Gå til innhold

Har du fått kjeft for 'rare' ting av bhg eller skole før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
1 time siden, Hactar skrev:

Nå tok han til seg kjeften han fikk da det skjedde, og gjorde det aldri igjen. Datteren er voksen og han har fått kjeft et utall ganger denne tråden allerede. Kan vi la det ligge nå?

Takk!😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest rare var å få vite at mitt barn er en mobber... Fordi hun etter 2 ukers mobbing fra en annen elev ikke ønsket å være på gruppe med personen i et fag.
SÅ enden på visa er at et par lærere, som har blitt mobbet på skolen selv som barn, har bestemt seg for å gå etter ungen min mest mulig. Så jeg vurderer å flytte ungen over på privatskole, slik hun ikke lenger skal bli straffet for å ha blitt mobbet.

Tror den andre eleven skal være glad for at dattera mi la fra seg boksehanskene på barneskolen. Hun har smekket til et par mobbere før, også på vegne av en gutt med DS som var redd. Vi har lært henne opp til å passe på de svake elevene, dvs si ifra til en voksen. Innimellom ville ikke de voksne høre og da tok hun mobberne. Hun nektet å se på at barn gråt pga slemme barn.

Anonymkode: a3c7e...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne er pyton. Jeg er lærer, og en del av jobben er å observere at elevene får i seg mat i matpausen. Vi har alltid knekkebrød tilgjengelig for elever som ikke har med seg mat av ulike grunner, men denne eleven spiste ikke, og gikk heller ikke til pauserommet for å få seg knekkebrød. Jeg spurte henne om dette (er kontaktlærer) og det viste seg at det var todelt. Mor er besatt av økologisk mat, lager "supersunne" brød, som desverre går i tørre småbiter i matpakken, eller faktisk i bløte småbiter, siden det eneste godkjente pålegget er det "supersunne" hjemmelagede syltetøyet som ligger seg som en suppe inni brødskivene. Eleven orket ikke å spise det, synes det var flaut å ha det i matpakken, og er introvert og syntes det var flaut å be om knekkebrød på lærerværelset. Dermed var hun sulten og tom for energi, omtrent hver eneste dag. Vi snakket om hva hun syntes var godt, og hun kom med noen forslag som kunne være innenfor mor sitt kostholdregime. Dette ringte jeg hjem om, og helvete brøt løs. Mor hadde samme holdning som deg, hun følte seg angrepet og det ble et hatforhold til skolen, og meg. Far stakk til barnet normal mat, Jeg sørget for å ha en knekkebrødpakke (grov, seff, utfordrer ikke skjebnen heller) lett tilgjengelig i klasserommet og tar ofte med en fruktskål inn. Etterhvert, og etter mange runder,  gikk mor med på de matpakkene som ble foreslått, og passer på at  ingediensene ikke inneholder livsfarlige substanser som på noe vis er bearbeidet,  som hvete, sukker, gjær,  og en bråte med andre ting. Helt ok. Men denne holdningen som du har med at "spis det du får, ellers er du ikke sulten" når det er slike sære ting - den er rett og slett farlig! 

Anonymkode: 6e79a...c59

Men i all verden! Barnet spiser dette brødet med god appetitt hjemme, det er ikke som om han ikke spiser i barnehagen, men de har tydeligvis en forventning om at han skal spise opp alt. Ja, han hadde sikkert spist mer om vi gav han kake i matboksen, men jeg ser ikke helt poenget med å stå på hodet for å få et barn som ligger i øvre del av vektklassen til å spise enda mer. 

«spis det du får» er ikke farlig i det hele tatt, For barn som ikke er undervektige eller syke. Foreldre som lager ekstramiddager til kresne barn har jeg ingenting til overs for.

Anonymkode: 44220...4ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner virkelig ikke problemet med lappen, var jo skrevet på en hyggelig måte, pg synes det var smart å legge den i matboks så de får påminnelse når det skjer :)

Anonymkode: 54746...d15

Jeg derimot synes sånn lapp er passiv aggressiv, si fra heller

Anonymkode: 3e153...f52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i all verden! Barnet spiser dette brødet med god appetitt hjemme, det er ikke som om han ikke spiser i barnehagen, men de har tydeligvis en forventning om at han skal spise opp alt. Ja, han hadde sikkert spist mer om vi gav han kake i matboksen, men jeg ser ikke helt poenget med å stå på hodet for å få et barn som ligger i øvre del av vektklassen til å spise enda mer. 

