Gå til innhold

Har du fått kjeft for 'rare' ting av bhg eller skole før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herregud, så hysterisk den læreren var. Og han er mann i tillegg, pleier ikke mannlige lærere å være litt «laidback» når det gjelder slike ting som at 12-åringer er alene noen timer? 

Anonymkode: 3ce58...ed1

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg fikk kjeft fordi jeg kjørte Datter(3) i barnehagen i bæremeis bak på motorsykkelen en gang (ca 2km). Litt spesielt tilfelle, måtte rekke jobb. 
Jeg tok i mot kjeft (også fra barnets mor og min mor) og gjentok ikke. 
Datter, som nå er voksen, elsket det og husker det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk engang kjeft fordi barnet mitt ikke tålte melk... det er det særeste jeg har fått kjeft for. 

Anonymkode: 6bb05...062

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg fikk kjeft fordi jeg kjørte Datter(3) i barnehagen i bæremeis bak på motorsykkelen en gang (ca 2km). Litt spesielt tilfelle, måtte rekke jobb. 
Jeg tok i mot kjeft (også fra barnets mor og min mor) og gjentok ikke. 
Datter, som nå er voksen, elsket det og husker det ennå.

Var godt du ikke gjentok dette. 

Jeg hadde hudfletta mannen min om han gjorde dette. Flaks at han hverken han motorsykkel eller er så uansvarlig...

Anonymkode: 20fdc...0ba

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet var ikke eksemplet jeg skal komme til noe spesielt å få påpekning på da det skjedde, men det har blitt jevnlig nevnt i foreldresamtaler og ansvarsgruppemøte mer enn 5 ganger etterpå. ( Har et barn med adhd) 

En gang i første klasse hadde jeg glemt at vi tok med vinterbuksa som han pleier å ha hengende klar på skola for vask til helgen og sendte ham avgårde uten denne mandag morgen, Dette var selvfølgelig litt dumt og barnet ble nødt til å bruke regnbukse utenpå ullklær i utetiden. 

Siden da, har jeg jevnlig fått påpakning med henvisning til denne episoden flere ganger i året, enda det hverken har skjedd før eller siden. Jeg føler det litt som om skolen trenger dette for å ha noe å ta meg på, for ovenfor ppt og helsesøster høres jo dette ut som om det er et gjentagende problem ( men jeg har heldigvis fortalt dem bakgrunnen). 

Anonymkode: c2117...99d

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke av skole da men.. fikk kjeft av en pappa i samme oppgang som meg en gang. Han var nytilflyttet og kjente meg ikke. Jeg var i gang med å flytte ut og han var forferdelig opprørt over at jeg bad ungene hans (på 7 og 9 år) om å ta trappen (flotte og fine trapper) mens vi drev og flyttet siden vi okkuperte heisen mens vi bar tunge esker og møbler. Makan!, mente han, vi måtte jo ta hensyn til alle som bodde der. Jeg var visst helt ute som syns hans friske og raske barn som løp og ned trappen på null komma svisj godt kunne bruke trappen de få timene vi bar alt vårt tunge flyttelass ut i bilen. De løp inn og ut hele tiden, en fin sommerdag. Mens han mente det var helt urimelig å okkupere heisen slik at hans stakkars barn måtte bruke beina. Han kom i harnisk ned og var helt ute av seg. Da var jeg glad jeg skulle flytte så slapp jeg han som nabo...

Anonymkode: a4837...f97

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne487
27 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg fikk kjeft fordi jeg kjørte Datter(3) i barnehagen i bæremeis bak på motorsykkelen en gang (ca 2km). Litt spesielt tilfelle, måtte rekke jobb. 
Jeg tok i mot kjeft (også fra barnets mor og min mor) og gjentok ikke. 
Datter, som nå er voksen, elsket det og husker det ennå.

