Gå til innhold

Har du fått kjeft for 'rare' ting av bhg eller skole før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, EvaLena skrev:

Jeg har ikke fått kjeft fra bhg eller skole, men av ett par naboer. Enten naboen er evig ungkar, den andre er snart 90. Nå skjedde dette for sikkert 15 år siden.

Det var kjempefint vær ute og sommerferie. Ungene i gata og jeg gikk ut og tegnet paradis med fargekritt på asfalten i gata vi bor. Det ble 2 paradis og 2 sånne tre på rad spill.

Da kom sytingen av ungkaren om at det var greit at barna lekte i gata, men det ble så stygt med at vi tegnet på asfalten. Dagen etter kom gamlemor og klaget på akkurat det samme. Jeg forsikret om at dette ikke er permanent og vil gå vekk ved regn og biler som kjører over det flere ganger om dagen.

Noen dager etter tegnet vi litt andre ting på asfalten også og ungene storkoste seg.

Ærlig talt, dette syns jeg må være lov å gjøre.

Jeg fikk faktisk aldri lov av mine foreldre til å tegne på asfalten (i vår egen innkjørsel) fordi de mente at fargekritt ble så stygt. Kjenner jeg syns dagens barn som gjør det er heldige, det ser jo gøy ut!

Anonymkode: 14df5...a2c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Krok1 skrev:

Wow... Dette var vanskelig, gitt. For fjerde gang: vi har tatt det opp. Vi tok tak i det. Vi har gjort det klart at det ikke er greit. Det vi ikke gjorde var å kjefte på ham enda en gang. 

Ikke rart du får merkelige inntrykk av folk når du glatt overser det de skriver. 

Noen ganger er litt kjeft helt på sin plass, og absolutt vits i. Men her kommer vi ingen vei, og jeg skal slutte å avspore. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk faktisk aldri lov av mine foreldre til å tegne på asfalten (i vår egen innkjørsel) fordi de mente at fargekritt ble så stygt. Kjenner jeg syns dagens barn som gjør det er heldige, det ser jo gøy ut!

Anonymkode: 14df5...a2c

Jeg gleder meg til å gjøre det igjen jeg da 😊 En dag blir jo barnebarn såpass store at de kanskje vil synes sånt er gøy 

Mine foreldre nektet meg også å tegne i gata, men det var flere unger der som tegnet så da hadde vi det gøy likevel. Det var helt greit for foreldrene mine at andre gjorde det, da kunne ikke jeg eller foreldrene min få skylda for dårlig oppdragelse eller hva pokker de var redd for.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg gleder meg til å gjøre det igjen jeg da 😊 En dag blir jo barnebarn såpass store at de kanskje vil synes sånt er gøy 

Mine foreldre nektet meg også å tegne i gata, men det var flere unger der som tegnet så da hadde vi det gøy likevel. Det var helt greit for foreldrene mine at andre gjorde det, 😂

 

Anonymkode: 0b7d8...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg gleder meg til å gjøre det igjen jeg da 😊 En dag blir jo barnebarn såpass store at de kanskje vil synes sånt er gøy 

Mine foreldre nektet meg også å tegne i gata, men det var flere unger der som tegnet så da hadde vi det gøy likevel. Det var helt greit for foreldrene mine at andre gjorde det, da kunne ikke jeg eller foreldrene min få skylda for dårlig oppdragelse eller hva pokker de var redd for.

😂

Anonymkode: 0b7d8...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke kjeft akkurat, men fikk vite at vår sønn gikk klossete og hadde dårlig grovomotorikk i bhg. Noe jeg finner rart da han var høyt og lavt, klatret i trær og hoppet fra høye steiner. Lurer på om de tenkte på riktig unge?

 

Da han gikk på barneskolen ringte de meg og ba meg kjefte på han, over telefonen, for en eller annen ting han hadde gjort på skolen mot noen andre elever. Jeg er absolutt for å snakke til barn når ting skjer, men når det ikke er en stor sak så synes jeg skolen skal ta det der og da, ikke at foreldrene skal blandes inn og kjefte på de for ting de ikke aner noe om og ikke har vært til stede når det skjedde! Vi bytta heldigvis skole.

Anonymkode: f8e32...999

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Kvinne487 skrev:

Lett til moderat? Så om bilen i mot hadde meid dere ned hadde det blitt lett til moderate skader? Dummeste jeg har hørt. 
Mye er farlig ja, og du valgte bevisst å kjøre motorsykkel med et barn i bæremeis?? En gang kunne vært en gang for mye! Skal bare en gang til for at noe skal skje. 
 

Du utsatte barnet ditt for fare. 

