint. Gjerne sliter de med samspill med andre barn da barna rundt blir redde, og det er helt klart noe foreldre også må ta tak i for barnets beste.  Syns det er synd at du undervurderer barnet ditt så mye og ikke ser alvoret. 

Anonymkode: c607a...4b0

Om du leser innlegget mitt nedenfor det første ser du min begrunnelse i alder. Barn på 2 år har ikke reaksjonsmønstre med å spytte på andre, dette begynner som regel ut i 3 års alder og de er mer enn istand til å huske ting fra samme dag på denne alderen 

Anonymkode: c607a...4b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber i barnehage og har selv barn på avdeling som spytter, slår og sparker. Tar det som en selvfølge at foreldrene får beskjed når sånt skjer, og at foreldrene snakker med barnet hjemme. Om barnet spytter har det nok såpass temperament at det er nytteløst å snakke med det under selve situasjonen. Ofte får jeg mer nytte av å snakke med barnet senere på dagen når han/hun har roet seg. 

Vi i barnehagen snakker selvfølgelig med barnet i tillegg, men syns det blir for dumt med foreldre som mener ansatte praktisk talt skal oppdra barna for dem og at de har ingen ansvar for hvordan barnets reaksjonsmønster mot andre er. Du har selv ett ansvar for at barnet ditt lærer riktig og galt, ikke bare barnehagen. 

At du sier det er helt ut av kontekst blir også for dumt, barn har hukommelse og kan godt snakke om hva de har gjort på i helgen på lik linje som at de husker om de spyttet på noen tidligere på dagen. Dumt du ikke tar dette seriøst da det er viktig å lære barna dine hvordan man reagerer når man er sint med tanke på samspill med andre senere. 

Anonymkode: c607a...4b0

Vet du, jeg blir ganske matt. Jeg har adressert dette så mange ganger, og fortsatt kommer folk og svarer helt på tvers av det jeg har sagt. 

Du får tenke hva du vil om mennesker og foreldre, men oppfordrer deg til å bruke informasjonen du har tilgjengelig for å danne deg et grunnlag. Feks har jeg sagt gjentatte ganger at vi HAR tatt det opp, snakket med ham, gjort det klart at det er uakseptabelt etc.... 

Har heller ingen steder sagt at det ikke er mitt ansvar, at jeg ikke bryr meg, eller tar lett på det. 

Så du skal slippe å lese ordentlig noe annet sted: jeg reagerte på å bli bedt om å kjefte på ham i etterkant. Intet mer, intet mindre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ser du har kommentert her også med dumme utsagn. Og sammenligne barn med valper gjør meg bekymret for din rolle som foreldre, og hvor seriøst du egentlig tar det. Samme med at barnet ikke husker, så husker de nok ikke når de er 1-2 år men en pedagog ville heller ikke bedd deg snakke med en 1 åring om å ikke spytte hjemme. Reaksjonsmønster med spytting og lignende begynner gjerne fra 3 års alder og de har mer en god nok hukommelse til å huske tidligere samme dag. Vil også legge til at de barna vi har med slike reaksjoner er barn som må ha hjelp av spesialpedagog og lignende, og at dette ikke er normal relasjon når man blir sint. Gjerne sliter de med samspill med andre barn da barna rundt blir redde, og det er helt klart noe foreldre også må ta tak i for barnets beste.  Syns det er synd at du undervurderer barnet ditt så mye og ikke ser alvoret. 

Anonymkode: c607a...4b0

Jeg personlig blir mest bekymret av folk som ikke har et snev av humor og som baserer veldig bastante og negative meninger om folk basert på det de velger å plukke ut av lange innlegg på KG. 

Du vet ingenting om min familie og hva vi gjør og ikke gjør. 

Det er også ganske langt ute å mene at et barn som spytter én gang trenger spesialpedagog. For alt du vet kan det hende barnet allerede har det. (la antagelsene flomme. Takk for meg) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Krok1 skrev:

Jeg personlig blir mest bekymret av folk som ikke har et snev av humor og som baserer veldig bastante og negative meninger om folk basert på det de velger å plukke ut av lange innlegg på KG. 