Skjønner du fikk kjeft for det! Og vel fortjent! Det var direkte farlig! Hadde jeg sett deg da hadde jeg meldt deg til barnevernet tvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke av skole da men.. fikk kjeft av en pappa i samme oppgang som meg en gang. Han var nytilflyttet og kjente meg ikke. Jeg var i gang med å flytte ut og han var forferdelig opprørt over at jeg bad ungene hans (på 7 og 9 år) om å ta trappen (flotte og fine trapper) mens vi drev og flyttet siden vi okkuperte heisen mens vi bar tunge esker og møbler. Makan!, mente han, vi måtte jo ta hensyn til alle som bodde der. Jeg var visst helt ute som syns hans friske og raske barn som løp og ned trappen på null komma svisj godt kunne bruke trappen de få timene vi bar alt vårt tunge flyttelass ut i bilen. De løp inn og ut hele tiden, en fin sommerdag. Mens han mente det var helt urimelig å okkupere heisen slik at hans stakkars barn måtte bruke beina. Han kom i harnisk ned og var helt ute av seg. Da var jeg glad jeg skulle flytte så slapp jeg han som nabo...

Anonymkode: a4837...f97

Lol for en klovn. Greit å komme seg vekk derifra da ja! 😂

Det er sånn jeg bare ikke KLARER å fatte at folk kan bli opprørt over.. Huff..

Anonymkode: 43ff2...ef9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er selvfølgelig helt uansvarlig og uakseptabelt, men det er også noe av det som gjør pappaer til pappaer og lager minner til barna. :) Menn ❤️

Anonymkode: 670af...f05

Selvsagt var det uansvarlig!

Men jeg husker godt vi gjorde oss klare. Hun stusset over at jeg tok på meg lærdressen og fant fram hjelmen. Ikke dress som vanlig. Så tok jeg på henne parkdressen og sykkelhjelm, og hun strålte av forventning! 
Vi kjørte bare småveier og i sykkelfart, hun satt bak i bæremeisen og sang og trommet i hjelmen min med vottene. Da vi kom til barnehagen løp hun inn stolt som en hanekylling.

Skjedde kun én gang. Godt minne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
2 minutter siden, Kvinne487 skrev:

Skjønner du fikk kjeft for det! Og vel fortjent! Det var direkte farlig! Hadde jeg sett deg da hadde jeg meldt deg til barnevernet tvert.

Det er mye som er farlig. Dette var lett til moderat farlig og skjedde én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Det er mye som er farlig. Dette var lett til moderat farlig og skjedde én gang.

Noen liker jo å bli litt dramatiske uansett hva.

Anonymkode: 43ff2...ef9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kvinne487
1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Det er mye som er farlig. Dette var lett til moderat farlig og skjedde én gang.

Lett til moderat? Så om bilen i mot hadde meid dere ned hadde det blitt lett til moderate skader? Dummeste jeg har hørt. 
Mye er farlig ja, og du valgte bevisst å kjøre motorsykkel med et barn i bæremeis?? En gang kunne vært en gang for mye! Skal bare en gang til for at noe skal skje. 
 

Du utsatte barnet ditt for fare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
3 minutter siden, Kvinne487 skrev:

Lett til moderat? Så om bilen i mot hadde meid dere ned hadde det blitt lett til moderate skader? Dummeste jeg har hørt. 
Mye er farlig ja, og du valgte bevisst å kjøre motorsykkel med et barn i bæremeis?? En gang kunne vært en gang for mye! Skal bare en gang til for at noe skal skje. 
 

Du utsatte barnet ditt for fare. 

Jada, og de ansatte i barnehagen som kjente både meg og barnet godt, sa at det er ikke bra. Jeg smilte og innrømte at det er det selvsagt ikke men forklarte at vi kjørte gjennom boligfeltene i 30-some og holdt sykkelfart. 
Så smilte vi og lo og jeg sa at dette er en engangsgreie mens datteren min stolt viste fram motorsykkelen til vennene sine.

Dette gjentok seg ikke. Saken ble aldri mer nevnt. Ingen ble meldt til barnevernet av de ansatte i barnehagen.

Barnet er sunt og friskt, studerer og jobber og er uavhengig og selvstendig og har hoppet i fallskjerm og  strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...