Gå til innhold

Har du fått kjeft for 'rare' ting av bhg eller skole før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er man vanligvis ikke pedagog for egne barn, men mamma. Og det er naturlig at man ønsker å beskytte sine egne heller enn å vente å se. Ofte går det jo både vinter og vår før det skjer noe når pedagogene skal "ta tak" i situasjonen. Ungene må jo ha lov til å beskytte seg, ikke bare sitte og si takk når de blir knuffet og ertet.

Jeg har lært ungene mine å gå ut av situasjonen, og ta kontakt med en voksen. Men jeg har også lært dem at det er ok å beskytte seg selv, selv om det så langt ikke har vært nødvendig.

Anonymkode: d4b61...a2f

Jeg mener at du har gjort helt riktig. Nå er problemet løst i hvert fall.  

Anonymkode: 4594d...521

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke langt ute å mene dette. Har aldri opplevd at et barn bare spytter en gang for så å få ett helt annet temperament og reagere innenfor normalen etterpå. Har heller aldri opplevd at barn spytter uten at det er vesentlig grunn til bekymring rundt barnets reaksjoner og temperament, som de trenger hjelp til å håndtere. 

Du skrev du snakket med han men ble furt for du måtte gjøre dette da du mente at det var barnehagens ansvar siden dette skjedde under pedagogens tid. 

At du mener jeg ikke ser humoren rundt at du sammenligner barn og valper får være greit, om det er dette som blir regnet som god humor klarer jeg meg uten. 

Anonymkode: c607a...4b0

Folk og barn har forskjellig temperament. At et barn spytter en gang eller av og til betyr ikke at det er noe feil med barnet. Basert på det du skriver kan det virke som at du er en hysterisk person med ganske totalitære holdninger og lite empati og forståelse for barn. 

Anonymkode: 4594d...521

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk og barn har forskjellig temperament. At et barn spytter en gang eller av og til betyr ikke at det er noe feil med barnet. Basert på det du skriver kan det virke som at du er en hysterisk person med ganske totalitære holdninger og lite empati og forståelse for barn. 

Anonymkode: 4594d...521

Jobber du med barn siden du kan uttale deg om hva som er normalt eller ikke? Jeg sier ikke at det er noe feil med barnet, men jeg sier at dersom barn spytter har det ett temperament som er utenfor det som man regner som normalen. De barna jeg har jobbet med som har slikt temperament har også hjelp av spesialpedagog grunnet atferd og sinne. Da trenger det hjelp til å håndtere dette og det blir derfor feil av foreldren å mene at det er pedagogen sitt ansvar å snakke med barnet pga det skjedde i barnehagen - da det er svært viktig at foreldre også tar ansvar og hjelper til. Hadde jeg ikke hatt empati for barnet hadde jeg ikke brydd meg om foreldren mente det bare var pedagogens ansvar, men jeg prøver å forklare hvor viktig det er at man samarbeider og foreldre tar slikt på ansvar for at barna skal kunne skape relasjoner og vennskap senere. 

Anonymkode: c607a...4b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jobber du med barn siden du kan uttale deg om hva som er normalt eller ikke? Jeg sier ikke at det er noe feil med barnet, men jeg sier at dersom barn spytter har det ett temperament som er utenfor det som man regner som normalen. De barna jeg har jobbet med som har slikt temperament har også hjelp av spesialpedagog grunnet atferd og sinne. Da trenger det hjelp til å håndtere dette og det blir derfor feil av foreldren å mene at det er pedagogen sitt ansvar å snakke med barnet pga det skjedde i barnehagen - da det er svært viktig at foreldre også tar ansvar og hjelper til. Hadde jeg ikke hatt empati for barnet hadde jeg ikke brydd meg om foreldren mente det bare var pedagogens ansvar, men jeg prøver å forklare hvor viktig det er at man samarbeider og foreldre tar slikt på ansvar for at barna skal kunne skape relasjoner og vennskap senere. 

Anonymkode: c607a...4b0

Slikt på alvor*

Anonymkode: c607a...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 12.17, Kvinne487 skrev:

Lett til moderat? Så om bilen i mot hadde meid dere ned hadde det blitt lett til moderate skader? Dummeste jeg har hørt. 
Mye er farlig ja, og du valgte bevisst å kjøre motorsykkel med et barn i bæremeis?? En gang kunne vært en gang for mye! Skal bare en gang til for at noe skal skje. 
 

Du utsatte barnet ditt for fare. 

Med den logikken er det skummelt å gå langs en vei/over en vei. Kan bli meid ned av bil da også.