Du vet ingenting om min familie og hva vi gjør og ikke gjør. 

Det er også ganske langt ute å mene at et barn som spytter én gang trenger spesialpedagog. For alt du vet kan det hende barnet allerede har det. (la antagelsene flomme. Takk for meg) 

Det er ikke langt ute å mene dette. Har aldri opplevd at et barn bare spytter en gang for så å få ett helt annet temperament og reagere innenfor normalen etterpå. Har heller aldri opplevd at barn spytter uten at det er vesentlig grunn til bekymring rundt barnets reaksjoner og temperament, som de trenger hjelp til å håndtere. 

Du skrev du snakket med han men ble furt for du måtte gjøre dette da du mente at det var barnehagens ansvar siden dette skjedde under pedagogens tid. 

At du mener jeg ikke ser humoren rundt at du sammenligner barn og valper får være greit, om det er dette som blir regnet som god humor klarer jeg meg uten. 

Anonymkode: c607a...4b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skrev du snakket med han men ble furt for du måtte gjøre dette da du mente at det var barnehagens ansvar siden dette skjedde under pedagogens tid. 

Anonymkode: c607a...4b0

Nei, det har jeg aldri skrevet. Jeg skrev at jeg reagerte på å bli bedt om å kjefte på ham. (tror jeg hadde reagert på det selv om jeg hadde endt med å kjefte på ham også, og om det var et problem vi jobbet aktivt med fordi det skjedde ofte. Det er pedagogens formulering jeg adresserer her, ikke barnets eventuelle diagnose). 

For meg virker det ca 100 prosent mer effektivt å prate med et barn som har spyttet, gjøre det klart at det er uakseptabelt, forklare hvorfor, spørre hvorfor han gjorde det, ja i det hele tatt kommunisere med barnet rundt det som skjedde. Dersom det er et større problem vil ikke det å stå og kjefte føre til bedring uansett. 

Endret av Krok1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krok1 skrev:

Nei, det har jeg aldri skrevet. Jeg skrev at jeg reagerte på å bli bedt om å kjefte på ham. (tror jeg hadde reagert på det selv om jeg hadde endt med å kjefte på ham også, og om det var et problem vi jobbet aktivt med fordi det skjedde ofte. Det er pedagogens formulering jeg adresserer her, ikke barnets eventuelle diagnose). 

For meg virker det ca 100 prosent mer effektivt å prate med et barn som har spyttet, gjøre det klart at det er uakseptabelt, forklare hvorfor, spørre hvorfor han gjorde det, ja i det hele tatt kommunisere med barnet rundt det som skjedde. Dersom det er et større problem vil ikke det å stå og kjefte føre til bedring uansett. 

«snakket med barnet mirtnom det, for det er på ingen måte greit, men jeg synes det er rart at pedagogene tenker at det er vi som skal ta det opp med ham, når det skjedde mens de har ansvar for ham» - orket ikke sitere hele innlegget så kopierte her det du skrev. 

Enig at det var en dum formulering av pedagogen, man bør ikke kjefte men ta det i en rolig samtale når barnet har roet seg ned. Men det er fortsatt ett problem som vil bli alvorlig for senere relasjoner dersom man ikke hjelper barnet til å håndtere sinnet, og jeg reagerte på at det virket som du mente at dette er pedagogens jobb siden de har ansvaret når dette skjedde. Det er ikke oss i barnehagen det går utover om han ikke lærer seg å kontrollere dette, men ditt barn og sosiale relasjoner rundt han. Derfor er det viktig at du gjentatte ganger har samtaler rundt dette og viser rett fra galt, ikke bare pedagogen. Man plikter ett samarbeid mellom barnehage å foreldre og dette innebærer at du ikke kan legge alt ansvar på pedagogen for ditt barns oppførsel når han er i barnehagen  

 

Anonymkode: c607a...4b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

.

Enig at det var en dum formulering av pedagogen, man bør ikke kjefte men ta det i en rolig samtale når barnet har roet seg ned.