«spis det du får» er ikke farlig i det hele tatt, For barn som ikke er undervektige eller syke. Foreldre som lager ekstramiddager til kresne barn har jeg ingenting til overs for.

Anonymkode: 44220...4ac

Å jeg har ingenting til overs for barn spiser om de er sultne nok holdningen. 

Anonymkode: 3e153...f52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skolen mener at jeg skal lære barnet skolearbeid som barnet sliter med å fullføre, og de selv ikke klarer å lære barnet dette, enda de har utdanning i å lære bort slikt. :tongue: Men jeg forstår jo at man må prøve på alle arenaer, men det hadde jeg selvsagt gjort.

 

 

Anonymkode: d995b...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når SFO er veldig forståelsesfull de første gangene når man forklarer om hvordan barnet sitt har blitt mobbet. For så å plutselig få en overhaling og en mistenkeliggjøring om hvorfor foreldrene er dårlige foreldre. Virket nesten som om de i ren desperasjon for å ikke takle situasjonen med barnet, da prøvde å angripe oss foreldre. Litt skummelt faktisk. Nå tørr jeg knapt si fra hvis det er noe.

Anonymkode: d995b...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg husker jeg satt bakpå pappas Harley Davidson med en eldgammel sykkelhjem, vi kjørte 3km til skolen min (jeg gikk i 2. klasse), i 60sone 😨😵🤪 Et av de mer tydelige minnene jeg har fra barndommen! Og et av de kuleste 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men i all verden! Barnet spiser dette brødet med god appetitt hjemme, det er ikke som om han ikke spiser i barnehagen, men de har tydeligvis en forventning om at han skal spise opp alt. Ja, han hadde sikkert spist mer om vi gav han kake i matboksen, men jeg ser ikke helt poenget med å stå på hodet for å få et barn som ligger i øvre del av vektklassen til å spise enda mer. 

«spis det du får» er ikke farlig i det hele tatt, For barn som ikke er undervektige eller syke. Foreldre som lager ekstramiddager til kresne barn har jeg ingenting til overs for.

Anonymkode: 44220...4ac

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg derimot synes sånn lapp er passiv aggressiv, si fra heller

Anonymkode: 3e153...f52

Det er veldig stor forskjell på å ai 'spis det du får' om mat som ikke er favoritt men barnet ellers synes er helt greit (kjøpebrød kontra hjemmebakt) og å si 'spis det du får' om mat barnet ikke får ned eller som faktisk ikke er spiselig (brød som har blitt suppe i matboksen av syltetøy, og barnet nektes annet pålegg).

Jentungen her er glad i leverpostei, makrell i tomat, hvitost og diverse kjøttpålegg. Hun får av disse påleggene i matpakka, og jeg forventer at hun spiser f.eks leverpostei selv om hun den dagen kanskje hadde hatt mer lyst på makrell. Jeg sender derimot ikke med røkelaks eller kaviar, for det får hun heller ikke ned.

Anonymkode: c10ea...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å jeg har ingenting til overs for barn spiser om de er sultne nok holdningen. 

Anonymkode: 3e153...f52

Oi, jeg siterte feil, jeg skulle sitere den over, ikke den under.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg derimot synes sånn lapp er passiv aggressiv, si fra heller

Anonymkode: 3e153...f52

 

Anonymkode: c10ea...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 16.49, Forumhei skrev:

Hadde satt deg på plass om du kommanderte mine barn, de kan vel ta heisen om de vill, ikke andres problem at du flytter.

skjerp deg!

Da skulle jeg likt å være der når du skulle flyttet. Hadde tatt storhandelen og tatt heisen opp med en og en matvare, og selvsagt tatt heisen ned. . Litt folkeskikk bør et hvert menneske besitte, og som forelder sitter man med et stort ansvar. Verden og livet går ikke rundt med meg-meg-meg og min-min-min. 

Anonymkode: 4a5a5...241

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet utmerket godt hva introvert betyr, og dermed er jeg nysgjerrig på hva du mener skurrer her?

Anonymkode: 6e79a...c59

Det kommer tydelig fram at du ikke vet det.

Anonymkode: 7df70...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å jeg har ingenting til overs for barn spiser om de er sultne nok holdningen. 

Anonymkode: 3e153...f52

Du får lage ekstramiddager til barnet ditt, så lar jeg være til barnet mitt. 