Anonymkode: 675b9...52d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du med barn siden du kan uttale deg om hva som er normalt eller ikke? Jeg sier ikke at det er noe feil med barnet, men jeg sier at dersom barn spytter har det ett temperament som er utenfor det som man regner som normalen. De barna jeg har jobbet med som har slikt temperament har også hjelp av spesialpedagog grunnet atferd og sinne. Da trenger det hjelp til å håndtere dette og det blir derfor feil av foreldren å mene at det er pedagogen sitt ansvar å snakke med barnet pga det skjedde i barnehagen - da det er svært viktig at foreldre også tar ansvar og hjelper til. Hadde jeg ikke hatt empati for barnet hadde jeg ikke brydd meg om foreldren mente det bare var pedagogens ansvar, men jeg prøver å forklare hvor viktig det er at man samarbeider og foreldre tar slikt på ansvar for at barna skal kunne skape relasjoner og vennskap senere. 

Anonymkode: c607a...4b0

Jeg har jobbet med barn, men gjør ikke det nå lenger. Men man trenger ikke å jobbe med barn for å forstå så enkle ting som dette, alt som trengs er litt common sense og ingen hysteri.

Har du noe kilde å vise til som bekrefter at hvis et barn spytter så har det ett temperament som er utenfor normalen? Å spytte, slå og sparke, skrike og hyle er helt vanlig i trassalderen. Mange barn gjør dette, noen gjør det ikke, så enkelt er det. Man kan ikke ta alle barn under en kam. Personlig mener jeg at det er skummelt at slike totalitære og barnefiendtlige holdninger som din er såpass hyppige blant fagfolk. 

Anonymkode: 4594d...521

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de så at han egentlig ikke likte det så godt, men man spiser jo for å ikke sulte eller dø. Syns det et ok å prøve å si ifra om sånt jeg da. Du høres sær ut. 

Anonymkode: 05692...1c3

Han spiser to skiver av dette brødet uten protest til frokost, så jeg tror ikke det er problemet. 

Anonymkode: 44220...4ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Om du leser innlegget mitt nedenfor det første ser du min begrunnelse i alder. Barn på 2 år har ikke reaksjonsmønstre med å spytte på andre, dette begynner som regel ut i 3 års alder og de er mer enn istand til å huske ting fra samme dag på denne alderen 

Anonymkode: c607a...4b0

Eh jo, det har de absolutt.

Anonymkode: 44220...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 0b7d8...55a

Vi måtte skylle av krittet med ei vaskebøtte på slutten av dagen husker jeg 🙋🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
På 21.1.2020 den 12.05, AnonymBruker skrev:

Ikke av skole da men.. fikk kjeft av en pappa i samme oppgang som meg en gang. Han var nytilflyttet og kjente meg ikke. Jeg var i gang med å flytte ut og han var forferdelig opprørt over at jeg bad ungene hans (på 7 og 9 år) om å ta trappen (flotte og fine trapper) mens vi drev og flyttet siden vi okkuperte heisen mens vi bar tunge esker og møbler. Makan!, mente han, vi måtte jo ta hensyn til alle som bodde der. Jeg var visst helt ute som syns hans friske og raske barn som løp og ned trappen på null komma svisj godt kunne bruke trappen de få timene vi bar alt vårt tunge flyttelass ut i bilen. De løp inn og ut hele tiden, en fin sommerdag. Mens han mente det var helt urimelig å okkupere heisen slik at hans stakkars barn måtte bruke beina. Han kom i harnisk ned og var helt ute av seg. Da var jeg glad jeg skulle flytte så slapp jeg han som nabo...

Anonymkode: a4837...f97

Hadde satt deg på plass om du kommanderte mine barn, de kan vel ta heisen om de vill, ikke andres problem at du flytter.

skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft fordi barnet drakk for mye vann til måltidene. 1 Contigo flaske. Det ble så mye bleieskift 🤔 Samt at hun er for omsorgsfull og for utadvendt. De hadde ingen klare forslag til hvordan de mente jeg skulle endre personligheten hennes da.. Og andre foreldre i barnehagen roser henne for at hun er så flink med andre barn så har ikke akkurat gjort noe med det heller 😉

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte lære sønnen min å klippe med høyre hånd selv om han er venstehendt. De kunne ikke ha egen saks i barnehagen kun for ham..🙄

Anonymkode: 87154...3db

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte lære sønnen min å klippe med høyre hånd selv om han er venstehendt. De kunne ikke ha egen saks i barnehagen kun for ham..🙄

Anonymkode: 87154...3db

Eh?😳

Synes jeg leste et sted at det kan være skadelig for et barn å bli "tvunget" til å prøve og være høyrehendt om barnet var venstrehendt. 