 

 

Da er vi enige da :) skulle ønske man kunne begynt i den enden noen ganger! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilsnakk av barnehagen fordi min halvannet år gamle sønn brukte smokk i sovetiden. Det var visst falsk trygghet, og det skulle de ikke ha noe av. At han ikke greide å sove uten, brydde de seg ikke noe om. Egne prinsipper foran basisbehov tydeligvis 🙄

Anonymkode: eea4e...435

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fikk tilsnakk av barnehagen fordi min halvannet år gamle sønn brukte smokk i sovetiden. Det var visst falsk trygghet, og det skulle de ikke ha noe av. At han ikke greide å sove uten, brydde de seg ikke noe om. Egne prinsipper foran basisbehov tydeligvis 🙄

Anonymkode: eea4e...435

Hvis de ikke skjønner såpass ville jeg bytta barnehage, for da er det mye de ikke forstår av vanlig pedagogikk og 

Anonymkode: 05692...1c3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de ikke skjønner såpass ville jeg bytta barnehage, for da er det mye de ikke forstår av vanlig pedagogikk og 

Anonymkode: 05692...1c3

Enig. Smokk og koseklut er tilknytningsobjekt som barna kan bruke for å få ro når de savner mamma/pappa. Virker som de ikke har teoretisk kunnskap 

Anonymkode: c607a...4b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig. Smokk og koseklut er tilknytningsobjekt som barna kan bruke for å få ro når de savner mamma/pappa. Virker som de ikke har teoretisk kunnskap 

Anonymkode: c607a...4b0

Det var helt på trynet. Vi sa i fra selvfølgelig, og da gikk pedagogen, noe motvillig med på det. Vet ikke med 100% sikkerhet om han faktisk fikk smokken ved sovetid, for han var for liten til å fortelle, men de i barnehagen sa iallefall det.

Vi skiftet barnehage så fort vi fikk mulighet. 
Uakseptabelt å la egne meninger gå utover barna på den måten. At et lite barn på halvannet år ikke skal få en viktig hvil i løpet av en hektisk barnehagedag fordi man er «i mot smokk» er for meg utfoståelig og provoserende.

Anonymkode: eea4e...435

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Var godt du ikke gjentok dette. 

Jeg hadde hudfletta mannen min om han gjorde dette. Flaks at han hverken han motorsykkel eller er så uansvarlig...

Anonymkode: 20fdc...0ba

Jeg hadde hudfletta han også og i tillegg ringt barnevernet og rapportert han.

Anonymkode: 25bc5...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 hours ago, Pentagon said:

Synes bare du virket litt hysterisk og hysteriske mødre skaper ofte redde barn, så det var derfor jeg sa det. 
 

Den som la ut innlegget har jo forklart opp og i mente om hvor rolig han tok det. Det var jo en som påpekte her at det ville nok føre til like store skader om de to ble meid ned av en bilist imens de var på vanlig sykkel også. Verden er ett farlig sted, å bli kjørt ned av en annen bil i hvilken som helst annen fremkomstmiddel enn en større og bedre bil vil jo alltid få forferdelige konsekvenser. 

Jeg hadde nok tenkt mitt om en som hadde bæremeis på sykkel også jeg da.

Anonymkode: 13f66...00e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av styrer i barnehagen når posten begynte å rulle med adressen vår. Styrer mente vi måtte endre til riktig adresse siden de fikk post i retur, vi har bodd på samme sted hele tiden og alt var meldt riktig.

Anonymkode: 19248...003

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Promqueen
På 21.1.2020 den 12.09, Kvinne487 skrev:

Skjønner du fikk kjeft for det! Og vel fortjent! Det var direkte farlig! Hadde jeg sett deg da hadde jeg meldt deg til barnevernet tvert.

Barnevernet??? Seriøst?? 🤣🤣🤣🤣 Tror de har viktigere saker å ta seg av......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Promqueen skrev:

Barnevernet??? Seriøst?? 🤣🤣🤣🤣 Tror de har viktigere saker å ta seg av......

Han satte barnet i livsfare.

Anonymkode: 25bc5...90c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...