Anonymkode: 44220...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest rare var å få vite at mitt barn er en mobber... Fordi hun etter 2 ukers mobbing fra en annen elev ikke ønsket å være på gruppe med personen i et fag.
SÅ enden på visa er at et par lærere, som har blitt mobbet på skolen selv som barn, har bestemt seg for å gå etter ungen min mest mulig. Så jeg vurderer å flytte ungen over på privatskole, slik hun ikke lenger skal bli straffet for å ha blitt mobbet.

Tror den andre eleven skal være glad for at dattera mi la fra seg boksehanskene på barneskolen. Hun har smekket til et par mobbere før, også på vegne av en gutt med DS som var redd. Vi har lært henne opp til å passe på de svake elevene, dvs si ifra til en voksen. Innimellom ville ikke de voksne høre og da tok hun mobberne. Hun nektet å se på at barn gråt pga slemme barn.

Anonymkode: a3c7e...333

Slike holdninger ("mitt barn gjør aldri noe galt, tvert imot, det er HUN/HAN som blir mobbet, og alt er alltid andres feil) er noe av det vanskeligste man møter på i skolen. Du skal være ganske sikker på at foreldrene på den andre siden av konflikten møter den med samme holdning ift sitt barn. Lærere flest er både observante og fornuftige, og de ser mye mer enn det du gjør hjemmefra! Om du har "lært opp" barnet ditt aldri så mye, så vet du jo ikke hvordan hun oppfører seg i alle situasjoner? Jeg vet at når mitt barn kommer hjem og forteller om en konflikt, så vil han jo gjerne framstå best mulig selv. Han er nok ikke alltid ærlig ift egen rolle i det hele.... Ingen barn er engler hele tida, selv om foreldrene synes å tro det!

Anonymkode: d0a62...031

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da skulle jeg likt å være der når du skulle flyttet. Hadde tatt storhandelen og tatt heisen opp med en og en matvare, og selvsagt tatt heisen ned. . Litt folkeskikk bør et hvert menneske besitte, og som forelder sitter man med et stort ansvar. Verden og livet går ikke rundt med meg-meg-meg og min-min-min. 

Anonymkode: 4a5a5...241

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kjeft både av bhg og SFO at jeg bruker for lang tid ved henting av mitt barn, ca 5 minutter. Han har vanskeligheter med overganger og trenger litt tid for å gjøre seg ferdig med det han holder på med. De ansatte vil bli kvitt barna så fort som overhodet mulig uansett, og hun ene på SFO er så sint på meg fordi jeg brukte 6 minutter på å hente, at hun ikke engang hilser på meg nå..

Ble oppringt fra SFO leder pga dette og ble kjeftet ut! Null forståelse for mitt barns behov..🙄

Anonymkode: c3546...746

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/21/2020 at 12:17 PM, Kvinne487 said:

Lett til moderat? Så om bilen i mot hadde meid dere ned hadde det blitt lett til moderate skader? Dummeste jeg har hørt. 
Mye er farlig ja, og du valgte bevisst å kjøre motorsykkel med et barn i bæremeis?? En gang kunne vært en gang for mye! Skal bare en gang til for at noe skal skje. 
 

Du utsatte barnet ditt for fare. 

Kan man gå med barn i bæremeis? hva med å ta de med på tråsykkel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tiuren skrev:

Kan man gå med barn i bæremeis? hva med å ta de med på tråsykkel? 

Denne tråden kan skifte navn til «Far tok datter i bæremeis og kjørte motorsykkel til barnehagen for 30 år siden, men det gikk bra altså, fikk bare litt kjeft». 

Anonymkode: 56bd6...24c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fått kjeft både av bhg og SFO at jeg bruker for lang tid ved henting av mitt barn, ca 5 minutter. Han har vanskeligheter med overganger og trenger litt tid for å gjøre seg ferdig med det han holder på med. De ansatte vil bli kvitt barna så fort som overhodet mulig uansett, og hun ene på SFO er så sint på meg fordi jeg brukte 6 minutter på å hente, at hun ikke engang hilser på meg nå..

Ble oppringt fra SFO leder pga dette og ble kjeftet ut! Null forståelse for mitt barns behov..🙄

Anonymkode: c3546...746

Hvorfor i all verden gjør det noe at det tar litt tid? 🤷‍♀️ Har de sagt noe om hvorfor de syns det er irriterende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...