Nei gud forby å ha egen saks til en som ikke kan bruke de andre saksene 🙈

Anonymkode: 81805...7cd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte lære sønnen min å klippe med høyre hånd selv om han er venstehendt. De kunne ikke ha egen saks i barnehagen kun for ham..🙄

Anonymkode: 87154...3db

Oi oi, det hadde nok veltet budsjettet ja... at det går an. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Du hadde så heftig blitt bøtelagt og fengslet hvis du ble tatt av politiet. Du utsatte ditt barn for dødsfare. 

Anonymkode: 71a4a...1ea

Yeye, get over it.

Anonymkode: 0c188...d9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte lære sønnen min å klippe med høyre hånd selv om han er venstehendt. De kunne ikke ha egen saks i barnehagen kun for ham..🙄

Anonymkode: 87154...3db

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh?😳

Synes jeg leste et sted at det kan være skadelig for et barn å bli "tvunget" til å prøve og være høyrehendt om barnet var venstrehendt. 

Nei gud forby å ha egen saks til en som ikke kan bruke de andre saksene 🙈

Anonymkode: 81805...7cd

Jeg er venstrehendt og fikk sånn venstrehåndssaks som er mye mye verre å klippe med enn ei normal saks. Jeg snur jo bare saksa og klipper normalt -8for meg) med den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Lipyros skrev:

Fikk kjeft fordi barnet drakk for mye vann til måltidene. 1 Contigo flaske. Det ble så mye bleieskift 🤔 Samt at hun er for omsorgsfull og for utadvendt. De hadde ingen klare forslag til hvordan de mente jeg skulle endre personligheten hennes da.. Og andre foreldre i barnehagen roser henne for at hun er så flink med andre barn så har ikke akkurat gjort noe med det heller 😉

Men det ER jo mye vann. Har hun diabetes? Er ikke en contigo vannflaske 420 ml? Et barn over ett år skal ha 100 ml per kg kroppsvekt. Hvis barnet veier 15 kilo, er det behovet dekket på 3,5 flasker, i tillegg kommer væske fra mat. I barnehagen til barnet mitt spiser de tre måltider, og så får hun to til tre når hun kommer hjem også. Det blir mye vann ila en dag om hun tømmer en drikkeflaske til hvert måltid.

Ellers veldig rart at de mener at barnet er for snill og omsorgsfull. Det er jo kjempefine egenskaper. 

Anonymkode: eb4da...182

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 12.17, Kvinne487 skrev:

Lett til moderat? Så om bilen i mot hadde meid dere ned hadde det blitt lett til moderate skader? Dummeste jeg har hørt. 
Mye er farlig ja, og du valgte bevisst å kjøre motorsykkel med et barn i bæremeis?? En gang kunne vært en gang for mye! Skal bare en gang til for at noe skal skje. 
 

Du utsatte barnet ditt for fare. 

Haha...utsetter jo barnet for fare hver gang man har det i vogn også. Og i en bil. Og når man har det bakpå en vanlig sykkel! Dette blir for dumt;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CabinCruiser skrev:

 

Jeg er venstrehendt og fikk sånn venstrehåndssaks som er mye mye verre å klippe med enn ei normal saks. Jeg snur jo bare saksa og klipper normalt -8for meg) med den.

Med fare for å spore av, i løpet av alle mine år som barnehage- og skolebarn pluss som ansatt i begge deler, har minst 90% av de tilgjengelige saksene vært 'tvehendte'... Hjemme har vi kun slike sakser faktisk, til tross for at vi er høyrehendte. 

Alle barnesakser burde funke for begge sider, spesielt i barnehagen, siden ungene ofte bruker hendene om hverandre før de finner ut hva som er mest komfortabelt for dem.

Anonymkode: c10ea...ce8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 12.10, Alterego666 skrev:

Selvsagt var det uansvarlig!

Men jeg husker godt vi gjorde oss klare. Hun stusset over at jeg tok på meg lærdressen og fant fram hjelmen. Ikke dress som vanlig. Så tok jeg på henne parkdressen og sykkelhjelm, og hun strålte av forventning! 
Vi kjørte bare småveier og i sykkelfart, hun satt bak i bæremeisen og sang og trommet i hjelmen min med vottene. Da vi kom til barnehagen løp hun inn stolt som en hanekylling.

Skjedde kun én gang. Godt minne!

Hehe...fedre altså😏! Mannen min gjorde noe tilsvarende. Gutten var helt i hundre og glemmer det aldri. En lærer observerte de og sladra til meg. Måtte spille sjokkert og lovet å kjefte på mannen min😬.  Kjefte gjorde jeg ikke, men sa at det var uansvarlig og at han ikke måtte gjøre sånnt. Men inni meg humra jeg over sønnen min som blei enda mer oppspilt av at de hadde blitt oppdaget i å gjøre noe ulovlig🙊

Anonymkode: f844c...39f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...