Så du reiser bare til land med like god sikkerhet i trafikk og ellers som Norge du da eller? Du høres litt døll ut. Man skal selvfølgelig tenke sikkerhet med barn, men hvis du går rundt og tenker verstefallsscenario på alt blir livet meget kjedelig. Du kan faktisk ende opp med å lage redde barn som tror verden er farlig og ikke tør å gjøre noe, isolerer seg og blir en fare for seg selv på den måten, eller som ikke vet hva de skal gjøre hvis noe går skikkelig ille og dermed ikke klarer å handle raskt og redde seg selv... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne487
41 minutter siden, Pentagon skrev:

Så du reiser bare til land med like god sikkerhet i trafikk og ellers som Norge du da eller? Du høres litt døll ut. Man skal selvfølgelig tenke sikkerhet med barn, men hvis du går rundt og tenker verstefallsscenario på alt blir livet meget kjedelig. Du kan faktisk ende opp med å lage redde barn som tror verden er farlig og ikke tør å gjøre noe, isolerer seg og blir en fare for seg selv på den måten, eller som ikke vet hva de skal gjøre hvis noe går skikkelig ille og dermed ikke klarer å handle raskt og redde seg selv... 

Å herregud! Er det mulig???? Mitt barn blir ikke et redd barn fordi jeg reagerer på at en forelder kjørte motorsykkel med barnet i bæremeis på ryggen!!! Jeg blir faktisk sjokkert over enkelte her. Skulle likt å sett vedkommende bli stanset av politiet i akkurat den situasjonen. Det hadde endt med barnevernet. 
 

Og jeg reiser til land uten den trafikk sikkerheten vi har her. Men jeg kjører ikke motorsykkel med barnet mitt bakpå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?? Det kan like godt læreren gjøre! Hvis sønnen min må bli hentet pga sykdom å de ringer far,så ber han også skolen om å heller ringe meg som likevel er hjemme for tiden istedenfor at han skal måtte ta ferge og kjøre ett stykke for å hente sønnen på skolen.

Anonymkode: 09d21...ca1

Jeg er lærer og ringer en av foreldrene, så får foreldrene finne ut hvem som skal hente. Jeg forventer ikke at det er den jeg ringer som henter, kan gjerne være en tante eller bestemor. Jeg har ikke kontroll på hvem av foreldrene som er hvor, så spør gjerne ungen om hvem jeg skal ringe til. Ja, tar 2 minutter, men det er 2 minutter jeg ikke er med klassen. Og til vanlig forlater jeg aldri klasserommet i 2 min fordi jeg ikke kan/vil forlate elevene. Skulle gjerne ventet til slutten av dagen med å ringe, men det går jo heller ikke. 

Anonymkode: 2a632...6a6

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Middelmådig skrev:

Ja, det er jo nettopp derfor man lærer å ta hensyn 😳 Fordi det er en rettighet som alle kan benytte seg av men som noen kan ha mer behov for enn andre. 
 

Ser for meg deg løpe til heisen foran en krokete gammel mann, mens du roper «Heisen er for alle!!!» 

Ikke så vanskelig å se for seg at to barn som løper rundt og frem og tilbake ikke har skjulte handikap....

Nå svarte jeg ei som ga uttrykk for at tenåringer ikke skulle kunne ta heisen da, greit å få med seg hva noen svarer på. Ja, man skal ta hensyn. Alle skal ta hensyn til alle. Og heisen er faktisk for alle. Ikke bare gamle folk eller folk med et veldig synlig handicap. 

Det er bra du greier å se for deg meg løpe til heisen, jeg går garantert saktere enn en gammel mann, faktisk blitt gått forbi av flere. Pluss jeg må stadig stoppe gåingen for en liten pause. Så kan tenke meg at det synes er litt artig. 

 

Anonymkode: 86cdf...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lærern har ringt meg 5 ganger når jeg er to timer unna og det er far som er oppgitt som den man ringer, så tenker jeg at lærern til sønnen vår kunne brukt 30 sek på å ringe far, kontra å ringe meg 5 min og at anestesispl må ta tlf.. 

Skjønner at lærere er hellige kuer, men jeg har også en viktig jobb som jeg ikke nødvendigvis kan løpe fra. Derfor er også far den man skal ringe, og det vet lærern. 

Anonymkode: 03ab7...8d4

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvinne487 skrev:

Å herregud! Er det mulig???? Mitt barn blir ikke et redd barn fordi jeg reagerer på at en forelder kjørte motorsykkel med barnet i bæremeis på ryggen!!! Jeg blir faktisk sjokkert over enkelte her. Skulle likt å sett vedkommende bli stanset av politiet i akkurat den situasjonen. Det hadde endt med barnevernet. 
 

Og jeg reiser til land uten den trafikk sikkerheten vi har her. Men jeg kjører ikke motorsykkel med barnet mitt bakpå! 

Synes bare du virket litt hysterisk og hysteriske mødre skaper ofte redde barn, så det var derfor jeg sa det. 
 

Den som la ut innlegget har jo forklart opp og i mente om hvor rolig han tok det. Det var jo en som påpekte her at det ville nok føre til like store skader om de to ble meid ned av en bilist imens de var på vanlig sykkel også. Verden er ett farlig sted, å bli kjørt ned av en annen bil i hvilken som helst annen fremkomstmiddel enn en større og bedre bil vil jo alltid få forferdelige konsekvenser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når lærern har ringt meg 5 ganger når jeg er to timer unna og det er far som er oppgitt som den man ringer, så tenker jeg at lærern til sønnen vår kunne brukt 30 sek på å ringe far, kontra å ringe meg 5 min og at anestesispl må ta tlf.. 

Skjønner at lærere er hellige kuer, men jeg har også en viktig jobb som jeg ikke nødvendigvis kan løpe fra. Derfor er også far den man skal ringe, og det vet lærern. 

Anonymkode: 03ab7...8d4

Vet du, jeg skjønner deg godt. Og det uavhengig av om du er kirurg eller butikkmedarbeider.

Når den ene forelderen er oppgitt som 'førstekontakt' så kontakter man denne først. Det kan være at den ene har mer fleksibel jobb, eller jobber nærmere skolen. Som kirurg kan man ikke stikke fra jobb uten videre for en pjusk unge, det sier seg selv. Men om den ene jobber to timer unna og den andre fem minutter unna, begge med mulighet for å gå fra på kort varsel, er det også gunstig å oppgi den nærmeste som 'førstekontakt'. 

At læreren blir sjokkert over at den ene forelderen jobber hele to timer unna og at tolvåringen kommer hjem et par timer før foreldrene til vanlig, det har jeg ikke engang ord for.

Anonymkode: c10ea...ce8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Alterego666 skrev:

Jeg fikk kjeft fordi jeg kjørte Datter(3) i barnehagen i bæremeis bak på motorsykkelen en gang (ca 2km). Litt spesielt tilfelle, måtte rekke jobb. 
Jeg tok i mot kjeft (også fra barnets mor og min mor) og gjentok ikke. 
Datter, som nå er voksen, elsket det og husker det ennå.

Det var ikke så rart at du fikk kjeft for det da.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg skjønner deg godt. Og det uavhengig av om du er kirurg eller butikkmedarbeider.

Når den ene forelderen er oppgitt som 'førstekontakt' så kontakter man denne først. Det kan være at den ene har mer fleksibel jobb, eller jobber nærmere skolen. Som kirurg kan man ikke stikke fra jobb uten videre for en pjusk unge, det sier seg selv. Men om den ene jobber to timer unna og den andre fem minutter unna, begge med mulighet for å gå fra på kort varsel, er det også gunstig å oppgi den nærmeste som 'førstekontakt'. 

At læreren blir sjokkert over at den ene forelderen jobber hele to timer unna og at tolvåringen kommer hjem et par timer før foreldrene til vanlig, det har jeg ikke engang ord for.

Anonymkode: c10ea...ce8

Takk. Begynte egentlig å lure på om jeg var rar her, men det hadde vært mye enklere for han å ringe far direkte, kontra å ringe meg. 

Anonymkode: 03ab7...8d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kvinne487 skrev:

Lett til moderat? Så om bilen i mot hadde meid dere ned hadde det blitt lett til moderate skader? Dummeste jeg har hørt. 
Mye er farlig ja, og du valgte bevisst å kjøre motorsykkel med et barn i bæremeis?? En gang kunne vært en gang for mye! Skal bare en gang til for at noe skal skje. 
 

Du utsatte barnet ditt for fare. 

Er det ikke like uansvarlig å sykle med barna i tilhenger eller fastspent på bagasjebrettet i sete? 
Motorsyklister oppfører seg ikke likt som syklister i trafikken, de vet mye bedre hvor sårbare og usynlige de er. Mens syklistene er i mange tilfeller helt koko. 

Anonymkode: 5e03c...018

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Begynte egentlig å lure på om jeg var rar her, men det hadde vært mye enklere for han å ringe far direkte, kontra å ringe meg. 

Anonymkode: 03ab7...8d4

Man skulle da tro at lærerne etter hvert oppfattet at 'vi må ringe far når det er noe, mor står som regel til albuene i blod to timer unna og redder liv'. Men tydeligvis ikke 😉

Anonymkode: c10ea...ce8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft engang for å gi 10 åringen vaffel til frokost engang. Til mitt forsvar var det grove vafler. 

Anonymkode: 926b0...343

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det var ikke så rart at du fikk kjeft for det da.... 

Neida, det ble raskt akseptert. Jeg stod for det rare, ikke barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke like uansvarlig å sykle med barna i tilhenger eller fastspent på bagasjebrettet i sete? 
Motorsyklister oppfører seg ikke likt som syklister i trafikken, de vet mye bedre hvor sårbare og usynlige de er. Mens syklistene er i mange tilfeller helt koko. 

Anonymkode: 5e03c...018

Takk!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...